Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Loolotte schreef:Hoewel ik al wat fokkers heb benaderd, ben ik toch benieuwd wat jullie denkenIk zoek een hond die graag met de baas (mee gaat naar stage, wat gaan eten ergens, op vakantie, dus eigenlijk overal waar hij mee naar binnen mag). Dus geen nerveus type. Daarnaast wil ik gewoon verschillende sporten gaan proberen en kijken waar we uitkomen. Hoeft geen wereldkampioen-kwaliteiten te hebben
Verder:
- Middelmaat
- Geen ruwharige
- Relatief gezond ras (want elk ras heeft wel wat)
- Rustig binnenshuis, mag wel blaffen bij de bel maar niet constant
Loolotte schreef:Duitse Pincher had ik nog niet naar gekeken. Lees wel dat ze vrij waaks zijn in huis?
Labradors heb ik niks mee, sorry
Zoals ik al zei, kijk ik liever waar we samen plezier aan kunnen beleven dan me nu ergens op te focussen. Zou graag beginnen met mantrailen of jachtcursus, maar als agility ons meer ligt is dat prima. Mijn stage bestaat uit veld- en kantoorwerk maar de hond hoeft zelf niks te doen. Op kantoor gewoon rustig liggen of wat rondlopen en met veldwerk netjes bij me blijven lopen.
Ik heb inderdaad niet ontzettend veel eisen, eigenlijk ook omdat ik niet te hoge verwachtingen wil hebbenWat betreft beweging wil ik dus wel echt gaan sporten, en 2x daags een uur langs de Maas of door het bos, en een paar plasrondjes. Daarnaast fietsen als de hond oud genoeg is. Ik houd wel van de aanhankelijke types, en gezien de hond vrijwel nooit alleen hoeft te zijn (en anders samen is met de hond van mijn zus) verwacht ik daar ook geen problemen mee.
Kaus schreef:Een pitbull? Die zijn vaak erg sociaal, baasgericht en actief. Maar niet zo veeleisend als een werkhond.
Loolotte schreef:Aan een Hollander had ik nog niet gedacht, maar ik denk ook niet helemaal mijn ding.
Toevallig zijn hier in de buurt redelijk wat flatcoats en stuk voor stuk stuiterballen, dus rustig is ook niet mijn ervaring helaas.
Terriër gaat hem niet worden, daar heb ik simpelweg niks mee :)
Loolotte schreef:Hoewel ik al wat fokkers heb benaderd, ben ik toch benieuwd wat jullie denkenIk zoek een hond die graag met de baas (mee gaat naar stage, wat gaan eten ergens, op vakantie, dus eigenlijk overal waar hij mee naar binnen mag). Dus geen nerveus type. Daarnaast wil ik gewoon verschillende sporten gaan proberen en kijken waar we uitkomen. Hoeft geen wereldkampioen-kwaliteiten te hebben
Verder:
- Middelmaat
- Geen ruwharige
- Relatief gezond ras (want elk ras heeft wel wat)
- Rustig binnenshuis, mag wel blaffen bij de bel maar niet constant