Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:53

Ik heb goede ervaring met allemaal, alleen 1 rotweiler maar dat was wegens slechte opvoeding, en dat krijg je bij elk ras. Mijn vroegere baas was rotweiler fokker, wat een lieve bezig wel strenge opvoeding gehad maar hoort zo. Men jack krijgt dat ook Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:56

ja idd bij slechte opvoeding krijg je elk ras vals

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:00

Er lopen hier meerdere staffords rond en ik ben juist, voor de 80e keer, gek van staffords, alleen ik geef mijn mening op wat ik zie en meegemaakt heb.

Ik vind staffords naar mensen juist zeer lief maar naar andere dieren niet zo.
En dan moet ik ook zeggen dat de teven vaak opvallend lief zijn maar dat komt misschien omdat ik reuen heb.

Ik heb zelf ook een stafford gehad dus ik denk dat ik er wel wat van af weet. Knipoog

Onze stafford werd absoluut goed opgevoed dus daar kan het niet aan hebben gelegen.
Hij had ook papieren.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:05

oh wat erg zeg!! Bah, wat kunnen mensen toch walgelijk zijn (sorry dat ik zo het topic kom binnenvallen)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:06

had jij dan problemen met je eigen staff Es79?

(of heb ik daar overheen gelezen)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:10

Snoevie, onze Stafford was heel lief naar mensen maar kon heel erg, vanuit het niets, een snauw geven naar andere dieren/honden of greep ze direct zonder aanleiding.
Nu is hij wat ouder en is een oude knorrepot aan het worden. Nagelbijten / Gniffelen
Als ik hem tegenkom is hij nog wel enthousiast naar me toe hoor! Ja

Ik moest ook wel erg opletten toen mijn zoontje ging kruipen,
kon hij ineens zijn tanden laten zien of als mijn zoontje hem aaide ineens hem "pakken''.
Mijn zoontje was natuurlijk kleiner dan hem en dan dacht de hond dat hij de baas was over hem.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:16

ah zo op die manier!
ik snap m

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:11

Snoevie schreef:
ja idd bij slechte opvoeding krijg je elk ras vals

Klopt ....alleen is bij de stafford en pitbull de bijtkracht zo enorm en bovendien hebben ze een enorm hoge pijngrens en zullen ze niet of heel moeilijk loslaten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:25

er zijn wel meerdere rassen die dat probleem hebben.
grappig genoeg heb ik het nooit meegemaakt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:34

Snoevie schreef:
er zijn wel meerdere rassen die dat probleem hebben.
grappig genoeg heb ik het nooit meegemaakt

Wees blij dat je het nooit meegemaakt hebt.... (en ik vind het iig niet grappig) maar de bijtkracht en volhardendheid van de stafford en pitbull is dus sowieso 3 keer zo groot.... zie mijn post op de vorige pagina.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:35

Es79 schreef:
Snoevie, onze Stafford was heel lief naar mensen maar kon heel erg, vanuit het niets, een snauw geven naar andere dieren/honden of greep ze direct zonder aanleiding.
Nu is hij wat ouder en is een oude knorrepot aan het worden. Nagelbijten / Gniffelen
Als ik hem tegenkom is hij nog wel enthousiast naar me toe hoor! Ja

Ik moest ook wel erg opletten toen mijn zoontje ging kruipen,
kon hij ineens zijn tanden laten zien of als mijn zoontje hem aaide ineens hem "pakken''.
Mijn zoontje was natuurlijk kleiner dan hem en dan dacht de hond dat hij de baas was over hem.

En eigenlijk is hij dat ook. Natuurlijk niet 'echt' maar dat kun je je hond niet wijsmaken. Een hond weet dat hij niet kan rekenen op een kind voor veiligheid e.d, hij weet dat het kind nooit de leiding kan nemen, dus 'doet hij het maar'. Je moet NOOIT je zoontje, als ie heel jong is, je hond laten corrigeren. Dit kan een hond praktisch niet begrijpen. Jij als alpha moet het doen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:13

bijna ALLE hondenrassen zijn ontstaan uit kruisingen.. anders liepen we allemaal met een wolf Tong uitsteken

weet je trouwens dat er in veel politite honden bullterrier bloed zit?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:37

Het topic gaat eigenlijk over de regels die de regering heeft ingesteld voor wat betreft verboden honden. Daar kun je wel politiehonden bij gaan halen maar dat zijn dus geen honden die je als gezinshond zult tegenkomen en onaangelijnd op straat.

