Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:40

Ja, maar WAAR?
Aan wanneer zonder waar hebben we niet zoveel ;)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:40

adil ik ben niet helemaal op de hoogte van hoe het allemaal zit, weet alleen in grote lijnen dat het mag.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:41

carolalisa schreef:
adil ik ben niet helemaal op de hoogte van hoe het allemaal zit, weet alleen in grote lijnen dat het mag.

Dat klopt :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:42

De eigenaar zit er bovenop,en meer kan ze niet doen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:43

Maar ze kan toch zeggen WAAR Beans voor het laatst gezien is?!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:44

Dat heeft geen nut want daar zit ze allang niet meer,we wachten gewoon op de volgende melding.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:47

Ik wil absoluut niet vervelend zijn, maar vorige week vreesden jullie dat ze het weekend misschien niet meer zou halen. Zijn jullie nu niet bang dat ze het al opgegeven heeft en er daarom dus geen meldingen meer zijn?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:47

Die kans er heel erg aanwezig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:47

liefhelietje schreef:
Ik wil absoluut niet vervelend zijn, maar vorige week vreesden jullie dat ze het weekend misschien niet meer zou halen. Zijn jullie nu niet bang dat ze het al opgegeven heeft en er daarom dus geen meldingen meer zijn?

Ze waren afgelopen weekend nog zoeken?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:48

Zelfs vandaag wordt er nog gezocht, dagelijks eigenlijk.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:49

Dat wel.. Maar aangezien er niets gevonden is en er al vanaf 22 januari (toen de hond er verschrikkelijk verzwakt uitzag) geen melding is geweest..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:52

marleen_usar schreef:

Dan vind ik het zo jammer da er niet ongeveer aan zou kunnen worden gegeven waar ze is. Kijk, ik ben echt niet van plan bewust te gaan zoeken, daar heb ik gewoon geen tijd voor helaas, maar ik zou graag daar langsrijden waar ze voor het laatst gezien is, het ligt toch praktisch op mijn route naar huis. Wie weet zie ik wat onderweg en kan ik bellen.

Ik denk dat we allemaal willen dat Beans terugkomt, maar zo langzaam heb ik er geen vertrouwen meer aan. Twee zien er meer dan een, en 10 meer dan 5 etc.

Waarom niet de mensen die in de directe buurt wonen of er vaak komen op de hoogte stellen onder voorwaarde dat ze njiet zelf grote zoekactie's gaan ondernemen. Dat moet toch te regelen zijn...?

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:58

Ben een meelezer, maar wilde toch even zeggen dat ik best verbaasd ben over de gang van zaken. Net als wat Adil zegt, 2 zien meer dan 1. Vraag me serieus af waarom er zo geheimzinnig gedaan wordt.

Als mijn hond kwijt was en bokt wilde me helpen, zou ik dolblij zijn!
Bij dit topic krijg ik een beetje een ´stankvoordank´gevoel.

Ik hoop in ieder geval dat de hond snel gevonden wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:00

marleen_usar schreef:
De eigenaar zit er bovenop,en meer kan ze niet doen.

Ze kan hulp van anderen aannemen, en bekent maken waar ze voor het laatst gezien is.
Het is al NADRUKKELIJK gevraagd of mensen Beans niet willen vangen, maar wel hun ogen open houden.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:03

Adil schreef:
marleen_usar schreef:

Dan vind ik het zo jammer da er niet ongeveer aan zou kunnen worden gegeven waar ze is. Kijk, ik ben echt niet van plan bewust te gaan zoeken, daar heb ik gewoon geen tijd voor helaas, maar ik zou graag daar langsrijden waar ze voor het laatst gezien is, het ligt toch praktisch op mijn route naar huis. Wie weet zie ik wat onderweg en kan ik bellen.

Ik denk dat we allemaal willen dat Beans terugkomt, maar zo langzaam heb ik er geen vertrouwen meer aan. Twee zien er meer dan een, en 10 meer dan 5 etc.

Waarom niet de mensen die in de directe buurt wonen of er vaak komen op de hoogte stellen onder voorwaarde dat ze njiet zelf grote zoekactie's gaan ondernemen. Dat moet toch te regelen zijn...?

