Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nieky1993 schreef:Ik ben blij dat ik hier een berichtje heb geplaatstBedankt allemaal voor de antwoorden
Die Entelbucher is ook zeker interessant, alhoewel ik uit de beschrijving haal dat ze toch iets actiever zijn als de appenzeller en ook wat uitdagender voor te trainen? Maar wel idd een stukje kleiner nog.
Die ijslandse hond is ook interessant, ik lees weinig jachtinstinct en dat spreekt mij heel erg aan moet ik zeggen. Zolang ze niet continue blaffen als ik niet thuis ben, vind ik blaffen geen probleem. Een vriendin van mij heeft een hond en die is heel vocaal, continue babbelen tegen je en dat vind ik wel leuk eigenlijk.
Nikass schreef:Lisitano schreef:Ik heb een Husky x Malamute (heel zelfverzekerd, mak, bananen in z'n oren) en een Podenco samen (aartslui, doodsbang en oren die geen functie hebben).
Beide zelfstandige jagers en ik heb een weg moeten vinden maar vanaf dag 1 is het een gouden duo. De honden hebben zoveel aan elkaar. Ik vraag me af of ik ooit weer zo'n duo zal treffen. Altijd rust en vrede in ons huis.
Whahaha ik neem aan dat jij je honden gewoon nooit roept?
essiesilly schreef:dat is vrij algemeen ilayda,
wil je een heel actieve hond, een hond met een eigen wil, waar je iets moeite voor moet doen, een hond die gevoelig is voor positieve training of liever een hond die wel tegen "een stootje kan" hoe ben je zelf denk je in je opvoeding, voel jij je beter bij een goede band en positief trainen of voel je je beter als je de baas moet zijn? wat voor type hond zoek je qua uiterlijk etc?
ik ben zeer blij met mijn beaucerons, "waaks als in schrikt af" maar echt heel fijne familie honden, als je een rotweiler mooi vind kan ik me niet voorstellen dat je beaucerons lelijk vind![]()
wel zijn het gevoelige honden die graag samen willen werken ipv gecommandeerd worden
ilayda schreef:essiesilly schreef:dat is vrij algemeen ilayda,
wil je een heel actieve hond, een hond met een eigen wil, waar je iets moeite voor moet doen, een hond die gevoelig is voor positieve training of liever een hond die wel tegen "een stootje kan" hoe ben je zelf denk je in je opvoeding, voel jij je beter bij een goede band en positief trainen of voel je je beter als je de baas moet zijn? wat voor type hond zoek je qua uiterlijk etc?
ik ben zeer blij met mijn beaucerons, "waaks als in schrikt af" maar echt heel fijne familie honden, als je een rotweiler mooi vind kan ik me niet voorstellen dat je beaucerons lelijk vind![]()
wel zijn het gevoelige honden die graag samen willen werken ipv gecommandeerd worden
Heb eerlijk gezegd nog nooit van dat ras gehoord, ga die zo is even opzoeken.
Ik wil graag een hond waar ik fijn mee kan trainen, ben zelf als baas iemand die wel streng is maar vind en goede band ook heel belangrijk.
Wil ook graag gewoon is lekker knuffelen en ben ook maar een mens die wel eens een foutje kan maken. En wil niet dat de hond daar zo gevoelig voor is dat ik dan gelijk die hond heb verpest.
essiesilly schreef:ilayda schreef:
dat is vrij algemeen ilayda,
Heb eerlijk gezegd nog nooit van dat ras gehoord, ga die zo is even opzoeken.
Ik wil graag een hond waar ik fijn mee kan trainen, ben zelf als baas iemand die wel streng is maar vind en goede band ook heel belangrijk.
Wil ook graag gewoon is lekker knuffelen en ben ook maar een mens die wel eens een foutje kan maken. En wil niet dat de hond daar zo gevoelig voor is dat ik dan gelijk die hond heb verpest.
essiesilly schreef:ik heb zelf 2 nesten gefokt en heb nu 3 beaucerons, toen ik met mijn eerste begon (reu) was ik 20 en had ik alleen maar een yorkshire terrier gehad![]()
verschillende mensen die van mij een pup hebben was het hun eerste hond, ja het is soms hard werken om ze te begrijpen maar ik ben van mening dat als je een beauceron uit een stabiele lijn neemt (wel heel belangrijk want er zit nogal wat verschil in karakters) dat dat met gemak moet kunnen!