De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:19

poes schreef:
Er ligt voor ruim 400 euro aan speeltjes en geen van beiden die ernaar om kijkt

Best wel zielig Knipoog ook zielig dat ze niet eens naar buiten wilt kijken.....Als je dit nu zo terugleest, denk je dan dat je kat gelukkig is?

poes schreef:
"Buitenkatten" kennen helaas het concept "spelen" niet

Verklaar dit eens nader? Heb mn leven lang buitenkatten gehad, en dat zal mn leven lang zo blijven ook, maar heb nooit gemerkt dat ze niet speels waren Verward Wat heeft dit volgens jou dan voor verklaring?

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:42

Oke dan.. ik reargeer ...

Ik heb zelf GEEN katten.. (vind ze wel erg lief en heb ze zelf wel gehad Knipoog )

Maar ik baal als een stekker van de katten van de buren die ze allemaal maar lekker de hele dag door andermans tuinen heen laten banjeren..

Ik heb als ik op mn scooter wegga een zijknatte kont omdat er eentje is die het leuk vind om op mn buddyseat te slapen en die dus helemaal geperforeerd heeft bij het uitrekken na zn slaapje.. gevolg; ding loopt vol met water als het regent en als ik ga zitten komt dat lekker allemaal naar boven Boos!

Mn koikarpers zijn allemaal veranderd in een heeerlijk maaltje voor die schattige loslopende jagers.

Ik ben een keer van de trap gevallen omdat ik met een wasmand in mn handen ineens verrast werd door een kat die van bovenaan mn trap het leuk vond om me te bespringen.. kat foetsie natuurlijk eer ik opgestaan was..

Dan heeft de kat van de buren nog de gewoonte om door mn slaapkamerraam naar binnen te komen en heerlijk in het zonnetje op mn bed te gaan liggen slapen..

En dan nog maar niet te spreken van de stukgepiste planten en de drollen in de tuin.

Ik heb expres geen katten meer, maar waarom wordt ik dan wel opgescheept met de mormels van mn buren??

Oh ja ik heb wel 2 honden, die natuurlijk net altijd even te laat zijn om er een te grijpen.. maar de halve dag helemaal in de stress zijn omdat er een kat in HUN tuin rondloopt en ze er niet bij kunnen omdat de deur dicht is.

Ik vind het prima dat mensen katten hebben, maar wat hebben die beesten in MIJN tuin te zoeken? En denk dat ik helemaal was gaan flippen als zo'n kat mn poes even gedekt had..

Voor de genen die denken dat mijn katten zielig waren omdat ze niet buitenkwamen vergist zich, ze mochten destijd de hele dag naar buiten maar gingen mn tuin gewoon niet uit.. zelfs als ik de poort open liet staan kwamen ze niet verder en bleven daar op me staan wachten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:11

Waarom is niet naar buiten willen kijken zielig? Er is blijkbaar zat te zien binnen. Anakin kijkt zo af en toe even in het passeren maar niet dat hij naar buiten wil gewoon, dan heb ik eerder de indruk dat hij binnen genoeg heeft?
Tuurlijk kunnen buitenkatten wel spelen, ik drukte me wat ongelukkig uit... Maar ze spelen eerder met elkaar... No way dat mijn zwerfkatten hier energie gaan steken in achter iets aanhollen dat niet eetbaar is. Balletjes, muisjes, ze vinden het gewoon niet interessant. Ik ken zat katten die niet uit zichzelf met zoiets spelen eigenlijk, maar die je het wel kunt leren zeg maar. Van 'kijk als je er tegen slaat rolt het weg, leuk he'. Maar deze katten hebben volgens mij heel lang moeten knokken voor hun leven, en ze zijn nogal zuinig met energie eigenlijk. Ik heb ze overigens nog maar 3 week, dus dat kan nog fel veranderen uiteraard. Ze vinden het momenteel gewoon leuk om lekker warm te liggen, geaaid te worden (de een is nogal schuw nog wel).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:36

