Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:45

als ik het een keer vergeet eten ze maar met de pot mee :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:51

Sonja89 schreef:
F_Orumster schreef:
vers vind ik nl niet te doen.

Ik weet niet of je het al eerder uitgelegd had, maar wat vind je er precies niet aan te doen? Tik me maar op vingers als ik terug moet lezen, maar herinner me zo niets..

- Een grote vriezer hebben (voor onszelf al aan de krappe kant)
- op tijd dit eten ontdooien (gaat voor onszelf vaak al mis)
- je verdiepen in het voerprogramma zodat je een uitgebalanceerd menu hebt
- lastig door een ander over te nemen
- en in geval van een hond lastig mee te nemen.
- leverancier zoeken en het bestellen plannen (zelf bestellen bij de slager vergeet ik al steeds, dus dan maar weer supermarkt)

Dan heb ik liever een zo goed mogelijke brok, waar ze het ook wel op doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:55

F_Orumster schreef:
Femke schreef:
Stel dat het vlees percentage in je brok 80% is (ik neem maar even wat aan hoor... omdat je geen merk noemt, weet ik natuurlijk niet welk percentage er echt in zit).
Wat is de overige 20% dan nog... ?

Orijen zegt groenten
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... 47321#more

"Klinkt" mooi inderdaad...
Maar ze zijn ook weer érg vaag waar het vandaan komt allemaal.

"Minstens 80% vlees van levensmiddelen kwaliteit".
Als ik vervolgens de ingrediënten die uit vlees bestaan op tel, komt ik nét op 75%
Dat is toch 5% te kort om aan die "minstens 80%" te komen.

Dus dat klopt al niet.
En van "levensmiddelen kwaliteit". Mooi gevonden, en een suggestie dat 't hoogwaardig vlees zou zijn.
Maar "kippenseparatorvlees" dat je bijv. in knakworstjes tegen komt, is ook van levensmiddelen kwaliteit. Maar hoogwaardig is het niet te noemen natuurlijk.

"Haringmeel" zie ik ook niet echt als vlees.
Nou zijn ze wel duidelijk over de "gevogelte lever". Al weet je dan nog niet of dat een koolmeesje, een gans of een kip is geweest. Maar je weet in ieder geval wat voor type vlees het is: orgaanvlees van de lever.

De rest blijven ze vaag over. Daar heb je dus geen flauw idee over.
En dat kán dus net zo goed goedkopere afval producten zijn, die je ook in andere brok vindt ;)
Als het wel hoogwaardig vlees zou zijn, zou zelfs een slechte marketeer zorgen dat het écht heel duidelijk op de verpakking staat. Want dat wil je erg graag aanprijzen.

"Geen tarwe"...
Dat betekend dus niet dat het vrij is van graan of gluten.
Tarwe is maar 1 soort. Je kunt ook rogge, haver, rijst, spelt, etc. etc. toevoegen.

En daarmee kom ik gelijk aan de 'erwtenvezel' en 'bieten' die in de ingrediëntenlijst staan.
Erwtenvezel is dus gewoon het gepelde huidje van de erwt. Niet de erwt zelf. Dat draagt dus geen voedingswaarde bij.
En van bijv. bieten weet je ook niet wat er is gebruikt. Ook als ze er bietenpulp in stoppen, mogen ze "bieten" op de verpakking plaatsen.

Waarom tomaten en meer dan 7% aardappel meel? Het zijn beide nachtschade familie. Niet echt iets dat ik graag in dergelijke hoeveelheden aan een hond zou willen voeren. Het is licht giftig, veel honden krijgen er last van.

Omdat de verse snoekbaars met 2% het laatst genoemde percentage is, zouden alle ingrediënten die daarop volgen dus maar 2% of minder dan dat per stuk bijdragen aan de ingrediënten.
En je weet niet of je dan tot 100% komt, omdat dit niet vermeld is (is voor hondenvoer ook niet verplicht).

Er is dus eigenlijk niets te zeggen over wat er nou precies in zit en hoeveel er van gebruikt is.
Verder in veel van die andere variëteiten vooral heel erg veel "meel" van vlees. Ipv echt vlees.

