Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
naomi_1998 schreef:love_western schreef:Nogmaals hoe moet ik dat doen als ik de eigenaren er niet van ken?
Weet ik toch niet? Moet ik nou een oplossing gaan verzinnen omdat jij een eigenaar niet wilt zoeken. Die eigenaar zal echt niet helemaal in groningen wonen als jij in zeeland woont. Wat mij betreft vang je hem en ga je langs de deuren, interesseert mij het.
Amandavd schreef:Ik wil trouwens voor de mensen die niet geloven dat er aan dierenliefde een prijskaartje hangt, hoewel je in dit geval niet van dierenliefde kan spreken, wel een voorbeeld uit de praktijk aanhalen.
Mevrouw kwam met een poes binnen, die bij uitstek buitenkat was. (Kat was al niet geënt, ontvlooit, ontwormt of geholpen, maar enfin. ) Poes was twee dagen weg geweest en kwam nu ineens strompelend thuis, met een grote wond op achterpoot waar het bot nog net niet uitstak. Mevrouw kwam meteen, dat was erg goed van haar! Wij foto's gemaakt en bleek dat poeske een operatie nodig had, of het werd inslapen. Mevrouw wilde poes dan liever inslapen vanwege de kosten. Toen uitgelegd dat ze in 3 termijnen kon betalen als dat de situatie veranderen. Nee dat veranderde er niks aan.
Want ja, haar dochter was volgende week jarig en ze gingen een prijzige pup halen bij een fokker, en tja, dat allebei was te duur. Dus dan maar geen geld voor de poes en maar inslapen.
Is niet gebeurd, vrouw heeft poes aan kliniek afgestaan, waarna een nieuw baasje is gezocht die de helft betaald heeft en de andere helft heeft de kliniek voor de rekening genomen.
Sissi87 schreef:Gewoon een buitenhok maken voor je hond, dan komt er geen kat in de buurt...
Achter eigen katten gaat hij sowieso niet aan. Maar hij mag van mij best achter vreemde katten aan. Nu zal hij ze niet aan stukken scheuren. Maar gok dat mijn volgende hond dat wel zal doen. naomi_1998 schreef:love_western schreef:Wie zegt dat wij niks aan de tuin doen? Er komt straks zoveel stroom om de vijver heen. Dat de katten het goed voelen.
En niemand heeft last van mijn dieren. Omdat ik daarvoor zorg. Dus ja voor mij geld het idd verbeter de wereld, begin bij je zelf.
Ik zeg dat niet. Ik zeg dat als je niet je tuin af zet en wel wilt zeuren over die stront je maar eens de eigenaar op moet zoeken.
Mijn tv kan kapot gaan, laat ik er maar een potje voor maken. Zelfde geldt voor de wasmachine want die kan ook kapot gaan. Misschien raak ik wel borden kwijt, ook maar een potje dan. Misschien raken mijn kaarsen wel te snel op, laten we overal maar potjes voor maken want altijd kunnen er onverwachte dingen gebeuren.
Amandavd schreef:Ik wil trouwens voor de mensen die niet geloven dat er aan dierenliefde een prijskaartje hangt, hoewel je in dit geval niet van dierenliefde kan spreken, wel een voorbeeld uit de praktijk aanhalen.
Mevrouw kwam met een poes binnen, die bij uitstek buitenkat was. (Kat was al niet geënt, ontvlooit, ontwormt of geholpen, maar enfin. ) Poes was twee dagen weg geweest en kwam nu ineens strompelend thuis, met een grote wond op achterpoot waar het bot nog net niet uitstak. Mevrouw kwam meteen, dat was erg goed van haar! Wij foto's gemaakt en bleek dat poeske een operatie nodig had, of het werd inslapen. Mevrouw wilde poes dan liever inslapen vanwege de kosten. Toen uitgelegd dat ze in 3 termijnen kon betalen als dat de situatie veranderen. Nee dat veranderde er niks aan.
Want ja, haar dochter was volgende week jarig en ze gingen een prijzige pup halen bij een fokker, en tja, dat allebei was te duur. Dus dan maar geen geld voor de poes en maar inslapen.
Is niet gebeurd, vrouw heeft poes aan kliniek afgestaan, waarna een nieuw baasje is gezocht die de helft betaald heeft en de andere helft heeft de kliniek voor de rekening genomen.
naomi_1998 schreef:Waarom moet ik in godsnaam met een oplossing komen voor jou probleem. Hier ligt ook genoeg kattenstront in de tuin. Gelukkig ben ik de beroerdste niet en schep ik het gewoon weg, klaar. Jij hebt er last van dus doe er dan zelf iets aan ipv hier te zeuren en alle buitenkat mensen over een kam te scheren.
amanda, ja zulke mensen heb je ook. Gelukkig is dat een voorbeeld en is niet iedereen zo dus heel leuk voorbeeld maar wat probeer je daarmee te zeggen? Lang niet iedereen is zo en als ze wel zo zijn is dat hun keuze.
naomi_1998 schreef:Waarom moet ik in godsnaam met een oplossing komen voor jou probleem. Hier ligt ook genoeg kattenstront in de tuin. Gelukkig ben ik de beroerdste niet en schep ik het gewoon weg, klaar. Jij hebt er last van dus doe er dan zelf iets aan ipv hier te zeuren en alle buitenkat mensen over een kam te scheren.
amanda, ja zulke mensen heb je ook. Gelukkig is dat een voorbeeld en is niet iedereen zo dus heel leuk voorbeeld maar wat probeer je daarmee te zeggen? Lang niet iedereen is zo en als ze wel zo zijn is dat hun keuze.
Willl65 schreef:Amandavd schreef:Ik wil trouwens voor de mensen die niet geloven dat er aan dierenliefde een prijskaartje hangt, hoewel je in dit geval niet van dierenliefde kan spreken, wel een voorbeeld uit de praktijk aanhalen.
Amanda ik ken ook tal van voorbeelden opnoemen. Ja er zijn mensen die er een prijskaartje aan hangen en ja er zijn ook mensen die dat kaartje er niet aan hebben hangen. Stop nou eens met jouw wereld als enige te zien. Er is meer geloof me maar
love_western schreef:Amandavd schreef:Ik wil trouwens voor de mensen die niet geloven dat er aan dierenliefde een prijskaartje hangt, hoewel je in dit geval niet van dierenliefde kan spreken, wel een voorbeeld uit de praktijk aanhalen.
Zo denken de meeste mensen hier ook. Want voor dat geld kun je ook een gratis kitten van mp halen onder de vlooien en wormen
Willl65 schreef:love_western schreef:
Zo denken de meeste mensen hier ook. Want voor dat geld kun je ook een gratis kitten van mp halen onder de vlooien en wormen
Heeft niets te maken met of je een eigenaar bent van een binnenkat of buitenkat.
Willl65 schreef:Sissi87 schreef:Als ze gewoon een wet maken dat katten niet meer los op straat mogen lopen is het gedeeltelijk (muv zwerfkatten) ook opgelost
Belachelijk..... Gelukkig zal dat er niet komen.
Wat is straks? Verboden loslopende kinderen te plaatsen?
Willl65 schreef:Sissi87 schreef:Als ze gewoon een wet maken dat katten niet meer los op straat mogen lopen is het gedeeltelijk (muv zwerfkatten) ook opgelost
Belachelijk..... Gelukkig zal dat er niet komen.
Wat is straks? Verboden loslopende kinderen te plaatsen?