Zal maar niet zeggen wat ik voor mijn dikkop heb betaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manishdra schreef:In dat andere tpoic had eentje het erover dat ze "jullie" niet ziet in het veulen topic behalve als het over papierloze shetten gaat.
Eerder had het hier iemand het erover dat ze haar papierloze shet hengsten gewoon op elke merrie zet vaarvan de eigenaar een veulen wil. Toen heb ik haar een vraag gesteld mbt evt ziektes in de shetwereld (daar ben ik niet in bekend) en of ze ook nog met haar hengsten zou fokken als er een enstige erfelijke ziekte in het ras zou zitten.
Paintlinger schreef:Mijn shetlandhengst waarmee ik heel sporadisch een veulentje fok bij een echte liefhebber, heeft een heel mooi exterieur en een SUPER karakter....maar geen papier....
En aangezien het karakter bij de shetjes nog wel eens te wensen over laat.......tja...
Persoonlijk vind ik het geen probleem om daarmee te fokken, mits de merrie-eigenaren het veulen voor hun zelf willen.Ik doe het niet voor de verkoop....maar gelukkig zijn er genoeg mensen zoals ik die er geen papier bij hoeven.
Ik heb 2 bijzondere shetlandhengsten met waanzinnige karakters en exterieuren.....Ik vind ze met of zonder papier, even geweldig!
Chiqa schreef:Kom laten we de wijste zijn en hier lekker door discussieren, wij kiezen voor gezonde honden met goede stambomen, hun keus is blijkaar wat minder veeleisend.
Ze durven dat risico te nemen blijkbaar, over een jaar lezen we de ellendige topics wel op hondenforums over een gedragsprobleem of een erfelijke aandoening.Ik kan straks met een geust gevoel gaan slapen, ik wil dat risico niet nemen.
Quellian schreef:Ik begin erover te denken om me terug te trekken uit dit topic, begin hier een hele vieze smaak te krijgen. Dit topic transformeert naar een topic waar alleen mensen recht van spreken hebben die een dier hebben met stamboom.
Ik kies niet op die bewuste manier voor dieren, ik besluit niet een bepaald ras aan te schaffen en halsoverkop ergens een pup vandaan te trekken (al dan niet met stamboom), bij mij komen dieren terecht die er al zijn en die nergens terecht kunnen. Het spijt me, maar ik vraag niet bij de voordeur of ze wel een papiertje hebben voor ze binnen mogen komen.
Ik heb dus ook 2 rasloze honden, van Mum zou ik niet eens weten wat erin zit. In dit topic lijkt het nu net of ALLE broodfok- en rasloze honden vuilnis zijn, niet betrouwbaar en dat het je eigen schuld is als het zich niet naar je wens gedraagt. Mijn twee honden zijn vuilnisbakkies, maar ken weinig honden die zó goudeerlijk zijn als de mijne en dat heeft niets met de afstamming te maken, maar puur met opvoeding.
Quellian schreef:Chiqa schreef:Kom laten we de wijste zijn en hier lekker door discussieren, wij kiezen voor gezonde honden met goede stambomen, hun keus is blijkaar wat minder veeleisend.
Ze durven dat risico te nemen blijkbaar, over een jaar lezen we de ellendige topics wel op hondenforums over een gedragsprobleem of een erfelijke aandoening.Ik kan straks met een geust gevoel gaan slapen, ik wil dat risico niet nemen.
Ik begin erover te denken om me terug te trekken uit dit topic, begin hier een hele vieze smaak te krijgen. Dit topic transformeert naar een topic waar alleen mensen recht van spreken hebben die een dier hebben met stamboom.
Ik kies niet op die bewuste manier voor dieren, ik besluit niet een bepaald ras aan te schaffen en halsoverkop ergens een pup vandaan te trekken (al dan niet met stamboom), bij mij komen dieren terecht die er al zijn en die nergens terecht kunnen. Het spijt me, maar ik vraag niet bij de voordeur of ze wel een papiertje hebben voor ze binnen mogen komen.
Ik heb dus ook 2 rasloze honden, van Mum zou ik niet eens weten wat erin zit. In dit topic lijkt het nu net of ALLE broodfok- en rasloze honden vuilnis zijn, niet betrouwbaar en dat het je eigen schuld is als het zich niet naar je wens gedraagt. Mijn twee honden zijn vuilnisbakkies, maar ken weinig honden die zó goudeerlijk zijn als de mijne en dat heeft niets met de afstamming te maken, maar puur met opvoeding.
Yamcha schreef:Die katten beebjes zou ik ook geen nee tegen kunnen zeggen btw, ik ga er dus ook maar neit meer heen....... Die arme Kiddy, het verhaal blijft me bij..... zo sneu, zo sneu, en wat had het arme ding gedaan? Zo vroeg al bij mama weg, kan er met m'n hoofd niet bij, zulke dingen...... heb je'm ook met flesje gevoerd, Quellian? En hoe bleef ie dan warm 's nachts, want zo'n klein katje kan zich zelf nog helemaal niet warm houden.....
Quellian schreef:Stel dat je een DH vindt die nergens gemist wordt en het blijkt een hartstikke lief dier, breng je die dan ook naar het asiel terwijl je misschien wel plek, tijd, geld en liefde genoeg hebt voor een hond? Zou je het dier wegbrengen puur omdat je niet weet wat voor genen hij heeft mee gekregen?
Quellian schreef:Yamcha schreef:Die katten beebjes zou ik ook geen nee tegen kunnen zeggen btw, ik ga er dus ook maar neit meer heen....... Die arme Kiddy, het verhaal blijft me bij..... zo sneu, zo sneu, en wat had het arme ding gedaan? Zo vroeg al bij mama weg, kan er met m'n hoofd niet bij, zulke dingen...... heb je'm ook met flesje gevoerd, Quellian? En hoe bleef ie dan warm 's nachts, want zo'n klein katje kan zich zelf nog helemaal niet warm houden.....
Hij kreeg inderdaad het flesje en dat ging echt super. Zie nog steeds z'n zwarte bekkie voor me, als hij zat te lurken![]()
Mijn dieren hebben hem heel goed opgevangen. Pumbaa waste hem en op den duur ging Kiddy Pumbaa nadoen (geweldig om te zien hoe onhandig dat ging), hij sliep tegen Pumbaa aan of hij sliep tegen Jip (hondje) aan, heeft zijn tepeltjes ook echt pimpelpaars gezogen, heeft ie bijna een jaar gedaan, tot Jip *grom* begon te zeggen
Dit is misschien ook waarom Kiddy zo'n gigantische plek in mijn hart heeft gekregen. Moet bijna weer janken, haha *ff roken*