Het ziet er voor brokvoer helemaal niet verkeerd uit.
En ze garanderen dat ze onder de 5ppm BHA/BHT blijven en dat er geen ethoxequine gebruikt wordt, ook niet door hun leveranciers.
Dat is in mijn ogen een groot compliment waard.

Maar het blijft geheimzinnig wat er in de brok zit.
En bij de meeste varianten geven ze zelf al aan dat 't niet om vlees gaat, maar om dierlijke bijproducten (zoals bijv. de vismeel).
En de geheimzinnigheid rondom welke delen van de overige producten er nou precies gebruikt zijn en hoe ze aan de volle 100% komen.

Wat dat betreft vind ik dat hondenvoer fabrikanten gewoon wat eerlijker en opener zouden moeten zijn over wat ze nou precies verkopen. Want met de huidige gebrek aan wetgeving mogen ze zo ongeveer op de verpakking zetten wat ze zelf willen, zonder dat ze aan bepaalde regels moeten voldoen.

Voor brok klinkt het prima... De verhouding is in ieder geval geschikt voor een carnivoor :D
Of dat het ook daadwerkelijk goede kwaliteit is, dat is niet te zeggen aan de hand van de verpakking.
Het is wel ontzettend veel duurder dan vers voeren. Dus ik zie het nut niet heel erg in van die brok, behalve het gemak.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:17

Sonja89 schreef:
Op wat voor Barf ben jij overgegaan als je ervan moest kotsen, vraag ik me af? Bedoel je Barfmenu van Tinlo of barfen als in helemaal zelf samenstellen?

Deze worsten om precies te zijn.

http://webwinkel.caroba.nl/barfmenu-com ... anger.html

Ik dacht trouwens dat Barf een merk was, maar kom er nu tijdens het googlen achter dat het een type KVV is.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:22

nee nogsteeds niet helemaal goed ;)
barf betekend bones and raw food, het gaat hier om zelf samenstellen van de voeding van je hond dus je koop je spier, orgaan en botvlees en groentes enz en dat ga je zelf in de goede % samenstellen, leuk om te doen en je weet precies wat je je hond voert. het is wel veel werk en je moet weten wat je doet.
kvv betekend kant en klaar vers voer dus alles zit al in de goede verhoudingen in het vlees en bij een aantal merken word ook groenten toegevoegd

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:29

ivy_power89 schreef:
Jarco is een merk met 31% vlees, en sommige varianten gebruiken aardappel.

Hier even een vraagje aan de vers vlees voeders, zijn jullie bekend met het merk ropa dog?

Over Jarco hoor ik ook hele goeie berichten. De hond van mijn zus is allergisch voor heel veel voer en van KVV gaat hij spugen (zelfs als ze het nog fijner maakt) Op Jarco heeft hij geen reacties.

Anoniem

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:33

Op zich is het ook niet heel vreemd dat een hond met een gevoelige maag moet spugen als hij na al die tijd ineens voer krijgt met pH van 1 á 2 ipv 6 á 7 (zoals hondenbrokken) die hij gewend is. ;)

Dat heeft niet met de grofheid van het voer te maken, maar met de zuurtegraad.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:49

essiesilly schreef:
nee nogsteeds niet helemaal goed ;)
barf betekend bones and raw food, het gaat hier om zelf samenstellen van de voeding van je hond dus je koop je spier, orgaan en botvlees en groentes enz en dat ga je zelf in de goede % samenstellen, leuk om te doen en je weet precies wat je je hond voert. het is wel veel werk en je moet weten wat je doet.
kvv betekend kant en klaar vers voer dus alles zit al in de goede verhoudingen in het vlees en bij een aantal merken word ook groenten toegevoegd

Wow...... oh dat is aan mij dus niet besteed. Zijn deze worsten dan al samen gesteld?, dat verklaard wel waarom ik er moeite mee heb om het te geven. In de avond gaat het nog wel, maar smorgens ga ik er echt van over mijn nek. Onze hond krijgt 2x pd te eten.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:55

Femke schreef:
Op zich is het ook niet heel vreemd dat een hond met een gevoelige maag moet spugen als hij na al die tijd ineens voer krijgt met pH van 1 á 2 ipv 6 á 7 (zoals hondenbrokken) die hij gewend is. ;)

Dat heeft niet met de grofheid van het voer te maken, maar met de zuurtegraad.

ahhhh, dus de kans bestaat dat als mijn zus heel langzaam aan KVV introduceerd, dat haar hond het uiteindelijk verdraagt?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:07

haha nou die worsten vind ik van de goede merken helemaal niet stinken hoor.
maar ja.. ik geef ook zalmkoppen in de ochtend :') wel buiten ;)
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
die worsten zijn idd samen gesteld, open maken, verdelen en geven .. kind kan de was doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:15

Essie73 schreef:
ahhhh, dus de kans bestaat dat als mijn zus heel langzaam aan KVV introduceerd, dat haar hond het uiteindelijk verdraagt?