Tis wat als je kost wat kost je gelijk wilt halen Gaaaap

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:25

IKbenEllen schreef:
Tis wat als je kost wat kost je gelijk wilt halen Gaaaap

Is andersom toch ook Knipoog Vind vooral jou erg gefixeerd op het geschrevene van Chiqa...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:25

Mijn kittens durven niet eens naar buiten. Nagelbijten / Gniffelen Laatst was 1 ons voorbij gerend, zag een grote open vlakte, ging op de rem en wist niet hoe hard hij weer binnen moest komen om zich achter zijn zusje te verstoppen. Nagelbijten / Gniffelen Aan het tuigje is het hetzelfde verhaal Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:26

Raveltje schreef:
Is andersom toch ook Knipoog Vind vooral jou erg gefixeerd op het geschrevene van Chiqa...

Vind haar uitspraken ook wel erg bout. Knipoog, bepalen dat andermans kat ongelukkig is Verward
Lees bv ook mening van Shemar, ik kan haar heel goed begrijpen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 08:24

Pfff hoorde gisteren van mijn broer dat ie vorig jaar zomer een paar honderd euro schade had aan de auto dank zij die lieve krabbende, geliefde loslopende katjes van de buurt. Er staan nu weer een paar krassen op het dak en de motorkap.

De katten misschien gelukkig Verward maar mijn broer en zijn buurman iig niet. (en ja hij heeft zelf ook een poes die keurig binnen de omheining blijft.)

Hij schaft nu een vangkooi aan.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 08:40

Ik ben het met KiWiKo eens...
wij hebben ook een kat.. niet vrijwillig aangeschaft, maar zat bij het huis toen mijn vriend het kocht... kat en kattenluikje incl....
tja, beestje struint hier rond... loopt de hele dag in en uit en doet zijn eigen ding... de buurt kent hem, want hij komt bij iedereen eten, dat is al jaren zo, al voordat mijn vriend het huis kocht.
Soort van buurtkat met een thuishonk.....

Helaas hebben wij door dat kattenluikje ook last van andere katten... vloeken als de bank weer onder de haren zit en erachter komen dat er witte en zwarte haren inzitten, terwijl onze kat een rode (gecastreerde) kater is... hmm... dat is dus een andere poezel geweest...

als we op de bank zitten 's avonds met kat op schoot hoor je ineens het kattenluikje open dicht klikken, is dus ook een andere kat...

Kat werd maar niet dikker, hoeveel ik hem ook voerde, tot ik erachter kwam dat ik-weet-niet-hoeveel katten uit de buurt zijn bakje leeg kwamen vreten en binnenkwamen door het luikje... ik heb wel 4 verschillenden betrapt...

als de kat boven zit en ik laat vlees ontdooien op het aanrecht is het weg als ik beneden kom, terwijl poes boven zit... hmmzz....

Daar baal ik van ja! Maar wat kan ik eraan doen? Weinig.... het kattenluikje dichtdraaien, maar dan kan onze kat niet meer de hele dag in en uit lopen... Nu is het zo dat als ik zelf niet beneden ben ik de tussendeur dicht doe, zodat katten via het luikje nog wel binnen kunnen komen, maar alleen in de bijkeuken.. en niet verder het huis in...

En onze kat heeft inmiddels een bandje met adresgegeven om gekregen, ik maak hem doodongelukkig als ik hem 24u p/d binnen hou.. maar als hij nu bij een ander rottigheid uitvreet, dan weten ze ons wel te vinden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 08:50

@Liezel1: De kat van mijn overburen heeft een bandje met een soort chip eraan. Het kattenluikje gaat alleen voor hem open, niet voor andere katten. Wellicht een oplossing voor jou?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 08:53

ja, daar hebben we ook naar gekeken, die zijn er ook met infrarood, etc.... de goedkoopste is €50.. de infrarood kost €120 voor een kattenluikje vind ik dat wel veel geld.. dus we denken er nog even over na...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 08:55

Liezel is dan niet een beetje, wat u niet wil dat u geschied??
Jouw kat bezorgt zeker ook overlast, al is het maar door het in andermans tuin poepen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 08:59

Mijn broer is bij een van de mensen in de buurt geweest....hij had hun kat op de auto gezien...foto van gemaakt en mensen mee geconfronteert. Nee, dat was niet genoeg bewijs. Er liepen meer katten los dus kon het zijn dat die ook krassen hadden gemaakt.

