Ik moet eigelijk zeggen dat ik behoorlijk eens ben met zo'n uitspraken. Mss als je er niet elke dag mee te maken krijgt dat je het nog niet zo stoort. Ik castreer en steriliseer dit jaar geregeld voor een zwerfkattenproject. Van alle kattinnen bv die we deze week binnenkregen, bleek er maar eentje niet drachtig. Sommige waren behoorlijk hoogdrachtig zelfs. Ongelooflijk hoeveel zwerfkatten worden gevangen die nog intact zijn eigelijk. Vind het een perfect initiatief. Aan de ene kant worden katten die positief zijn voor fiv/felv ingeslapen, en de rest wordt netjes gesteriliseerd. Mooie zou zijn als het aantal eens wat zou minderen. Maar ik vrees zolang mensen blijven kweken en katten laten rondlopen intact, dat er weinig verandering in kan komen. Nu zowel mijn kat als hond zijn gesteriliseerd en gecastreerd. Perfect, minder kans op tumoren, baarmoederontstekingen,...
Ik las dit jaar nog een ongelooflijke stelling in een tijdschrift. Nl dat al wie liet steriliseren en castreren zn dieren als het ware mishandelt omdat ze dan moddervet worden. Ongelooflijke domme stelling vond ik. Zowel mijn hond als kat zijn niet moddervet, ze worden naar behoefte gevoerd en dus geen problemen mee. Maar je moet natuurlijk ook wat moeite willen doen.