Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:42

Ik zou het echt bizar vinden als ze hem gaan enten, ontvlooien en ontwormen terwijl ze gewoon weten dat de kat van iemand is. Voor hetzelfde geld is dat vorige week nog gebeurd en bezorg je het beest een overdosis :n

Qerty

Re: Dierenasiel lokt kat, vangt hem en wil dan geld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:44

Ja, ik kan me ook niet voorstellen dat ze zulke actie ondernemen als er een eigenaar in beeld is. Dus lijkt me geen reden om ons in dit topic ook nog eens over op te gaan winden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:44

bruintje123 schreef:
Het is de informatie die ze zelf heeft gekregen van die 16jarige weekendhulp aan de lijn, of een herintredende vrijwilliger of weet ik wel wie...
Misschien bekwamer volk uitspraken laten doen of zeggen dat ze later terug moet bellen?

Is dat echt wat je denkt?
Ik ben oprecht verbaasd....

Dat bekwamere volk is er misschien helemaal niet... heb je je dat al bedacht?
En zeggen dat ze later terug moeten bellen is voor sommige mensen ook te moeilijk, vooral als ze denken het juiste antwoord te weten...

Ik wist dat je een beetje star was, maar dit had ik niet verwacht... geen enkel begrip voor de andere kant totdat er een uitgebreider verhaal volgt... rechtlijnig hoor...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:48

Dan maar rechtlijnig.
Als er dan echt zo'n dom volk zou zitten, laat dan aub het antwoordapparaat aanstaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:49

"Dom volk" ... ?
die organisaties hebben geen geld, die draaien meestal op vrijwilligers... Niet iedereen is zo slim als jij bent...

#werkelijkecht

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:51

Cer schreef:
"Dom volk" ... ?
die organisaties hebben geen geld, die draaien meestal op vrijwilligers... Niet iedereen is zo slim als jij bent...

#werkelijkecht

Sorry, maar ik reageer op jou bericht waar jij zegt dat ze dom zijn.
Mijn mening is het niet hoor.

Niet de zaken gaan verdraaien.

bruintje123 schreef:
Dan maar rechtlijnig.
Als er dan echt zo'n dom volk zou zitten, laat dan aub het antwoordapparaat aanstaan.

Cer schreef:
bruintje123 schreef:
Het is de informatie die ze zelf heeft gekregen van die 16jarige weekendhulp aan de lijn, of een herintredende vrijwilliger of weet ik wel wie...
Misschien bekwamer volk uitspraken laten doen of zeggen dat ze later terug moet bellen?

En zeggen dat ze later terug moeten bellen is voor sommige mensen ook te moeilijk, vooral als ze denken het juiste antwoord te weten...

Ik wist dat je een beetje star was, maar dit had ik niet verwacht... geen enkel begrip voor de andere kant totdat er een uitgebreider verhaal volgt... rechtlijnig hoor...

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:53

Als jij daar met je kattenmand naar binnen wandelt en je kat ophaalt, wat gaan ze dan doen? Jou met geweld naar buiten werken? Lijkt me niet. Gewoon daarheen gaan en je kat ophalen ipv 30 pagina's op bokt volhuilen over 'principes'. Ik weet wel wat ikzelf zou doen als mijn eigendom ontvreemd wordt en ik precies weet waar deze zich bevind. En als je echt geen klap om dat beest geeft omdat het toch alleen maar een muizenvanger is waar je verder niks mee hebt en ook verder geen geld aan wil uitgeven, haal dan een andere kat. Zat gratis katten af te halen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 14:55

"niet bekwaam" is wel degelijk iets anders dan "dom" Bruintje....
Nu niet zelf dingen gaan verdraaien... :n
Daarbij vind ik "dom volk" een nog negatievere lading hebben, maar jij ziet dat vast anders..

Overigens, ik vind dit niet de plek om andermans probleem uit te vechten :D
Ik vind TS laks, anderen vinden het terecht om een hetze te starten en van het meest negatieve uit te gaan...
Ieder zn ding :j

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:18

Jammer dat het niet meer om het dier draait maar alleen om het geld wat betaald moet worden. Beide partijen hebben gelijk. Niemand vind het leuk als zijn of haar kat wordt gevangen vlak bij huis en zeker niet als daar ook voor betaald moet worden. Aan de andere kant doet het asiel dit niet expres want er zijn genoeg katten die ook zo gevangen worden en geen eigenaar hebben. Dat staat niet op zijn voorhoofd. Ik werk zelf in een asiel en wij hebben dezelfde situatie af en toe ook maar het is nog nooit voorgekomen dat dit niet normaal met een persoonlijk gesprek in het asiel opgelost kon worden. Beide partijen hebben gelijk dus waarom moet het asiel die het finiancieel al erg moeilijk hebben hier voor opdraaien? Deel dan bevoorbeeld de kosten en als dit tegen je principe gaat moet je maar zo denken dat je met dat bedrag weer een ander dier geholpen hebt en hoeft jou beessie niet onnodig stress te hebben in een hokje.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:22

Waarom moet je een asiel betalen als het je kat gestolen heeft? Geen wonder dat ze krap zitten als ze alle dieren maar oppikken en onnodige kosten maken...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:23

Billy schreef:
Waarom moet je een asiel betalen als het je kat gestolen heeft? Geen wonder dat ze krap zitten als ze alle dieren maar oppikken en onnodige kosten maken...