Mee eens!!! ik weet het ook nog meer.. mijn ouders wonen in Wilsum, dis hebben de hele buurt ingelicht om hun ogen open te houden voor beans, gisteren waren mijn ouders hier.
Ze vroegen me waar beans dus voor het laatst gezien was, kon er dus geen antwoord op geven!
Ook heb ik in dit topic aangegeven dat ik wel aan pups kan komen, maar wil wel graag een uitleg.. ook hier geen antwoord op! Beans houd mij maar ik denk andere mensen erg bezig, dus kan er enigzins een klein beetje informatie los komen van Baens??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 13:04

Ik zal zien wat ik kan doen?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:05

Ik lees het hele topic al mee en sta verbaasd met mijn mond vol tanden te kijken hoe de dagen verstrijken, het beest steeds angstiger en wilder en verzwakt wordt en ze hem maar niet kunnen vangen. als het mijn hond had geweest had ik het hele land opgetrommeld en geen nacht meer geslapen totdat ik hem gevonden zou hebben, dit is toch te gek voor woorden, hoelang loopt Beans nu al buiten??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 13:05

Een week of 5.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:07

Mijn gevoel:

Ze wil hulp niet accepteren.

Maarja, helaas is Beans hiervan de dupe! ;(

Vind de gang van zaken net zoals andere al zeggen erg raar gaan.
Op deze manier wordt ze nooit gevangen en ik geloof als ze zo doorgaan dat hij nooit gevangen gaat worden. ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:09

Willen jullie stoppen met speculeren?

yvette_alert schreef:
Update:

Niek heeft natuurlijk een enorme klap gehad gisteren, de hoop dat Beans gevangen was, en de klap dat het een andere hond was. Knap dat ze nu toch weer de benen er onder heeft en verder gaat met zoeken!

Beans heeft heel duidelijk enorm hangende melkpakketten (of te wel hangtieten). Ze had vorige week haar halsband nog om maar zowel de hond als de halsband waren moddergrijs. Beans is heel licht van kleur bijna op het witte af en waarschijnlijk zit er iets flatcoateds in qua bouw en de stop. (de stop is de overgang van neusbrug naar schedel)

Er is nooit gezegd dat er niet naar Beans uitgekeken mag worden per auto. Graag! Wat we niet wilden waren grootscheepse zoektochten te voet en met honden. En mensen die daar toe bleven oproepen.

De laatste harde melding is van zondag de 23ste toen Kaylee haar op het spoor was, ik haar een tiental meters voor me uit zag rennen en we haar toch niet konden pakken. Deze melding was evenals de melding van de dag er voor (door eigenaresse en haar man) aan de ringstrasse tussen getelomoor en getelo. Van de meldingen daarna is het onduidelijk of dit het nu gevonden reutje betrof of beans. Ook verdere navraag geeft hier geen duidelijkheid over.

Er zijn hier mensen die denken haar al eerder gezien te hebben, kunnen die vertellen of dat een hond betrof met uitgezakte melkpakketten?

Niek heeft wederom voor de komende week vrijgenomen en heeft al vele duizende kilometers gereden om haar hond terug te vinden. Naast het geld wat ze er voor over heeft door bijv. een dierenarts met verdovingsgeweer in te huren en onze onkosten te betalen. Ik vind het niet terecht dat er wordt gesuggereerd dat ze er te weinig voor over heeft! De door de eigenaar al binnen 24 uur doodverklaarde malthezer (zie een van mijn vorige berichten) is gisteren gezond en wel terug gevonden.

Een van de paragnosten krijgt ook elke keer Lattrop door. Ik weet niet of er mensen zijn die daar in de buurt wonen.. Kijk ook daar naar haar uit....

groetjes,

Yvette

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:14

Ga een hoop mensen nu tegen het been schoppen denk ik zo maar eens, maar is het niet gewoon veel eerlijker als het dier wordt afgeschoten zodra het gezien wordt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 13:15

Ben bang dat je zulke uitspraken beter hier niet kan neerzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:15

Ik kijk nog steeds naar haar uit in Geesteren.

@afschieten in de vorm van afmaken of verdoving? Verdoving lijkt me ondanks haar slechte conditie ook de beste optie.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 13:16

Nee ze boedoelt iets anders.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:18

Paragnost?!? Jo, waar gaat dit heen zeg...

Inmiddels denk ik ook dat als Beans zo verzwakt is als ze zeggen, het vriendelijker is er een jager heen te sturen. (en nee, dit is niet banketstaaf bedoeld, de jagers hier worden vaker voor dit soort dingen ingezet)