'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:34

Sparen is voor sommige mensen een heel raar woord :D
Zal maar niet zeggen wat ik voor mijn dikkop heb betaald :+

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:35

Chiqa schreef:
Sparen is voor sommige mensen een heel raar woord :D Zal maar niet zeggen wat ik voor mijn dikkop heb betaald :+
Je maakt me nieuwsgierig  :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:35

In dat andere tpoic had eentje het erover dat ze "jullie" niet ziet in het veulen topic behalve als het over papierloze shetten gaat.

Eerder had het hier iemand het erover dat ze haar papierloze shet hengsten gewoon op elke merrie zet vaarvan de eigenaar een veulen wil. Toen heb ik haar een vraag gesteld mbt evt ziektes in de shetwereld (daar ben ik niet in bekend) en of ze ook nog met haar hengsten zou fokken als er een enstige erfelijke ziekte in het ras zou zitten.

Nikki__

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:39

Ik ben niet zo in het paardenfokken, daarom dat je mij daar ook niet zal vinden, omdat ik daar geen verstand van heb en dus ook me mening niet kan onderbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:39

Heb geen verstand van shetten, en hun ziektes. Boeit me ook niet zo in het verhaal vergeleken met een hond die gevaarlijk gedrag kan vertonen of hele bekende erfelijkegebreken kan hebben die gewoon voorkomen hadden kunnen worden.
Een hond heb je immers niet om in een kooitje te zetten, over het algemeen wil je daar mee sporten, lopen, wandelen en zwemmen. Als hij na een jaar al een hartkwaal heb, een huidziekte of erfelijek HD, dan valt je droom in duigen en zit je met andermans ellende opgescheept.
En volgens mij gaat het hier in dit topic over honden en katten.

Myra mss vertel ik het ooit wel eens 8-) :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:43

ikke ook niet ;) (verstand van paardenfokker)
Maar ook daar geldt dat je bij papiertjes wel weet wat voor karakter en gezondheid in de fam zit en bij rasloze niet ;) Maar je krijgt de opmerking nu steeds vaken (dat het bij paarden niks uit zou maken en bij honden en katten dus wel)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:45

Ja omdat honden een stuk of 6 a 10 pups werpen en een paard niet, en wel asiels vol zitten met afgedankte honden en katten, en markplaats
Laatst bijgewerkt door Myra87 op 08-04-09 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 21:46

Ja dát zou het zijn Myra, kon er even niet de juiste woorden voor vinden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:48

Myra87 schreef:
Ja omdat honden een stuk of 6 a 10 pups werpen en een paard niet, en wel asiels vol zitten met afgedankte honden en katten, en markplaats

plus dat je een paard niet 24/7 in huis hebt rondlopen.. althans.. dat lijk mij :P

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 22:51

Ik wil nog even benadrukken dat mijn pupkeuze niet op het geld gebaseerd was hoor. ;) Het ging mij niet om een goedkoop pupje en daarmee klaar. Ik wilde wel heel graag morgen een hond, maar ik was wel secuur en als ik ook maar enigzins onraad had geroken, was ik niet tot koop overgegaan. Dit kwam toevallig op ons pad, en het leek gewoon in orde.

Achteraf... ach ja. Achteraf.
Mijn hond is hier nu... en ik houd zielsveel van hem. Ik hoop heel lang van hem te mogen genieten... En al beperkt hij mijn vrijheid enorm, ik heb het graag voor hem over.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:16

manishdra schreef:
In dat andere tpoic had eentje het erover dat ze "jullie" niet ziet in het veulen topic behalve als het over papierloze shetten gaat.

Eerder had het hier iemand het erover dat ze haar papierloze shet hengsten gewoon op elke merrie zet vaarvan de eigenaar een veulen wil. Toen heb ik haar een vraag gesteld mbt evt ziektes in de shetwereld (daar ben ik niet in bekend) en of ze ook nog met haar hengsten zou fokken als er een enstige erfelijke ziekte in het ras zou zitten.

