facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:23

Snollygoster schreef:
Yentl en Beatje, jullie kunnen elkaar zo te zien een hand geven. Jullie argumenten zijn beiden even belachelijk en jullie hebben beiden ook blijkbaar een even grote plaat voor jullie kop.
Beatje jij zou je zelfs moeten schamen om als "hondentrainster" zulke uitspraken te doen, weet in ieder geval waar ik nooit zou gaan trainen met mijn hond..

Hierbij verlaat ik het topic, voordat ik nog meer domme uitspraken lees en mijn laptop door het raam gooi :evaw:

Klopt, en argumenten lezen van mede-bokkers? Ho maar. Gewoon met een één of ander vaag antwoord van 2 zinnen komen die er totaal niet toe doet. Dooddoeners... :') Ik distantieer mij ook van deze discussie :P

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:55

Jammer dat er steeds weer reacties geplaatst worden over hoe mensvriendelijk de Stafford/pitbull is. Daar gaat deze discussie helemaal niet over.

Seven

Re: facebook pagina voor strengere maatregels voor staffords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 13:58

Jammer dat de discussie steeds weer het zelfde aanhaalt.

Het ging goed in mijn ogen tot er weer de zelfde onzin ontkracht moest worden

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 14:12

Het gaat inderdaad niet om mens agressie
Maar om hond agressie .en waarom moeten anderen dat steeds aanhoren dat het zulke knuffelkonten zijn voor hun en de kinderen
En de vergelijking steeds maken met een labrador of een chihuahua
Totaal verschillende rassen die ook kunnen bijten JA
Maar niet snel de intentie hebben lees NIET SNEL om een ander te doden

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:21

yentl ik heb de moed enkele dagen al opgegeven hier in het topic. en nu weet ik ook alweer waarom. die site die slaat natuurlijk nergens op. nergens op gebasseerd alleen meningen van andere die net zo zwart denken als jij.
je leest wat je wil lezen enkele reacties terug gaf ik al aan dat ik wel degelijk een situatie weet waarbij een lab een hond zo verwond heeft dat deze is overleden. en reacties daarna geef jij weer dat jij geen situatie voorbij ziet komen..

dat is gewoon zwart lezen wat in je straatje past. vond de discussie leuk maar vind het nogal kinderachtig worden en overkomen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:38

Ik denk dat heel veel mensen wel een situatie kunnen opnoemen waarbij een ander ras niet zo aardig tegen een soortgenoot was. Het verschil is alleen dat dat met deze rassen aanzienlijk minder gebeurt dan met de stafford of pitbull. En waar het door komt, daar komt het door (foute baasjes zoals in dit topic steeds aangehaald wordt), maar het gebeurt.
Ik denk dat de foute baasjes niet opeens het licht zullen zien en anders met hun honden omgaan, zoals het een verantwoordelijke baas betaamt. We kunnen hier duizend keer roepen dat het probleem opgelost is als de baasjes zich realiseren wat ze aan de riem hebben, dat gaat gewoon niet gebeuren. Dus vind ik dat je de maatschappij op een andere manier moet beschermen, die wél werkt.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:41

yentl2010 schreef:
Het gaat inderdaad niet om mens agressie
Maar om hond agressie .en waarom moeten anderen dat steeds aanhoren dat het zulke knuffelkonten zijn voor hun en de kinderen
En de vergelijking steeds maken met een labrador of een chihuahua
Totaal verschillende rassen die ook kunnen bijten JA
Maar niet snel de intentie hebben lees NIET SNEL om een ander te doden

Tja eerst kom je met een 'ik kan nergens vinden over een labrador die een kind heeft doodgebeten' en als je dan een lijst voorbeelden krijgt, verander je dat naar 'niet snel'. Dat is natuurlijk wel heel duidelijk alleen bekijken wat jouw mening versterkt.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:42

@ Daiblo, wat voor maatregelen moeten er volgens jou getroffen worden om dit te voorkomen? Geen aanval, gewoon omdat ik er benieuwd naar ben.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:43

De stafford is inderdaad, samen met vele andere rassen een moeilijkere hond, niet geschikt voor iedere baas. Daar moet bij de aankoop al rekening mee gehouden worden. Met de juiste baas hoeft de hond helemaal geen probleem te vormen. Dat is gewoon een feit, geen mening. Dit is met veel rassen zo. Sta je als baas minder sterk in je schoenen? Ga dan voor een ras waar dat niet zo veel uit maakt, en je dus minder kans hebt op problemen.

oliebol, nu meng ik me toch weer in de discussie :o

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:49

Je kunt het ook niet laten he Thesserd?! :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:51

akishino schreef:
@ Daiblo, wat voor maatregelen moeten er volgens jou getroffen worden om dit te voorkomen? Geen aanval, gewoon omdat ik er benieuwd naar ben.

