Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:12

Ik voer mijn hond gewoon c1000 brokken (Lam & rijst, wegens allergie). Doet het er super op.
Niks geen dure blokken etc. Zolang de hond gezond is, mag ie op c1000 brokken staan :j
En natuurlijk kliekjes.

Heb trouwens wel een hondentandenborstel + tandpasta aangeschaft, maar de hond vindt het niet zo leuk :=

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:34

aerdenhout1 schreef:
Ja op de leeftid van 13 jaar...maar sinds wanneer heeft hij dan al gebitsproblemen?

gebitsproblemen is een groot woord, ze krijgt gewoon aanslag en op een gegeven moment wordt haar tandvlees rood en dan is het tijd voor een nieuwe behandeling := denk dat ze voor het eerst behandeld is toen ze 4? was? zoiets..

rommulus

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 22:36

hier word royall cannin (boxerbrok voorheen gewone adult)
gewoon weg toppie voer super gezonde doggie's

en we hebben al een hoop verschillende soorten voer gehad ;)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:23

Is er iemand bekend met Naturis? Tis een beetje het zelfde als Carnibest alleen het verschild in de prijs.
Omdat Carnibest voor mij een beetje lastig te halen is hier in de buurt en Naturis vrij makkelijk wil ik graag ervaringen horen zodat ik evt over kan stappen op Naturis (het is voor een puppie)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:38

Geen ervaring mee, maar lijkt mij gewoon een prima KVV :j
Wel geregeld wisselen van smaak zodat je op ongeveer 4 verschillende diersoorten zit.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:20

Onze hond krijgt Lucky Dog, Aldi brokken. := Daar doet hij het al z'n 9 jaar goed op. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:17

Ikwashier schreef:
Onze hond krijgt Lucky Dog, Aldi brokken. := Daar doet hij het al z'n 9 jaar goed op. :D

Dat deed die van ons ook :\ tot vorig jaar en hij binnen 3 maanden 3 keer een darmontsteking had :\
Nu met Orijen Senior gaat het super nergens meer last van (tenzij de kennelhouder hem voert :x)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:19

Wegens slechte reactie op gewone brok ben ik nu tijdelijk over op diepvriesvlees van smuldier, dan de complete uitvoeringen.

Do had namelijk op royal canin en op lankesterpetfood jeuk, veel en stinkende ontlasting, last van haar oren enz enz. Nu op dit vlees doet ze het super, vind het heerlijk, bijna geen jeuk, weinig ontlasting wat niet meer stinkt, laat ook niet snel windjes meer.

Weet nog niet of we weer terug op een brok gaan of dat we op vlees blijven. Denk het laatste.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:23

Jua had ook last van dr oren en erg veel windjes en ook flink ruikende :+
En daarnaast constant diaree en veel buikpijn, conclusie: ze kan niet tegen brok, RC, Prins, Cavom...
Sinds haar overstap naar Carnibest is dat veeeel minder!
Wij blijven dus ook fijn op Carnibest vlees (worsten) :D

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:25

Evelli schreef:
Ikwashier schreef:

Dat deed die van ons ook :\ tot vorig jaar en hij binnen 3 maanden 3 keer een darmontsteking had :\
Nu met Orijen Senior gaat het super nergens meer last van (tenzij de kennelhouder hem voert :x)

Aii dat klinkt wel eng... :oo Hoe oud was ie toen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:27

Op het moment dat het begon was hij 9, net erna werd hij 10.
Hij is nu inmiddels 11 :) 15 kilo afgevallen en véél levendiger :D Poept minder, laat geen stinkscheten meer en zit fantastisch in zijn vacht :D

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:32

's avonds Carnibest en 's ochtends Greenheart brokken.

Greenheart hebben wij ook in ons pension gevoerd; voor mij geen andere brokken meer.
Super kwaliteit voor een hele nette prijs (vanaf E29 voor een zak van 15kg) :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 18:41

valine schreef:
Is er iemand bekend met Naturis? Tis een beetje het zelfde als Carnibest alleen het verschild in de prijs.
Omdat Carnibest voor mij een beetje lastig te halen is hier in de buurt en Naturis vrij makkelijk wil ik graag ervaringen horen zodat ik evt over kan stappen op Naturis (het is voor een puppie)

Ik geef mijn pup ook gedeeltelijk Naturis en het bevalt mij prima.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 01:54

ik vind dit topic super! hebben jullie advies voor eenhond zonder kiezen? hij krijgt nu hills brokken maar dat werkt niet (moeten dan lang weken etc.) da heeft al z'n kiezen getrokkenvoordat hij bij ons kwam(zwerfhond) ik hoor graag jullie tips

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 06:30

Ik zou een dergelijke hond waarschijnlijk Smuldier voeren, dat is fijngemalen vlees, zonder bot erin. Of anders een ander merk KVV wat dan voor pups geschikt zou zijn.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:05

Inderdaad een KVV maar wel met gemalen bot denk ik, daar zit nog wel wat stevigheid in.
Als je gewoon blik oid voert das heel zacht.