Ja zeker.
Ze zou kunnen proberen om eerst af en toe eens een stukje rauwe kip of rund te geven.
Gewoon terwijl ze nog brok voert. Dan zijn het maar kleine hoeveelheden.

't Punt is dat het maagzuur voor het verteren van rauwvlees heel erg zuur moet zijn (lage pH waarde) en voor brokken juist vrij neutraal.
Ga je een "neutraal" gewende hond ineens iets geven dat met veel zuurder maagzuur verteerd moet worden, dan kan dat botsen. Zeker bij gevoelige honden.

Het duurt meestal een week of 6 voordat het hele lichaam volledig aan een nieuwe soort voer is aangepast.
Dat is al zo bij brokken onderling, maar zeker als je overstapt.

Daarom is het belangrijk om een lange adem te hebben bij het uitkiezen van nieuw voer. Want je ziet pas na een week of 6 welk effect het echt op de hond heeft :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:23

@ Essie: Zie dat al het een en ander toegelicht is :D Maar Tinlo menu, dan heb je naar mijn idee geen verkeerde kvv geprobeerd. Wij hebben die ook gehad in de overstap naar barf en beviel op zich prima. Maar het rook inderdaad wel. Hier wordt dus 'echt' gebarft en dat vlees vind ik er frisser uitzien en ook beter ruiken dan de kvv's die ik gehad heb. Maar dat is ook wel logisch denk ik..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:59

Citaat:
Dierenfan, je hebt niet het hele topic gelezen.
Beetje flauw, want ik had daarna nog een reactie geplaatst om het beter uit te leggen.

Wel gelezen hoor, maar ik werd weer eens kwaad toen ik mijn post wilde veranderen dat ik je andere uitleg ook gelezen had en zag toen dat mijn tijd om was en mijn stukje dus niet meer mocht veranderen. Baal zo van die regeling (al kan ik hem ook wel snappen) dat ik het daarbij gelaten heb. ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:09

Juut schreef:
@ dierenfan, lees dit topic even terug. Er staan hier werkelijk opmerkingen die te triest voor herhalen zijn... %)

Bij deze nogmaals mijn vraag; wat zijn die betere merken dan? (wil je mensen goed voorlichten, noem die merken dan ook maar meteen)
Als het gaat om de supermarkt-brok dan ben ik het helemaal met je eens dat dit niet de gezondste voeding is.
Ik zelf voer al jaren verschillende versies royal canin, heb er nooit problemen mee gehad. De reden om vers bij te voeren ging mij vooral om het bot (kluiven), maar de huidige 2 schatjes bedanken er voor.

edit; F_Orumster, bedankt

De betere merken? Die ga ik niet zo op een forum noemen en waarom niet? Voor de ene hodn is het ene merk totaal niet geschikt en de andere hond is er juist enorm gebaat bij. Dus zomaar lukraak zeggen dat deze of die brok van dat merk of die lijn van dat merk goed is vind ik niet kunnen. Vers voer ik ook allerlei merken door elkaar heen om zo variatie erin te houden. Met brok is dat vaak af te raden en dat zegt al weer genoeg.
Vers is compleet of ik nu compleet pak van smuldier, AHV, Duck, Energique, Carnibest, Carnivoer, Lotgering of wat dan ook het kan allemaal door, bij en naast elkaar gegeven worden zonder dat het problemen geeft.

