Macs schreef:Zodat ze een keer duidelijke hulpen krijgen, en niet dat getrek en gesleur aan de nek, wat ze toch niet doorhad omdat ze alleen maar afgeleid was door de buitenwereld.
En hou alsjeblieft eens op met zeggen dat het gewurg en opstrikken is, want ik geef 1 klein rukje en daar kan je niet van stikken of gewurgd worden. Je moet eens weten hoeveel tijd en energie ik in haar heb gestoken. We zijn nu een half jaar bezig met intensief trainen en we zijn nu pas bij het normaal kunnen uitlaten en het goed luisteren.
Je moet vergeten dat ik zo'n 40 kilo in mijn hand had die me over straat trok, met zeer ongewenst gedrag!
Mijn hond heeft met de riem achter haar oren nog nooit gegromd/gepiept etc. En ik wilt me niet eens begrijpen want ik heb het al vaker verteld. Je kan me ook respecteren dat ik achter deze methode sta, ik respecteer jou ook dat je er niet achter staat!
Het dicht drukken van de luchtpijp is niks anders dan wurgen. Dat jouw hond niet gromt of piept op het moment dat je het doet, wil niet zeggen dat het geen zeer doet. Honden zijn verdomd hard voor zichzelf, dat moeten ze ook zijn.
Dat jij achter de methode staat moet je helemaal zelf weten, maar ik ben wel benieuwd waarom. En dan niet alleen 'omdat het werkt'.
Heb je geen hulp gekregen bij de hondenschool met een hond die zo veel trekt?
Mijn lab is vlug genoeg gestopt met het trekken aan de lijn omdat ze door kreeg dat het geen zin had. Het was namelijk veel leuker om bij de baas te blijven, want dan kwamen we ergens!

Dat dominantie gebeuren vindt ik ook echt de grootste onzin.
M'n hondjes slapen op bed, liggen het liefst met zn 3e op de bank, mogen als eerst de deur uit want het halletje is simpelweg te klein:D Ze krijgen eerder eten dan wij, omdat Sanne haar medicijnen op het juiste tijdstip moet krijgen. Oja, ook lopen ze altijd voor me! En als ik met ze kroel zitten ze bij mij op schoot.
En dat zijn toch allemaal honden die bij mij kwamen met gedragsproblemen.
Mensen die het vertikken om hun hond fatsoenlijk uit te laten zouden geen hond mogen houden.
Niets is lekkerder dan met dit weer over de dijk te struinen en samen met de hondjes te kijken naar al het natuurgeweld.