Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snoevie schreef:ja idd bij slechte opvoeding krijg je elk ras vals
Snoevie schreef:er zijn wel meerdere rassen die dat probleem hebben.
grappig genoeg heb ik het nooit meegemaakt
Es79 schreef:Snoevie, onze Stafford was heel lief naar mensen maar kon heel erg, vanuit het niets, een snauw geven naar andere dieren/honden of greep ze direct zonder aanleiding.
Nu is hij wat ouder en is een oude knorrepot aan het worden.![]()
Als ik hem tegenkom is hij nog wel enthousiast naar me toe hoor!![]()
Ik moest ook wel erg opletten toen mijn zoontje ging kruipen,
kon hij ineens zijn tanden laten zien of als mijn zoontje hem aaide ineens hem "pakken''.
Mijn zoontje was natuurlijk kleiner dan hem en dan dacht de hond dat hij de baas was over hem.
LimaGentle schreef:bijna ALLE hondenrassen zijn ontstaan uit kruisingen.. anders liepen we allemaal met een wolf
slimmerik schreef:LimaGentle schreef:bijna ALLE hondenrassen zijn ontstaan uit kruisingen.. anders liepen we allemaal met een wolf
De pitbull en aanverwanten zijn eigenlijk pas ná 1800 gefokt en dan speciaal voor de hondengevechten ..... De echte rassen zijn veel ouder...
slimmerik schreef:LimaGentle: je haalt er steeds maar andere voorbeelden bij maar in dat artikel is aangetoond dat de "verboden" honden 3 keer zoveel bijtkracht hebben dan hond nr 2 op de ranglijst. Bovendien hebben ze tijdens hun agressieve uitspatting geen enkel gevoel van pijn. Hetgeen het bijna of geheel onmogelijk maakt hun prooi te bevrijden......
Ik zie dat je twee van die honden hebt. Waarschijnlijk zal er nooit iets mee gebeuren. Wat vind jij van die verboden honden? Zonder er steeds andere voorbeelden bij te halen.
LimaGentle schreef:mijn honden zijn niet verboden hoor
slimmerik schreef:LimaGentle schreef:mijn honden zijn niet verboden hoor
Dat had ik al begrepen hoor, Maar hoop voor jou dat je ze altijd onder controle kunt houden.
LimaGentle schreef:dat kan ik hoor.. het is gewoon een kwestie van opvoeding.. maar dat geld voor elk ras
slimmerik schreef:LimaGentle: je haalt er steeds maar andere voorbeelden bij maar in dat artikel is aangetoond dat de "verboden" honden 3 keer zoveel bijtkracht hebben dan hond nr 2 op de ranglijst. Bovendien hebben ze tijdens hun agressieve uitspatting geen enkel gevoel van pijn. Hetgeen het bijna of geheel onmogelijk maakt hun prooi te bevrijden......
Ik zie dat je twee van die honden hebt. Waarschijnlijk zal er nooit iets mee gebeuren. Wat vind jij van die verboden honden? Zonder er steeds andere voorbeelden bij te halen.
edit: je onderschrift luidt: help mee onschuldige honden te bevrijden...... waarvan? van hun schuldige baasjes?
slimmerik schreef:LimaGentle schreef:dat kan ik hoor.. het is gewoon een kwestie van opvoeding.. maar dat geld voor elk ras
Nee, zoals Es79 al schreef....haar hond valt zomaar zonder enige aanleiding andere honden aan.... Dus kan dat ook naar kleine kinderen gaan doen.
slimmerik schreef:LimaGentle schreef:dat kan ik hoor.. het is gewoon een kwestie van opvoeding.. maar dat geld voor elk ras
Nee, zoals Es79 al schreef....haar hond valt zomaar zonder enige aanleiding andere honden aan.... Dus kan dat ook naar kleine kinderen gaan doen.