Probeer een brok hond maar een Royal canin te geven en daarna cavom en vervolgens happy dog en dan over naar carocroc enz. Heel die darmen raken van slag.......

orijen en acana zijn al merken die ik mensen wel aan raad als brok voeren. Echter vele mensen met enorme honden kunnen dit gewoon niet betalen. En dan kan je wel zeggen dan moet je niet aan zo'n hond beginnen maar ik zou dat ook niet kunnen betalen voor mijn grote honden en dat ik dat soort duur voer niet kan betalen wil niet zeggen dat ik dus ook niet voor mijn honden kan zorgen.
En dan heb ik het niet over een paar maanden maar over hopelijk zeker 12 jaar lang voeren natuurlijk.
Daarnaast aan de gemiddelde hondenbezitter kan ik deze merken wel aanbevelen maar watn iet te koop is in de dierenwinkel om de hoek dat willen ze niet hebben. Zeker wat oudere mensen die huiverig zijn voor bestellen via internet en die een gemiddelde dierenwinkel in de buurt hebben zullen aan deze merken niet snel kunnen komen.

Verder zou ik iemand die een hond neemt die te dik is of zeer rustig van karakter en weinig beweegt nooit aanraden cavom te voeren. En dat wil niet zeggen dat ik cavom geen goed merk vind, maar voor dat soort honden vind ik het niet geschikt gezien dat dit erg geschikt is voor zeer energieke honden die als ze dit voer eten ongeveer net zoveel grammen te eten krijgen als een niet energieke of hond die af moet vallen en die Royal Canin eet.

Vervolgens zijn er een hoop merken die ik aan durf te raden maar per hond en per situatie verschilt dat enorm. Daarbij hou ik altidj in mijn achterhoofd en zeg ik mensen die er eventueel voor open staan of vragen wat ik voer altijd dat vers vlees gewoon het beste is en dat brok, welk merk dan ook, dit niet kan evenaren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 18:29

Femke schreef:
Waarom tomaten en meer dan 7% aardappel meel? Het zijn beide nachtschade familie. Niet echt iets dat ik graag in dergelijke hoeveelheden aan een hond zou willen voeren. Het is licht giftig, veel honden krijgen er last van.

Aardappelplant is giftig, niet de aardappel zelf.

verder orijen en acana, had ik telkens een diarree hond aan.
Je kunt wel alles ontleden en zeggen dat je nooit zeker bent van wat er in de brok zit, maar dit kun je ook niet van de kvv, of je moet karkassen voeren. Ik blijf erbij, beide hebben voor en nadelen.
In beide zullen niet de mooiste stukjes vlees inzitten, niet in kvv, niet in brok. maar zou ook absurd zijn als ze die kwaliteit vlees eten. Beste stukje vlees koop je voor een 7euro (en dan heb je een half kilootje vlees), maar daar leeft een hond ook niet op. Zowel kvv als brok zullen niet zoveel betalen voor een vleesproduct om dat in hun voer te verwerken. Daarbij, gezien het vocht eruit gaat is er ook een stuk minder nodig van alles.
Ik gaf zo nu en dan een keer een lukullus blikje, groente en vlees, ging er ook zo in. wat er in voer zit wat niet verteerbaar is, komt er gewoon weer uit, zolang ze maar de goeie en noodzakelijke stoffen binnenkrijgen.
Dit voer geef ik sinds kort en het bevalt wel
http://www.kjen.nl/zalm_rijst.html
Ik ga ook weleens lukullus blik, vond ie ook altijd lekker, maar ging er wel maar 1x per week in.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:26

Sinds een dikke maand op kvv Lotgering . 1e krat ging geweldig . Dus nieuwe voorraad laten komen met oa runderstrot ( dat was ranzig , vonden de honden ook ) weggedaan dus . Daarna lamsribben om te kluiven... Jammie , maar.de grootste vd 2 begon ervan te kotsen .
Nu wil hij geen vlees meer eten enkel de pens ... iemand Tips , hoe ik hem terug aan het eten krijg .
Vriend dacht dat ik de hond bedorven had met die runderstrot , zou dat kunnen ?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:31

Zinzi_jewel schreef:
Daarna lamsribben om te kluiven... Jammie , maar.de grootste vd 2 begon ervan te kotsen .
Nu wil hij geen vlees meer eten enkel de pens ... iemand Tips , hoe ik hem terug aan het eten krijg .

