Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evamarie schreef:Er zitten idd weinig intressante toevoegingen bij waar je echt iets mee kunt omdat er maar een select groepje iets toe te voegen heeft en ook zeker niet altijd op een positieve manier of waar je wat mee kan.
Je bent zelf ook niet echt het voorbeeld van positieve input hiermee cursebreaker.
KimD schreef:Evamarie schreef:Er zitten idd weinig intressante toevoegingen bij waar je echt iets mee kunt omdat er maar een select groepje iets toe te voegen heeft en ook zeker niet altijd op een positieve manier of waar je wat mee kan.
Je bent zelf ook niet echt het voorbeeld van positieve input hiermee cursebreaker.
Evamarie, er is maar één iemand negatief naar mijn mening, dat ben je toch echt zelf. Zodra iets niet in de straatje past ga je vol in de verdediging en dan is diegene waar je op reageert ineens negatief of kinderachtig.
Terwijl ik niemand zie die aan het stoken is of niet serieus reageert of op de tenen getrapt is, behalve jijzelf.
Nogmaals, ik zie zelden een topic zo gemoedelijk verlopen waar wel degelijk verschil in mening zit en waar mensen tóch nog moeite blijven doen om uitgebreid te reageren op elkaar en met elkaar en discussiëren.
Maar fijn om te weten dat we 'weinig interessante toevoegingen' doen. Fijn ook voor Daphara die kalm en uitgebreid blijft reageren en vragen blijft beantwoorden pagina's lang ondanks je houding.
Evamarie schreef:Dan heb je dat toch echt aan jezelf te danken door de manier waarop je reageerd. Er zitten heel veel respectlose reacties tussen van jezelf, maar als jij dat gemoedelijk wilt noemen. Dan moet je dat zeker doen.
Wat ik al eerder aangaf als je zelf gewoon positief bent ook richting mij, dan kun je ook positieve reacties terug verwachten.
Dat de discussie uberhaupt nog steeds loopt is omdat ik steeds ingrijp het topic inhoudelijk te houden.
ardo_iggy schreef:Hoeveel veren wil je er in hebben?
Jij bent juist de gene die de sfeer in het topic negatief maakt door alleen jouw mening de juiste is.
Je leest totaal niet wat andere mensen typen en bent zo heilig van overtuigd dat je het bij het juiste eind hebt dat je de waarheid niet meer ziet.
Meid leer eens met andere ogen te kijken
Evamarie schreef:ardo_iggy schreef:Hoeveel veren wil je er in hebben?
Jij bent juist de gene die de sfeer in het topic negatief maakt door alleen jouw mening de juiste is.
Je leest totaal niet wat andere mensen typen en bent zo heilig van overtuigd dat je het bij het juiste eind hebt dat je de waarheid niet meer ziet.
Meid leer eens met andere ogen te kijken
Nee jij voegt echt wat toe met deze reactie
Lisitano schreef:Meelezer hier.
Volledig eens met de laatste reacties betreffende jouw houding, Evamarie. Heel interessant topic met verschillende invalshoeken dankzij ervaring. Jouw “vragen” of aangevallen houding is dan erg storend. Juist deze posts voegen weinig toe aan de discussie.
Zelf overigens nog niets gepost omdat ik denk dat het pijnpunt bij de kopers ligt. Daar is denk ik geen regelgeving voor te bedenken. Campagnes, dat wel. En dan nog denk ik dat het mensen niet meer interesseert zodra ze puppy of kitten zien.
Waarom jouw plan niet gaat werken is m.i. al zeer uitgebreid verwoord in posts van o.a. Daphara. Ik snap niet dat je deze waardevolle posts als aanval ziet.
Evamarie schreef:Urbanus schreef:Heb je misschien autisme? Geen aanval maar een vraag.
Ik vind dit een heel rare manier van reageren. Ik heb je dan ook getemd.
Evamarie schreef:Lisitano schreef:Meelezer hier.
