Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:36

Lizeeetjr ah nee wat balen.. snap wel dat je vandaag niet bent gegaan. Weet je waarom ze zo angstig is? Is ze dat normaal ook?

Antonius lief dat je het vraagt. Zal het even wat uitgebreider hieronder vertellen. Gefeliciteerd met je U bij je teef! Wbt je reu, reserve cacib is volgens mij heel goed! Ook gefeliciteerd! Hoe ging het bij jou?

Gister meegedaan aan de Tulip show. Het duurde abnormaal lang. De rottweilers moesten 11.48 beginnen en uiteindelijk stonden we rond 14u in de ring… m’n hond was wat opgefokt omdat ze buiten omringt werd door grote honden die mensen gewoon los hadden lopen.. ze was er helemaal niet bij met haar hoofd en heel druk in de ring. Een vriendin was mee met veel show ervaring en heeft haar na de beoordeling in de ring even overgenomen. Niet dat ze stout was maar gewoon erg druk en ik last kreeg van m’n buik. Ze kreeg een zeer goed en stond weer 3e. Al met al zeker tevreden :j Maar denk wel dat het resultaat beter was geweest als het niet 2 uren uit liep… Eerst geen shows meer op de planning. Wellicht aankomende zomer. Eerst baby en 2 veulens
Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:36

Lizeetjer ben ook wel benieuwd hoe dit ontstaan is? Ergens slechte ervaring gehad? Of bepaalde associatie? Klinkt in ieder geval lastig om dit er weer uit te krijgen.

Kabayo wauw, ruim 2u uitloop is wel heel veel. Bizar ook dat mensen hun honden los laten, zou ik nooit durven. Had je wat goeie feedback op je keurrapport? Soms moet je ook gewoon wat kilometers maken, honden zijn net als paarden :')

Ik had vandaag opnieuw het reserve CAC en CACIB met mijn reu. Hij won in een grote klasse met mooie honden, was echt aangenaam verrast want dit had ik niet verwacht. Helaas is de winnaar van het IB nog te jong om zijn titel aan te vragen maar daar is niets aan te doen.

Heb trouwens eens gekeken op de fb van die reu die gisteren won waarvan eigenaar de titel niet aanvraagt. Ze prijst haar reu als dekreu aan en hierbij somt ze zijn titels op waar ook de internationale titel opstaat. Dus ofwel liegt ze tegen mij dat ze zijn titel niet aangevraagd heeft, ofwel liegt ze op haar dekadvertentie, te bizar voor woorden gewoon.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 22:11

Wij hadden een mooie dag vandaag. Kruimel had vandaag haar allereerste show (jongste puppy, 4,5 maand jong)
Toen we binnen kwamen in de hal was alles even héél spannend, borstelen, rondkijken…. dat duurde welgeteld zo’n 20 seconden en toen dacht ze, okay, best prima hier!

Al met al een hele fijne eerste ervaring met een fijne keurmeester, lekker hangen rond de ring en een rondje langs alle standjes.

In de ring werd ze van 4 babies (minor puppies)
1e plaats “very promising”
Beste minor puppy
Helaas geen erering maar wel een mooie rozet en een práchrig keurverslag <3
En lekker op tijd én met een goede ervaring weer lekker naar huis.
Trots op ons zelf gefokte meisje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:01

Gefeliciteerd allemaal!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:09

Ik heb helaas niet het meest succesvolle weekend gehad , maar wel alle 3 de dagen een uitmuntend. de bob van vrijdag en zaterdag kreeg gisteren een ZG, zo zie je maar -O-

Daardoor sta ik nog wel boven aan met de wow competitie, dus de kerst show gaat de uiteindelijke uitslag bepalen *\o/*

statistieke van Brussel zijn ook net online gekomen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 12:31

rockey schreef:
Ik heb helaas niet het meest succesvolle weekend gehad , maar wel alle 3 de dagen een uitmuntend. de bob van vrijdag en zaterdag kreeg gisteren een ZG, zo zie je maar -O-

Daardoor sta ik nog wel boven aan met de wow competitie, dus de kerst show gaat de uiteindelijke uitslag bepalen *\o/*

statistieke van Brussel zijn ook net online gekomen.

Ik had dat vorig jaar ook.. dag 1 hadden we een 2(of 3?) ZG en de dag erop 1 u en beste jeugd

Lizeeetjr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 14:30

Antonius/Kabayo betasten is nooit haar hobby geweest maar wel altijd oke. Er was op vrijdag een keurmeester in opleiding bij. We vermoeden dat dat te veel was. Twee mensen die op haar afkwamen, twee mensen die om haar heen bewogen. We zijn er ondertussen wel achter dat de GEEN en EEN moet zijn in het keurverslag.

Op zaterdag was het ring binnen komen prima toen de keurmeester op haar afkwam gelopen was het meteen paniek. Buiten de ring was ze goed te doen. Ze hersteld zich heel netje en was weer de vrolijke sofie Buiten de ring. Ze is ook nog betast en tandjes gekeken door iemand die ze eigenlijk niet kende. Buiten de ring was het allemaal prima.

We gaan kijken of we dit er nog uit gaan krijgen en anders stopt ons show avontuur.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 14:32

wat vervelend als ze het zo ervaren heeft :(:)

Ik ben er achter gekomen dat die van mij de stand met de schapenvellen echt verschrikkelijk vond.
Met geen mogelijkheid in de buurt te krijgen :') }:0

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:35

Lizeeetjr schreef:
Antonius/Kabayo betasten is nooit haar hobby geweest maar wel altijd oke. Er was op vrijdag een keurmeester in opleiding bij. We vermoeden dat dat te veel was. Twee mensen die op haar afkwamen, twee mensen die om haar heen bewogen. We zijn er ondertussen wel achter dat de GEEN en EEN moet zijn in het keurverslag.

Op zaterdag was het ring binnen komen prima toen de keurmeester op haar afkwam gelopen was het meteen paniek. Buiten de ring was ze goed te doen. Ze hersteld zich heel netje en was weer de vrolijke sofie Buiten de ring. Ze is ook nog betast en tandjes gekeken door iemand die ze eigenlijk niet kende. Buiten de ring was het allemaal prima.

We gaan kijken of we dit er nog uit gaan krijgen en anders stopt ons show avontuur.

Wat rot. Heb je ringtraining?
Misschien dat buitenshows haar ook beter liggen. Mijn reutje vind dat ook beduidend fijner. Niet dat hij angstig is. Maar hij laat zich veel beter zien en meer lol

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 16:03

klaar voor Brussel, voor diegene die gaan?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:32

Oh leuk dit topic! Ik klets graag mee want ik ga sinds kort naar de shows. Vind het allemaal erg spannend hoe alles werkt. Heb wel een bekende die mij helpt die het al 20 jaar doet. Dat scheelt wel wat :)

Lizeeetjr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 19:51

kiwiwitje jazeker we hebben elke week les. Het plannetje is nu om eerst een hoop positieve ervaringen op te doen en zelfvertrouwen op te bouwen. Ik hoop dat ik haar nog oke krijg voor de clubmatch en anders de nationale maar we gaan het zien.

_Aurora_ welkom! Welk ras heb je?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 20:16

Lizeeetjr schreef:
kiwiwitje jazeker we hebben elke week les. Het plannetje is nu om eerst een hoop positieve ervaringen op te doen en zelfvertrouwen op te bouwen. Ik hoop dat ik haar nog oke krijg voor de clubmatch en anders de nationale maar we gaan het zien.

Hoe is ze op de ringtraining? Ook zo gespannen?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 22:43

Lizeeetjr schreef:

Volgens mij lessen wij bij dezelfde training en ook wel eens dezelfde les (wij hebben een of twee kinderen bij ons en één of twee Ridgebacks en de Afghaanse windhond). Ik of mijn man wil best helpen als je tzt gaat opbouwen met betasten door mensen die jouw hond niet kent.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 07:35

Wij showen met papillons en trainen bij Marianne in Rotterdam.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 09:56

Ik had afgelopen weekend show in Frankrijk, mijn reu heeft er zijn laatste IB punt gehaald en is dus internationaal kampioen *\o/*
Teefje is BOS geworden, die heeft nu ook al genoeg punten voor intern kampioen maar ze is pas 2, dus kunnen vanaf eind april voor haar laatste punt gaan, maar ze wordt ook gedekt bij volgende loopsheid dus haar titel afmaken zal wellicht pas voor volgend najaar zijn.

Ik ben 3 dagen in Brussel, mijn reu nog 1 IB show (had al ingeschreven voor Frankrijk), teefje alles ingeschreven want die moet nog 1 punt halen voor Belgisch kampioen (ze staat 4x alleen in haar klasse dus kan eigenlijk niet fout gaan :+ ). Mijn dochter van 12 mag haar ook eens showen, dan is die ook blij ;)

Ik kijk alleen zoooo niet uit naar de stress om binnen te geraken, dat is altijd zo een gedoe in Brussel, word er nu al zenuwachtig van!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:10

Wat goed zeg gefeliciteerd!!!

Wij gaan twee dagen Brussel. Is het zo’n probleem daar om binnen te komen? Parkeren drama?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 10:18

@Antonius haha mijn moeder heeft dat zelfde. Vooral die melding dat om half 6 de parking al open gaat en je voor 8 uur binnen MOET zijn.

vorig jaar ook die ellendige lange rij. Maar om half 6 daar al te zijn en een uur buiten te moeten wachten voor het open gaat vind ik ook nogal wat. Maar anders weet je wel dat je achteraan aan mag sluiten.

Het is dat brussel moet, anders sloeg ik hem echt over. Vorig jaar was het ook zo koud daar binnen. :brr:

gefeliciteerd met de resultaten!

Ik ga ook 2 dagen naar Brussel. Ben heel benieuwd.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 11:20

Beetje laat maar ik wil ook het mooie resultaat van mijn Chinese Naakthond Quill delen - 1 uitmuntend in de tussenklasse op de Fryslan Cup . Met Quill show ik niet veel , hij moet nog een beetje uitgroeien en iets zekerder in de ring worden , maar hij heeft het dit jaar prima gedaan - succes iedereen op de kerstshow en Brussel !
Afbeelding

Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:30

Wij slaan Brussel dit jaar lekker over. De honden die al punten hadden in België hebben gelukkig voor 1 oktober hun laatste punten behaald. Bij de honden die nog geen punten hebben, gaan we niet in Brussel beginnen. Geen zin in dat gedoe met parkeren, de hal binnenkomen en de kou daar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 20:52

Esplendido schreef:
Wij slaan Brussel dit jaar lekker over. De honden die al punten hadden in België hebben gelukkig voor 1 oktober hun laatste punten behaald. Bij de honden die nog geen punten hebben, gaan we niet in Brussel beginnen. Geen zin in dat gedoe met parkeren, de hal binnenkomen en de kou daar.

Ik weet ook nog niet of ik weer in belgie ga showen met de nieuwe regels..

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 11:23

Pfoeee wat ben ik ook blij dat ik Brussel niet heb ingeschreven, en zeker met de Facebook berichten die je ook leest.

Bezoekers het hele weekend ook niet toegestaan ?!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 11:59

Wat mis ik? Wat voor regels en commotie op Facebook ?

Ik lees met plezier mee, maar aankomend halfjaar ga ik sowieso niet showen

Flint gefeliciteerd! Jammer dat de foto’s zo klein zijn, ik kan er weinig op zien helaas

Antonius gefeliciteerd!! Wat goed *\o/*

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 12:18

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-25 12:47

Het Brussels Gewest verbiedt levende dieren tentoon te stellen op markten, beurzen, dierententoonstellingen en bij soortgelijke gelegenheden.

Maar de dogshow heeft dit zelf wel nergens gepubliceerd. Hoeveel mensen die al jaarlijks komen kijken zullen daar nu voor niks staan??
Ik heb pupkopers die helemaal fan zijn van mijn teefje, zijn al naar verschillende shows komen kijken en waren dat nu ook van plan… jammer toch!