Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 10:39

Berdien schreef:
Ik krijg echt jeuk van die kraamkamer stukken. Bah wat hypocriet.

En dat ze niet in het 'grote' showbassin durft geeft alleen maar aan dat ze veel en veel te lang in haar badkuip in Harderwijk heeft gezeten. Arm dier.

Inderdaad. Klinkt als een zwaar geproblematiseerd dier...Een orca die bang is voor grote ruimtes. Of zou het dermate resoneren dat ze gewoon gék wordt van de geluiden daar?

kimmie261

Re: Orka Morgan gaat naar adoptiefamilie op Tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:13

ben blij dat ik de enige niet ben die ontzettend jeuk krijgt van de mierezoete lieve berichtjes hoe fantástisch morgan het nu wel niet heeft...

:r

en in en in triest dat ze niet in het "grote" bad durft,dan te bedenken dat ze daar straks mag zwemmen in de lichtshows en knetterende muziek..maakt dat ff duidelijk hoe "leuk" orka's het wel niet hebben daar...

gister zat ik nog een documentaire te kijken over een pod orka's ( 6 stuks) die een dwergvinvis vermoorde ,dan zie je hoe deze dieren echt leven en wat een ruimte ze nodig hebben,als je dan bedenkt dat zo'n zelfde "pod" nu in een bakkie van een halve hectare wateroppervlakte zwemt,hoor je je toch dood te schamen dat wij mensen dit soort dieren dit aan doen..

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:40

Oh blablabla jongens hou toch eens op met dat gezeur, je bereikt er helemaal niets mee!
Ik vindt de kraamkamer stukken ontzettend leuk en ik denk persoonlijk dat Morgan gewoon nog even moet wennen aan de grootte van de bassins omdat ze inderdaad een tijd in zo'n klein badje heeft rondgezwommen :)
Het beste voor het beest was als ze haar nooit opgevangen hadden, maar goed dat is mosterd na de maaltijd, hmm?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:16

Suuskipje, jij durft zeg... dit "gezeur" noemen... je moest jezelf schamen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:12

Ik schaam me nergens voor :) Ik ben zelf in het Loro Parque geweest, voor een orca die niet meer terug de natuur in kan (want kom op mensen die optie is al zo lang uitgesloten..) is dit een prima plan, Morgan zwemt tussen de andere orca's en heeft het voor zovel ik kan zien wel naar haar zin :)

Ik vind het gezeur omdat dit al ellenlange pagina's doorgaat, en het is steeds hetzelfde. daarom is dit gezeur ;)

Edit: Wat eerlijk jongens wat bereiken we met het ellenlang doordrammen over het feit dat ze het oooh zooo slecht heeft in gevangenschap. Wij zijn niet degenen die de beslissingen maken, ze is in ieder geval beter af in het Loro Parque dan in de badkuip van het Dolfinarium.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:22

Suuskipje schreef:
Ik schaam me nergens voor :) Ik ben zelf in het Loro Parque geweest, voor een orca die niet meer terug de natuur in kan (want kom op mensen die optie is al zo lang uitgesloten..) is dit een prima plan, Morgan zwemt tussen de andere orca's en heeft het voor zovel ik kan zien wel naar haar zin :)

Ik vind het gezeur omdat dit al ellenlange pagina's doorgaat, en het is steeds hetzelfde. daarom is dit gezeur ;)

Edit: Wat eerlijk jongens wat bereiken we met het ellenlang doordrammen over het feit dat ze het oooh zooo slecht heeft in gevangenschap. Wij zijn niet degenen die de beslissingen maken, ze is in ieder geval beter af in het Loro Parque dan in de badkuip van het Dolfinarium.

Dat het onomkeerbaar is, betekent niet dat mensen niet hun ongenoegen mogen uitspreken. Net als dat er mensen zijn die het prachtig vinden dat ze in een pierenbadje zit.

