De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:53

Breghje schreef:
Maar hoe kom je ze dan toevallig tegen als je niet Sherlockt ;) ? Ik bedoel, ik kom dat soort dingen nooit tegen, en ik huppel toch ook best door een varieteit van topics.

Echwel schreef:
Ik dacht dat we hier een gezamelijke paardenhobby hadden en niet een Sherlock-hobby.
Valt mij toch op dat de mensen die de paardenhobby dus niet hebben meer op dit soort dingen let, degene die dat wel hebben sluiten bokt gewoon en gaan lekker met hun paard ontspannen

Hoe weet jij dat een ander geen paard als hobbie heeft als je zelf geen Sherlock hobbie heb? :oo

Bijzonder om te lezen hoe de tegenpartij op de laatste pagina's denkt over de andere bokker die wel Sherlockt, hoe krampachtig dit dudielijk moet worden gemaakt. Lijkt wel of ze zich op een verheven positie voelen, maar kan het mis hebben.

Ayasha
Blogger

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 12:57

Ik vind dat er best netjes gereageerd wordt hoor Chiqa... (of ik moet wat gemist hebben, kan ook)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:11

Chiqa je voelt je wel snel aangevallen hoor. Ik heb ook geen paard (meer), maar krijg toch echt niet de indruk dat er neergekeken wordt op bokkers zonder paard. Op deze manier wordt het idd erg moeizaam op bokt als je achter alles wat gaat zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:16

ik constateer iets en bewoord dat vriendelijk betteke

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:17

Tegenpartij??? waar..
Er zijn bokkers die zelf in een topic gewoon zeggen dat ze niets met paarden hebben en hier alleen zitten voor de niet paard gerelateerde topics, daar zit geen Sherlocken of wat dan ook bij, ik heb andere interesses dan het nalezen van andere mensen hun posts..
Net als bij de wel paard gerelateerde topics ik ook niet op bep mensen reageer en ook beslist niet nalees wat ze elders schrijven

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:26

Echwel schreef:
Tegenpartij??? waar..
Er zijn bokkers die zelf in een topic gewoon zeggen dat ze niets met paarden hebben en hier alleen zitten voor de niet paard gerelateerde topics, daar zit geen Sherlocken of wat dan ook bij, ik heb andere interesses dan het nalezen van andere mensen hun posts..
Net als bij de wel paard gerelateerde topics ik ook niet op bep mensen reageer en ook beslist niet nalees wat ze elders schrijven

Hier! :+

En dan ben ik ook nieuwsgierig of bokkers veel gebruik maken van dat lijstje waarbij je bokkers als vriend of vijand kunt toevoegen en hoe werkt dat dan?
Krijg je dan een seintje als een vriend (of vijand) :') ergens iets post ofzo?
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 08-09-10 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:26

Chiqa schreef:
ik constateer iets en bewoord dat vriendelijk betteke

Citaat:
Bijzonder om te lezen hoe de tegenpartij op de laatste pagina's denkt over de andere bokker die wel Sherlockt, hoe krampachtig dit dudielijk moet worden gemaakt. Lijkt wel of ze zich op een verheven positie voelen, maar kan het mis hebben.

Dan verstaan wij allebei iets anders onder vriendelijk. Ik vind het nogal wantrouwig overkomen. ;)

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:33

maikeltje schreef:
Echwel schreef:
Tegenpartij??? waar..

Hier! :+

En dan ben ik ook nieuwsgierig of bokkers veel gebruik maken van dat lijstje waarbij je bokkers als vriend of vijand kunt toevoegen en hoe werkt dat dan?
Krijg je dan een seintje als een vriend (of vijand) :') ergens iets post ofzo?

Nou ik gebruik dat niet, want ik doe niet aan vijanden en zeker niet op internet. Mijn energie steek ik liever in mensen die ik in het echie ken.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:36

Ik volg dit al even, met grote argus-ogen. En ik vraag me af, wat er met mensen aan de hand is, die het hier al zo ver hebben, dat ze tegenstanders hebben. Daarna gaan ze die tegenstanders nazoeken, en er op temmen?
Schiet mij maar lek.
Dit is een paardenforum, geen tegenstanders-forum toch?
IK vraag me af, wat mensen hebben gedaan, die hier tegenstanders treffen. Plus, wat is het nut, als je ze daarna bespied of ze iets over je hebben gezegd? Moeten ze dan weg gestuurd worden? Op het matje komen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:39

Citaat:
Wie niet met mij is, is tegen mij
Lucas 11:14-28�

Zelfs toen wisten ze het al :D :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:39

Dat vraag ik me ook soms af waarom mensen mij als tegenstander zien bijdehandje. Maar zo wordt het wel gecommuniceerd.

Maar tegenstander is een groot woord misschien. Woordje stalker en cyberpester is meer toepasbaar op mijn term "tegenstander".

Maar geloof dat we helemaal afdwalen van het onderwerp van dit topic: De moeizame sfeer op Beestenboel :o

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:48

Nee Slimmerik, je kwam zelf met het woord tegenstander op de proppen.

