Bellatrix schreef:Tis toch zo?
Dat wel ja!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
IndianLady schreef:Dan nog staat een ren van een konijn niet in gelijkstelling met een huis voor een kat
Zoals ik gisteravonf ook al zei:IndianLady schreef:Elk dier heeft een andere behoefte, of ga jij ook tegen eightlegged zeggen dat ze haar spinnen en andere diertjes maar naar buiten moet laten, want tja ook slangen en spinnen en reptielen hebben ook een terratorium. En een terrarium is dan eigenlijk ook te klein. Of omdat het geen aaibare dieren zijn geld dit hele verhaal niet voor hun?
Shanty_Muis schreef:Overigens heb ik dus ook geen hond omdat ze niet los kunnen.
Mijn oom heeft er 5, die overdag lekker op de tuin losrennen (dan bedoel ik een boomkwekerij he, dus niet een tuintje van 8 bij 5). Ik ben er van overtuigt dat die honden gelukkiger zijn dan binnenhonden.
Oke, even duidelijk, van 's ochtends 8 tot 's avonds 6 lopen ze op een groot stuk buiten, en savonds zitten ze thuis en kunnen ze hun normale tuin in (10 bij 6?) of binnen (door het kattenluikje

LYSANNO schreef:Ten eerste zijn hier geen konijnen in de straat. Dat was gewoon een voorbeeld.
Ten tweede als jou hond mijn kat pakt is dat erg, heel erg. Maar toch, je kan niet overal risicos aan vast knuppen.
. En ik heb het niet specifiek over jouw kat, ik heb het over de andere 3,3 miljoen.Shanty_Muis schreef:Waarom moeten alle katten meteen nog jagers zijn? Katten die genoeg te eten krijgen zijn inmiddels zo onnatuurlijkt dat ze nog en eens weten hoe ze dat moeten doen..
Pistasche schreef:IndianLady schreef:Dan nog staat een ren van een konijn niet in gelijkstelling met een huis voor een kat
Zoals ik gisteravonf ook al zei:
Elk dier heeft een andere behoefte, of ga jij ook tegen eightlegged zeggen dat ze haar spinnen en andere diertjes maar naar buiten moet laten, want tja ook slangen en spinnen en reptielen hebben ook een terratorium. En een terrarium is dan eigenlijk ook te klein. Of omdat het geen aaibare dieren zijn geld dit hele verhaal niet voor hun?
Ik snap niet wat je bedoeld met die konijnenren? Het ging er toch om dat ik mijn ren beter had moeten afschermen tegen die katten.
En daar blijf ik bij.

IndianLady schreef:Maar waarom zou jij je konijnenren beter afschermen voor iemand anders zn kat

IndianLady schreef:Pistasche schreef:
Ik snap niet wat je bedoeld met die konijnenren? Het ging er toch om dat ik mijn ren beter had moeten afschermen tegen die katten.
Maar waarom zou jij je konijnenren beter afschermen voor iemand anders zn kat
LYSANNO schreef:Nouja, kijk, sommigen katten willen gewoon naar buiten. Zoals mijn kat, mijn kat is doodongelukkig als ik heb telkis binnen laat, dus ik doe 'm ook buiten. Het is maar net welke kat je hebt.
Shanty_Muis schreef:Overigens heb ik dus ook geen hond omdat ze niet los kunnen.
Mijn oom heeft er 5, die overdag lekker op de tuin losrennen (dan bedoel ik een boomkwekerij he, dus niet een tuintje van 8 bij 5). Ik ben er van overtuigt dat die honden gelukkiger zijn dan binnenhonden.
Oke, even duidelijk, van 's ochtends 8 tot 's avonds 6 lopen ze op een groot stuk buiten, en savonds zitten ze thuis en kunnen ze hun normale tuin in (10 bij 6?) of binnen (door het kattenluikje
Diablo schreef:Shanty_Muis schreef:Waarom moeten alle katten meteen nog jagers zijn? Katten die genoeg te eten krijgen zijn inmiddels zo onnatuurlijkt dat ze nog en eens weten hoe ze dat moeten doen..
Hier in het topic wordt anders steeds aangehaald dat katten naar buiten moeten omdat we anders niet aan hun levensbehoefte, nl. jagen, voldoen.....
Pmarena, ik vind het echt vervelend om jouw foto's te zien. Het is duidelijk aan die katten te zien dat ze een rotleven hebben.....
Pistasche schreef:IndianLady schreef:Maar waarom zou jij je konijnenren beter afschermen voor iemand anders zn kat
Omdat ik niet wil dat mijn konijn opgegeten word
Mensen zeuren dat hun konijn opgevreten word, terwijl ze het zelf hadden voorkomen maar 'door de vervelende huiskat' is het weer verpest. Nee, eigen schuld.
LYSANNO schreef:Nouja, kijk, sommigen katten willen gewoon naar buiten. Zoals mijn kat, mijn kat is doodongelukkig als ik heb telkis binnen laat, dus ik doe 'm ook buiten. Het is maar net welke kat je hebt.