Ik neem aan dat je mij bedoeld....maar DAT heb ik nooit geschreven......
Ik dek SPORADISCH met hem.....en alleen als ik met de eigenaar een contract kan tekenen zodat ik zeker weet dat het veulen goed terrecht komt...
Merries met uiterlijke gebreken komen er bij mij sowieso niet in.....

Dus je hoeft niet mijn woorden te verdraaien....daar wordt ik meestal niet meewerkender van :n

En wat dat betreft neem ik met mijn hengst evenveel (aldaniet minder) risico, dan er wordt genomen met het 'fokken' van mensen...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:21

Paintlinger schreef:
Mijn shetlandhengst waarmee ik heel sporadisch een veulentje fok bij een echte liefhebber, heeft een heel mooi exterieur en een SUPER karakter....maar geen papier....
En aangezien het karakter bij de shetjes nog wel eens te wensen over laat.......tja...

Persoonlijk vind ik het geen probleem om daarmee te fokken, mits de merrie-eigenaren het veulen voor hun zelf willen.Ik doe het niet voor de verkoop....maar gelukkig zijn er genoeg mensen zoals ik die er geen papier bij hoeven.

Ik heb 2 bijzondere shetlandhengsten met waanzinnige karakters en exterieuren.....Ik vind ze met of zonder papier, even geweldig! :j

Even een qoute van mijn desbetreffende bericht...

Ik weet wat ik doe, maar je maar geen zorgen over mij :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 08:59

Chiqa schreef:
Kom laten we de wijste zijn en hier lekker door discussieren, wij kiezen voor gezonde honden met goede stambomen, hun keus is blijkaar wat minder veeleisend.
Ze durven dat risico te nemen blijkbaar, over een jaar lezen we de ellendige topics wel op hondenforums over een gedragsprobleem of een erfelijke aandoening.Ik kan straks met een geust gevoel gaan slapen, ik wil dat risico niet nemen.

Ik begin erover te denken om me terug te trekken uit dit topic, begin hier een hele vieze smaak te krijgen. Dit topic transformeert naar een topic waar alleen mensen recht van spreken hebben die een dier hebben met stamboom.

Ik kies niet op die bewuste manier voor dieren, ik besluit niet een bepaald ras aan te schaffen en halsoverkop ergens een pup vandaan te trekken (al dan niet met stamboom), bij mij komen dieren terecht die er al zijn en die nergens terecht kunnen. Het spijt me, maar ik vraag niet bij de voordeur of ze wel een papiertje hebben voor ze binnen mogen komen.

Ik heb dus ook 2 rasloze honden, van Mum zou ik niet eens weten wat erin zit. In dit topic lijkt het nu net of ALLE broodfok- en rasloze honden vuilnis zijn, niet betrouwbaar en dat het je eigen schuld is als het zich niet naar je wens gedraagt. Mijn twee honden zijn vuilnisbakkies, maar ken weinig honden die zó goudeerlijk zijn als de mijne en dat heeft niets met de afstamming te maken, maar puur met opvoeding.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:28

Ben het met je eens Quellian!!

Ik loop ook echt niet in 1000 sloten tegelijk als ik puur voor de liefhebber een veulentje fok met mijn prachtige hengst....
Er zijn trouwens 3 prachtige veulens van hem zonder een enkel gebrek........en die mensen zijn er hartstikke blij mee :o

Ik ben klaar met dit gezeur......de minachtig en de betweterigheid komt me de neus uit.....
Die paar bokkers die de wijsheid schijnbaar in pacht hebben moeten maar andere mensen hun mening gaan opdringen.........ik hoef mezelf niet te bewijzen.......daaaag!!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:35

Volgens mij gaat het enkel over pups en niet over herplaatsers ;) Als ik een herplaatser zou nemen zou ik ook niet naar het papiertje kijken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:05

Ik heb het over alle dieren, van jong tot stok oud, ik kies niet, ik neem niet, ik accepteer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:34

Quellian schreef:
Ik begin erover te denken om me terug te trekken uit dit topic, begin hier een hele vieze smaak te krijgen. Dit topic transformeert naar een topic waar alleen mensen recht van spreken hebben die een dier hebben met stamboom.

