Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Machie schreef:Net zo oud als mijn Lumoz.. hoe ben je er achter gekomen? Nooit iets gemerkt? Operatie niet noodzakelijk?
Fem schreef:Ik wil gerust contact opnemen met een orthopeed als dat nu de juiste stap is om te nemen.
Maar persoonlijk heb ik nu al meermaals gehoord wat Nynke ook al benoemd; er wordt niet op voorhand geopereerd.
Sterker nog, er zijn honden waarbij dit soort dingen op jonge leeftijd ontdekt wordt die de rest van hun leven geen last hebben ondervonden.
Opereren is niet zaligmakend (en ik kan het weten met mijn eigen heupoperatie). Er zitten ook risico's aan verbonden en het kan plaatsmaken voor andere (ergere) klachten.
Ik wil dus vooral weten wat ik kan doen om haar te ondersteunen op het gebied van spieropbouw en eventuele supplementen.
Laten we wel wezen, als ik geen officiële ed foto's had laten maken dan had ik het niet eens geweten.
Nu ik het wel weet, zullen we haar nauwlettend in de gaten houden en zorgen dat ze de zorg krijgt die nodig is op het moment dat nodig is.
Onze toekomstdromen zijn misschien uiteengespat, maar Ginger zelf heeft geen flauw idee. Al merkt ze heus wel dat het vrouwtje ontdaan is.
Machie schreef:Ik ken OCD eigenlijk vooral vanuit de border collie en daar zien we het vaak al op jongere leeftijd en eigenlijk altijd met problemen in de beweging. Ruk dat ze OCD heeft, maar wel fijn dat ze 0 problemen heeft.
Fem schreef:Toevallig is er een controlefoto (geen officiële foto's voor de Raad) gemaakt van een reutje, van beide ellebogen (omdat hij na het chippen op 5 weken ontstekingen had aan beide ellebogen).
Dit hadden we opgenomen in het contract om zeker te weten dat hij geen schade had overgehouden aan die ontstekingen.
Het ironische was dat wij juist bang waren voor zijn ellebogen en we ons weinig zorgen maakte over die van Ginger.
Die van het reutje waren helemaal in orde overigens.
mirjamalvaro schreef:[ Afbeelding ]
Het weerbericht komende dagen. Stik benauwd en warm. Ze is zondag 60 dagen, vorige nest is ze toen bevallen. Ze heeft het zwaar met die hitte. We hebben geen airco, dus staat een grote ventilator ter verlichting.