Ik vraag me af of degene die de petitie tekenen nog steeds geen begrip hebben voor de maatregelen van de regering na het lezen van dit artikel: http://www.edba.org.au/courier.html . En wél begrip hebben voor de mensen die de verboden honden in hun bezit hebben .....14 jaar ná het verbod daarop.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:41

Snap ik ook niet slimmerik, maar dat heb ik ook al duidelijk gemaakt. Was overigens iedereen ook mee eens. Maar dat was wel over de site zelf

Ik zie nergens geen serieuze veroordeling naar de eigenaars toe

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:44

LimaGentle schreef:
bijna ALLE hondenrassen zijn ontstaan uit kruisingen.. anders liepen we allemaal met een wolf Tong uitsteken

De pitbull en aanverwanten zijn eigenlijk pas ná 1800 gefokt en dan speciaal voor de hondengevechten ..... De echte rassen zijn veel ouder...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:46

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

De pitbull en aanverwanten zijn eigenlijk pas ná 1800 gefokt en dan speciaal voor de hondengevechten ..... De echte rassen zijn veel ouder...

ja en de sharpei is ook gefokt voor het vechten maar waarom zijn die niet verboden dan?

en even over die politie honden.. als die afgekeurd zijn of met pensioen komen die ook in gewone gezinnen terrecht hoor Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:54

LimaGentle: je haalt er steeds maar andere voorbeelden bij maar in dat artikel is aangetoond dat de "verboden" honden 3 keer zoveel bijtkracht hebben dan hond nr 2 op de ranglijst. Bovendien hebben ze tijdens hun agressieve uitspatting geen enkel gevoel van pijn. Hetgeen het bijna of geheel onmogelijk maakt hun prooi te bevrijden......

Ik zie dat je twee van die honden hebt. Waarschijnlijk zal er nooit iets mee gebeuren. Wat vind jij van die verboden honden? Zonder er steeds andere voorbeelden bij te halen.

edit: je onderschrift luidt: help mee onschuldige honden te bevrijden...... waarvan? van hun schuldige baasjes?
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-06-07 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:58

slimmerik schreef:
LimaGentle: je haalt er steeds maar andere voorbeelden bij maar in dat artikel is aangetoond dat de "verboden" honden 3 keer zoveel bijtkracht hebben dan hond nr 2 op de ranglijst. Bovendien hebben ze tijdens hun agressieve uitspatting geen enkel gevoel van pijn. Hetgeen het bijna of geheel onmogelijk maakt hun prooi te bevrijden......

Ik zie dat je twee van die honden hebt. Waarschijnlijk zal er nooit iets mee gebeuren. Wat vind jij van die verboden honden? Zonder er steeds andere voorbeelden bij te halen.

mijn honden zijn niet verboden hoor Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 23:59

LimaGentle schreef:

Dat had ik al begrepen hoor Haha! , Maar hoop voor jou dat je ze altijd onder controle kunt houden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:00

pitbulls zijn idd vechthonden... maar wel honden die zijn getraind voor een gevecht van hond tot hond.. en dus totaal niet agressief naar mensen toe..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:00

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Dat had ik al begrepen hoor Haha! , Maar hoop voor jou dat je ze altijd onder controle kunt houden.

dat kan ik hoor.. het is gewoon een kwestie van opvoeding.. maar dat geld voor elk ras

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:02

LimaGentle schreef:
dat kan ik hoor.. het is gewoon een kwestie van opvoeding.. maar dat geld voor elk ras

Nee, zoals Es79 al schreef....haar hond valt zomaar zonder enige aanleiding andere honden aan.... Dus kan dat ook naar kleine kinderen gaan doen.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:02

slimmerik schreef:

edit: je onderschrift luidt: help mee onschuldige honden te bevrijden...... waarvan? van hun schuldige baasjes?

Ik heb de test gezien, met bewijzen en materialen. Geen stukje tekst gelezen zoals jij hierboven. De herder had de grootste bijtkracht Ja

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:03

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

Nee, zoals Es79 al schreef....haar hond valt zomaar zonder enige aanleiding andere honden aan.... Dus kan dat ook naar kleine kinderen gaan doen.

Inderdaad, zeg nooit nooit.

Dit geldt uiteraard voor alle dieren, maar pitbulls zijn dan wel net ff iets gevaarlijker Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 00:04

slimmerik schreef:
LimaGentle schreef:

ik word er altijd een beetje moe van eerlijk gezegd.. altijd dat: en de volgende keer is het een kind blabla

een hond WEET dondersgoed wat een hond is of een mens/kind
mijn teef kaan ook niet met andere honden (behalve met mijn reu dan) maar het is een echte kindervriend.. ze is de vaste oppas van mijn neefje Tong uitsteken