Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Politie schiet hond neer - update pag. 14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:32

Je mag niet zomaar schieten Lachen

Verder heeft een schot aardig wat meer decibels dan een sirene. Plus hier komt ze vaak voorbij, je hoort het verschil niet van voor je deur of in de buurt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:36

Tja... ik zie dan het volgende voor me. Op basis van alle info krijg ik toch een beetje een beeld voor me van een ietwat aso familie, die weleens wat stouts doet en daar tot nog toe nog niet door de politie voor gepakt is.
Midden in de nacht blaft en gromt de hond wat, maar goed, dat doet-ie anders ook en je weet 'zeker' dat je 'm in de bench gedaan hebt. Dan wordt er op je raam getikt. Zeker voor de hond die blaft? Nou, je gaat 'm echt niet binnenhalen hoor! Dan wordt er aangebeld. Ja, ja, we weten dat je er bent, maar wij slapen nogal vast, weet je? Dan de sirene en zwaailichten. Sh*t, 't zijn flikken! Wij slapen hoor!
Het is even stil. Mooi, ze zijn weggegaan. Zie je wel dat als je niks doet dat ze vanzelf weggaan? Even later: schoten. Je vliegt je bed uit en ziet dat de politie je hond afschiet. Wat doet die daar? Hij zat toch in de bench? Wat een *&^%(&% flikken! Hoe gaan we dit verklaren?
Juist.

Het is natuurlijk speculatie, maar wie weet... zo komt het op mij over.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:36

Nou, ik vind een sirene en zwaailichten toch wel een herrie, zeker als ie al 5 min onder je raam staat.
Dan zou ik toch benieuwd zijn, al is het maar bij de buren...
Maar somige mensen slapen door een bom heen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:38

se7entje schreef:
En ik blijf er bij dat een agent pas mag schieten als ie echt daadwerkelijk aangevallen wordt en niet bij grommen en tanden, da wil niet zeggen dat de hond ook echt aanvalt.

Er staat nergens dat de hond alleen maar heeft gegromd? Iig niet in de verklaring van de politie, daarin staat dat ze zelfs hun combi niet uit konden. Dus of de hond heeft wel wat meer gedaan dan een beetje grommen, of we hebben echte schijtluizen van politie.

Verder is het wel raar dat ze niet van sirenes wakker geworden zijn, of ze hebben er niet bij stilgestaan dat het voor hun bedoelt was. Al blijft het natuurlijk een beetje vaag.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:42

Ben ik dan alleen zo nieuwsgierig dat als ik een sirene heel dichtbij hoor, ik wil wter wat er aan de hand is... Bloos

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:43

Nee, ik ook. Maar 't is ook een teken dat je onschuldig bent, anders loop je niet zo op de politie af Knipoog

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:45

Weet natuurlijk ook niet of het bij grommen is gebleven maar dat is raar dat dat niet gelijk duidelijk vermeld wordt.
Stel, de hond rent grommend op hun af, ze springen terug in hun auto en doen de deur dicht, dan zitten ze toch weer veilig ?
En hoe kunnen ze dan op het raam tikken als die hond zo agressief is...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:46

se7entje schreef:
Weet natuurlijk ook niet of het bij grommen is gebleven maar dat is raar dat dat niet gelijk duidelijk vermeld wordt.
Stel, de hond rent grommend op hun af, ze springen terug in hun auto en doen de deur dicht, dan zitten ze toch weer veilig ?
En hoe kunnen ze dan op het raam tikken als die hond zo agressief is...

er staat dat ze vlak naast het huis zijn gereden, het zou een wonderhond zijn als hij aan dat hand kon geraken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:49

wat ik dan nog vreemder vindt

als de politie daar staat met de hele rambam aan...waar zijn alle getuige dan?
Blijft de hele buurt daar in bed?
Niemand die eens uit het raam kijkt?

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:49

Maar dan moeten ze midden in de voortuin staan.
Bij mij kan dat in elk geval niet, moeten hoe dan ook uitstappen.
Maar met huizen zonder voortuin zou het inderdaad kunnen.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:52

runningkawa schreef:
wat ik dan nog vreemder vindt

als de politie daar staat met de hele rambam aan...waar zijn alle getuige dan?
Blijft de hele buurt daar in bed?
Niemand die eens uit het raam kijkt?

Ja, dat ook nog, als ze dan verstoppertje spelen, doet dan gelijk de hele buurt mee. Haha!
Gezellige straat ! Go jij! Go jij!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:52

Er staat volgens mij al op pagina 1 van dit topic dat ze tot op het gras gereden zijn...

Tja, getuigen zullen er ongetwijfeld zijn. Om te beginnen de buurman die gebeld heeft. Of we daar nog ooit iets van horen weet ik niet - ik zou zelf niet in het openbaar willen treden met dit verhaal. Als je al ziet hoe mensen op Bokt reageren zonder verder te denken...