Ik kies niet op die bewuste manier voor dieren, ik besluit niet een bepaald ras aan te schaffen en halsoverkop ergens een pup vandaan te trekken (al dan niet met stamboom), bij mij komen dieren terecht die er al zijn en die nergens terecht kunnen. Het spijt me, maar ik vraag niet bij de voordeur of ze wel een papiertje hebben voor ze binnen mogen komen.

Ik heb dus ook 2 rasloze honden, van Mum zou ik niet eens weten wat erin zit. In dit topic lijkt het nu net of ALLE broodfok- en rasloze honden vuilnis zijn, niet betrouwbaar en dat het je eigen schuld is als het zich niet naar je wens gedraagt. Mijn twee honden zijn vuilnisbakkies, maar ken weinig honden die zó goudeerlijk zijn als de mijne en dat heeft niets met de afstamming te maken, maar puur met opvoeding.

Ik zou het jammer vinden als je je terug zou trekken Quellian, ik kan leuk met je praten :)
Volgens mij ging het ook niet om het hebben van honden met of zonder stamboom, wel om het zorgvuldig fokken met dieren, en dat ik iig het niet zo'n heel goed plan om 2 dieren zonder stamboom op elkaar te zetten. Maar als je een puppie uit het asiel ophaalt, wat totaal onherleidbaar is, naar welk ras dan ook, en je geeft het dier een goed en mooi leven, juich ik dat alleen maar toe.
Ik laat ook geen aangereden kat in de berm liggen, omdat ik neit kan zien wat voor ras het is...... nope, die gaat met mij mee naar de DA, eerst laten helpen (niet in de zin van castreren hoor, maar wel wonden schoonmaken, medicijnen, mss wat lekkers en wat drinken), dan bel ik Amivedi en de asiels, om te weten of iemand zo'n kat kwijt is..... heb een keer een kat gevonden, maar die heb ik in laten slapen, bekken was gebroken, maar bij een röntgenfoto bleek dat de hele buik verkankerd was.....
Heb het diertje in mijn armen genomen als een baby, spinnend met koppie tegen me aan is het dier ingeslapen..... Ik kon hem geen mooi leven geven, maar wel een mooie dood.... dat heb ik toen maar gedaan.
Ik ken een zeer leuke vuilnisbak (vroeger zeiden we Vubara, dat klinkt chique) haha, die is totaal onherleidbaar, wel leuk dat mensen er steeds een ras in proberen te zien..... de eigenaars weten maar 1 ding zeker, dat het een hond is :D Leuk dier hoor, sociaal en beleefd, heeft nooit wat (hoor je wel vaker trouwens, bij die échte vuilnisbakken) en altijd erg vriendelijk, en weet precies wanneer het genoeg is :) Schatje is dat :+:

Maar zou ik zelf een Herder zonder stamboom nemen? Nee, nooit. Ik ben bang voor HD, ik ben bang voor angstbijters, slechte harten..... nee, ik heb genoeg ellende wb onzorgvuldig gefokte herders meegemaakt om dat risico niet te willen/durven nemen. Durf ik een totaal onherleidbare hond te nemen? Dat zeker wel :j Die zijn leuk :)
Ik keur het nogmaals neit af dat iemand een bastaard heeft, zeer zeker niet. Ik keur het vermeerderen zonder stamboom, en lukrake kruisingen wél af.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:00

Duidelijk.
Maar ook in dit geval blijf je veel 'stel dat' kwesties houden. Stel dat je een DH vindt die nergens gemist wordt en het blijkt een hartstikke lief dier, breng je die dan ook naar het asiel terwijl je misschien wel plek, tijd, geld en liefde genoeg hebt voor een hond? Zou je het dier wegbrengen puur omdat je niet weet wat voor genen hij heeft mee gekregen?

