Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 21:38

heb er 1 en mijn vriend 1 maar straks met 3 kids nog een hond erbij word to much. En helaas is de hond van mijn vriend een ouwe chagerijn. Gaat hem niet worden. Ben al benieuwd hoe die straks op de baby gaat reageren :(

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 23:18

Wij hebben onze spaanse vriend nu 2,5 week <3

De meeting lijkt me ook leuk, als het een beetje in de buurt is en het afgezet is :D

Heel veel mensen denken dat er rhodesian rhidgeback in onze spanjaard zit, wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 02:54

ponyparadijs schreef:
Percy schreef:
In principe vind ik een uur wel het maximum om te rijden; misschien moeten we ons opsliptsen?

Opsplitsen? Nee niet gezellig moeten in eerste instantie proberen met zijn alle ergens heen te gaan denk ik.

Dat zou ik ook zeker leuker vinden maar Utrecht is minstens twee uur heen en twee uur terug, dat is nogal wat.

Hee Booooo ook hier, leuk! Ik ben één van die mensen die denken dat jouw hondje veel RR in zich heeft. zijn koppie is zo sprekend.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:38

Wat een grappig beestje Booooo

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 08:56

Ja ik had foto's gestuurd naar een fokker van de rhodesian en op sommige foto's vonden hun het wel lijken en bij sommige niet..

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:30

Hoi allemaal,

Helaas heb ik zelf geen hondje uit het buitenland, maar graag wil ik jullie aandacht voor het volgende:

In Spanje is een asiel die haar vergunning niet verlengd krijgt. Dit betekent dat alle honden die daar zitten zullen worden afgemaakt. Stichting rescani is hierdoor dringend op zoek naar opvanggezinnen en adoptanten.

Zie o.a. deze link http://link.marktplaats.nl/632347802 of neem een kijkje op de site van rescani voor meer informatie.

Dank jullie wel.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:01

Ik heb even op die site gekeken maar kan daar niets vinden over de sluiting van het asiel :? Wil dit bericht best delen maar dan is het wel handig als er ook gemakkelijk info over op de site te vinden is.

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 23:37

Op de site is er vrij weinig over te vinden. De stichting werkt uiteraard alleen met vrijwilligers dus updates op de site zijn er op het moment nauwelijks, de advertenties hebben nu meer prioriteit. Op marktplaats wordt er meer info verstrekt. Eventueel kan ik voor de geinteresseerden een mail doorsturen, pb staat open!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 08:27

_fjordjuhs_ schreef:
Hoi allemaal,

Helaas heb ik zelf geen hondje uit het buitenland, maar graag wil ik jullie aandacht voor het volgende:

In Spanje is een asiel die haar vergunning niet verlengd krijgt. Dit betekent dat alle honden die daar zitten zullen worden afgemaakt. Stichting rescani is hierdoor dringend op zoek naar opvanggezinnen en adoptanten.

Zie o.a. deze link http://link.marktplaats.nl/632347802 of neem een kijkje op de site van rescani voor meer informatie.

Dank jullie wel.

Misschien kunnen ze contact opnemen met andere stichtingen? Die willen nog wel eens bijspringen......

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:02

Ik heb een vraag (en aangezien er hier allemaal mensen zijn met honden die niks gewend zijn...). Noel is bang voor alle lichten van auto's en fietsers. In de kerstvakantie was er niks aan de hand en kon hij gewoon los op het veld, maar nu laat ik hem uit in de spits en ziet hij alle autolichten op de rondweg. Gisteren wilde hij echt niet komen en stond hij alleen maar op een hoge wal naar die lichten te turen en rond te springen. Nu laat ik hem aan de riem, maar hij springt werkelijk alle kanten op. Denken jullie dat het gewoon een kwestie van wennen is? Ik heb de riem gewoon in mijn hand staan! Normaal gesproken loopt hij al netjes mee, maar nu...

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 09:06

onze jonas was eerst ook bang voor auto's en fietsers die langs kwamen. nu is dit al veel minder dus ik.denk dat dit bij jou hond ook wel over gaat

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 10:48

Maar bang? Als ik je verhaal zo lees is Noel niet echt bang. Maar enthousiast naar de lichten?

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:55

Ik weet het niet goed... Bang of enthousiast? Hij wil erop af als het ver weg is, maar een langsrijdende auto? Dan duikt hij juist achter me weg. Hij vindt alles wat langskomt nog een beetje vreemd. Gelukkig gaat hij er niet als een gek achteraan. Gisterenmiddag trok hij een sprintje gelijk met de langsrijdende trein, maar dat was geloof ik meer voor de lol. Al kun je je natuurlijk afvragen of een hond zoiets zou doen voor de lol.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:58

_fjordjuhs_ schreef:
Hoi allemaal,

Dank jullie wel.

heb je een facebook link, dat gaat wellicht sneller

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:06

Ik vang hondjes op voor stichtingen,
Voor stichting Mirtos ( griekse hondjes) nu zo'n 3 jaar, daarnaast zo af en toe voor dogadoptionsnederland ( roemeense hondjes) sinds vorig jaar.

