anneliesdj schreef:. Als alle karakters zo moeten zijn dat ze passen in onze samenleven dan moeten alle honden allemasvrienden zijn, gek op kinderen, vrolijk, speels enz.
En ik werkeloos thuis zitten omdat er geen gedragsproblemen meer zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:Dat is precies wat ik bedoel en een DH past ook heel goed in het lijstje van honden die met verkeerde baas heel erg de fout in kunnen gaan.Mijn DH's zijn lang niet voor iedereen geschikt
Maar ik houd erg van dat karakter, en ik heb nu eenmaal nooit makkelijke honden![]()
Maar ik zou niet willen dat het allemansvrienden werden, ik wil geen Golden Retrievers in herderpakIk kies voor een DH, dat doe ik bewust...... dan wil ik ook alleszins een DH
Chiqa schreef:Ze zijn helemaal niet verboden, hoe kom je daar aan?![]()
In eerste instantie weet je niet eens wat het is en je weet wel dat het bijzonder is? Bijzonder
Mika7 schreef:anneliesdj schreef:. Als alle karakters zo moeten zijn dat ze passen in onze samenleven dan moeten alle honden allemasvrienden zijn, gek op kinderen, vrolijk, speels enz.
En ik werkeloos thuis zitten omdat er geen gedragsproblemen meer zijn
HBVisser schreef:Neem de Fila, die is gefokt om slaven op de plantages te houden, de Mastino om met beren en leeuwen te vechten. Misschien noem ik nu wel de extremen maar daar zal toch het een en ander aan moeten veranderen. Ze zijn al een eind op de goede weg maar sommige honden van deze rassen zijn nog steeds niet te handhaven in deze maatschappij.
anneliesdj schreef:Yamcha schreef:Dat is precies wat ik bedoel en een DH past ook heel goed in het lijstje van honden die met verkeerde baas heel erg de fout in kunnen gaan.Mijn DH's zijn lang niet voor iedereen geschikt
Maar ik houd erg van dat karakter, en ik heb nu eenmaal nooit makkelijke honden![]()
Maar ik zou niet willen dat het allemansvrienden werden, ik wil geen Golden Retrievers in herderpakIk kies voor een DH, dat doe ik bewust...... dan wil ik ook alleszins een DH
Maar als je die zou fokken zodat ze geschikt zijn voor iedereen dan maakt ze dat meteen niet meer geschikt voor politiewerk.
anneliesdj schreef:Hmm misschien zit ik dan net in een verkeerde regio, ik zie hier iig heel weinig van dat soort honden, des te meer DH's, MH's, Rottweilers, Dobermann enz bij eigenaren die vaak puur op het uiterlijk af gaan en geen flauw idee hebben hoe ze een hond op moeten voeden, laat staan dat er verschil zit in karakter tussen verschillende rassen.
Yamcha schreef:Citaat:<<knip>>Hmm misschien zit ik dan net in een verkeerde regio, ik zie hier iig heel weinig van dat soort honden, des te meer DH's, MH's, Rottweilers, Dobermann enz bij eigenaren die vaak puur op het uiterlijk af gaan en geen flauw idee hebben hoe ze een hond op moeten voeden, laat staan dat er verschil zit in karakter tussen verschillende rassen.Citaat:En zulke honden opvoeden is nog wel wat anders dan een GR of een Lab........ moet je wel even wat consequenter zijn, anders word je vloermat.....