[hk] Het centrale witte herder huis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [hk] Het centrale witte herder huis!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:51

In deuropeningen gaan liggen of middenin de ingang van de keuken :D
Of de deur van de wc die je niet helemaal dicht hebt gedaan met zijn neus wagenwijd opengooien zodat hij bij je kan gaan liggen maar jij de deur niet meer te pakken kunt krijgen om hem dicht te doen en de hele buurt je nu kan zien zitten wanneer ze naar binnen zouden kijken :oo :+

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 16:45

Anoniem schreef:
Of de deur van de wc die je niet helemaal dicht hebt gedaan met zijn neus wagenwijd opengooien zodat hij bij je kan gaan liggen maar jij de deur niet meer te pakken kunt krijgen om hem dicht te doen en de hele buurt je nu kan zien zitten wanneer ze naar binnen zouden kijken :oo :+

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _O- _O- _O- _O- _O- := :=

geweldig zeg :D :D :D :D :D

ja xandor doet dat nou net niet, maar idd in de keuken wel heel erg in de weg liggen, of onder de eettafel gaan liggen, omdat wij gaan eten :oo _O- _O- _O- -:)

en het grappigste is ook nog, als meneer aandacht te kort komt omdat ik bv op de bank lig te pitten, komt ie met zijn neus effe "goedendag" meldden om me wakker te maken :wow: :wow: :wow:

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:57

Beer ligt ook altijd met zn gat voor de deur hahaha. Krijg je de deur niet meer open. Is de deur gebarricaBEERd hahahahah. Het tuigje is binnen staat hem goed. Alleen meneer was er van overtuigd dat hij er niet mee kon lopen. Ei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:01

vencedor schreef:
Beer ligt ook altijd met zn gat voor de deur hahaha. Krijg je de deur niet meer open. Is de deur gebarricaBEERd hahahahah. Het tuigje is binnen staat hem goed. Alleen meneer was er van overtuigd dat hij er niet mee kon lopen. Ei!

hahahahaaaa, ging hij ook de spaanse pas doen? Die van mij gingen de spaanse pas doen toen ze voor het eerst een tuigje aan kregen, zo maf om te zien!!! _O-

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 18:46

Anoniem schreef:
vencedor schreef:

hahahahaaaa, ging hij ook de spaanse pas doen? Die van mij gingen de spaanse pas doen toen ze voor het eerst een tuigje aan kregen, zo maf om te zien!!! _O-
Anoniem schreef:
vencedor schreef:

whahahaha, dat vraagt natuurlijk om een foto :') :') :')

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:47

Geen spaansepas hier, gewoon weigeren om te lopen hahahaha. Maar nu gaat het goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:58

Anoniem schreef:

Ja idd!

Neus tussen de deur, haallooo!! Bandit!! Ga terug, maar dan is t al te laat.. Ik doe de deur nu wel goed dicht, al moeten ze bij mij over de schutting gluren willen ze iets zien..

Bandit ligt vaak onder de eettafel, die gebruik ik zelf nooit dus hij ligt me ook niet in de weg als ik aan het koken ben, als ik veel heen en weer loopt en hij loopt wat mee dan loopt ie me wel voor de voeten af en toe.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:14

Zijn echt typische herdereigenschappen. De roedel goed in de gaten houden, waar dan ook. En erbij zijn. Dit tik ik terwijl er een witje ligt te snurken met zijn kop strak tegen mijn been op de bank en zijn voorpoten onder mijn been :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:49

karuna schreef:
Zijn echt typische herdereigenschappen. De roedel goed in de gaten houden, waar dan ook. En erbij zijn. Dit tik ik terwijl er een witje ligt te snurken met zijn kop strak tegen mijn been op de bank en zijn voorpoten onder mijn been :D

