Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 11:07

Ik heb Houten gemist helaas, maar ik heb wel vorige week m'n eerste 3 tarantula slings gekocht! :D

Green bottle blue
Afbeelding

Chilean Rose
Afbeelding

Arizona blonde
Afbeelding

Ben alwel bekend met spinnen, heb nu in totaal 4 spring spinnen en 3 tarantula's. :)

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:37

cherell0 schreef:
Helaas, bij ons gaat alles weg, vandaar nu ook grote kortingen gezien fatbobs tekoop staat.
Ik heb dan ook niets mee uit houten behalve wat voedsel dieren.

Aha! Jij stond achter de stand bij fatbobs :D
Mijn zusje en ik hebben bij jullie een stel terrariums gekocht, bob had er 1 te weinig bij haar bestelling gezet, en ook allebei een Nhandu tripepii en een A. geniculata :D
Grappig dat ik dan toch nog een bokker heb ontmoet op een reptielenbeurs :+

J0anieke schreef:
Ik heb Houten gemist helaas, maar ik heb wel vorige week m'n eerste 3 tarantula slings gekocht! :D

Green bottle blue
[ Afbeelding ]

Chilean Rose
[ Afbeelding ]

Arizona blonde
[ Afbeelding ]

Ben alwel bekend met spinnen, heb nu in totaal 4 spring spinnen en 3 tarantula's. :)

Oooh wat leuk!! Nu wil ik wel vaker foto’s zien natuurlijk! :j

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 11:26

Evelyne schreef:
cherell0 schreef:
Helaas, bij ons gaat alles weg, vandaar nu ook grote kortingen gezien fatbobs tekoop staat.
Ik heb dan ook niets mee uit houten behalve wat voedsel dieren.

Aha! Jij stond achter de stand bij fatbobs :D
Mijn zusje en ik hebben bij jullie een stel terrariums gekocht, bob had er 1 te weinig bij haar bestelling gezet, en ook allebei een Nhandu tripepii en een A. geniculata :D
Grappig dat ik dan toch nog een bokker heb ontmoet op een reptielenbeurs :+

Yup dat was ik :o

J0anieke

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 22:23

Nou ik baal! De green bottle blue doet t niet goed, zit sinds de middag ook in death curl... Heb contact gehad met mensen via een fb groep en goede adviezen gehad en nu afwachten of hij bij gaat trekken. Vind t echt heel stom. :(

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 11:37

Vannacht echt overleden helaas... Ze waren vorige week lang onderweg vanwege de drukte bij PostNL, helaas dus toch niet helemaal top geweest voor deze.. Contact gehad met de breeder en ik krijg kosteloos een andere, maar vind t alsnog heel stom. Hopelijk gaat t hierna wat voorspoediger..

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 18:36

Ggb zijn helaas 1 van de wat zwakkere soorten.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 18:46

J0anieke schreef:
Vannacht echt overleden helaas... Ze waren vorige week lang onderweg vanwege de drukte bij PostNL, helaas dus toch niet helemaal top geweest voor deze.. Contact gehad met de breeder en ik krijg kosteloos een andere, maar vind t alsnog heel stom. Hopelijk gaat t hierna wat voorspoediger..

Ik zal 'm morgen heel op tijd wegbrengen voor je ;)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 19:05

cherell0 schreef:
Ggb zijn helaas 1 van de wat zwakkere soorten.

Oh serieus? Ik dacht dat ze wel redelijk beginner proof waren... Desondanks noem ik mezelf ook niet gelijk een beginner, met de springspinnen die ik heb, maar toch is het heel anders dan die.
Gekke van deze hele situatie is wel dat m'n angst wéér is verlegd (naar minder angstig). M'n angst was bij deze zelfs compleet weg in mn reddings pogingen... In hoeverre ik nog iets kon doen tenminste...

black_kelpie schreef:
J0anieke schreef:

Ik zal 'm morgen heel op tijd wegbrengen voor je ;)

Oh wat grappig weer, het wereldje is echt heel klein. :D ik duim zo hard dat t nu beter gaat! De spin was echt onze favoriet met z'n mooie kleurtjes al..

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 19:14

Dat ze zwakker zijn is niet mijn ervaring. Wel kunnen ze slechter tegen te vochtige omstandigheden. Ze krijgen tijdens de verzending wat vocht mee, te droog is ook niet goed, maar ik denk dat hij daar gewoon te lang in heeft gezeten, in combinatie met hogere temperaturen.

Die zending pakketten zijn pas na een week gescant door PostNL, dat sloeg echt nergens op. We verzenden niet als het te warm is, maar als de boel zo lang blijft hangen kun je er helaas niks aan doen. Gelukkig is het meeste wel goed gegaan.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 16:44

'Daar is die!' Alsdus m'n 2 jarige.. Hij is goed aangekomen!
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 17:09

Ah super *\o/* En nu mooi groot worden! Ik vind het bij Chromatopelma zo tof hoe ze steeds een beetje veranderen qua kleuren naarmate ze groter worden. Echt een heel leuke soort!

Volgens mij heb ik nooit eerder in dit topic gepost (of hij is ooit een keer ontstipt), maar behalve de duizenden spinnen van ons bedrijf heb ik thuis ook het één en ander aan "ongewone" beesten zitten.

Blauwtong skink Loki had vandaag geluk, ik had wat kwarteleitjes meegenomen en daar is ie helemaal wild van :9 :9

Afbeelding

Afbeelding