Zolang de laatsten er zijn, zullen de eersten ook van zich laten horen. En dat mag, want het gaat hier om een mening en daarmee niet perse gezeur omdat er gewoon gereageerd wordt op het nieuws dat over Morgan binnen komt.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:45

@ _San87_ Het jammere is alleen dat die reacties steeds hetzelfde zijn. dat wij ons moeten schamen dat we zo met dieren omgaan, dat ze in een pierebadje zit, dat ze zo eeeecht niet beter af is. Ik leef niets nieuws het is allemaal al wel een keer gezegd. Daarbij is het mijn eigen mening dat ik het gezeur vindt toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:49

Suuskipje schreef:
@ _San87_ Het jammere is alleen dat die reacties steeds hetzelfde zijn. dat wij ons moeten schamen dat we zo met dieren omgaan, dat ze in een pierebadje zit, dat ze zo eeeecht niet beter af is. Ik leef niets nieuws het is allemaal al wel een keer gezegd. Daarbij is het mijn eigen mening dat ik het gezeur vindt toch?

Jup. En net als dat jij je mening mag geven, mag een ander dat ook. Of jij dat nu gezeur vindt of niet.

En de ik-vorm krijgt geen stam+t.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:50

Nee, dat doe je dus juist niet. Je zet neer dat het gezeur is. En dat is het niet.

En als je "het niet meer aankan" om "steeds weer hetzelfde" te lezen, pleur dan gewoon op uit dit topic, voor iedereen beter toch? ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:05

Pardon gaan we nu lopen katten dames, denk dat dat niet nodig is toch?

Ik 'pleur' helemaal nergens uit op, ik vind het leuk de updates te lezen over Morgan,
Even een rectificatie dan: Ik vind dat jullie zeuren :) zo beter dan? Snap niet waarom dat zo ontzettend kinderachtig zou moeten, maar ach.

Bovendien heb ik nergens gezegd dat ik het niet meer aankan, het is slechts een opmerking over iets wat mij opvalt.

Edit: en bedankt voor het verbeteren van mijn spelling :) ik ben nooit goed geweest in de d/t/dt's :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:09

Suuskipje schreef:

Ik 'pleur' helemaal nergens uit op, ik vind het leuk de updates te lezen over Morgan,
Even een rectificatie dan: Ik vind dat jullie zeuren :) zo beter dan? Snap niet waarom dat zo ontzettend kinderachtig zou moeten, maar ach.

Bovendien heb ik nergens gezegd dat ik het niet meer aankan, het is slechts een opmerking over iets wat mij opvalt.

Edit: en bedankt voor het verbeteren van mijn spelling :) ik ben nooit goed geweest in de d/t/dt's :)

Volgens mij geef ik je heel netjes antwoord :?. Als je mijn reacties al katten vindt, dan wil je mij niet meemaken als ik echt naar ben.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:15

Mijn excuses _San87_ ik heb je reactie verkeerd geinterpreteerd dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:17

MandyR schreef:
Berdien schreef:
Dichterbij huis gebeurt dat ook hoor. Jaarlijks worden er in Denemarken tientallen dolfijnen in een baai gedreven en omgebracht met bijlen. Een zgn 'overgangsrite' voor jongens....

Dat is op de Færøerne, niet in Denemarken. ;)
Dat is ongeveer hetzelfde als zeggen dat Bonaire hetzelfde is als Nederland.

Nee, ik Denemarken knuppelen ze zeehonden geloof ik, ook traditie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:22

Suuskipje schreef:

Ga lekker op kraamkamer kijken dan, daar staan de updates van Morgan, hoef je je niet zo aan ons gezeur te storen :wave: 'dametje'

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:24

Nou zeg jongens dit is toch gewoon een openbaar topic waar je je mening mag geven, jullie geven die van jullie en ik die van mij? Ik laat me niet zo wegsturen kom nou, we zijn hier allemaal volwassenen hoor.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:42

Zullen we het netjes houden onderling? Mocht je nou een meningsverschil hebben, gebruik dan even de pb-knop, dan blijft dit topic schoon :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:00

Dank Leonoor.

Idd een openbaar topic en het onderwerp staat duidelijk vermeld, dus als je het hier maar zeuren vind, prima, kijk je gezellig een topic verder of nog beter, dan kijk je op de kraamkamer. Heb je de updates van Morgan, maar niet ons gezeur, iedereen blij.

Menig mens hier heeft zijn mening onderbouwd, ik zou zeggen begin daar eens mee, een onderbouwde mening hier neer te zetten, dan gelijk andersmans mening als gezeur af te doen. Dat is weinig volwassen.