Of juist heel slim van ze.
Kijk eens hoeveel bokkers er hier al klakkeloos zouden betalen.
Mooie verdienste.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:24

ga die kat halen, betaal de nota en ga dan het geld terug eisen via juridische wegen als die er zijn..

je laat je dier daar toch niet zitten?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:28

Cer schreef:

Dan moet je de deuren sluiten....
of je zorgt ervoor dat mensen goed opgeleid zijn of je doet het zelf of sluit de deur.
Is toch ook geen wonder dat die asiels zich niet kunnen bedruipen, ben nu bij meerdere geweest maar wat daar rond loopt....
En als die vrijwilliger niet weet hoe het geregeld is, moet je die niet aan de telefoon zetten.

Vwb ophalen: Ik kan ook niet zo 1 2 3 naar een asiel rijden....
dus ik kan TS begrijpen...
want je weet niet wat de openingstijden zijn, wanneer je er terecht kunt, of TS een auto heeft of ter beschikking heeft, tijd heeft (werken) tijdens de openingsuren etc.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:34

Billy schreef:

Waarom doen alsof het asiel de kat gestolen heeft?
Naar mijn weten gaan zij niet zelf de straat op om dieren te vangen, maar vangen ze katten op die door de dierenambulance / Dierenbescherming worden aangeboden.
Zij handelen het nu verder af en nemen contact op met TS. Dat die het er niet mee eens is snap ik.

Ik heb vorige maand een kat in huis genomen die in het asiel zat. Ben daar een paar keer langs geweest en mijn ervaring is dat het organisaties zijn die roeien met de riemen die ze hebben.
Katten van de straat halen en daar geld voor vangen is echt niet een handig business model. Er wordt door sommigen net gedaan alsof er de hoofdprijs wordt gevraagd, terwijl dit doorgaans om ong. 10 euro per dag gaat.

Als ts had gemeld dat haar pony ergens andermans weiland gevist was omdat mensen zich zorgen maakten over het loslopende dier of hier hinder van ondervonden, dan hadden we het toch ook niet gek gevonden dat de DB deze was komen ophalen?
Waarom is dat bij een kat wel zo gek?
De DB / DA hebben gewoon in hun takenpakket zitten om zich te bekommeren om deze dieren. Rot voor TS dat haar kat daar nu de dupe van is. Maar vind het ronduit belachelijk hoe ze nu worden weggezet als onnadenkende, of gehaaide geldwolven.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:38

omdat ponies doorgaans niet los rondlopen- katten wel, zeker in het buitengebied

edit: ze hebben zonder goed navraag te doen specifiek die ene kat, enkele honderden meters van huis, gelokt, gevoerd en gevangen. De vangers en het asiel zijn, naar mijn mening, in gebreke wanneer ze geld gaan eisen omdat ze zelf een fout hebben gemaakt. Dat ze een fout maken: ok, jammer. Dat ze vervolgens omwille van geld zowel de kat als de rechtmatige eigenaar duperen vind ik niet netjes
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 11-01-18 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:40

Alane schreef:
of je zorgt ervoor dat mensen goed opgeleid zijn of je doet het zelf of sluit de deur.
Is toch ook geen wonder dat die asiels zich niet kunnen bedruipen, ben nu bij meerdere geweest maar wat daar rond loopt....
En als die vrijwilliger niet weet hoe het geregeld is, moet je die niet aan de telefoon zetten.

Ja even hoor, ben ik nou zo blond??
Er is geen opleiding voor vrijwilligers bij het dierenasiel..
Hoeveel geld denk jij dat ze hebben daar? (ja ik snap wel dat ze op deze manier proberen bij te verdienen. Als je het zo bekijkt was die medewerker zo onbekwaam nog niet :') )

Enne... Dat ze zich niet kunnen bedruipen door wat daar rondloopt..
Denk je niet dat het andersom is? Ze kunnen in ieder geval geen HBO-ers betalen, denk ik zomaar..
Hoe denk jíj dat dat werkt dan eigenlijk?