Op dit moment heb ik er 2,
Vrolijke pup Owen Een chihuahua achtige kruising van nu een maand of 4/5
Hij is hier 20 dec gekomen.
Afbeelding

En Elle een teef van 2 jaar nu.
Zij is in juni vorig jaar bij mij terecht gekomen ivm spoedopvang.
Ze is ergens in april naar nederland gekomen, helaas achteraf was ze drachtig, het eerste opvanggezin kon niet voor de pups erbij zorgen en zodoende is er een nieuw plekje voor haar gezocht.
Daar heeft ze haar pups gekregen, en werd ze goed ziek, Leishmania ;(
Met goede afspraken is ze geadopteerd, maar snel ook weer terug gebracht, ze kon niet alleen zijn en sloopte ( waaronder volgens mij de digitale camera)
Daarna nog 1 opvanggezin, maar ook daar konden ze niet met haar niet alleen kunnen zijn/sloopgedrag overweg.
In die 3 maand tijd dus veel gebeurd, en ik heb een zwak voor honden waar niemand iets mee kan dus zei kom maar hier :D

Heb wat met haar te stellen gehad, Bench NO WAY werd ze helemaal gek.
Ze heeft mijn hele gang gesloopt ( laminaat eruit getrokken) :+
Losse dingen in het huis was ook leuk sloopmateriaal, maar na een maand of 2 kan ze prima alleen zijn met de rest van de roedel.
Heb haar nu dus iets meer dan 6 maand en nog steeds geen leuk baasje voor haar gevonden.
Mensen schrikken waarschijnlijk van de leishmania, en het punt dat ze gewoon een flink jachtinstinct heeft en niet overal los zou kunnen.

Snap het niet ze is zoo lief, en echt niet meer zo moeilijk.
En zeg nou zelf het is nog een knapperd ook <3

Afbeelding
Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 15:15

Ze is zéker een knapperd!
Kan ze niet bij jou blijven!

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 16:44

Wauw marielle231, wat een prachtige hond! :D

EllenB: dat klinkt inderdaad een beetje als onzekerheid. Mijn vorige hond was bang voor wegen/auto's en daarmee heb ik veel simpele oefeningetjes gedaan langs de weg. Zoals gewoon simpel laten zitten of naastlopen bij de weg, en hem daar vervolgens heel enthousiast voor belonen. Hij was gek op veertjes, en niet zo gek op eten, dus ik heb ook heel veel met veertjes gespeeld met hem. Zo ging hij het 'langs de weg lopen' associeren met spelen en leuke dingen doen.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 19:30

Karmandi, wat grappig dat ben ik precies vanmiddag gaan doen. Ik ga zo meteen nog even in het donker oefenen.

FMG8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:59

Miepie77 schreef:
_fjordjuhs_ schreef:
Hoi allemaal,

Dank jullie wel.

heb je een facebook link, dat gaat wellicht sneller

Update:

Door de vele protesten en petities is de beslissing van de gemeente Cuenca een paar weken uitgesteld. Er zijn twee partijen die interesse hebben in het asiel, de eerste partij wil het asiel voortzetten, de tweede partij wil er een dodingsstation van maken.

Dit neemt niet weg dat er 400 honden zitten, terwijl er maar 200 zijn toegestaan! Deze overige 200 zullen sowieso worden afgemaakt tenzij hier op tijd een baasje voor kan worden gevonden. De honden die in de opvang zitten (zie site rescani) zullen waarschijnlijk als eerste worden geplaatst, deze zijn namelijk al getest op hun gedrag. Op deze manier komt er dus weer een plekje vrij voor een hond uit Cuenca.

Alle publiciteit is welkom, ook op facebook twitter enz. Alle hulp is welkom om deze hondjes te redden.
Zelf ben ik geen lid van facebook dus ik kan zo 123 ook geen link vinden, ongetwijfeld zal er iets naar voren komen als je op 'rescani' zoekt. Stichting Rescani werkt samen met de Duitse stichting Tierhilfe.

Voor meer info kan je me altijd PB'en.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 16:41

Hebben we al wat gehoord over een losloopgebied wat agesloten is? Doen we een meeting nu op kort termijn? Of willen we pas april ofzo afspreken?

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:56

Krijg mijn foto's momenteel niet geuploaded maar het geied wat ik zei is misschien neit voldoende afgesloten (eckermeederstrand= hondenstrand bij zeewolde)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:10

Erkemederstrand kunnen ze alle kanten op, dus is verre van afgeslotebn. Wél erg leuk voor honden! :)

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:18

Ik weet hier verder in de buurt verder niet echt afgesloten stukken.Wel een hondenuitlaatplek in woudenberg die afgesloten is maar dat is meer een groot grasveld

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:34

Weet wel iets in Bergen op Zoom wat volledig is afgesloten. Geloof dat er officieel geen honden los mogen maar dat staat nergens aangegeven en wij hebben er ook met een hele groep gewandeld. Is helemaal omheind met een hoog hek en je moet een draaipoortje door om binnen en buiten te geraken.
Is alleen misschien een beetje uit de buurt voor sommigen?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:11

Heel fijn, mensen die halfvolle bakjes smeerkaas of eiersalade op straat laten liggen. Zowel gisterochtend als zojuist met enorm veel moeite kunnen voorkomen dat Dexter het met plastic en al opvrat. Ben wel aan het oefenen met loslaten, maar dat zit er vanzelfsprekend nog niet goed in. Het blijkt nu wel nog meer prioriteit te hebben, de volgende keer werkt hij het echt naar binnen en kunnen we naar de dierenarts..