Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-26 20:36

Gefeliciteerd!

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 08:01

Leuk gefeliciteerd. Dubbel puppy plezier. Wanneer zijn je dames uitgerekend?
*\o/*

Wij hebben Beike drachtig, puppen mogen deze week komen :D

Helaas is het met Rapunzel een slechte afloop geworden, haar laatste nest werd ze heel erg ziek na de bevalling.
Ze kreeg heel veel vage klachten, alles uit laten zoeken, zelfs begin december laten steriliseren en voor de zekerheid haar hele baarmoeder eruit gehaald. Inwendige organen zagen er allemaal goed uit.
Na de sterilisatie was ze voor 2 maanden weer zichzelf, ze rende weer en was weer vrolijk. En ik kon haar weer met het andere teefje koppelen. (Ze was opeens heel agressief naar honden terwijl ze altijd in een roedel heeft geleefd)
Tot dit teefje haar weer spannend begon te vinden en de klachten weer terug kwamen, tongeren weinig aankunnen snel vermoeid. Terug naar de DA het was hoe dan ook neurologisch. Na een prednison kuur knapte ze niet op en klachten werden nog erger, wij denken aan een tumor in het hersengebied maar hebben dit niet meer laten uitzoeken. wij hebben haar laten inslapen want ze had te veel pijn, ze was te ongemakkelijk en wilde op het laatst ook al niet meer wandelen.
Omdat ze naar andere honden agressief werd, werd het ook gevaarlijk want ik heb een dochter van 1 jaar rondlopen.
Zo oneerlijk, van een lieve zachte hond die het heerlijk vond om honden en mensen om haar heen te hebben naar dit. Ze zal in mei 7 worden dus het was ook echt te vroeg. De moeilijkste beslissing die ik heb moeten maken maar voor Rapunzel echt de eerlijkste. Ze was nog maar een schim van wie ze was.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 08:50

Wat vreselijk ;(

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 09:09

Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal :(

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 09:29

Ja echt bizar en nog steeds onwerkelijk.
Het was echt een rollercoaster aan emoties, als ik had geweten dat ze zo snel achteruit ging en wij 4 februari afscheid zouden nemen had ik haar dochter, Beike nog niet laten dekken.
Ik merk dat er nu pas ruimte komt voor de puppen, normaal heb ik dingen veel eerder klaar maar nu hebben wij pas afgelopen weekend de werpkist klaar gemaakt.
Het idee was al om een eventueel teefje aan te houden van Beike, maar nu hoop ik echt dat er een teefje bij zit want mijn reu is heel erg eenzaam, hij mist een maatje in huis echt.
Beike is op papier van mij maar woont bij mijn moeder.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 10:23

Gefeliciteerd CS met de dracht van de dames, succes weer!

Hennos, wat een verdrietig bericht, echt veel te jong nog! :(:)

Wij gaan het eind dit jaar (hopelijk) weer eens proberen als het ons gegund is.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 12:29

Jeetje Hennos, sterkte, soms is het leven zo oneerlijk ;(

Lollie is 16 maart uitgerekend en Sushi 19 maart, dus een drukke week maar de pups groeien wel lekker samen op dus dat is fijn :)

Wij hebben afgelopen september, een week nadat de pups uitvlogen, ook heel plotseling nog afscheid moeten nemen van onze oudste, Marley. Mooie leeftijd hoor, 13 jaar en bijna 5 maanden. Maar je kunt ze zo moeilijk missen ;(
Wij gingen in een week van 8 (plus pups) naar 9, weer naar 8. Zo onwerkelijk en ik kan soms nog steeds niet beseffen dat ze er niet meer is, al heb ik er wel vrede mee. Ze kreeg een hele Zware Tia ineens en kon niet meer lopen, hield haar koppie scheef. Nog geprobeerd met zware medicijnen haar er bovenop te krijgen (hopend op een ontsteking) maar toen de volgende ochtend bleek dat ook dat niet hielp, hebben we de dierenarts thuis laten komen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 21:09

KimD schreef:

Oh spannend! Wie staat er op de planning? :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 21:14

Machie schreef:
KimD schreef:

Oh spannend! Wie staat er op de planning? :)

Geloof dat ik dat wel al eens eerder gedeeld heb, Vixem, dochter van onze Dana.

Ze zou nu loops moeten zijn geweest zodat we in het najaar een nest hebben, maar uiteraard niet. :+ Zal wel weer 'the waiting game' worden. _O-

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 22:00

Haha dat is altijd hè… Stomme t*ven… doen nooit wat je wil :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-26 22:03

ChefsSpecial schreef:
Haha dat is altijd hè… Stomme t*ven… doen nooit wat je wil :D

Nee, op Dana hebben we toen (als ik het me goed herinner) 14 of 16 maanden moeten wachten. :') Ineens was loops worden niet meer nodig, hahaha! Maar dat is goed gekomen, dus dat zal nu vast ook.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-26 22:56

Uiteindelijk komt het altijd. Alleen als je erop wacht doen ze er ineens veel langer over :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-26 09:19

ChefsSpecial schreef:
Uiteindelijk komt het altijd. Alleen als je erop wacht doen ze er ineens veel langer over :j

True, maar inmiddels maakt me dat niet meer zoveel uit. Dat heb ik leren loslaten en eerlijk, met alle ellende die we hebben gehad wacht ik met liefde langer als we dan gezegend mogen zijn met een klein gezond nest waar alles op rolletjes loopt. <3 Vijf puppy's ofzo, meer hoeft echt niet. :+

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 15:58

Eens hoor, alles gezond is het allerbelangrijkste, en ik vind 6-7-8 pups echt heerlijk! Sushi veracht er nu 10, dat vind ik al een hele klus. Heb nu gewoon mazzel dat Lollie een klein nestje verwacht, kan ze mooi meehelpen en kan ik het wellicht alsnog eerlijk verdelen ;)