Ik ben ook absoluut tegen het vermeerderen van dieren, absoluut, de vogeltjesmarkt maakt me misselijk. Maar tóch heb ik er twee kittens vandaan gehaald jaren geleden. Waarom? Omdat het mijn hart brak hoe die dieren erbij zaten, schor van het miauwen, 2 a 3 weken jong. Het is DE manier om broodfok in stand te houden, I know, daarom kom ik er niet meer, ik kan er niet tegen. De kitten die ik heb gehouden was Kiddy (zie profiel, eind januari overleden) heeft een flinke optater gehad van zijn jeugd, ik heb mijn best gedaan om hem wél liefde te laten voelen, ik wilde dat hij zich gewenst voelde. Een dier is welkom bij mij, mag zich thuis voelen, het mag mee eten, het mag blijven slapen en krijgt -indien gewenst- knuffels, maar het zijn geen dieren die ik uitzoek en voor sommige dieren wordt een nieuwe plek gezocht (kan helaas niet alles houden en kan ook niet de hele wereld dragen).

Eigenlijk heb ik me dus nooit bezig gehouden met de aankoop van bv een pup, zou niet weten waar ik een goede pup vandaan zou halen. Het interesseert me ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:13

Zo'n DH hou ik denk ik wel :j Kan het dier toch ook niet dumpen, dat hoort zo niet :(:) en als ik een keer een hond heb, gaat ie nooit meer weg :) en betaal ik de wereld aan DA-kosten desnoods....... ik heb de ruimte, ik heb de tijd, ik heb het geld. En manlief heeft net als ik een grote mond, en een klein hartje, want smelt voor een dier dat hulp nodig heeft :+:

Die katten beebjes zou ik ook geen nee tegen kunnen zeggen btw, ik ga er dus ook maar neit meer heen....... Die arme Kiddy, het verhaal blijft me bij..... zo sneu, zo sneu, en wat had het arme ding gedaan? Zo vroeg al bij mama weg, kan er met m'n hoofd niet bij, zulke dingen...... heb je'm ook met flesje gevoerd, Quellian? En hoe bleef ie dan warm 's nachts, want zo'n klein katje kan zich zelf nog helemaal niet warm houden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:10

Quellian schreef:
Chiqa schreef:
Kom laten we de wijste zijn en hier lekker door discussieren, wij kiezen voor gezonde honden met goede stambomen, hun keus is blijkaar wat minder veeleisend.
Ze durven dat risico te nemen blijkbaar, over een jaar lezen we de ellendige topics wel op hondenforums over een gedragsprobleem of een erfelijke aandoening.Ik kan straks met een geust gevoel gaan slapen, ik wil dat risico niet nemen.

Ik ben het helemaal met je eens Quellian, hier heb ik dit topic ook niet voor gestart. Ik vind deze uitspraak ook uiterst vreemd, ze voelen zich overduidelijk beter dan anderen slechts door een papiertje. Dream on :Z

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:10

Yamcha schreef:
Die katten beebjes zou ik ook geen nee tegen kunnen zeggen btw, ik ga er dus ook maar neit meer heen....... Die arme Kiddy, het verhaal blijft me bij..... zo sneu, zo sneu, en wat had het arme ding gedaan? Zo vroeg al bij mama weg, kan er met m'n hoofd niet bij, zulke dingen...... heb je'm ook met flesje gevoerd, Quellian? En hoe bleef ie dan warm 's nachts, want zo'n klein katje kan zich zelf nog helemaal niet warm houden.....

Hij kreeg inderdaad het flesje en dat ging echt super. Zie nog steeds z'n zwarte bekkie voor me, als hij zat te lurken :+:

Mijn dieren hebben hem heel goed opgevangen. Pumbaa waste hem en op den duur ging Kiddy Pumbaa nadoen (geweldig om te zien hoe onhandig dat ging), hij sliep tegen Pumbaa aan of hij sliep tegen Jip (hondje) aan, heeft zijn tepeltjes ook echt pimpelpaars gezogen, heeft ie bijna een jaar gedaan, tot Jip *grom* begon te zeggen :+
Dit is misschien ook waarom Kiddy zo'n gigantische plek in mijn hart heeft gekregen. Moet bijna weer janken, haha *ff roken*

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:13

Quellian schreef:
Stel dat je een DH vindt die nergens gemist wordt en het blijkt een hartstikke lief dier, breng je die dan ook naar het asiel terwijl je misschien wel plek, tijd, geld en liefde genoeg hebt voor een hond? Zou je het dier wegbrengen puur omdat je niet weet wat voor genen hij heeft mee gekregen?