Iemand kan het toch ook gewoon nog een keer proberen, qua bellen?
Ik zou namelijk ook niet klakkeloos betalen, ik zou gewoon nog een keer bellen, vragen naar een leiding gevende of een nummer van een hoofdkantoor, of erheen gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die in een buitengebied woont, niet bij machte is om ergens heen te gaan... dat lijkt me nogal een kluizenaarsbestaan..

Ik heb onbekwame mensen aan de telefoon gekregen bij de Ziggo, bij de belastingdienst, bij de hypotheekverstrekker, bij de verzekering etc...
Dan vind ik het dierenasiel nog het minst kwalijk :')
Maar dat kan mijn naïviteit zijn hoor... _O-
ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen vwb de mentaliteit van een aantal hierzo..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:48

Vrijwilligers hoef je niet te betalen? Daarnaast zegt het opleidingsniveau lang niet altijd iets over de bekwaamheid van iemand.

Als iemand niet bekwaam is zijn taak te vervullen- zou hij/zij die niet moeten doen, zeker waar veel zaken zo gevoellig liggen als bij een asiel.

Dat ze het moeten doen met wat ze krijgen, wil alleen niet zeggen dat het ok is dat ze nu geld eisen vanwege het foutief invangen van een kat
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 11-01-18 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:54

Maar wie zegt dat ze het eisen.....?? Misschien heeft de medewerker zich wel vergist .. óf verteld TS niet het hele verhaal....

Wel grappig dat alle partijen net platen met een kras zijn... iedereen valt in herhaling, en TS is geen steek verder... :')

Citaat:
Vrijwilligers hoef je betalen?
geen idee wat hier staat.. sorry.

Enne, zaken gevoelig bij een asiel? hou toch op.. wat dan?
Een medewerker van de belastingdienst die een fout maakt in een erfbelastingzaak en een HBO opleiding heeft en daarvoor goed betaald krijgt, dat vind ik kwalijk.

Iemand die in zn vrije tijd beestenpoep opruimt voor niks en een vergissing maakt aan de telefoon, nee, dat zou mij dan weer niet kunnen boeien..

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 15:57

Jtragter schreef:
verootjoo schreef:

Omdat TS weigert te betalen (en terecht!)

En wat de eigenaar van de verzorgpony van he zusje ( :+) ermee te maken heeft begrijp ik niet.

Dier gaat voor geld in mijn ogen

Wat denk je waarom men altijd zegt stop met zwerfdieren adopteren want als ze hier gedumpt kunnen worden pakt men daar het probleem niet aan. Zelfde geldt hier. Als men gewoon geld geeft en dier ophaalt wordt de procedure niet veranderd en zullen er regelmatig erfkatten in een hokje in het asiel belanden. Als iedereen echter net zoals ik handelt en zegt joh zoek het uit ik betaal niks, dan krabben ze zich uiteindelijk wel achter de oren en zullen ze wellicht besluiten toch eerst even de drie dichtstbijzijnde huizen te benaderen. En dan is dit hele probleem nog zelden aan de orde. Nóg beter voor de katten. Alleen momenteel even niet voor de van mij. Maar dat is dan even heel jammer

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 15:59

Kuggur schreef:
Wel een leuke soap om te volgen. Katten maken meer emoties los dan andere huisdieren merk ik.
Kan nauwelijks wachten op de ontknoping van dit katnap avontuur.

Katnap _O- :D _O- :')

Brenda_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:00

Dat er serieus mensen denken dat een asiel zijn vrijwilligers of vaste personeel op pad sturen om katten te gaan vangen en zo een klein beetje inkomsten te hebben _O- Zou zeggen ga eens een dagje meewerken dan weet je hoe het eraan toe gaat! Niet zomaar gaan oordelen als je zelf niet eens weet hoe het eraan toe gaat en dat is zeker geen katten stelen van andere mensen!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:02

Cer schreef:
Alane schreef:

Ja even hoor, ben ik nou zo blond??
Er is geen opleiding voor vrijwilligers bij het dierenasiel..
Hoeveel geld denk jij dat ze hebben daar? (ja ik snap wel dat ze op deze manier proberen bij te verdienen. Als je het zo bekijkt was die medewerker zo onbekwaam nog niet :') )

Enne... Dat ze zich niet kunnen bedruipen door wat daar rondloopt..
Denk je niet dat het andersom is? Ze kunnen in ieder geval geen HBO-ers betalen, denk ik zomaar..
Hoe denk jíj dat dat werkt dan eigenlijk?

Iemand kan het toch ook gewoon nog een keer proberen, qua bellen?
Ik zou namelijk ook niet klakkeloos betalen, ik zou gewoon nog een keer bellen, vragen naar een leiding gevende of een nummer van een hoofdkantoor, of erheen gaan.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die in een buitengebied woont, niet bij machte is om ergens heen te gaan... dat lijkt me nogal een kluizenaarsbestaan..

