Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loiz schreef:Uhm, je neemt een collie omdat je nicht daar pups van heeft?
Godgod, zo hebben we al die hondjes die als ze pupaf zijn in het asiel belanden..
Denk eerst eens na, verdiep je in het ras (want zeker de collie is niet zo maar een hond), verdiep je in de kosten en tijd die je nodig hebt, bedenk waarom je een pup wilt (en dan een betere reden dan, oh leuk, want mn nicht heeft een nestje), bedenkt dat een hond, en zeker een collie, opvoeding nodig heeft, curussen enz.. en denk er dan nog eens over na.
Bedenk dat je een hond een levend dier is waar je je verantwoordelijkheid voor hebt, en dat een geweldig schattige pup ook volwassen word.
Sancha schreef:Als ze inderdaad 4 weken vrij neemt zal het misschien net moeten kunnen, bij een makkelijke pup(!!). Als je een hondje hebt die er ook maar iets moeite mee heeft, gaat dat al niet lukken.
Een pup past zich nu eenmaal niet aan aan je schema. Sommige hebben meer tijd nodig dan anderen.
En als je dat alleen thuis laten gaat forceren ben je helemaal ver van huis.
Ook zul je de eerste tijd oppas moeten regelen als je bijvoorbeeld boodschappen moet doen, of even naar het postkantoor...Je kan niet opbouwen en forceren tegelijk.
En daarnaast mogen de grote honden zeker het eerste jaar maar gecontroleerd beweging. Een uur als een gek meerennen of lange stukken lopen is echt uit den boze.
Maisie schreef:Nee ik snap dat ik met mijn baan geen hond kan nemen.
Overigens kunnen we het zo plannen dat de pup zou komen dat we eerst allebei
vrij zijn en dan als mijn man de nachtdienst in gaat (ik snachts thuis hij overdag)
En daarna nog iemand inschakelen die dan 1x in de 3 weken 4 daagjes moet langskomen
om uit te laten.
En idd een bench zou ik ook zeker aanschaffen en het alleenlaten uitbreiden.
joyce2 schreef:Ben ik met je eens hoor Loiz! Daarom zei ik ook dat je geen uren weg moet blijven, maar ik doelde ook voornamelijk op onderstaande:Sancha schreef:Als ze inderdaad 4 weken vrij neemt zal het misschien net moeten kunnen, bij een makkelijke pup(!!). Als je een hondje hebt die er ook maar iets moeite mee heeft, gaat dat al niet lukken.
Een pup past zich nu eenmaal niet aan aan je schema. Sommige hebben meer tijd nodig dan anderen.
En als je dat alleen thuis laten gaat forceren ben je helemaal ver van huis.
Ook zul je de eerste tijd oppas moeten regelen als je bijvoorbeeld boodschappen moet doen, of even naar het postkantoor...Je kan niet opbouwen en forceren tegelijk.
En daarnaast mogen de grote honden zeker het eerste jaar maar gecontroleerd beweging. Een uur als een gek meerennen of lange stukken lopen is echt uit den boze.
Loiz schreef:Dat hoop ik Sitaenik, want zo kwam je eerste post totaal niet over![]()
Een pup alleen laten vind ik niet eerlijk eigenlijk, zeker de eerste paar weken niet, en hoe lang dat duurt, dat weet je niet
want elke pup heeft een andere tijd nodig. Trouwens voeren wij nogsteeds, en dat zullen we blijven doen, 3x per dag,
en zo vaak loopt ze ook.
De meeste honden in NL zijn idd veel langer alleen, maar dat vind ik persoonlijk ook idioot.
Als je van 9 tot 5 werkt, moet je geen hond nemen naar mijn idee..
sitaenik schreef:Loiz schreef:Dat hoop ik Sitaenik, want zo kwam je eerste post totaal niet over![]()
Een pup alleen laten vind ik niet eerlijk eigenlijk, zeker de eerste paar weken niet, en hoe lang dat duurt, dat weet je niet
want elke pup heeft een andere tijd nodig. Trouwens voeren wij nogsteeds, en dat zullen we blijven doen, 3x per dag,
en zo vaak loopt ze ook.
De meeste honden in NL zijn idd veel langer alleen, maar dat vind ik persoonlijk ook idioot.
Als je van 9 tot 5 werkt, moet je geen hond nemen naar mijn idee..
Rebeccatjuh schreef:Hallo allemaal,
Wij zitten eraan te denken een hond in huis te nemen; wij wonen op een dubbel bovenhuis maar wel met grote tuin.
Ik studeer nog en mijn vriend heeft een eigen bedrijf hier om de hoek, de hond zal dan ook nooit langer dan max 6 uur alleen thuis zijn.
We hebben alleen het dilemma dat we eigelijk een pup willen maar dan zou hij vanaf week 2 altijd 1 a 2 uur alleen moeten blijven. Vandaar dat we ook een herplaatser niet uitsluiten.
Zelf dachten wij aan een beagle, misschien weten jullie nog meer geschikte rassen?
Wij zoeken naar een vriendelijke , niet al te grote , gezinshond. (moet goed met kinderen kunnen , evt voor de toekomst)
Lysette schreef:Rebeccatjuh schreef:Hallo allemaal,
Wij zitten eraan te denken een hond in huis te nemen; wij wonen op een dubbel bovenhuis maar wel met grote tuin.
Ik studeer nog en mijn vriend heeft een eigen bedrijf hier om de hoek, de hond zal dan ook nooit langer dan max 6 uur alleen thuis zijn.
We hebben alleen het dilemma dat we eigelijk een pup willen maar dan zou hij vanaf week 2 altijd 1 a 2 uur alleen moeten blijven. Vandaar dat we ook een herplaatser niet uitsluiten.
Zelf dachten wij aan een beagle, misschien weten jullie nog meer geschikte rassen?
Wij zoeken naar een vriendelijke , niet al te grote , gezinshond. (moet goed met kinderen kunnen , evt voor de toekomst)
Wat voor karakter zoek je? Hoeveel tijd wil je er in investeren? Wil je alleen wandelen of ook sporten?