Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
HBVisser schreef:Dat waakse herken ik vooral in mijn vorige Bullmastiff reu. Ze heten natuurlijk niet voor niets The Gamekeepers Nightdog. Een Bullmastiff bewaakt voornamelijk zijn baas en mijn reu kon dat heel goed. Evenwichtig en verstandig. Als ik s'avonds met hem liep dan manouvreerde hij zich altijd tussen mij en andere voorbijgangers. Ook keek hij mensen altijd na en in donkere gangetjes als we daar langs kwamen.
Zodra ik een gesprek aan ging met een vreemde was alles prima, vrouwtje vindt het goed dan vond hij het ook best.
Hij liep mee naar de deur als ik s'avonds de bel ging. Maar al zijn waken ging zonder veel gedoe en stennis. Hij blafte nooit maar ik denk niet dat er iemand een vinger naar me uit had moeten steken. Ik merk nu aan Lola dat zij ook begint.
Zij blaft nog wel als er mensen langs onze tuin lopen. Ach ja, pupbergedrag want ze zet ook alle haren die ze heeft als borstel overeind, de bluffert. Ik negeer het vooral of haal haar voor de heg weg. Ze moet haar evenwicht hierin vinden en alleen waken als het ook daadwerkelijk nodig is.
Liezel1 schreef:Als ik met haat 's avonds laat in het donker het laatste rondje loop, is ze veel alerter dan overdag, mannen die alleen of in een groepje over straat lopen vertrouwd ze bij voorbaat al niet en daar is ze heel erg op gefoccused. Als er iemand achter ons loopt, lijkt ze elke stap achterom als ze het niet vertrouwt.
HBVisser schreef:Ik zou helemaal knetter gestoord worden van een hond die om elk geluidje of andere situatie blaft.
Die van mij blaffen alleen als het nodig is. Dan moet ik mijn bed ook wel uit want dan is er echt iets aan de hand. Poosje terug ging mijn Sorry (zie avatar) als een bezetene tekeer. Ik door het raam naar buiten kijken, uit bed, rondje door huis en tuin gedaan. Niks te zien behalve dat de vrachtwagen die elke week s'nachts aan de over kant komt laden en lossen er weer was. Daar blaft ze normaal nooit om.
Dus ik weer in bed, al mopperend dat ze een stomme hond was en moest gaan slapen.
Paar dagen later wil ik mijn weiland aan de zijkant van ons huis bemesten met onze eigen mest op vlasbasis. Dus ik loop met mijn kruiwagentje de wei in...........nou het hoefde al niet meer.........die nacht dat Sorry zo tekeer ging had de chauffeur de wei al bemest.
Ik neem het nu echt heel serieus als Sorry blaft. Dan is er ook echt wat aan de hand. Voortaan moet ik haar maar meenemen ipv zelf te gaan kijken.
Liezel1 schreef:Even ontopic: dit is de haldband waar onze MH mee loopt
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1