Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja89 schreef:F_Orumster schreef:vers vind ik nl niet te doen.
Ik weet niet of je het al eerder uitgelegd had, maar wat vind je er precies niet aan te doen? Tik me maar op vingers als ik terug moet lezen, maar herinner me zo niets..
F_Orumster schreef:Femke schreef:Stel dat het vlees percentage in je brok 80% is (ik neem maar even wat aan hoor... omdat je geen merk noemt, weet ik natuurlijk niet welk percentage er echt in zit).
Wat is de overige 20% dan nog... ?
Orijen zegt groenten
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... 47321#more
Sonja89 schreef:Op wat voor Barf ben jij overgegaan als je ervan moest kotsen, vraag ik me af? Bedoel je Barfmenu van Tinlo of barfen als in helemaal zelf samenstellen?
ivy_power89 schreef:Jarco is een merk met 31% vlees, en sommige varianten gebruiken aardappel.
Hier even een vraagje aan de vers vlees voeders, zijn jullie bekend met het merk ropa dog?
essiesilly schreef:nee nogsteeds niet helemaal goed
barf betekend bones and raw food, het gaat hier om zelf samenstellen van de voeding van je hond dus je koop je spier, orgaan en botvlees en groentes enz en dat ga je zelf in de goede % samenstellen, leuk om te doen en je weet precies wat je je hond voert. het is wel veel werk en je moet weten wat je doet.
kvv betekend kant en klaar vers voer dus alles zit al in de goede verhoudingen in het vlees en bij een aantal merken word ook groenten toegevoegd
Femke schreef:Op zich is het ook niet heel vreemd dat een hond met een gevoelige maag moet spugen als hij na al die tijd ineens voer krijgt met pH van 1 á 2 ipv 6 á 7 (zoals hondenbrokken) die hij gewend is.
Dat heeft niet met de grofheid van het voer te maken, maar met de zuurtegraad.
Essie73 schreef:ahhhh, dus de kans bestaat dat als mijn zus heel langzaam aan KVV introduceerd, dat haar hond het uiteindelijk verdraagt?
Citaat:Dierenfan, je hebt niet het hele topic gelezen.
Beetje flauw, want ik had daarna nog een reactie geplaatst om het beter uit te leggen.
Juut schreef:@ dierenfan, lees dit topic even terug. Er staan hier werkelijk opmerkingen die te triest voor herhalen zijn...![]()
Bij deze nogmaals mijn vraag; wat zijn die betere merken dan? (wil je mensen goed voorlichten, noem die merken dan ook maar meteen)
Als het gaat om de supermarkt-brok dan ben ik het helemaal met je eens dat dit niet de gezondste voeding is.
Ik zelf voer al jaren verschillende versies royal canin, heb er nooit problemen mee gehad. De reden om vers bij te voeren ging mij vooral om het bot (kluiven), maar de huidige 2 schatjes bedanken er voor.
edit; F_Orumster, bedankt
Femke schreef:Waarom tomaten en meer dan 7% aardappel meel? Het zijn beide nachtschade familie. Niet echt iets dat ik graag in dergelijke hoeveelheden aan een hond zou willen voeren. Het is licht giftig, veel honden krijgen er last van.
Zinzi_jewel schreef:Daarna lamsribben om te kluiven... Jammie , maar.de grootste vd 2 begon ervan te kotsen .
Nu wil hij geen vlees meer eten enkel de pens ... iemand Tips , hoe ik hem terug aan het eten krijg .
Cemlys schreef:Je kunt wel alles ontleden en zeggen dat je nooit zeker bent van wat er in de brok zit, maar dit kun je ook niet van de kvv, of je moet karkassen voeren. Ik blijf erbij, beide hebben voor en nadelen.
In beide zullen niet de mooiste stukjes vlees inzitten, niet in kvv, niet in brok. maar zou ook absurd zijn als ze die kwaliteit vlees eten. Beste stukje vlees koop je voor een 7euro (en dan heb je een half kilootje vlees), maar daar leeft een hond ook niet op. Zowel kvv als brok zullen niet zoveel betalen voor een vleesproduct om dat in hun voer te verwerken.