Ik heb onbekwame mensen aan de telefoon gekregen bij de Ziggo, bij de belastingdienst, bij de hypotheekverstrekker, bij de verzekering etc...
Dan vind ik het dierenasiel nog het minst kwalijk :')
Maar dat kan mijn naïviteit zijn hoor... _O-
ik weet niet of ik moet lachen of moet huilen vwb de mentaliteit van een aantal hierzo..

Wij hebben in het asiel betaalde krachten, dat zijn tevens de mensen die de telefoon bedienen etc. Dus ze worden dan ingewerkt etc. Dus niet zomaar vrijwilligers. En er zijn daadwerkelijk wel gevoelige zaken bij het asiel. Denk aan katten die uit huis gehaald worden (dierenpolitie) etc. Daar mag met geen woord over gepraat worden, geheimhoudingsplicht voor alle vrijwilligers. Nu weet ik hoe het bij mijn asiel werkt, waar alles er netjes aan toe gaat. Zal wel niet bij elk asiel zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:03

Brenda_85 schreef:
Dat er serieus mensen denken dat een asiel zijn vrijwilligers of vaste personeel op pad sturen om katten te gaan vangen en zo een klein beetje inkomsten te hebben _O- Zou zeggen ga eens een dagje meewerken dan weet je hoe het eraan toe gaat! Niet zomaar gaan oordelen als je zelf niet eens weet hoe het eraan toe gaat en dat is zeker geen katten stelen van andere mensen!

Nou, dat laatste is anders hier dus wel gebeurd. Een kat die gewoon iemands eigendom was is binnen gepikt door de DB. Dat het wellicht niet de bedoeling was is een ander verhaal. Maar herstel je fout dan nu als DB.

elenaMM77

Dorine92 schreef:
Wat denk je waarom men altijd zegt stop met zwerfdieren adopteren want als ze hier gedumpt kunnen worden pakt men daar het probleem niet aan. Zelfde geldt hier. Als men gewoon geld geeft en dier ophaalt wordt de procedure niet veranderd en zullen er regelmatig erfkatten in een hokje in het asiel belanden.

dan laat je je kat lekker zitten en gaat je het eerst via het gerecht of geschillen commissie spelen, over de rug van je kat.. ook prima..

ik pak mijn bak popcorn erbij en check over een paar weken nog eens wanneer een geschillen commissie of rechtbank uitspraak gedaan heeft. terwijl de kat eerst in quarantaine zit en vervolgens langdurig zit te wachten op z'n baas, die met principes in de hand overal wat probeert te halen, behalve in het asiel waar de kat zit.

je rekening loopt op vanaf het moment dat je kat daar gearriveerd is.. Zelfs als je in je recht stond zijn alle kosten die het asiel maakt nadat jij weet dat je kat daar zit.. voor jou rekening.. Feit dat je hem gisteren niet gehaald hebt, kost je nu terrecht al een nacht 'pension'..

ik kreeg die nota zelfs toen ik niet wist dat mijn kat er zat.. terwijl ze gechipt was en ik er al dagen overal achteraan belde, maar ze mijn kat verkeerd geregistreerd hadden (lag daar met een gebroken heupvleugel).

als je mazzel hebt laten ze zelf, of achteraf via juridische stappen het ophalen en eerste kosten vallen.. maar de nota laat jij nu zelf oplopen door een principe.. En dat kosten die ze wel degelijk in rekening mogen gaan brengen. zelfs als je je gelijk weet te halen.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 11-01-18 16:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Qerty

Dorine92 schreef:
Dier gaat voor geld in mijn ogen

Wat denk je waarom men altijd zegt stop met zwerfdieren adopteren want als ze hier gedumpt kunnen worden pakt men daar het probleem niet aan. Zelfde geldt hier. Als men gewoon geld geeft en dier ophaalt wordt de procedure niet veranderd en zullen er regelmatig erfkatten in een hokje in het asiel belanden. Als iedereen echter net zoals ik handelt en zegt joh zoek het uit ik betaal niks, dan krabben ze zich uiteindelijk wel achter de oren en zullen ze wellicht besluiten toch eerst even de drie dichtstbijzijnde huizen te benaderen. En dan is dit hele probleem nog zelden aan de orde. Nóg beter voor de katten. Alleen momenteel even niet voor de van mij. Maar dat is dan even heel jammer[/quote]

Huh.. ik volg niet helemaal hoe je kat daar laten zitten het landelijk zwerfkatten probleem op gaat lossen.
Maar als ik het goed begrijp dient deze actie een hoger doel?