Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-25 13:15

Jeetje jullie ook al ellende, sterkte met het verlies. Gelukkig met Dana wel goed gegaan. :(:)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 20:12

Zou een teef aanvoelen als pup in buik niet in orde is? Dat vraag ik mij af. Beike was haar hele dracht zo anders dan andere drachten. Heel chagreinig en afstandelijk eigenlijk.
Sinds de keizersnede is ze weer blij, lief en aanhankelijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 20:31

mirjamalvaro schreef:
Zou een teef aanvoelen als pup in buik niet in orde is? Dat vraag ik mij af. Beike was haar hele dracht zo anders dan andere drachten. Heel chagreinig en afstandelijk eigenlijk.
Sinds de keizersnede is ze weer blij, lief en aanhankelijk.

Nouja, afhankelijk van wat er mis is kan ik me dat best voorstellen. Misschien wilde het lichaam ook de pup kwijt maar niet helemaal gelukt. Bijzonder wel.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 20:33

Buikje was niet gesloten, ingewanden lagen er dus uit.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 20:20

Ik wilde hier snel een vraag stellen maar jeetje wat lees ik veel ellende op de laatste pagina's :(:)
Sterkte met het verlies Kim en Mirjam.

Is er iemand die per PB even mee zou willen kijken naar een Corgi? Twijfelen of die merle is of niet.
Ik weet dat een Corgi-gek op Bokt zit maar kan me geen naam herinneren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 21:00

Tigress en drico dacht ik hebben beide corgi's en Sanne met Evi

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 21:23

Jup, had al even bericht gedaan _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-25 22:16

Tigress schreef:
Jup, had al even bericht gedaan _O-

Ik wilde Tigress aanraden op gebied van fokken, en zie hier, ze was er al! :+

*\o/*

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:27

Nyaleti schreef:
Is er iemand die per PB even mee zou willen kijken naar een Corgi? Twijfelen of die merle is of niet.
Ik weet dat een Corgi-gek op Bokt zit maar kan me geen naam herinneren.

Yes, ik heb Cardigans. Je mag mij ook een berichtje sturen :j

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 23:32

Mag ik even inbreken en jullie advies vragen?
Ik heb teckels en fok 1 nestje per jaar (verschillende teefjes, tot hiertoe max 2 nestjes per teefje gedaan), met stamboom, ECVO, DNA test en rx rug dus alles zoals het hoort ;)

Ik verwachtte een teefje loops te worden half december (op 6 maand gerekend) en dan zou ze gedekt worden. Ze is vandaag echter al loops geworden dus exact 2 maanden te vroeg. Ze wordt 2 jaar op 31 oktober. Ze is nu voor de 4e keer loops, 1x met 6 maand ertussen, 1x 5 maand en 1x 4 maand.

Nu twijfel ik wat ik zou doen, maar ik neig naar niet dekken en wachten op de volgende loopsheid.
Redenen om nu niet te dekken:
- nestje rond nieuwjaar, lijkt me niet handig om zindelijkheid te beginnen januari/februari vanwege koude/regen (teckels houden per definitie niet van regen en kou)
- ik show ook mijn honden. Ik woon in België. Nieuwe regel vers van de pers, om Belgisch kampioen te worden moet je CAC winnen in Brussel half december. Ik had al ingeschreven dus als ik nu dek ben ik €350 inschrijvingsgeld kwijt + ze kan dan pas ten vroegste volgend jaar december Belgisch kampioen worden (ze heeft wel al een titel uit Slovenië).

Redenen om wel te dekken:
- hoewel ze tot nu toe steeds te vroeg loops werd, kan het natuurlijk goed zijn dat als ik nu oversla, ze er plots wel 7-8 maand tussen laat en dan is het wel lang wachten (ik wil uit dit nest graag een teefje aanhouden)
- ik heb verschillende mensen op de wachtlijst, maar 1 specifiek gezin die super betrokken is, naar elke show van mijn teefje komt kijken, puur om haar nog eens te zien, te knuffelen omdat ze helemaal gek zijn van haar en nee uiteraard fok je niet voor anderen, maar ze kijken al lang uit naar een pupje van haar en ik vind het wel sneu om hen nog zoveel langer te laten wachten.

Dat mensen zouden afhaken omwille van de wachttijd is geen issue voor mij, ik heb tot hiertoe al altijd goede baasjes gevonden voor mijn pups dus ik heb er vertrouwen in dat dit wel in orde komt.
Qua verlof maakt het weinig uit, ik kan zeer flexibel verlof nemen dus of dat nu rond nieuwjaar is, of 6 maand later maakt niet uit.

Vandaag showtraining gehad waar ik met verschillende fokkers gesproken heb en uiteenlopende meningen, de ene kijkt er niet naar welke periode er pups zijn (ervaren geen verschil om te starten met zindelijkheid) alsook niet of een teefje al Belgische titel haalde, anderen hechten wel belang aan die titel en dekken niet midden in de winter.

Dus, ik weet het niet . Ik had in mijn hoofd wel rekening gehouden met enkele weken vroeger maar niet met 2 maanden…
Wat zouden jullie doen?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 07:33

Showen doe ik niet dus daar hecht ik geen waarde aan.
Ik heb liever ook geen winter pups maar soms komt het nou eenmaal zo uit.
Maar ik zou als nog niet dekken want ik vind je teef te jong

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 09:07

Afgelopen nacht tot 2u zitten chatten met enkele medefokkers , kogel door de kerk, ze wordt niet gedekt. Ik heb intussen dat supertoffe gezin gebeld, wat teleurgesteld natuurlijk maar ze staan helemaal achter mijn redenen om nog een loopsheid uit te stellen en het voelt voor mij ook goed nu ik beslist heb.
Waarom kunnen honden niet gewoon de kalender volgen

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 09:32

Hier is mijn teef ook 6 weken te vroeg loops geworden en gecombineerd met mijn gebroken voet, winter periode ( en vakantie ) ook besloten een half jaar te wachten. Ze is 3 als ze de eerste keer gedekt gaat worden en stiekem vind ik dat de perfecte leeftijd qua auto immuun aandoeningen etc. Ik verwacht 95% zeker te weten dat haar directe lijn vrij is… maar je weet nooit iets zeker in een klein ras als de akita.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 10:40

Ik zou niet dekken en dan vooral omwille van de leeftijd. Ik vind voor de 3 jaar echt te jong.
Dus goede keuze!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 11:08

Goede keuze :)

Hier zijn alle pups uit huis. Rust terug. Nou ja bijna, want nu is Nynke hoog loops :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 16:12

Hier eentje drachtig *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 16:37

Ik zou ook wachten. Al is t maar omdat ik een voorjaar/zomer nest zoveel makkelijker vind. Haha

Gefeliciteerd Van!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:17

Gefeliciteerd Van!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 17:45

Gefeliciteerd!
Voor een belangrijke show heb ik ook al nesten uitgesteld.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-25 18:04

Bedankt voor jullie eensgezindheid, maar ik voel zelf ook dat het de goede keuze is.
Ik heb intussen de 5 mensen op mijn wachtlijst geïnformeerd, 1 iemand kon ik niet bereiken, de anderen begrijpen het, en ze willen allemaal wachten dus ook heel fijn.