Volledig eens met de laatste reacties betreffende jouw houding, Evamarie. Heel interessant topic met verschillende invalshoeken dankzij ervaring. Jouw “vragen” of aangevallen houding is dan erg storend. Juist deze posts voegen weinig toe aan de discussie.
Zelf overigens nog niets gepost omdat ik denk dat het pijnpunt bij de kopers ligt. Daar is denk ik geen regelgeving voor te bedenken. Campagnes, dat wel. En dan nog denk ik dat het mensen niet meer interesseert zodra ze puppy of kitten zien.
Waarom jouw plan niet gaat werken is m.i. al zeer uitgebreid verwoord in posts van o.a. Daphara. Ik snap niet dat je deze waardevolle posts als aanval ziet.
Zelf heb je inhoudelijk helemaal niets toe te voegen hiermee. Het is zeker een intressant onderwerp.
Esplendido schreef:Broodfok stopt pas als er geen brood meer mee te verdienen is. En dat is pas als mensen geen pups meer kopen van dit soort fokkers.
Door steeds strengere controles worden grotendeels de goedwillende fokkers getroffen, de kwaadwillende vinden toch weer de mazen in de wet. Bovendien is een waterdicht systeem in Europa met de open grenzen een utopie.
Maar uit (inmiddels wel vijf jaar oude) cijfers blijkt dat er jaarlijks in Nederland ongeveer een behoefte is aan 150.000 pups per jaar. In dat jaar werden er 34.000 pups met stamboom geboren, de rest kwam dus van nesten zonder stamboom (en dus zonder enige controle) of uit het buitenland. Dat is een schrikbarend hoog aantal…Oftewel nog een lange weg te gaan.
https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/b ... broodnodig
Esplendido schreef:Broodfok stopt pas als er geen brood meer mee te verdienen is. En dat is pas als mensen geen pups meer kopen van dit soort fokkers.
Door steeds strengere controles worden grotendeels de goedwillende fokkers getroffen, de kwaadwillende vinden toch weer de mazen in de wet. Bovendien is een waterdicht systeem in Europa met de open grenzen een utopie.
Maar uit (inmiddels wel vijf jaar oude) cijfers blijkt dat er jaarlijks in Nederland ongeveer een behoefte is aan 150.000 pups per jaar. In dat jaar werden er 34.000 pups met stamboom geboren, de rest kwam dus van nesten zonder stamboom (en dus zonder enige controle) of uit het buitenland. Dat is een schrikbarend hoog aantal…Oftewel nog een lange weg te gaan.
https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/b ... broodnodig
Evamarie schreef:Vanaf begin af aan ontvang ik pbs van mensen die van mening zijn dat een bepaald groepje het topic verpest waardoor zij niet durven te reageren. Voor mij is het belangrijk dat het topic inhoudelijk blijft. Maar als ik steeds politieagentje moet blijven spelen dan zal ik er een slotje op laten zetten.
Evamarie schreef:Vanaf begin af aan ontvang ik pbs van mensen die van mening zijn dat een bepaald groepje het topic verpest waardoor zij niet durven te reageren. Voor mij is het belangrijk dat het topic inhoudelijk blijft. Maar als ik steeds politieagentje moet blijven spelen dan zal ik er een slotje op laten zetten.
Urbanus schreef:Evamarie schreef:Vanaf begin af aan ontvang ik pbs van mensen die van mening zijn dat een bepaald groepje het topic verpest waardoor zij niet durven te reageren. Voor mij is het belangrijk dat het topic inhoudelijk blijft. Maar als ik steeds politieagentje moet blijven spelen dan zal ik er een slotje op laten zetten.
Dat is grappig, die pb's ontvang ik over jou ook, met linkjes naar hoe je in andere topics ruzie maakt en een schaduwaccount maakte.
Je hoeft geen politieagentje te spelen want dat ben je niet.
Ik begrijp best dat het pijnlijk is, zoveel berichten aan jou, maar jij bent degene die het kan veranderen.