Ook voor de politie was dat niet genoeg bewijs.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:00

Dat is toch waardeloos..
Ja dan krijg je toch ook vreemde neigingen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:01

Echwel, die kat is van de hele buurt, iedereen kent hem en iedereen geeft hem te eten... de mensen wéten dat dat hij "hier hoort" (bij dit huis zeg maar)
mochten ze dat niet weten dan is het bandje om zijn nek er nog, dan kunnen ze contact opnemen en dan nemen wij maatregelen... hij laat zich gewoon pakken, dus dat is geen probleem...

maar zoals ik al zei: ik baal ervan dat ander katten door het luikje komen, maar ik sta niet op hoge poten bij de mensen op de stoep, ik neem mijn voorzorgsmaatregelen, zoals de tussendeur dicht doen en geen vlees laten liggen....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:03

Maar ik moet toch in mijn eigen huis mijn eigen vlees kunnen laten ontdooien.
ik vind het van de zotte dat dat niet kan..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:06

dat kan als ik een luikje van €100 aanschaf.. voorlopig heb ik dat er niet voor over...

en het kan nu ook, als ik de tussendeur gewoon dicht doe... dan is er niets aan de hand...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:09

Nou ik heb geen katten en wil dus gwoon af en toe lekker de deur/schuipui openzetten
Wordt mij onmogelijk gemaakt door de buurkatten..

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:02

IKbenEllen schreef:
Raveltje schreef:

Vind haar uitspraken ook wel erg bout. Knipoog, bepalen dat andermans kat ongelukkig is Verward
Lees bv ook mening van Shemar, ik kan haar heel goed begrijpen.

Denk niet dat alleen haar uitspraken bout zijn hier in dit topic.. Ben regelmatig gestuit op uitspraken over honden op katten afsturen, sate prikkers in plantenbakken, kat brengen naar een asiel aan de andere kant van het land en "ik weet wel wat ik met zo'n kat zou doen" klinkt weining goedbelovend..
Kan nog wel even doorgaan, vind dat toch behoorlijke foute en boute uitspraken.. Verdrietig Knipoog

Die kat volgt gewoon zijn instinct en als dat niet ingedamt wordt door de eigenaar is zo'n kat dus uiteindelijk de dupe.. Daarbij loop je ook het risico met dit soort ongeinteresseerde mensen dat indien jij haar of zijn kat naar de andere kant van het land hebt gebracht, de volgende kat alweer in huis wordt gehaald..

Mijn 6 maanden oude, ongecastreerde kater is door een slordige fout van mijn kant door het raam ontsnapt (huis is altijd hermetisch afgesloten, zelfs in de zomermaanden) en 4 dagen zoek geweest.. Heb de hele buurt 4 dagen bezig gehouden , dag en nacht gezocht, sliep niet meer.. en toen bleek hij in een blokhutje hier in de buurt te zitten, hoorde hem miauwen en aan de deur krabbelen.. mensen reageerden niet op mijn aanbellen en ik was door het dolle heen.. briefje in de bus en nog geen reactie.. Ik was in staat dit mens op te knopen, heb al met een schroevendraaier in mijn hand gestaan om die blokhut open te breken.. vervelende bijkomstigheid was dat dit hele foute mensen zijn en je daar beter geen aanvaring mee kan hebben.. Na 4 dagen stond hij ineens voor het raam, helemaal gestresst en vermagerd, maar ik heb hem terug godzijdank (heb ze ook van s'morgens tot s'avonds lastig gevallen).. wat als hij zo'n aardig persoon was tegengekomen als jullie, dan had ik hem nooit meer teruggevonden, want dan zat hij aan de andere kant van het land in een asiel..

