Booooo schreef:We hebben nog voldoende tijd om erover na te denken en willen niet hals over kop er eentje bij nemen. Is het dan niet zielig om de ene hond Savonds mee naar binnen te nemen en de andere in een nachthok/kennel te doen?
Voor de mensen die waak/erf honden hebben en op vakantie gaan hoe doen/regelen jullie dat? De CC gaat altijd naar mijn ouders. Maar kan en wil hun ook niet met nog een Kangal opzadelen dan.
Wij hebben 3 honden, waarvan er 1 altijd los in huis blijft, 1 's nachts buiten de kennel in gaat (of als ik langer weg ga dan een half uur) en 1 die afwisselend binnen in een kennel ligt of buiten 's nachts en overdag als we weggaan. Ik vind het niet zielig, merk aan de honden ook niet dat ze het vervelend vinden. Het liefste zou ik ze gewoon allemaal los in huis hebben, maar dat gaat helaas niet.
Qua vakantie... Wij zouden in geval van nood clubgenootjes kunnen vragen om op ze te passen, maar de afgelopen 4 jaar houdt het eigenlijk in dat we of niet op vakantie gaan of ergens naartoe waar ze mee kunnen. Nu kunnen ze ook naar een pension wat ik ken(die herders gewend zijn en waar er de mogelijkheid is dat een hond niet met vreemde mensen om hoeft te gaan), maar dat vind ik meestal te gek worden qua prijs.