Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Annet_Dottie schreef:Een beetje een stiller topic maar ik waag het er maar even op gezien er uit puppytests op internet niet veel soeps komt.
Ik ben voor mezelf rustig aan het kijken naar een hondje, het liefst een uit het asiel maar dat is geen must.
Ik heb een ruim huis een ruime tuin maar geen auto, het liefst dus geen hele grote hond. 45 cm is wel ongeveer de max.
Het liefst een hond die mee kan in het mandje op de fiets, maar als dat bijv. alleen kan zolang ze nog pup zijn is dat niet heel erg.
Mag waaks zijn, maar niet té waaks, niet blaffen om elk geluidje in de portiek want dat gaat hier de hele dag door.
Korthaar sowieso.
Verder lief, redelijk sociaal maar mag ook best een beetje (leuk) brutaal zijn, ik ga sowieso cursus/training doen.
Franse bulldogs etc vind ik niks.
Beagles bijv. vind ik wel leuk en verder weet ik het eigenlijk niet zo goed.
Ik ben trouwens 27, geen kinderen. Woon alleen met m'n 2 poezen en ben op het moment elke dag thuis, geen werk of school dus.
StonedRomy schreef:Als ik straks ga studeren zou ik er graag een hond bij willen. Mijn wensen:
Midden tot grote hond. Zo'n 25 tot 35 kilo zeker.
Goed alleen kunnen, rustig in huis en lekker aan kunnen passen aan mijn energie buiten. Hoeft geen allemansvriend te zijn, maar wel gericht op de baas. Lekker uren wandelen, maar ook een paar dagen bijna niets kunnen doen qua bewegen. ( wat voor mij nog steeds wel een uur wandelen zal zijn en verder wat mentale training in huis.) Koppig mogen ze van mij wel zijn, maar dan moeten ze wel eerlijk zijn.
Wil een intelligente hond die evenwichtig is en goed zelfstandig kan 'werken'.
Iemand suggesties?
Kaus schreef:Oh vind je niks, ik las 'vind ik leuk'![]()
Met blijvend op cursus bedoel ik, wil je later graag behendigheid, flyball of speuren oid gaan doen of niet?
Wil je dat niet, dan zou ik kijken naar de wat rustigere types zoals maltezers, teckels, shih tzuh en vlinderhondjes.
Zoek je wat meer actie zou je kunnen kijken naar dwergpoedels, miniatuur pinschers, corgis enshelties. Korthaar, dus geen sheltie. Een jack Russell eventueel zou ook kunnen.
Maar dat hangt dus volledig af van wat je wil.
StonedRomy schreef:Kaus, zeker over na gedacht, maar die zijn mij met te wachtend op een commando. althans de honden die ik ken van die rassen. Zelf word ik gewoon vrij zenuwachtig van de tiks die de collies die ik ken hebben. Kan natuurlijk ook afhankelijk zijn van de lijn en van de eigenaar, maar ik zou liever niet 10 jaar met een zenuwachtige hond zitten. Noem ik nu niet het toppunt van evenwicht.
Zelfstandig werken: gewoon na een opdracht deze zelf kunnen uitvoeren en niet alles in 100 kleinere commando's hoeven te hakken.
Annet_Dottie schreef:Samyoo ik ben wel echt op zoek naar een Nederlandse hond en kijk dus ook regelmatig op de site van het asiel hier. Ook slechte ervaring met buitenlandse honden helaas.
Annet_Dottie schreef:Een beetje een stiller topic maar ik waag het er maar even op gezien er uit puppytests op internet niet veel soeps komt.
Ik ben voor mezelf rustig aan het kijken naar een hondje, het liefst een uit het asiel maar dat is geen must.
Ik heb een ruim huis een ruime tuin maar geen auto, het liefst dus geen hele grote hond. 45 cm is wel ongeveer de max.
Het liefst een hond die mee kan in het mandje op de fiets, maar als dat bijv. alleen kan zolang ze nog pup zijn is dat niet heel erg.
Mag waaks zijn, maar niet té waaks, niet blaffen om elk geluidje in de portiek want dat gaat hier de hele dag door.
Korthaar sowieso.
Verder lief, redelijk sociaal maar mag ook best een beetje (leuk) brutaal zijn, ik ga sowieso cursus/training doen.
Franse bulldogs etc vind ik niks.
Beagles bijv. vind ik wel leuk en verder weet ik het eigenlijk niet zo goed.
Ik ben trouwens 27, geen kinderen. Woon alleen met m'n 2 poezen en ben op het moment elke dag thuis, geen werk of school dus.
StonedRomy schreef:denk dat het ook weer een akita gaat worden, was alleen benieuwd of er nog andere opties rondliepenDenk dat voor mij de akita inderdaad de makkelijkste optie is, maar soms heb je de neiging eens af te wijken van de sushi etende honden.
Husky vind ik weer een beetje druk gedrag, althans die ik ken en mee heb gewerkt.
Wat je zegt met de wolfhond is inderdaad ook mijn afweging. Je kan geluk hebben met ze en een makkelijke rustige hond hebben of eentje die je de koelkast opent en zijn gang gaat.