Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:39

@ Marley: 3x per dag???

Mijn hemel, hoe doe je het?
Ik heb soms echt het idee dat andere Bokkers veel meer uren in een dag kunnen stoppen dan dan ik, ik wandel en speel met de honden, ga naar paardlief, rijden en van alles doen, ik werk (oké, parttime) doe mijn huishouden en kook, en dan is mijn tijd echt op hoor. Ik ga echt de tijd niet hebben om 3x per dag die kattenbak schoon te maken. Eens per dag vind ik echt voldoende.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:40

ik ken iemand die de kattenbak maar 1x per week schoonmaakt :x

Hier ook een verwende kat die elke dag meerdere keren per dag een schone bak krijgt
mn schoonvader is daar heel consuquent mee want hij wil niet dat het gaat stinken in huis.

Poes is wel super zindelijk als vanaf kitten heeft echt nog nooit bij ons in huis een ongelukje gehad
wat een top kat hebben we :D

youngster

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:43

Ik doe de kattenbak 1x per dag, maar die van mij gaat ook nog naar buiten als ik thuis ben :)

Verder TS, WAT is er precies bij de dierenarts gedaan. Iedereen kan hier wel 100 tips geven over hoe of wat, maar het enige wat ik lees is dat de dierenarts ernaar heeft gekeken. Dat is fijn natuurlijk, maar is er bijv ook een rontgenfoto gemaakt van de blaas ( steen uitsluiten), of een echo gemaakt van de blaas en nieren.
Een kat gaat NOOIT zomaar naast de bak plassen, dat bestaat niet. :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:46

youngster schreef:
Sharon89 schreef:
Ik pis niet overal op en over hoor. Doe het netjes op een toilet.
Bij veel katten is het niet medisch.
Mijn kat is gewoon een verwend nest, als je 1 dag de kattenbak niet schoon maakt gaat ze ervoor zitten plassen.
Als je boos op een kat word weet het niet meer wat ie fout heeft gedaan, daarom heb ik haar een keer door de plas gehaald, en ze weet nu echt wel dat wij dat niet pikken. En ze doet het netjes in de bak nu.

:?

Dat is dus gewoon dierenmishandeling.
Katten zijn van zichzelf echt hele schone dieren. Dat ze voor de kattenbak gaat zitten als JIJ deze niet schoon hebt gemaakt is niet de schuld van de kat, maar van JOU!!

Nou, nou... Overdrijven is ook een vak :'). Sharon89 is ook een mens en zal vast eens vergeten de kattenbak schoon te maken of een keer geen tijd hebben. Dan heeft poes maar pech en gaat op een minder schone bak.

Door de pis halen is misschien geen orthodoxe oplossing, maar kennelijl heeft het gewerkt en gedraagt kat zich nu. Problem solved.

Verder ben ik het eens met Yamcha... Drie keer per dag de kattenbak schoonmaken? Daar heb ik echt geen tijd voor.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:47

*muziekje aanzet:

"Gooi je kat uit het raam , en de vriend erachteraan! tralalalala"

*muziekje uitzet

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:50

Yamcha schreef:
@ Marley: 3x per dag???

Mijn hemel, hoe doe je het?
Ik heb soms echt het idee dat andere Bokkers veel meer uren in een dag kunnen stoppen dan dan ik, ik wandel en speel met de honden, ga naar paardlief, rijden en van alles doen, ik werk (oké, parttime) doe mijn huishouden en kook, en dan is mijn tijd echt op hoor. Ik ga echt de tijd niet hebben om 3x per dag die kattenbak schoon te maken. Eens per dag vind ik echt voldoende.

Ik denk dat ze drie keer per dag de bak leegschept, de drollen er uit. Kost nog geen minuutje hoor ;) .

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:51

San87, dat is niet iets wat ik verzin. Dat staat zelfs in diverse boeken. Dieren snappen dat toch niet.
Je gaat een kind die buiten zijn luier plast toch ook niet met z'n koppie door de urine halen? Dat is dan namelijk wel kindermishandeling ;)

Een keer de bak schoonmaken kan gebeuren, maar als JIJ als baasje daarvoor verantwoordelijk bent vind ik niet dat je het dier daarvoor moet afstraffen. That's all!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:54

nah als ik écht gek zou worden van een dier en mijn partner deed niet eens de moeite om constructief mee te zoeken naar een oplossing, dan gaf ik hem niet eens de keuze "ik of de kat". Dat stapte ik gewoon op (of ik gooide hem buiten :D ).