Met mijn verhaal wil ik aangeven dat het niet altijd is wat het lijkt.. Want mijn kat is in blinde paniek door tuinen gekomen en daar zal dan net iemand wonen die de honden erop af stuurt.. Verdrietig moet er niet aan denken..en dan is mijn kat voor het eerst buiten, waar hij helemaal niet wil zijn op dat ogenblik..

Edit.. vergeet ik nog de reactie die ik in eerste instantie wilde geven.. Ik begrijp Shemar ook.. vind dit ook heel vervelend, maar geeft niemand het recht om lukraak een kat wat aan te doen cq weg te brengen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:10

Vergeet niet dat een kat eigenlijk niet los mag lopen maar dat het gedoogd wordt door de wet omdat handhaving onbegonnen werk is.

Volgens de wet mag ik hem dus echt wel wegbrengen Haha!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:12

slimmerik schreef:
Vergeet niet dat een kat eigenlijk niet los mag lopen maar dat het gedoogd wordt door de wet omdat handhaving onbegonnen werk is.

Volgens de wet mag ik hem dus echt wel wegbrengen Haha!

Van de wet misschien wel, maar van mij niet.. en dan zou je toch een harde dobber hebben aan mij, mocht ik hier ooit achter komen.. Want ik leg mij daar niet zomaar bij neer als een van mijn katten ineens spoorloos is verdwenen.. Dan heb je echt een slechte aan mij en dan ga je hem vanzelf wel weer ophalen hoor Haha!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:23

slimmerik schreef:
Tenshi schreef:
Je kan het echt niet accepteren he, dat niet iedereen jouw mening deelt. Huilen van het lachen Ja echt, er zijn zat mensen die geen problemen hebben met buurtende katten.

Ik mis de posten van de mensen die zelf geen katten hebben en zo blij zijn met de buurkatten Knipoog Haha!

Dan hier een persoon diewel zo ontzettend blij is met de buurkatten.
Het leuke is dat ze bij je raam omhoog komen en heerlijk gaan lopen krijsen.......
Je word er lichtelijk gestoord van Ziek Ziek Ziek Je kan je huis niet meer uit of je struikeld over een van de hoevele katten die de mensen hier hebben in de omgeving.
Nu vindt ik dit niet zo erg maar als ze bij me naar binnen willen, omdat ik per toeval mijn deur nog open heb staan, omdat het zomers 30 graden in de huiskamer word met felle zon dat word me te gek.

En ik heb op dit moment geen katten. Krijg er in juni wel 2. Deze gaan niet naar buiten. Ze krijgen een prive ren op het balkon Cool Ik wil dus niet dat andere mensen last hebben van mijn katten dus ze blijven bij huis.

Zo ook mijn ouders. Ze hebben een nieuwe buurvrouw gekregen en deze heeft ook een kat.
Nu is dat ook zo'nbrutaal ding die bij de mensen naar binnen loopt.
Mijn ouders hebben 2 jack russells. Tja als dan de kat in de tuin komt dan slaan de honden aan. Die blaffen die kat wel weg. Komtop een geven moment de buurvrouw even melden dat ze last heeft van de honden. Die blaffen zo veel. Bullsh*t die blaffen alleen wanneer haar kat weer in onze tuin zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:36

Raveltje schreef:
Van de wet misschien wel, maar van mij niet..

Ik zou die regel in de wet wel willen zien dan, want dan hoor ik dat nu echt voor het niets.
Honden mogen niet ongelijnt loslopen, dat weet iedereen staat in de wet, en terecht, maar
katten??
En denk ook niet dat er in de wet stata vermeld dat je voor eigen rechtertje mag gaan spelen,
zoals Slimmerik doet, zou dr nog wel eens zuur kunnen komen te staan mocht iemand een aanklacht indienen.

Raveltje schreef:
wat als hij zo'n aardig persoon was tegengekomen als jullie, dan had ik hem nooit meer teruggevonden, want dan zat hij aan de andere kant van het land in een asiel..