Lamsribben zijn geen beginnersbotten, ik gok dat het daarmee te maken heeft :) runderstrot heb ik zelf nooit gevoerd dus dat zou ik verder niet durven zeggen. Ik zou zeggen, probeer eens kipnekjes, konijnkarkas, kwartelkarkas, parelhoenkarkas en later bijv. eendennekjes. Dan voer je de hardheid van het bot geleidelijk op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:37

runderstrot is hier erg in. Mijn honden zijn er dol op!! Het heeft geen voedingswaarde maar de hond kan wel een lekkere maaltijd eten. Ideaal voor mijn ene hond die snel dik wordt. Hij krijgt elke week wel een strot hoewel ik deze keer er geen in huis heb. Nu meer runderborstbeen genomen omdat ik wat bot tekort kwam in de maaltijd nu kip geheel uitgevallen is. Durf dat niet meer te voeren gezien ze er enorm van gaan stinken en dat doen ze van ander vlees niet dus wil wel geloven dat kip zelf niet meer zo gezond is. Hoewel de kip die hun eten zo van de poelier komt en dus afval is van de kippen die we zelf eten.......... maar dan gekookt e.d. natuurlijk ;)

Je hond terug aan het eten krijgen zijn foefjes voor. Echter als hij alleen maar meer pens wil eten kan je eens beginnen met pens compleet. En gaat dat goed dan steeds wat meer compleet vlees erdoor mengen waar geen pens in zit.

Of proberen gewoon wat anders voor zetten en eet hij binnen 15 minuten niet dan pech en haal je het weg en geef je ook niets anders en dan elke 5 uur een 15 minuten proberen bijv.

Zelf ben ik meer voor wat ze eten ga ik voeren en als ik wat anders wil voeren dan kijken of ik kan mengen, mits ze het maar eten in een complete variant.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:40

Dat zou idd kunnen . Had al een aantal weken kvv gevoerd . Nu 2e ronde besteld .
Zal eens kippennekken laten komen .
Maar zijn vlees blieft ie ook niet meer ... kan ik . BV een week pens geven en telkens wat vlees erdoor doen ?
Denk idd dat ie door die strot en ribben verpest is !!!
Vanmorgen at ie doodleuk om het vlees heen de pens op . En het is al geen dikke hond eerder schraal , begon mooier te worden van de kvv .
Of zou ik . Tijdelijk fijnder gemalen spul geven bvv smuldier ( bah bah )
Baal echt want mn andere hond is dol op de kvv Lotgering

Edit : Dierenfan . Had geloof ik enkelvoudige pens nu , even mn order nakijken !

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:49

Misschien een rare vraag, maar mensen die vers vlees voeren.
Moesten jullie daaraan wennen, dat je er zelf niet misselijk van werd?
Als ik die foto's zie van de hond met die zalmkop en zo'n ander stuk vlees.
Ik weet niet of ik daar tegen zou kunnen, om zoiets zelf te geven. :o
Net als dat krat vlees wat eerder in dit topic op een foto stond.
Of heb ik zo'n zwakke maag? :')

Dierenfan, ja ik begrijp het wel. Dat eerste stukje van mij, was ook een beetje uit kwaadheid door sarcastische opmerkingen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:53

@ mika11: tuurlijk wel!! Als je me een half jaar geleden had verteld dat ik nu bot en vlees en weet ik veel zou staan hakken, had ik je voor gek verklaard. Maar na 3 dagen draaide ik mijn hand er niet meer voor om, het went heel snel. Dan moet ik er wel bij zeggen dat mijn hond het zonder dit dieet niet zou hebben overleefd. Dus daardoor heb ik wel een bepaalde instelling gekregen, als je begrijpt wat ik bedoel.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:03

ik heb er ook wel aan moeten wennen hoor. al voer ik voornamelijk kvv, maar mijn hond krijgt tussendoor ook hele kip ofzo. in het begin vond ik het ook erg smerig, maar nu geef ik er niks meer om :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:09

mika11: je wil het niet weten. Vond het afschuwelijk en was maar wat blij met kant en klaar vlees. Op een gegeven moment echter wilde ik meer zodat ze konden knagen. Toen kwam er af en toe een runderstrot. Vies, eng, maar enorm interessant.
Later nog ging ik naar de slager voor rest afval (wat toen nog rest afval was, totdat hij er erg in kreeg dat mijn honden het graag lusten en toen ging hij geld vragen en meer en meer en ben ik gestopt).
Geweldig gaaf. Bakken vol met vlees en organen enz. wat over is omdat het niet goed genoeg voor mensen was. Stond makkelijk een uur zakjes te maken en te sorteren wat vlees, wat bot en wat orgaan was en welk orgaan en welk vlees enz. Zo geweldig allemaal!!!