Ja idd, als we weg zijn houd hij ook alles in de gaten, en als ik samen met iemand anders en haar honden weg ga en zij gaat een andere kant op terug naar huis kijkt ie ook wel een paar keer om, dat vind ie eigenlijk niet kunnen, iedereen moet bij elkaar blijven..
Paar jaar terug op de hondenshow had een vriendin van mij haar pup mee op de arm, moest ie ook steeds even kijken of zij er nog wel was haha, stopte even, keek echt even omhoog dan, ok iedereen is er nog dan is t goed..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 11:13

wel een heel lief gezicht hoor, dat een witte herder altijd moet controleren of de roedel nog oke is hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:14

Ja handig zo'n oppas haha

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 11:16

dees_daan schreef:
Ja handig zo'n oppas haha

precies,laatst toen ik naar me ouders ging, hiel xandor dus even in de gaten wie eraan kwam, ( ik dus)
op de fiets.

alleen had ie me gezicht niet goed gezien en begon te blaffen :oo :oo :oo

dacht zeker dat ik een monster was _O- _O- _O- _O-

najaah, lijk ook deels wel op een monster voor hem hoor :wow: :wow: :wow:

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 20:10

wat is het stil hier zeg.

alles goed met de witte herders?

xandor heeft momenteel last van 1 van zijn achterpoten.

we weten niet precies wat er is gebeurd.

misschien dat ie zich verstapt heeft.

als hij ligt, en wil opstaan, lijkt het ook alsof hij best stijf loopt met zijn achterpoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:16

Gaat niet zo goed hier, ik krijg morgen of donderdag de uitslag van het bloedonderzoek van Ben. (gister bloed laten prikken) kan zijn dat er iets met zijn organen is (wss lever of nieren als dat zo is) maar kan ook kanker zijn, dus is even afwachten, als het wel kanker is dan word hij deze week nog week nog ingeslapen..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:48

Oh gedver wat een verschrikkelijk nieuws! Sterkte

Is xandor HD vrij?

Onze witte herder wandeling was super leuk! Beer hoorde bij de oudere vanaf een jaar maar hij had beter met de jonkies mee kunnen lopen. Hij is nog zo speels die waren wat oudere honden en wat minder speels. De witte herder vereniging kost 25 pjaar dus dat gaan we waarschijnlijk doen. Kun je met veel meer activiteiten mee doen. Was ookeen fokker bij met een geweldig mooie hond! Ongelooflijk. Ze was super gecharmeerd van Beers conditie en bouw etc, vond het jammer dat hij geen papier had :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:06

Deesdaan wat zijn de verschijnselen die hij heeft? Wij zijn onze eerste 2 witjes kwijt geraakt aan kanker namelijk.

Xandor last van zijn pootje, zomaar opeens?

Chivas was wat spekkig bij zijn enting vorige week. Door onze oude man heeft hij wat weinig beweging gehad afgelopen tijd wat resulteerde in 46 kilo ondanks erg weinig eten. Hij is gelukkig al weeer wat spek kwijt.

Hij loopt al jaren soms mank rechts voor bij zijn schouder. Een aantal jaren geleden klem gezeten met zijn riem. Nooit echt een schade gevonden maar af en toe hinkt hij na lang liggen op harde grond. Verder gaat hij langzaam de goede kant op met zijn angst. Hij reageert wat minder hysterisch op spelende kinderen en zo.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 22:06

dees_daan schreef:
Gaat niet zo goed hier, ik krijg morgen of donderdag de uitslag van het bloedonderzoek van Ben. (gister bloed laten prikken) kan zijn dat er iets met zijn organen is (wss lever of nieren als dat zo is) maar kan ook kanker zijn, dus is even afwachten, als het wel kanker is dan word hij deze week nog week nog ingeslapen..

oef, dat is heel erg zuur zeg.

merkte wel dat het wat stiller werd, daarom ook dat oproepje hier.

maar xandor is idd HD vrij, iig wel in zijn stamboom.

maar hij is ook meegeweest de school in ( waar me moeder werkt)

en toen sprong ie ineens ook aan de kant/weg en piepte die iets.

misschien dat er toen iets is gebeurd, verstapt oid.