Ik heb dit ook al eerder in dit topic aangekaart, wat nu als er een poes als in jou geval ontsnapt en tegen mensen aanloopt zoals in dit topic? Gek genoeg geeft niemand daar antwoord op.
Ik woon in een katvriendelijke buurt met tolerante mensen, en wist tot voor kort niet waar mensen toe in staat kunnen zijn, mensen als in dit topic die een luchtbuks leegpompen, maat 42 parkeren op jou kat (Mijn eigendom) een emmer water lijkt niet goed genoeg.

Ik merk dat ik nu wel ansgtiger ben, en ben daar niet blij mee.
Mijn katten doen niemand een vlieg kwaad en bezorgen geen overlast, ze doen hun behoefte op de kattenbak, maar wat nu als ze zo'n wilde als hier in dit topic tegenkomen???
Ik ben me hier nooit geen kwaad van bewust geweest, ik ben nu ook ongeruster als mijn lieve kater van 15 wat later dan normaal thuiskomt.

Echwel schreef:
Nou ik heb geen katten en wil dus gwoon af en toe lekker de deur/schuipui openzetten

Vraagje, waar zijn jullie als je schuifpui openstaat?

En wat betreft Slimmerik, ik heb echt nog nooit iemand zichzelf in een dergelijk topic zó zien tegenspreken Haha! Haha! Van jou mogen mensen hun dieren niet buiten doen ivm met overlast, dus moeten ze binnen houden, maar dat is weer zielig want dergelijke mensen verdienen geen kat en kunnen beter een kunstwerkje aan de muur hangen, ja wat moeten de mensen in dit topic dan???
Zitten overduidelijk genoeg mensen die hun kat binnen houden, die jij stevig verdedigd maar ondertussen zijn ze geen kat waard, ja wat wíl je nu zeggen Slimmerik niet iedereen woont op een boerderij!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:40

nogmaals ik stuur mijn honden nergens op af Lachen mijn honden zijn jagers, en op openbaar c/q andermans terrein hou ik daar absoluut rekening mee. Maar mijn honden mogen los in mijn tuin, en als er dan een vreemde kat komt......... dan kan het inderdaad rot aflopen voor het dier ZEKER als ik het even niet in de gaten heb. Zie ik het aankomen dan probeer ik de boel te sussen, maar als ik net wat anders aan het doen ben....... dan is dat helaas een kwalijk staaltje helaas.........

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:45

Zelf heb ik een kat. Het beest loopt geregeld bij onze buren in de tuin. Deze weten dat en hebben er geen problemen mee. Bij onze andere buren is de kat wel is achterna gezeten door de hond en komt ze dus niet meer. Onze kat heeft het hier best. Ligt het meest in onze eigen tuin onder de planten of binnen op een stoel. Binnenlopen bij vreemde zal ze nooit doen.

Ik vind dat je een eigenaar niet altijd de schuld van het gedrag van een kat kan geven. Een kat is nou eenmaal veel moeilijker op te voeden als een hond of dergelijk.
Als je last heb van de katten in de buurt, gooi een briefje bij de eigenaren binnen dat als dit nogmaals gebeurt jij er voor zal zorgen dagt de kat het afleert. Gooi een emmer water over het beest heen en hij zal zo afgeschrikt zijn dat ie niet meer komt. Als het beestje telkens maar terug blijft komen dan kun je toch gerust is serieus met je buren praten?

Het is dat wij hier allemaal net iets vrijer wonen en niet in een rijtje of dergelijk. Dat zal ook verschil maken. Als er hier een kat in de tuin komt is het nog niet zo'n serieus probleem. We sturen de hond erop af of onze eigen kat en dan laten ze 't wel. Er komt hier al geen jaren meer een kat.
Onze hond is dan ook goed afgericht en is gewend aan een kat. Hij zal het beest nooit verwonden of doodbijten of dergelijk. Meestal is een grom en een aanval al genoeg om het beest te laten rennen voor d'r leven.