Ik kan goed begrijpen dat TS gek wordt van zo'n kat. Mijn ex-kater sproeit godzijdank alleen buiten (komt erg weinig binnen, vind ie niets aan) maar als hij binnen even erg zou sproeien, ging hij echt wel weg naar een boerderij ofzo, zeker weten. Ik vind het al irritant genoeg dat ie stinkt, maar daar ga ik hem nu niet voor wegdoen. 't is verder een schatje naar mij toe. :)

TS, ik heb er wellicht overgelezen of dat kan of niet bij jullie, maar kan de kat niet buiten leven ? Verder zou ik idd al mijn spullen achter slot en grendel steken voor de kat, desnoods een slot op de slaapkamerdeur en mijn spullen daar laten rondslingeren, zodat ze alvast op die kamer niet binnen kan.

En enige medewerking van jou vriend zou natuurlijk zeer fijn zijn.
Al horen we hier natuurlijk maar 1 kant van het verhaal. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:58

youngster schreef:
San87, dat is niet iets wat ik verzin. Dat staat zelfs in diverse boeken. Dieren snappen dat toch niet.
Je gaat een kind die buiten zijn luier plast toch ook niet met z'n koppie door de urine halen? Dat is dan namelijk wel kindermishandeling ;)

Een keer de bak schoonmaken kan gebeuren, maar als JIJ als baasje daarvoor verantwoordelijk bent vind ik niet dat je het dier daarvoor moet afstraffen. That's all!

Een kind is geen kat. Die vergelijking slaat kant nog wal. Ik vind het te ver gaan dat je iemand beticht van dierenmishandeling.

Of het in de boeken staat of niet, de kat in kwestie heeft het kennelijk wel gesnapt en daar gaat het om. En de kat is natuurlijk wel verantwoordelijk voor de pis naast de bak, die heeft zij daar niet neergelegd, katten kunnen voor een keertje prima op een minder schone bak, gaan ze niet dood van en dat heeft de kat van Sharon dus geleerd.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:59

Dan verschillen wij dus van mening :)
Ik vind het namelijk niet eerlijk om een kat te straffen voor iets wat hij echt niet expres doet.
Wie zegt dat de kat het gesnapt heeft? Misschien wordt de bak nu veel beter bijgehouden en heeft de kat geen reden meer om naast de bak te plassen ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:04

youngster schreef:
Dan verschillen wij dus van mening :)
Ik vind het namelijk niet eerlijk om een kat te straffen voor iets wat hij echt niet expres doet.
Wie zegt dat de kat het gesnapt heeft? Misschien wordt de bak nu veel beter bijgehouden en heeft de kat geen reden meer om naast de bak te plassen ;)

Zou kunnen. Dat weten we niet.

Je mag, vind ik, wel beter oppassen met wat je zegt. Iemand een dierenmishandelaar noemen is geen kattenpis.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:06

Dat is het gevaar van internet ;)
Je hoort mijn toon niet. Kan wel overal 10 smileys bijzetten, maar dat maakt het ook niet fijner lezen.
Ik bedoelde het niet zo keihard als dat het er staat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:12

Ja, dat is het gevaar van internet, blij dat je dat zelf ook inziet. Pas op met beschuldigingen, vooral als deze strafbare feiten inhouden.

Nu is dit natuurlijk geen strafbaar feit, dat snap ik ook wel. Maar het gaat om het idee :7.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:28

Wou al zeggen ;)
Maargoed het gaat nu niet om mij, maar om de TS.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:34

Zeer vermakelijk, dit topic.
Adviezen van 'haal de kat met de neus door de pis' tot 'pak je spullen en laat je vent met dat beest opgescheept zitten'.

Niet mijn methode.
Ik zou werkelijk alles op alles zetten om het probleem op te lossen en vooral in mijn achterhoofd houden dat dat beestje het echt niet expres doet.
Als de kat echt goed nagekeken is door een dierenarts zijn er ook andere (homeopathische) middelen aangegeven in dit topic.

Ik hoop oprecht dat TS daar serieus over na gaat denken.
Een gefrustreerde katteneigenaar in huis, een kat die zich niet goed voelt.. gezellige boel daar, vast en zeker.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:41

Roosch schreef:
Zeer vermakelijk, dit topic.
Adviezen van 'haal de kat met de neus door de pis' tot 'pak je spullen en laat je vent met dat beest opgescheept zitten'.

Niet mijn methode.
Ik zou werkelijk alles op alles zetten om het probleem op te lossen en vooral in mijn achterhoofd houden dat dat beestje het echt niet expres doet.
Als de kat echt goed nagekeken is door een dierenarts zijn er ook andere (homeopathische) middelen aangegeven in dit topic.