In het begin gaf ik ook een zalmkop in afgesloten deel van de tuin en ging dan weg en kwam een half uur later terug. Later ging ik volgen hoe ze het op aten en daarna als de kop deels op was kijken hoe het eruit zag van binnen enz.

Inmiddels voer ik ook konijnen terwijl wij hier ook konijnen houden (uiteraard gaan eigen konijnen nooit in voer van mens of dier en konijnen die ze krijgen zijn altijd al in stukken en zonder huid) en eendagskuikens. Vond het eng want die zijn wel heel alleen dood. Maar omdat dit toch vers voer is, goede ingredienten heeft en ze ze graag lusten voer ik ze nu toch 2x per week 3 kuikens. Inmiddels kan ik er goed tegen maar het is enorm wennen geweest. Echter ik zag al snel de lol erin, honden die makkelijk een half uur/uur aan het eten waren i.p.v. een paar minuten schrokken of met lange tanden eten. maar ook in het feit dat je eens goed kon zien hoe dieren er van binnen uit zien.
Niet normaal bijv. hoe stevig de rug van een eend is!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:32

Cemlys schreef:
Je kunt wel alles ontleden en zeggen dat je nooit zeker bent van wat er in de brok zit, maar dit kun je ook niet van de kvv, of je moet karkassen voeren. Ik blijf erbij, beide hebben voor en nadelen.
In beide zullen niet de mooiste stukjes vlees inzitten, niet in kvv, niet in brok. maar zou ook absurd zijn als ze die kwaliteit vlees eten. Beste stukje vlees koop je voor een 7euro (en dan heb je een half kilootje vlees), maar daar leeft een hond ook niet op. Zowel kvv als brok zullen niet zoveel betalen voor een vleesproduct om dat in hun voer te verwerken.

Ik zeg toch ook nergens dat ze biefstuk en ossehaas moeten krijgen...?

Maar er is nogal een verschil tussen slachtafval dat bestaat uit enkel snavels, poten, hoeven, ogen, oren, darmen, magen, etc.
Of een gebalanceerde samenstelling van spiervlees, orgaanvlees en overig vlees.

Wat je in brok krijgt is gegarandeerd het allergoedkoopste slachtafval dat ze kunnen vinden.
En ze kunnen het zó kapot koken dat het "veilig" is om te voeren en je er niets meer van terug ziet.

In kvv moet het van goede kwaliteit zijn, omdat je het anders niet rauw kunt geven.
En in veel goede kvv merken is ook niet alles zodanig vermalen dat je het niet meer kunt herkennen. Bovendien verantwoorden veel van die merken wél keurig welke delen van de dieren zijn gebruikt (spiervlees, orgaanvlees, bijproducten, etc.). En kom je ook netjes aan 100% als je alle ingrediënten optelt.

Geen geheimzinnig gedoe. En dat hoeft ook niet, want er gaat in de meeste kvv's ook geen rommel.

Dát is het verschil.
Je voert dan niet alleen voer dat geschikt is voor een carnivoor. Maar ook hoogwaardigere stoffen.

En doe je het écht vers (barf), dan kun je bij de slachter zelf je stukken vlees samenstellen. Dan heb je super kwaliteit vlees, dat ook nog 'ns een heel stuk goedkoper is dan je voor mensen bestemde stukje vlees van de slager of supermarkt ;)
Kijk maar 'ns terug naar de prijzen die genoemd werden, eerder in dit topic.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:19

Ik heb helemaal niet hoeven wennen aan vers, misschien heb ik wel een sterke maag? :P Vriendlief was in het begin vaak aan het klagen omdat hij het maar smerig vond ruiken, terwijl het voor mij gewoon ruikt als rauw vlees (voor mijn katten geen pens, lusten ze niet en pens stinkt wel :j ). Ik ruik nu wel goed het verschil tussen de verschillende vleessoorten (ook wat ik zelf eet). :D