Wat ik tot nu toe zie, is er niet alleen een moeizame sfeer op Beestenboel maar op een heel groot deel van Bokt.
Heel vaak is het gekke, dat het mensen zijn die niets met paarden hebben, die de sfeer moeilijk maken.
Dit is in de eerste plaats toch een paardenforum.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:52

slimmerik schreef:
Ik tik regelmatig de naam in van een tegenstander in de zoekfunctie. Zie dan inderdaad die naam wel eens b.v. genoemd worden in een HK topic. Is dat dan toevallig negatief, dan tem ik ja. Gebeurt niet vaak maar is in de 5 jaar dat ik bok misschien 2 of 3 keer gebeurd.

Hierop doelde ik met mijn laatste post dat het me te ver ging, misschien had ik beter even kunnen qouten. Ik kan niet zo goed qouten dat ik uit meerdere berichten kan qouten, dus moet het even zo doen, is volgens mij geen aanname dan toch want je schrijft het zelf :D . Maar misschien een blonde vraag hoor... stalken kan toch alleen maar irl? Ik weet trouwens niet of we dan zover afdwalen, want is dat stalken en cyberpesten dan niet ergens ook als oorsprong van alle onvrede te zien?

Chiqa: Nogmaals, ik heb geen tegenstanders op Bokt, alleen discussiepartners. :D

Ayasha, ik vind dat er ook netjes gediscussierd wordt... maar dat is uiteraard ook weer een persoonlijke kwestie, de een is gevoeliger daarvoor dan de ander. Is irl ook.

bijdehandje, helemaal mee eens.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:53

Als je een stalker hebt of je wordt gepest zet je die site toch gewoon uit en kom je niet meer???
Er is toch meer dan alleen achter de pc zitten en op bokt koekeloeren

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:56

Ik ontken ook niet dat ik het woord tegenstander gebruikt heb. Maar mijn tegenstanders bestaan dus uit mijn stalkers en cyberpesters. Geen idee waar ik ze aan te danken heb :D

En ik heb wel degelijk wat met paarden hoor :D Maar vind dat mensen die niets met paarden hebben ook gerust op bokt mogen posten. :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:00

Echwel schreef:
Als je een stalker hebt of je wordt gepest zet je die site toch gewoon uit en kom je niet meer???
Er is toch meer dan alleen achter de pc zitten en op bokt koekeloeren

Mijn werk/hobby op mijn vrije dagen bestaat nu eenmaal uit een hoog gebruikerstijd van mijn computer. Heb dan gewoon boktschermpje voor de ontspanning ernaast open staan. En mijn pesters hebben nog nooit een voet aan de grond gekregen bij me hoor :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 14:12

Ik wordt ook gestalkt, dat weet ik. Er is zelfs iemand die speciaal om mij te volgen een account hier heeft aangemaakt.. bedoel.. hoeveel leven héb je dan _O- _O- ? Maar als ik me daar iets van aan zou moeten gaan trekken. Neuh.

Mijn moeder zei vroegah al: om ruzie te krijgen én te houden zijn er twee nodig :P . Er zullen hier op bokt echt wel mensen zijn die elkaars bloed met liefde en plezier zouden drinken, maar dan nog. Als volwassene zou je dan toch op een gegeven moment kunnen zeggen hier stopt het. Kijk, als het irl doorgaat het stalken dan is het wat anders, maar dan zou het wel heel erg ver gaan, het is een fórum....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:04

Zo ontspannen klinkt het anders niet, als je denkt gestalkd te worden of bekeken..
Voor mij echt ontspanning en als ik me erger zoek ik die elders, as simple as that

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:04

Mij boeit het niet, het zegt imho meer over de instelling van diegene dan over mij (tenminste, even aangenomen dat het over mij ging je post) vindt ik. En zolang het alleen hier is...

Kijk, wordt je irl lastig gevallen, of je hoort ook wel eens over dreigmail enzo, en ik weet niet wat er allemaal per computer kan gebeuren, dan is het anders. Maar dan neemt het vormen aan ....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:10

Jee, volgens mij wordt het toch netjes gehouden hier of niet? Ik begrijp af en toe helemaal niets meer van dit topic! :')

Heb wel een tip voor jullie! Ga lekker hardlopen, loop je kop lekker leeg, hoef je niet te sherlocken! :D Ga ik ook weer doen! :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:26

Tututut niet zo betuttelend. :D

Ik snap het topic nog prima, dus loop ze :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:31

slimmerik schreef:

En dat is niet typisch bokt, maar typisch nederlands :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:31

slimmerik schreef:

Dank je, het ging prima! :D

Het was niet vervelend bedoeld hoor... ^) :D

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:56

Hardlopen is gezond. Je blijft er stukken slanker bij, dan bij "Sherlocken" :+
(ik doe ook iedere dag een rondje van zes kilometer en loop heel wat af op de boerderij, o.a. met de koeien ophalen voor het melken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:11

bijdehandje1 schreef:
Hardlopen is gezond. Je blijft er stukken slanker bij, dan bij "Sherlocken" :+
(ik doe ook iedere dag een rondje van zes kilometer en loop heel wat af op de boerderij, o.a. met de koeien ophalen voor het melken)

Lijkt me ook niet gezond voor een lid die krap aan 2.5 week lid om dan al te gaan zitten Sherlocken,
je kent immers nog niemand. (Of je moet al een x aantal jaren stil meegelezen hebben dat weet ik natuurlijk niet) ;)