Ik hoop oprecht dat TS daar serieus over na gaat denken.
Een gefrustreerde katteneigenaar in huis, een kat die zich niet goed voelt.. gezellige boel daar, vast en zeker.

Dat was mijn advies ja
En roos dit topic loopt al heel lang
heb begrepen dat de vriend van de ts absoluut niet wil dat het beestje de deur uit gaat..
Ts wil hem het liefst weg en is het zat wat begrijpelijk is !
Nou dan lijkt het mij het beste als zij zelf weg gaat :j
Diertje kan bij bij eigenaar blijven en ts is dan ook van de kat af en kan als ze wil een ander leuk vriendje zoeken ze is nog jong genoeg :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:44

Ik weet dat dit topic allang loopt, heb het in het begin ook gevolgd en gereageerd.
Er is blijkbaar nog niet veel beterschap..

Maar Shilady, sorry, maar het advies aan TS om haar vriend dan maar te verlaten raakt kant noch wal.
Vanachter zo'n schermpje valt totaal niet te oordelen over de relatie tussen TS en haar vriend. Wie weet is dit de enige strubbeling?

En een strubbeling die mijn inziens ook niet nodig is. Als dat beestje echt goed nagekeken wordt en er moeite in wordt gestoken, bijvoorbeeld door homeopathische middelen.. dan zou dat probleem gewoon opgelost zijn.
Er zijn zat tips gegeven in dit topic, lees maar terug. Hoeveel zijn er van uitgeprobeerd?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:48

Tja dan vind ik niet dat ze moet blijven zeuren hier
vriend heeft gewoon duidelijk gezegt dat kat blijft
en ts is het zat dusja veel anders dan weggaan kan ze niet doen.
Heb gelezen dat er al verschillende dingen zijn geprobeert door ts maar niks werkt..
Tja dan moet ze zich erbij neerleggen.. Ben het met je eens dat het zielig is voor het beestje en dat het diertje de dupe is maar voorlopig is het diertje nog steeds bij ts in huis dus vind de reacties dat ts het dier mishandelt niet juist.. Wat mishandelt ze er dan aan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:55

Haar vriend verlaten om een kat is ook zo wat. :')

En hier niet blijven zeuren vind ik nu ook niet erg aardig, dan kunnen we alle topics wel sluiten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:58

MamboBeach schreef:
Haar vriend verlaten om een kat is ook zo wat. :')

En hier niet blijven zeuren vind ik nu ook niet erg aardig, dan kunnen we alle topics wel sluiten.
Je spullen laten onderzeiken omdat de eigenaar geen verantwoording wil nemen is ook zo wat :').

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:58

Youngster en Marley; natuurlijk doen we dat nu niet meer en we maken ook elke dag haar kattenbak schoon!
Toen we haar nog niet zo lang hadden heb ik dat een keer gedaan....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:06

Sharon89 schreef:
Youngster en Marley; natuurlijk doen we dat nu niet meer en we maken ook elke dag haar kattenbak schoon!

Toen wist je waarschijnlijk ook niet beter dan dat een keer kon. De kat wijst je er wel op :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:21

Ik schep inderdaad 3x per dag de drollen en plasjes eruit. Dat kost ongeveer 1 a 2 minuten per keer dus daar is altijd wel tijd voor. Ik doe dat 's ochtends voor ik ga werken, 's middags als ik uit mijn werk kom en 's avonds voor ik ga slapen. Ik wil geen geur in huis en de katten willen ook een schone bak.
En als ik het niet kan doen dan doet mijn vriend dat...
Katten blij, ik blij :-)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:27

Wat hier trouwens vergeten wordt is dat de vriend van TS -volgens TS, dus- ondertussen wél zeurt zodra haar hond iets verkeerd doet. Dat zou bij mij ook behoorlijk in het verkeerde keelgat vallen hoor! Niks willen doen aan de problemen met je eigen kat, en ondertussen wel zeuren zodra de hond van je partner een keertje iets doet. Dan zou mijn motivatie om het allemaal zelf op te lossen ook wel verdwijnen, en zou ik ook sneller denken 'zoek het maar uit met je kat, ik ben er klaar mee!'

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:27

youngster schreef:
Sharon89 schreef:

Toen wist je waarschijnlijk ook niet beter dan dat een keer kon. De kat wijst je er wel op :D

Ik vind inderdaad dat dat best een keer kan.
Tuurlijk doe ik het ook niet zomaar, maar als ik al 2 keet me hele bed heb kunnen verschonen omdat ze erop pist is het wel een keer klaar!