Hopelijk kan het nu weer over Morgan gaan.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:03

@ Mindim als je mijn reacties teruggelezen zou hebben dan had je gezien dat ik hier al eerder heb gelezen en gereageerd. En geen onderbouwing aan mijn mening? Geloof dat je echt eens beter zal moeten kijken dan alleen de eerste zin die ik neerzet.
Zelfs in de reactie waarin ik de mening geef dat ik het gezeur vind, geef ik nog een reactie over Morgan.

Als ik de foto's zo zie dan zie ik een blije orca die rondzwemt met soortgenoten en die vooral nog erg aan het wennen is aan de grotere ruimte die ze nu heeft.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:08

Als ik dit allemaal zo zie en lees vind ik het in en in triest dat wij als mensen zoiets kunnen doen.. Die orca had nooit gevangen moeten worden.. had de natuur nou gewoon gelaten.. Maarja das mijn mening hihi ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:15

MirandaNH schreef:
Als ik dit allemaal zo zie en lees vind ik het in en in triest dat wij als mensen zoiets kunnen doen.. Die orca had nooit gevangen moeten worden.. had de natuur nou gewoon gelaten.. Maarja das mijn mening hihi ;)

Die deel ik volkomen! Ze had nooit gevangen mogen worden, de natuur had gewoon zn werk moeten doen.
Maar ze hebben haar nu eenmaal gevangen en ik vind het daardoor wel goed dat ze nu iig bij soortgenoten zit waar zoals het er nu naar uit ziet ze het wel naar haar zin heeft :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:46

Suuskipje schreef:
@ Mindim als je mijn reacties teruggelezen zou hebben dan had je gezien dat ik hier al eerder heb gelezen en gereageerd. En geen onderbouwing aan mijn mening? Geloof dat je echt eens beter zal moeten kijken dan alleen de eerste zin die ik neerzet.
Zelfs in de reactie waarin ik de mening geef dat ik het gezeur vind, geef ik nog een reactie over Morgan.

Als ik de foto's zo zie dan zie ik een blije orca die rondzwemt met soortgenoten en die vooral nog erg aan het wennen is aan de grotere ruimte die ze nu heeft.

Ik heb al je reacties gelezen, en het is 1 pagina aan reacties, waarvan de helft commentaar op anderen. Klik maar eens op het knopje geplaatst bij je naam ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:50

Suuskipje schreef:
MirandaNH schreef:

Die deel ik volkomen! Ze had nooit gevangen mogen worden, de natuur had gewoon zn werk moeten doen.
Maar ze hebben haar nu eenmaal gevangen en ik vind het daardoor wel goed dat ze nu iig bij soortgenoten zit waar zoals het er nu naar uit ziet ze het wel naar haar zin heeft :)

De discussie is al wat verder gevorderd, is het wenselijk om dit soort dieren in gevangenschap te houden daar gaat het over, met Morgan als voorbeeld. Lees je eens in over orca's in gevangenschap, wat ze doen, hoe triest ze gehouden worden, hun natuur en hoe wij dat totaal niet kunnen nabootsen, we komen niet eens in de buurt, dus omdat af te doen als gezeur.
Ze zit daar nu eenmaal, samen met nog mweer van deze dieren, dus ja dan maar geen tegengeluid geven. Zeg je dat ook bij andere dieren die zich in dieronvriendelijke omgevingen bevinden, van ach ze zitten daar, dus hou er maar over op?
Door bezoekers van dit soort parken en mensen die hun mening maar achter wege laten, want het is nu eenmaal zo, zo hou je dit in stand.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:05

Dus je mag alleen in dit topic mee draaien als je "oh wat verschrikkelijk en oh wat zielig" roept? Zo wordt het nu ineens wel gebracht, terwijl in het begin van het topic voor en tegenstanders normaal met elkaar in discussie gingen, moet je nu ineens naar de pijpen van de tegenstanders dansen? lekkere discussie krijg je dan... :?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:07

Voor mij hoeft dat niet hoor Stef ;) Discussie over het onderwerp? Heel graag :j
Maar een discussie over hoe een discussie moet worden gevoerd, nee dank je.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:08

maar dat krijg je nu wel, want als je het gezeur vind, en je vind het allemaal wel mee vallen, dan moet je maar op pleuren uit het topic :?