Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lukasje schreef:Het heeft weinig zin dat ik een persoonlijk vermoeden uit gebaseerd op geen professionele kennis. Maar ik heb ook een heel traject afgelegd met mijn vorige hond. Mij lijkt dat een tekenbeet een groter gevolg op het immuunsysteem kan hebben dan dat veelal aangenomen wordt. Zowel bij Cupcakes als bij mij werd de anaplasmose van onze hond aan de kant geschoven als “bijzaak”. Zeer vreemd dat anaplasmose weinig voorkomt maar dat beide honden wel gestorven zijn door een falen van het hematologisch systeem.
office schreef:Ja of misschien is de koorts wel te hoog opgelopen en zijn er beschadigingen ontstaan daardoor.Je kan het hele medische handboek wel afvinken .Hoe dan ook vind ik het heel erg naar voor je dat je je groen en geel betaald en dan nog geen diagnose heb.
Lugea schreef:Hij heeft gelukkig geen extreem hoge koorts gehad, dus ik verwacht niet dat dat de oorzaak zal zijn. Volgens mij ontstaat er pas schade als de temperatuur boven de 40,5 graden Celsius komt, maar dat kan ik mis hebben hoor.
Het is inderdaad lastig geen duidelijke diagnose op papier te hebben. Niet dat dat dan direct iets verandert aan de toestand van Elvis, maar dan kan ik zelf stoppen met blijven zoeken en denken “Moet ik dit niet nog onderzoeken?”, “Doe ik wel genoeg?” Ik zei ook tegen mijn eigen dierenarts dat ik het mezelf nooit zou vergeven als ik te weinig onderzoek heb laten doen, maar zij gaf ook al aan dat ik eigenlijk al veel meer gedaan heb/doe dan ze normaal zien. Ik moet daarin misschien ook wat berusting bij mezelf vinden en kijken naar wat ik wel allemaal al gedaan heb.