ik hoop dat ie er niet te lang last van blijft houden, want het is echt me maatje :j :j :j :j

even een filmpje, het is mobiele telefoon kwaliteit en via facebook geplaatst.

dus sorrry als het niet helder is.

maar xandor met zijn geliefde knaagtouwtje

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200777091970912
Laatst bijgewerkt door Ketaki op 16-04-13 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:12

Hij heeft meer zin in eten (durft nu zelfs wel eens wat van het aanrecht te jatten als ik niet thuis ben, heeft ie nooit gedaan)
Hij is heel snel moe, maar dat kan ook zijn omdat ie nu meer last van zijn rug heeft, ben even met de novacam gestopt tot de uitslag er is, hij heeft vorige week 3 dagen achter elkaar slijm gespuugd (doorzichtig en niet taai) 3 weken terug heeft hij dit ook 1 dag gehad maar dacht toen aan een virusinfectie, en sinds zondag heeft hij donker gele urine.
Hij zit iig echt niet lekker in zijn vel, is vandaag ook chagrijnig, en dat is ie eigenlijk nooit.

@kentaro, hoop dat t snel over is, als het wel blijft sukkelen zou ik voor foto's gaan maar dat is nu nog niet aan de orde (bandit liep ook wat vreemd en buiten was het soms net of hij door een stekel liep ofzo, dat bleek dus die spondylose te zijn)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:46

Tjee wat een verdriet hier allemaal zeg .
Heftig hoor...zou er geen behandeling meer mogelijk zijn dees daan als het kanker is.?
Zal duimen voor jullie dat het allemaal mee valt.

Was de vloer misschien glad ketaki...heeft hij misschien een spiertje beschadigd.
Hopenlijk loopt hij snel weer soepeltjes.

Venecor heeft leuke wandeling gehad stoer zeg...welke vereniging is dat?

Gaan er nog mensen van hier naar Busloo aankomend weekend daar is die wandeling voor stichting hulp hond weer.

Diesel doet het erg goed pupertijd lijkt af te nemen al steekt hij soms de kop nog wel op.
vanmiddag in het bos heerlijke hond gehad super luisterend dat is niet altijd zo en dan gaat hij andere honden lastig vallen nou ja lastig hij wil gewoon spelen maar is daar soms wat nadrukkelijk in en aangezien het een herder is vinden sommige mensen hem eng.
Als hij straks dat laatste beetje gekte nu ook onder controle kan houden... :D
Hij is wel blij met dit weer kan hij weer lekker in de tuin liggen kijken naar mensen vind hij fantastisch.
werd van de week aangesproken trouwens of hij wel kon blaffen...Hihi ze hadden vooor de deur gestaan maar wij waren niet thuis en bijde deurbel was hij omhoog gekomen en had even gekeken maar was toen weer lekker gaan liggen hihi....De braverd. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:10

Behandeling zou misschien wel mogelijk zijn maar hij is 11 jaar oud en heeft spondylose, dus mocht het kanker zijn (of iets anders waar we hem niet 'makkelijk' zoals met voeding mee kunnen helpen dan is het klaar, ik wil niet dat hij helemaal aftakeld, beter word hij niet en die spondylose blijft, al zou ik er een jaar aan kunnen plakken met bijvoorbeeld chemo, dat vind ik egoïstisch..
De combinatie van de leeftijd en spondylose en dan nog iets waar hij ziek van is maakt dat ik het besluit heb genomen niet meer verder te rommelen, al is het wel verrekte moeilijk omdat het zo'n lieve enthousiaste hond is.. Als het wel kanker is dan laat ik hem zaterdag inslapen als mijn vaste DA er dan is, s'ochtends op de pijnstillers en nog lekker naar de zandvlakte waar hij kan rennen en zwemmen en dan s'middags inslapen, kl*te is dat hij zaterdag 11 word, maar daar heeft hij zelf geen idee van natuurlijk dus dat is voor mij alleen heel moeilijk.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:13

dees daan was geen verwijt hoor gewoon oprechte intresse..De voorgeschiedenis van je hond was me even ontgaan :(:)

