cissie schreef:Zelf heb ik geen problemen mee als een eigenaar met een minder vriendelijk/gevaarlijke hond op straat loopt, mits deze zijn/haar verantwoordelijkheid neemt.
Dus aan de lijn en evt. indien nodig een muilkorf om, in principe zou iedereen met zijn of haar tengels van andermans honden af moeten blijven.
Enthousiaste kinderen die graag een leuk uitziend hondje willen aaien en vervolgens op een hond af komen lopen en zonder te vragen de hond beginnen te aaien zijn naar mening naief en dat mogen kinderen tot een bepaalde hoogte ook te zijn, de ouders van deze kinderen moeten net zoals een hondeneigenaar hun kinderen leren dat het onverstandig is om ongevraagd een hond te aaien welke ze niet kennen.
Er ligt naar mijn mening een stukje verantwoordelijkheid bij de hondeneigenaar en bij ouders van met name jonge kinderen.
hier ben ik het mee eens. Wij hebben een schat van een hond, kinderen, kleine hondjes en de meeste teven geen probleem. Maar vreemde volwassenen soms wel, net als andere grote reuen. Hij loopt dus aan de lijn, maar hoeveel mensen er alsnog op hem afkomen of die hun hond erop af laten stormen. Hij ziet er schattig uit, maar als die uitvalt hebben wij het gedaan. Ik waarschuw dus altijd, maar er blijven mensen die niet luisteren. Of die vinden dat wij daar niet moeten komen met hem, terwijl het geen losloopgebied is en hun honden dus wel loslopen ookal mag dat niet.