Diablo schreef:Kijk, en dat is nou nét wat ik met mijn kat doe. Ik voorkom dat hij opgevreten, aangereden, vergiftigd wordt.....nou zijn we er toch?
Jij wil je kat binnen houden om dat te voorkomen, nou dan heb je die risico's niet. Zo zit het ook met de konijneneigenaren, of je laat ze binnen en hebt niet het risico dat ze aangevallen worden. Ik neem het risico bij al mijn dieren, allemaal buiten. Nou wat er gebeurt zie ik dan wel maar ik zorg dat ze allemaal naar buiten kunnen en zonder dat ze last van elkaar hebben. Dat is maar net wat je keuze is. Fiffill schreef:We kunnen allemaal praten wat we willen, maar toch niemand wordt omgepraat. Dus bij deze, have fun met de discussie want die is toch eindeloze herhaling zonder nut.
Mocht er een kat in mijn tuin komen die mijn kraai pakt en ik zie dat ben ik in staat om eigenhandig de kat zijn nek om te draaien. Jammer voor de kat, maar dat zijn de risico's van je kat buiten laten lopen...
Ik ben van mening dat katten best goed binnen kunnen leven.En daar blijf ik bij.
Ik vind gewoon dat als mensen een dier willen ze daar de verantwoordelijkheden voor moeten dragen, en dat betekend dus ook naar anderen toe. Er zijn mensen die last hebben van andermans katten en dan is het onredelijk om te zeggen dat die mensen dan maar maatregelen moeten nemen.
@ MB: dan zeg je maar Fif, dat is makkelijker. Of je kijkt maar in het topic hoe je het spelt. Kleine moeite.
En ik vatte je 'is gekheid' anders op, die uitdrukking wordt hier wat anders gebruikt blijkbaar. Maar dat betekend dus niet dat ik selectief lees. Snap nu je punt wel.
@ Colorado: dat is dus onzin, honden hebben ook een jachtinstinct en zouden dus eigenlijk ook altijd naar buiten moeten kunnen. Alleen maar omdat mensen het tegenwoordig gewend zijn dat katten buiten lopen (want die komen terug) mogen ze dat? Slaat dus nergens op.
Pistasche schreef:Diablo schreef:Kijk, en dat is nou nét wat ik met mijn kat doe. Ik voorkom dat hij opgevreten, aangereden, vergiftigd wordt.....nou zijn we er toch?
InderdaadJij wil je kat binnen houden om dat te voorkomen, nou dan heb je die risico's niet. Zo zit het ook met de konijneneigenaren, of je laat ze binnen en hebt niet het risico dat ze aangevallen worden. Ik neem het risico bij al mijn dieren, allemaal buiten. Nou wat er gebeurt zie ik dan wel maar ik zorg dat ze allemaal naar buiten kunnen en zonder dat ze last van elkaar hebben. Dat is maar net wat je keuze is.
IndianLady schreef:En toch vind ik dat anders. Je kat kan uit je tuin weglopen. Konijn zit in zijn eigen tuin. Waarom dus mijn tuin hermetisch afsluiten voor andermans dieren/katten die mijn konijn op eigen grond wil opvreten?
Ik scherm mijn konijn af voor mijn eigen kat en andere katten omdat ik ze gewoon een goed buitenleven gun, allemaal. En dus het risico van opgegeten worden is verkleind.
, zomaar iemand anders kat doodmaken is ook zoiets. Maar ik snap je punt helemaal. Het is jammer dat katten altijd zullen blijven jagen, en dus ook op jouw kraai. Maar jij kiest er ook voor je kraai buiten te laten, dus dat is ook een risico, omdat er dus katten buiten lopen. Maakt niet dat iedereen hun kat binnen moet houden voor jouw kraai. Maar ik snap dat jij hem zou beschermen en daarmee die kat een trap zou geven oid. Ik zou mijn kat ook beschermen als ik zou zien dat ze aan wordt gevallen door een hond. Zoals iemand anders net zegt, er lopen ook vossen en andere jagers buiten rond die jouw kraai aan zouden kunnen vallen. Muzefee schreef:WOEII! Pittige discussie, maar ehh... Is het niet het belangrijkst dat er voor de katten goed gezorgd wordt, ongeacht deze binnen of buiten leeft?En lijkt mij dat de katteneigenaren hier prima voor hun beesten zorgen.