Heftig blijft het wij hebben verleden jaar onze oude hond in laten slapen kanker idd op en paar dagen na 11 jaar oud geworden.
vandaag in het bos een evenbeeld zien lopen ff slikken was dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:21

scooby09 schreef:
dees [naam] was geen verwijt hoor gewoon oprechte intresse..De voorgeschiedenis van je hond was me even ontgaan :(:)

Heftig blijft het wij hebben verleden jaar onze oude hond in laten slapen kanker idd op en paar dagen na 11 jaar oud geworden.
vandaag in het bos een evenbeeld zien lopen ff slikken was dat.

Zo vatte ik het ook niet ook op :)
Ja t blijft zo moeilijk.. Eigenlijk hebben de honden het geluk dat er een spuitje bestaat maar om die beslissing te nemen en daar ook achter te blijven staan (dat laatste vind ik het moeilijkst) dat is echt kl*te.. Ik heb hem nu 4 jaar dus niet echt het gevoel dat hij al 11 is..
Lijkt me idd heel moeilijk om dan een hond te zien die er op lijkt

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 06:42

Gelukkig dat je het niet zo opvatte het nadeel van schrijven is dat je iemands toon niet hoort.

Ja ben ook blij dat we die beslissing mogen maken al is het niet makkelijk.
Maar ook zo tonen we onze liefde naar onze dieren toe.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 09:37

dees_daan schreef:
Behandeling zou misschien wel mogelijk zijn maar hij is 11 jaar oud en heeft spondylose, dus mocht het kanker zijn (of iets anders waar we hem niet 'makkelijk' zoals met voeding mee kunnen helpen dan is het klaar, ik wil niet dat hij helemaal aftakeld, beter word hij niet en die spondylose blijft, al zou ik er een jaar aan kunnen plakken met bijvoorbeeld chemo, dat vind ik egoïstisch..
De combinatie van de leeftijd en spondylose en dan nog iets waar hij ziek van is maakt dat ik het besluit heb genomen niet meer verder te rommelen, al is het wel verrekte moeilijk omdat het zo'n lieve enthousiaste hond is.. Als het wel kanker is dan laat ik hem zaterdag inslapen als mijn vaste DA er dan is, s'ochtends op de pijnstillers en nog lekker naar de zandvlakte waar hij kan rennen en zwemmen en dan s'middags inslapen, kl*te is dat hij zaterdag 11 word, maar daar heeft hij zelf geen idee van natuurlijk dus dat is voor mij alleen heel moeilijk.

ik wil je iig van mijn kant heel veel sterkte wensen met je hond.
en misschien is het ook beter om hem in te slapen, want dan heeft ie iig ook geen pijn meer.

maar goed. als dat nog niet het geval is, heel veel succes ermee, en anders alvast heel veel sterkte.

de vloer waar xandor op liep is een linoleum vloer.

echt superglad is het niet, maar misschien dat ie zich gewoon domweg verstapt heeft, dat kan ook.

:)

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:55

hier gaat het redelijk goed.
we zijn het alleen zo zat dat tasro vaak niet eet.
overlecht met de DA om te kijken wat het kan zijn.
het feid een andere hond er bij is geen opsie.
nu heeft hij medicijnen voor als hij een ontseking in zijn maag zou hebben.
maar deze werken tot nu toe niet.
in de bens eet hij ene keer wel andere keer niet.
hij is wel weer wat aangekomen.
maar weegt maar 26.5 kg.
dus veel te licht voor een reu van ruim 1 1/2 jaar.
als jullie misschien nog tips hebben om te laten eten hoor ik het graag.

veders zijn we inmiddels geslaagt voor gevorderde kwa luisteren en zo op de honde training.
nu gaan we daar lekker mee door, en gaan we beginnen met behandigheid er bij.
iets wat tasro erg leuk vind,
veel veel leuker dan speuren en dat soort dingen