Niet te zacht omdat anders het bot eronder ook een weke bedoeling wordt. Als hij nog een soort moet kauwen wordt het tanvlees iig lekker stevig. Dan kan hij daar op een gegeven moment wel weer een beetje mee kauwen. een kluif zal niet meer lukken, maar als hij eens iets binnen krijgt als een koekje ofzo kan hij dat wel fijn krijgen met het bot.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:29

hij heeft nog wel al z'n voortanden dus daar kan hij wel koekjes e.d. mee kouwen. bot kan hij absoluut niet en daar zou hij in stikken. ze gaven hem altijd een soort van menu (met van die gepofte rijst e.d.) er in maar ik had het idee dat dat heel zout was, verder voeren we altijd hills dus vandaar. het is een oudere hond dus puppyvoer lijkt me ook niet geschikt..

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 13:34

rijst en kip hij mag niet anders meteen huid problemen gaat hier om een jack russel.
als je goed kijkt zie je rood vlekje achter bij de staart....brokjes waren op....kon maandag pas andere halen..dus brokje geleend...meteen uitslag.
Afbeelding
Afbeelding
en nee hij is niet oud hij is pas 4 jaar lol :D oude kop !!! :D

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:08

Zidore In merken als Carnibest zit gemalen bot, maar dat zijn ook scherpe stukjes. Lijkt me voor de hond niet prettig als hij daarop probeert te kauwen. Aan de andere kant vinden ze bij mij het vlees zo lekker dat dat zonder kauwen naar binnen geslokt wordt :D In het versvlees is de puppievariant alleen maar extra gemalen, is dus ook gewoon voor oudere honden geschikt.

@Frangelica Bedoel je trouwens rijst met kip als vers? Of brokjes variant rijst met kip?? Want dan kan de allergie ook komen van de toevoegingen die daar in zitten: granen etc.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:51

Laika schreef:
Wel geregeld wisselen van smaak zodat je op ongeveer 4 verschillende diersoorten zit.
Waarom moet dat? Mijn hond krijgt altijd gewoon lam/rijst, als ik hem opeens kip/rijst geef, hoeft ie het niet.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:57

Hier staat de hond op Naturis (KVV), en als ik eens vergeet te ontdooien dan heb ik nog Prinsbrokken liggen voor noodgevallen ;)

Maar ze haart ze ONTZETTEND! Ik wordt er niet goed van. Alles zit onder de haren, ze liggen los op haar rug en als ze 1x schud dan zit alles onder.... Iemand enig idee hoe dit kan? De vacht ziet er trouwens verder goed uit, glanst en ze heeft geen jeuk of kale plekken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 17:00

Majo schreef:
Laika schreef:
Waarom moet dat? Mijn hond krijgt altijd gewoon lam/rijst, als ik hem opeens kip/rijst geef, hoeft ie het niet.

Omdat als je slechts 1 diersoort voert, het te eenzijdig is. Vandaar het regelmatig wisselen.

@Jenny21 Ik weet niet hoe lang je al op vers zit, maar het kan een vorm van ontgiften zijn. Tevens is het nu uiteraard ook de periode van vachtwisseling.
Mijn nieuwe hond verhaarde ook zo verschrikkelijk toen ze net kwam, ik heb haar nu 5 weken en nu is het sinds 1 week veel minder.

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:48

Onze hond ( witte herder 3 jr ) krijgt farmfood, soms met wat vlees ( uit zo'n blikje ) erdoor voor de lekkerheid.

Overigens bevalt het wel goed!
Laatst bijgewerkt door Eva1993 op 17-05-10 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 19:50

we hebben hier meerdere soorten gerobeerd en sinds ruim een half jaar voeren we selection croc van royal canin dat is niet duur en bevalt met mijn hondje helemaal super!!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:10

@ Laika: ik voer het nu al een aantal maanden dus ontgiften is het niet meer, denk ik.
Tuurlijk is het nu de periode, maar als je ziet wat er hier van een hondje van 9 kg afkomt!! Niet normaal meer...