Ik heb dat al eerder in dit topic gemeld, van mij mogen ze verboden worden. En nee, ik heb geen hekel aan de Stafford of pitbull, maar er kan duidelijk niet mee om gegaan worden, waardoor anderen veelvuldig de dupe worden.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 14:51

Vroeg niet om een lijst waar mensen.of kinderen gebeten waren.maar waar honden dood gebeten door een lab Omdat deze.vaak in de discussie voorkomt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:53

Thesserd schreef:
De stafford is inderdaad, samen met vele andere rassen een moeilijkere hond, niet geschikt voor iedere baas. Daar moet bij de aankoop al rekening mee gehouden worden. Met de juiste baas hoeft de hond helemaal geen probleem te vormen. Dat is gewoon een feit, geen mening. Dit is met veel rassen zo. Sta je als baas minder sterk in je schoenen? Ga dan voor een ras waar dat niet zo veel uit maakt, en je dus minder kans hebt op problemen.

En dat is het hem nou net, dat gebeurt niet. En ik denk ook niet dat het ooit gaat gebeuren.
Van de week zag ik toevallig weer een advertentie op marktplaats, waar Stafford pups werden aangeboden voor 100 euro per stuk. Deze mensen willen alleen maar geld verdienen, het interesseert ze niet wie er met een pup naar huis gaat. En zorgvuldig gefokt zijn ze al helemaal niet, denk ik zo.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 14:58

Diablo schreef:
Thesserd schreef:

En dat is het hem nou net, dat gebeurt niet. En ik denk ook niet dat het ooit gaat gebeuren.
Van de week zag ik toevallig weer een advertentie op marktplaats, waar Stafford pups werden aangeboden voor 100 euro per stuk. Deze mensen willen alleen maar geld verdienen, het interesseert ze niet wie er met een pup naar huis gaat. En zorgvuldig gefokt zijn ze al helemaal niet, denk ik zo.

Ja en dat is zo jammer :( dit soort fokpraktijken moeten echt harder aangepakt worden. Dit maakt de drempel om zo'n hond te kopen ook echt veel en veel te laag. Juist bij dit ras zou die drempel hoog moeten zijn. De fokker moet de potentiele koper op de hoogte stellen van de nadelen van het ras, in zo verre dat de koper gaat twijfelen of hij/zij nog wel zo'n hond wil. Klinkt stom, maar zo gaat het bij de Akita doorgaans wel :+ dan denkt men wel 3 keer na voordat ze zo'n hond aanschaffen. Gelukkig hebben de meeste pupkopers zelf al onderzoek gedaan :)

Haha akishino, erg hè :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:07

Zo zou het móeten zijn, maar zo is het niet en zo gaat het ook niet worden denk ik.
Dus moet er iets anders gebeuren.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:09

Maar om nu maar een heel ras te elimineren is wel heel erg drastisch. Welk ras volgt er daarna?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:20

akishino schreef:
Maar om nu maar een heel ras te elimineren is wel heel erg drastisch. Welk ras volgt er daarna?

Geen idee. Ik heb eerlijk gezegd nog niet buitensporig veel gehoord over andere rassen die soortgenoten doden. En dat gaat ook niet zo snel gebeuren denk ik, omdat de meeste andere rassen dit veel minder snel zullen doen.
En dat het drastisch is, ja, dat is dan zo. Veiligheid voor alles.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 15:33

Ras verbieden gaat nooit lukken en de broodfok praktijken.is ook niet te stoppen
Dus moet er een andere maatregel komen bijv een hoge belasting

Zodat de macho.s het wel uit hun kop laten om dan nog een hond aan te schaffen

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:43

yentl2010 schreef:
Ras verbieden gaat nooit lukken en de broodfok praktijken.is ook niet te stoppen
Dus moet er een andere maatregel komen bijv een hoge belasting

Zodat de macho.s het wel uit hun kop laten om dan nog een hond aan te schaffen

Dat is geen oplossing want daar pak je ook een hele groep verantwoorde eigenaren mee.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 15:45

Dat is dan maar zo .is misschien de enigste optie om het een beetje terug te dringen zodat er alleen nog maar verantwoorde eigenaren zijn

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:49

Dan ook maar geen onderscheid maken tussen de rassen, komen ze ook niet in verleiding om een ander 'stoer' hondenras te nemen en denken andere onverantwoorde hondeneigenaren misschien ook wel 2x na voor ze een hond nemen...

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 15:53

Ik vind zo wie zo op dit soort rassen idd De stafford. pittbul. dogo etc etc

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:01

Weet je, ik kreeg van bokt te horen dat mijn jack geen jack is want; geen stamboom.
Ik vraag me af hoeveel pitbulls/staffords die doden een stamboom hebben. En als je die zonder stamboom (die dus eigenlijk gewoon vuilnisbakjes zijn) er af trekt, of het ras dan verhoudingsgewijs nog steeds zo vaak bijt. :)

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-14 16:05

Die zijn het juist de broodfok honden waarvan je geen achtergrond weet
Wil niet zeggen dat honden met een fci niet agressief kunnen zijn .maar word wel strenger gekeken naar karakters
Zonder stamboom weet je zo wie zo niet wat er in zit .voor ouders etc kan van alles zijn

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:06

yentl2010 schreef:
Die zijn het juist de broodfok honden waarvan je geen achtergrond weet
Wil niet zeggen dat honden met een fci niet agressief kunnen zijn .maar word wel strenger gekeken naar karakters
Zonder stamboom weet je zo wie zo niet wat er in zit .voor ouders etc kan van alles zijn

Dabedoellik. volle Staffords/pitbulls straffen voor die honden is zoals jouw labrador straffen voor die honden: ze hebben geen jota met elkaar te maken.