Die mag hier absoluut blijven hoor. Heb er zo meerdere gehad en ook nu lopen er 2 opvangers hier rond.
En wie weet lopen er in de toekomst hier alleen nog maar opvangers rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:22

Quellian schreef:
Yamcha schreef:

Hij kreeg inderdaad het flesje en dat ging echt super. Zie nog steeds z'n zwarte bekkie voor me, als hij zat te lurken :+:

Mijn dieren hebben hem heel goed opgevangen. Pumbaa waste hem en op den duur ging Kiddy Pumbaa nadoen (geweldig om te zien hoe onhandig dat ging), hij sliep tegen Pumbaa aan of hij sliep tegen Jip (hondje) aan, heeft zijn tepeltjes ook echt pimpelpaars gezogen, heeft ie bijna een jaar gedaan, tot Jip *grom* begon te zeggen :+
Dit is misschien ook waarom Kiddy zo'n gigantische plek in mijn hart heeft gekregen. Moet bijna weer janken, haha *ff roken*

Wat lief van je dieren...... goh wat goed zeg :+:
Ik snap best dat zo'n diertje zo'n grote plek in je hart kan krijgen......
Dat vergeet je ook nooit meer, dat koppie, dat bekkie.... 't was een mooi katje, echt een mooi katje. Zo'n lief koppie ook :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 15:59

Quell, kijk eens naar de titel van het topic "Jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet"
We hebben het niet over herplaatsers, en al helemaal niet in op de manier hoe jij dieren opvangt, dat is een heel ander verhaal.
Het gaat er met name bij mij om dat er twee ras en stamboomloze dieren op elkaar worden gezet en een ander die ellende weer op kan lossen, terwijl de asielen al zo vol zitten.
Als deze mensen hun verstand zouden gebruiken, en niet aan hun portemonaie zouden denken, dan zou jij niet al die dieren hoeven op te vangen...........Ik hoop dat je een beetej begrijpt wat ik bedoel te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 16:16

Zo denk ik er idd ook over :)
Voor veel mensen is het geld belangrijker als het welzijn van dieren, en daar krijg je niks anders van als doffe ellende ;( die arme dieren kunnen het ook niet helpen allemaal. En die zijn er de dupe van, Kiddy is wel het meest trieste voorbeeld dat ik ken.....
Mensen die een flessekitten willen, kom nou..... laat ze fijn bij hun mama, tot ze groot genoeg zijn. Maar daardoor komen er kittens van 3 weken op de markt, die véél te klein en te kwetsbaar zijn nog..... Kiddy heeft geluk gehad, met een baasje wat de tijd en het geduld had om het mupje groot te brengen, maar hoe is het met de andere kittens afgelopen?

En dat is het ook met kittens en puppies..... het is er nooit 1, het zijn er gelijk 6 of 8 of meer....... en de mensen die wel een puppie willen, maar er niks voor willen geven: denk ook eens aan de teef, die elke loopsheid weer een nest moet krijgen..... die zelf wss broodmager is en ziek, alleen goed genoeg is voor..... triest is het.
Tuurlijk wil ik honden en katten opvangen die geen plek hebben, tuurlijk..... die kunnen het ook niet helpen dat ze stomme bazen hadden. Tuurlijk pak ik die kat op in de berm, wat moet ik dan? Kan het beest niet van ellende laten creperen, wel?

Maar wat ik kóóp.... zijn rashonden, ja. En dan ben ik lang op zoek. De hond die er mss bijkomt, zijn we heel zorgvuldig aan het plannen, om het goed op te bouwen, zodat het voor alle betrokkenen leuk en mooi wordt. En zij is een rashond, met een mooie stamboom ook.
Maar ik vertel er wel bij, dat ik bewust naar een 2e hond erbij op zoek ben. En dan ben ik wel heel kritisch. Dan komt niet zomaar alles binnen, hoe leuk en lief ook....

Maar als ik volgende week een kitten tegenkom, wat hulp nodig heeft, dan bied ik die. En als er een zwerfhond aan komt lopen, help ik het dier ook. Wil niet persé zeggen dat ik ze hou, maar hulp krijgt ie :)