Verder heeft een schot aardig wat meer decibels dan een sirene. Plus hier komt ze vaak voorbij, je hoort het verschil niet van voor je deur of in de buurt
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
se7entje schreef:En ik blijf er bij dat een agent pas mag schieten als ie echt daadwerkelijk aangevallen wordt en niet bij grommen en tanden, da wil niet zeggen dat de hond ook echt aanvalt.
se7entje schreef:Weet natuurlijk ook niet of het bij grommen is gebleven maar dat is raar dat dat niet gelijk duidelijk vermeld wordt.
Stel, de hond rent grommend op hun af, ze springen terug in hun auto en doen de deur dicht, dan zitten ze toch weer veilig ?
En hoe kunnen ze dan op het raam tikken als die hond zo agressief is...
runningkawa schreef:wat ik dan nog vreemder vindt
als de politie daar staat met de hele rambam aan...waar zijn alle getuige dan?
Blijft de hele buurt daar in bed?
Niemand die eens uit het raam kijkt?
Blue_Eyes schreef:Tja... ik zie dan het volgende voor me. Op basis van alle info krijg ik toch een beetje een beeld voor me van een ietwat aso familie, die weleens wat stouts doet en daar tot nog toe nog niet door de politie voor gepakt is.
Midden in de nacht blaft en gromt de hond wat, maar goed, dat doet-ie anders ook en je weet 'zeker' dat je 'm in de bench gedaan hebt. Dan wordt er op je raam getikt. Zeker voor de hond die blaft? Nou, je gaat 'm echt niet binnenhalen hoor! Dan wordt er aangebeld. Ja, ja, we weten dat je er bent, maar wij slapen nogal vast, weet je? Dan de sirene en zwaailichten. Sh*t, 't zijn flikken! Wij slapen hoor!
Het is even stil. Mooi, ze zijn weggegaan. Zie je wel dat als je niks doet dat ze vanzelf weggaan? Even later: schoten. Je vliegt je bed uit en ziet dat de politie je hond afschiet. Wat doet die daar? Hij zat toch in de bench? Wat een *&^%(&% flikken! Hoe gaan we dit verklaren?
Juist.
Het is natuurlijk speculatie, maar wie weet... zo komt het op mij over.
se7entje schreef:Ook al zou ik niet helemaal netjes zijn, en mijn hond zou zich in zekere maten agressief hebben opgesteld, vind ik nog steeds niet dat de politie moet schieten, behalve als het echt gevaarlijk wordt.
En dan had ik dit verhaal ook naar buiten gebracht, wie zegt niet dat de pers hun verhaal een beetje anders heeft gebracht dan dat hun het verteld hebben.