Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

youngster schreef:Sharon89 schreef:Ik pis niet overal op en over hoor. Doe het netjes op een toilet.
Bij veel katten is het niet medisch.
Mijn kat is gewoon een verwend nest, als je 1 dag de kattenbak niet schoon maakt gaat ze ervoor zitten plassen.
Als je boos op een kat word weet het niet meer wat ie fout heeft gedaan, daarom heb ik haar een keer door de plas gehaald, en ze weet nu echt wel dat wij dat niet pikken. En ze doet het netjes in de bak nu.
Dat is dus gewoon dierenmishandeling.
Katten zijn van zichzelf echt hele schone dieren. Dat ze voor de kattenbak gaat zitten als JIJ deze niet schoon hebt gemaakt is niet de schuld van de kat, maar van JOU!!
. Sharon89 is ook een mens en zal vast eens vergeten de kattenbak schoon te maken of een keer geen tijd hebben. Dan heeft poes maar pech en gaat op een minder schone bak. Yamcha schreef:@ Marley: 3x per dag???
Mijn hemel, hoe doe je het?
Ik heb soms echt het idee dat andere Bokkers veel meer uren in een dag kunnen stoppen dan dan ik, ik wandel en speel met de honden, ga naar paardlief, rijden en van alles doen, ik werk (oké, parttime) doe mijn huishouden en kook, en dan is mijn tijd echt op hoor. Ik ga echt de tijd niet hebben om 3x per dag die kattenbak schoon te maken. Eens per dag vind ik echt voldoende.
. 
).
youngster schreef:San87, dat is niet iets wat ik verzin. Dat staat zelfs in diverse boeken. Dieren snappen dat toch niet.
Je gaat een kind die buiten zijn luier plast toch ook niet met z'n koppie door de urine halen? Dat is dan namelijk wel kindermishandeling
Een keer de bak schoonmaken kan gebeuren, maar als JIJ als baasje daarvoor verantwoordelijk bent vind ik niet dat je het dier daarvoor moet afstraffen. That's all!

youngster schreef:Dan verschillen wij dus van mening
Ik vind het namelijk niet eerlijk om een kat te straffen voor iets wat hij echt niet expres doet.
Wie zegt dat de kat het gesnapt heeft? Misschien wordt de bak nu veel beter bijgehouden en heeft de kat geen reden meer om naast de bak te plassen

. 
Roosch schreef:Zeer vermakelijk, dit topic.
Adviezen van 'haal de kat met de neus door de pis' tot 'pak je spullen en laat je vent met dat beest opgescheept zitten'.
Niet mijn methode.
Ik zou werkelijk alles op alles zetten om het probleem op te lossen en vooral in mijn achterhoofd houden dat dat beestje het echt niet expres doet.
Als de kat echt goed nagekeken is door een dierenarts zijn er ook andere (homeopathische) middelen aangegeven in dit topic.
Ik hoop oprecht dat TS daar serieus over na gaat denken.
Een gefrustreerde katteneigenaar in huis, een kat die zich niet goed voelt.. gezellige boel daar, vast en zeker.

youngster schreef:Sharon89 schreef:Youngster en Marley; natuurlijk doen we dat nu niet meer en we maken ook elke dag haar kattenbak schoon!
Toen we haar nog niet zo lang hadden heb ik dat een keer gedaan....
Toen wist je waarschijnlijk ook niet beter dan dat een keer kon. De kat wijst je er wel op