Edit: geldt overigens voor beide versies van het verhaal, dat er geen getuigen zijn buiten de eigenaars zelf.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:53

Niet iedereen heeft nood aan media aandacht, misschien zijn ze het allemaal eens met het politieverhaal. Anders werden ze vast in het orginele verhaal gebruikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:54

Maar hun hebben het gezien, dus die hoeven niet te speculeren...

of ze zijn het eens met het baasje katia, maar hebben geen zin in de politie die de pik op ze heeft dus daarom geen media...als je dan speculeerd, doe hetd an 2 kanten op Haha!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:55

sneu voor de hond en voor de eigenaren.. maar er zijn zeker een paar dingen niet kloppen.. volgens de eigenaren lag de hond te slapen in een stoel, de hond is ook op de stoel neergeschoten, schietgat in de stoel.. maar volgens de politie liep de hond bij de buurman voor de voordeur.. verder is geprobeerd de eigenaren te bereiken maar dat is niet gelukt.. wel worden de eigenaren en hun kind wakker van de schoten.. als ze aangebeld zouden hebben of geprobeerd telefonisch contact te krijgen, zouden ze daar toch ook wakker van worden? en als die hond echt zo tekeer was gegaan dan hadden ze dat waarschijnlijk ook wel gehoord.
ik vind dit een vaag verhaal.. sowiezo dat de politie een hond neerschiet (hebben ze bijvoorbeeld geen verdovingspistool?) en ook dat de verhalen van politie en eigenaren flink uiteen lopen..

Blue_Eyes

Dat bedoel ik ook niet. Maar als je in dit verhaal je kop laat zien, dan kun je er volgens mij donder op zeggen dat je daar last mee krijgt, last met mensen die wel speculeren en niet weten hoe het echt gegaan is. Ik zou daar ook niet op zitten te wachten.

Wesseltje

Blue_Eyes schreef:
Tja... ik zie dan het volgende voor me. Op basis van alle info krijg ik toch een beetje een beeld voor me van een ietwat aso familie, die weleens wat stouts doet en daar tot nog toe nog niet door de politie voor gepakt is.
Midden in de nacht blaft en gromt de hond wat, maar goed, dat doet-ie anders ook en je weet 'zeker' dat je 'm in de bench gedaan hebt. Dan wordt er op je raam getikt. Zeker voor de hond die blaft? Nou, je gaat 'm echt niet binnenhalen hoor! Dan wordt er aangebeld. Ja, ja, we weten dat je er bent, maar wij slapen nogal vast, weet je? Dan de sirene en zwaailichten. Sh*t, 't zijn flikken! Wij slapen hoor!
Het is even stil. Mooi, ze zijn weggegaan. Zie je wel dat als je niks doet dat ze vanzelf weggaan? Even later: schoten. Je vliegt je bed uit en ziet dat de politie je hond afschiet. Wat doet die daar? Hij zat toch in de bench? Wat een *&^%(&% flikken! Hoe gaan we dit verklaren?
Juist.

Het is natuurlijk speculatie, maar wie weet... zo komt het op mij over.

Ik vind dit toch wel erg ver gaan, aso's die waarschijnlijk nog nooit gepakt zijn, zonder te weten hoe en wat.
Wat versta je eigenlijk onder Aso?
Omdat je een stafford hebt, betekend niet dat je aso bent, sterker nog ik heb mijn staff aan mijn ex vriend te danken, jawel een politie agent! en zo kunnen we weer even verder speculeren.

@ Runningkawa: Precies waar zijn de getuigen dan?
Neem aan dat er meer mensen zijn gaan kijken met al die sirenes en poespas.
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 28-05-08 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:57

Ik zeg toch ook niet dat ze aso zijn omdat ze een stafford hebben? Maar als je zo'n verhaal de wereld in helpt (en dan ga ik er inderdaad vanuit dat het verhaal van de politie meer klopt dan dat van de eigenaars) dan ben je wel een klein beetje euh... fout bezig.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:59

natuurlijk,maar dat heeft niets met het feit te maken dat ze een stafford hebben

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:00

Precies - dat zeg ik toch ook niet? Ik heb heel die staf niet genoemd in mijn 'beelddenkerij'! Sterker: daar had ik niet eens aan gedacht.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:02

oke,dan is het duidelijk

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:12

Ook al zou ik niet helemaal netjes zijn, en mijn hond zou zich in zekere maten agressief hebben opgesteld, vind ik nog steeds niet dat de politie moet schieten, behalve als het echt gevaarlijk wordt.
En dan had ik dit verhaal ook naar buiten gebracht, wie zegt niet dat de pers hun verhaal een beetje anders heeft gebracht dan dat hun het verteld hebben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:49

Zou je dan serieus zeggen dat de hond lag te slapen in de stoel, als je al wist dat hij zich in zekere mate agressief had opgesteld? Om maar een beginnetje te noemen. Dat vind ik namelijk nogal een verschil en ook niet eerlijk tegenover de politie.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:50

se7entje schreef:
Ook al zou ik niet helemaal netjes zijn, en mijn hond zou zich in zekere maten agressief hebben opgesteld, vind ik nog steeds niet dat de politie moet schieten, behalve als het echt gevaarlijk wordt.
En dan had ik dit verhaal ook naar buiten gebracht, wie zegt niet dat de pers hun verhaal een beetje anders heeft gebracht dan dat hun het verteld hebben.

Wie zegt dat het niet gevaarlijk was, je moet niet wachten tot er slachtoffers vallen

Wat men al vond een paar pagina's terug

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:51

Ik denk niet deze mensen hun hond express buiten hebben gelaten als ze wisten dat de hond agressief was, ze weten ook wel dat ze daarmee risico lopen.
Denk je echt dat deze mensen zouden willen dat hun hond op deze manier aan zijn einde kwam?
Ze zijn gek met het beestje, anders maak je er ook niet zo' n zaak van, en ik neem aan als ze maar iets van de volgens de politie agressieve aanval hadden gehoord ze naar buiten zouden zijn gestormt.
Buiten dat om zit er toch echt een kogelgat in de stoel..... wat ik OOK erg vreemd blij vinden.
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 28-05-08 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt