Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 20:36

Lizeeetjr ah nee wat balen.. snap wel dat je vandaag niet bent gegaan. Weet je waarom ze zo angstig is? Is ze dat normaal ook?

Antonius lief dat je het vraagt. Zal het even wat uitgebreider hieronder vertellen. Gefeliciteerd met je U bij je teef! Wbt je reu, reserve cacib is volgens mij heel goed! Ook gefeliciteerd! Hoe ging het bij jou?

Gister meegedaan aan de Tulip show. Het duurde abnormaal lang. De rottweilers moesten 11.48 beginnen en uiteindelijk stonden we rond 14u in de ring… m’n hond was wat opgefokt omdat ze buiten omringt werd door grote honden die mensen gewoon los hadden lopen.. ze was er helemaal niet bij met haar hoofd en heel druk in de ring. Een vriendin was mee met veel show ervaring en heeft haar na de beoordeling in de ring even overgenomen. Niet dat ze stout was maar gewoon erg druk en ik last kreeg van m’n buik. Ze kreeg een zeer goed en stond weer 3e. Al met al zeker tevreden :j Maar denk wel dat het resultaat beter was geweest als het niet 2 uren uit liep… Eerst geen shows meer op de planning. Wellicht aankomende zomer. Eerst baby en 2 veulens
Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 21:36

Lizeetjer ben ook wel benieuwd hoe dit ontstaan is? Ergens slechte ervaring gehad? Of bepaalde associatie? Klinkt in ieder geval lastig om dit er weer uit te krijgen.

Kabayo wauw, ruim 2u uitloop is wel heel veel. Bizar ook dat mensen hun honden los laten, zou ik nooit durven. Had je wat goeie feedback op je keurrapport? Soms moet je ook gewoon wat kilometers maken, honden zijn net als paarden :')

Ik had vandaag opnieuw het reserve CAC en CACIB met mijn reu. Hij won in een grote klasse met mooie honden, was echt aangenaam verrast want dit had ik niet verwacht. Helaas is de winnaar van het IB nog te jong om zijn titel aan te vragen maar daar is niets aan te doen.

Heb trouwens eens gekeken op de fb van die reu die gisteren won waarvan eigenaar de titel niet aanvraagt. Ze prijst haar reu als dekreu aan en hierbij somt ze zijn titels op waar ook de internationale titel opstaat. Dus ofwel liegt ze tegen mij dat ze zijn titel niet aangevraagd heeft, ofwel liegt ze op haar dekadvertentie, te bizar voor woorden gewoon.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 22:11

Wij hadden een mooie dag vandaag. Kruimel had vandaag haar allereerste show (jongste puppy, 4,5 maand jong)
Toen we binnen kwamen in de hal was alles even héél spannend, borstelen, rondkijken…. dat duurde welgeteld zo’n 20 seconden en toen dacht ze, okay, best prima hier!

Al met al een hele fijne eerste ervaring met een fijne keurmeester, lekker hangen rond de ring en een rondje langs alle standjes.

In de ring werd ze van 4 babies (minor puppies)
1e plaats “very promising”
Beste minor puppy
Helaas geen erering maar wel een mooie rozet en een práchrig keurverslag <3
En lekker op tijd én met een goede ervaring weer lekker naar huis.
Trots op ons zelf gefokte meisje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 08:01

Gefeliciteerd allemaal!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 11:09

Ik heb helaas niet het meest succesvolle weekend gehad , maar wel alle 3 de dagen een uitmuntend. de bob van vrijdag en zaterdag kreeg gisteren een ZG, zo zie je maar -O-

Daardoor sta ik nog wel boven aan met de wow competitie, dus de kerst show gaat de uiteindelijke uitslag bepalen *\o/*

statistieke van Brussel zijn ook net online gekomen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 12:31

rockey schreef:
Ik heb helaas niet het meest succesvolle weekend gehad , maar wel alle 3 de dagen een uitmuntend. de bob van vrijdag en zaterdag kreeg gisteren een ZG, zo zie je maar -O-

Daardoor sta ik nog wel boven aan met de wow competitie, dus de kerst show gaat de uiteindelijke uitslag bepalen *\o/*

statistieke van Brussel zijn ook net online gekomen.

Ik had dat vorig jaar ook.. dag 1 hadden we een 2(of 3?) ZG en de dag erop 1 u en beste jeugd

Lizeeetjr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 14:30

Antonius/Kabayo betasten is nooit haar hobby geweest maar wel altijd oke. Er was op vrijdag een keurmeester in opleiding bij. We vermoeden dat dat te veel was. Twee mensen die op haar afkwamen, twee mensen die om haar heen bewogen. We zijn er ondertussen wel achter dat de GEEN en EEN moet zijn in het keurverslag.

Op zaterdag was het ring binnen komen prima toen de keurmeester op haar afkwam gelopen was het meteen paniek. Buiten de ring was ze goed te doen. Ze hersteld zich heel netje en was weer de vrolijke sofie Buiten de ring. Ze is ook nog betast en tandjes gekeken door iemand die ze eigenlijk niet kende. Buiten de ring was het allemaal prima.

We gaan kijken of we dit er nog uit gaan krijgen en anders stopt ons show avontuur.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 14:32

wat vervelend als ze het zo ervaren heeft :(:)

Ik ben er achter gekomen dat die van mij de stand met de schapenvellen echt verschrikkelijk vond.
Met geen mogelijkheid in de buurt te krijgen :') }:0

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 16:35

Lizeeetjr schreef:
Antonius/Kabayo betasten is nooit haar hobby geweest maar wel altijd oke. Er was op vrijdag een keurmeester in opleiding bij. We vermoeden dat dat te veel was. Twee mensen die op haar afkwamen, twee mensen die om haar heen bewogen. We zijn er ondertussen wel achter dat de GEEN en EEN moet zijn in het keurverslag.

Op zaterdag was het ring binnen komen prima toen de keurmeester op haar afkwam gelopen was het meteen paniek. Buiten de ring was ze goed te doen. Ze hersteld zich heel netje en was weer de vrolijke sofie Buiten de ring. Ze is ook nog betast en tandjes gekeken door iemand die ze eigenlijk niet kende. Buiten de ring was het allemaal prima.

We gaan kijken of we dit er nog uit gaan krijgen en anders stopt ons show avontuur.

Wat rot. Heb je ringtraining?
Misschien dat buitenshows haar ook beter liggen. Mijn reutje vind dat ook beduidend fijner. Niet dat hij angstig is. Maar hij laat zich veel beter zien en meer lol