[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 22:55

Een Vastgotaspets?

Corgi's vind ik persoonlijk niets aan.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 23:04

Hey kijk daarom heb ik hier eens iets geplaatst, die kende ik nog niet :D
Net wat honden laten zien aan mijn vriend maar jeetje die is nog lastiger als ik :+
tot nu toe vind hij de appenzeller toch het leukst :+ Past ook in zijn auto eigenlijk maar met in-en uitstappen is dat gewoon wat lastiger. En dan zullen we een kussen ofzo over de middenconsole moeten leggen anders dan kan de hond niet liggen in de auto.

AnnetteFlame

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 00:44

En de entlebucher dan? Die is weer een stap kleiner dan de appenzeller

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 07:46

Een västgötaspets is idd wel leuk (actieve werk hondjes!) en wel blafferig
Maar prima hondjes

Entelbucher zou idd okk een goede keuze zijn
(Weer heel ander karakter)

Wil je juist een flink actief hondje of gemiddeld?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 08:13

AnnetteFlame schreef:
En de entlebucher dan? Die is weer een stap kleiner dan de appenzeller

En minder fel van karakter. En heerlijke honden bij de paarden.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:46

essiesilly schreef:
Maar prima hondjes

Entelbucher zou idd okk een goede keuze zijn
(Weer heel ander karakter)

Wil je juist een flink actief hondje of gemiddeld?

Gemiddeld actief :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:05

essiesilly schreef:
Maar prima hondjes

En als dat geen bezwaar is, is een IJslander ook leuk ;)

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:26

Ik ben blij dat ik hier een berichtje heb geplaatst :D Bedankt allemaal voor de antwoorden

Die Entelbucher is ook zeker interessant, alhoewel ik uit de beschrijving haal dat ze toch iets actiever zijn als de appenzeller en ook wat uitdagender voor te trainen? Maar wel idd een stukje kleiner nog.

Die ijslandse hond is ook interessant, ik lees weinig jachtinstinct en dat spreekt mij heel erg aan moet ik zeggen. Zolang ze niet continue blaffen als ik niet thuis ben, vind ik blaffen geen probleem. Een vriendin van mij heeft een hond en die is heel vocaal, continue babbelen tegen je en dat vind ik wel leuk eigenlijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:44

Als hij genoeg te doen krijgt en lekker voldaan is op het moment dat je hem alleen moet laten hoeft dat volgens mij geen probleem te zijn.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 15:48

dan zou ik als ik jou was eens bij de verschillende rassen kijken, er zit nl nog wel al wat verschil in energie niveau, ik denk.. als ik jou zo hoor dat de entlebucher beter bij je past als een ijslander of vastgotaspets

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:30

nieky1993 schreef:
Ik ben blij dat ik hier een berichtje heb geplaatst :D Bedankt allemaal voor de antwoorden

Die Entelbucher is ook zeker interessant, alhoewel ik uit de beschrijving haal dat ze toch iets actiever zijn als de appenzeller en ook wat uitdagender voor te trainen? Maar wel idd een stukje kleiner nog.

Die ijslandse hond is ook interessant, ik lees weinig jachtinstinct en dat spreekt mij heel erg aan moet ik zeggen. Zolang ze niet continue blaffen als ik niet thuis ben, vind ik blaffen geen probleem. Een vriendin van mij heeft een hond en die is heel vocaal, continue babbelen tegen je en dat vind ik wel leuk eigenlijk.

Precies andersom. De Entlebucher is iets makkelijker dan de appenzeller.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 19:58

De appenzellers die ik ken zijn ook erg vocaal vind ik. Maar ik hou dan ook niet van vocale honden, ieder z'n voorkeur natuurlijk.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 09:03

Bainar hier op bokt heeft een aantal spetsjes en fokt soms een nest. Denk dat ze je er veel over kan vertellen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 10:30

Nikass schreef:
Lisitano schreef:
Ik heb een Husky x Malamute (heel zelfverzekerd, mak, bananen in z'n oren) en een Podenco samen (aartslui, doodsbang en oren die geen functie hebben).
Beide zelfstandige jagers en ik heb een weg moeten vinden maar vanaf dag 1 is het een gouden duo. De honden hebben zoveel aan elkaar. Ik vraag me af of ik ooit weer zo'n duo zal treffen. Altijd rust en vrede in ons huis.

Whahaha ik neem aan dat jij je honden gewoon nooit roept? _/-\o_

Ik heb er heel hard op moeten trainen, nog steeds overigens. Maar die oren hebben eindelijk een functie :')

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:06

Ik heb mij gisteren een beetje meer ingelezen en ik kom nu idd tegen dat de Entlebucher makkelijker is dan de Appenzeller.
Op dit moment heeft deze dan ook mijn voorkeur. Vooral omdat ze toch wel wat gemeen hebben met de Berner. Denk ook dat mijn vader deze het leukst gaat vinden. Nogmaals bedankt voor de reacties.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 11:54

Hallo, ik ben al een hele tijd info aan het zoeken over honden. Mijn hart ligt bij een rottweiler, alleen zie ik veel negatieve verhalen dus misschien is het een goed idee om meer open te staan voor andere rassen.

Wat ik zoek:
Waaks (woon in een rijtjes huis maar is al eens ingebroken)
Intelligent, leert redelijk snel
Groot
Familie hond

Mijn gezinssituatie
4 kids (14-12-8-1) heel belangrijk dat de hond met kids op kan schieten. Maar zal er altijd bij blijven en mijn kinderen leren respect te hebben naar de hond en hem ook zijn rust geven.

Wat ik de hond te bieden heb:
Gemidded grote voor en achtertuin
Bos op 10 min lopen
Polder op 5 min lopen
Wil graag cursussen volgen

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Ow nog even wat informatie, heb als kind zijnde honden gehad. Dus nooit eerder zelf een hond opgevoed

Had zelf een topic geopend maar had de zoek fictie niet goed gebruikt

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 12:03

dat is vrij algemeen ilayda,
wil je een heel actieve hond, een hond met een eigen wil, waar je iets moeite voor moet doen, een hond die gevoelig is voor positieve training of liever een hond die wel tegen "een stootje kan" hoe ben je zelf denk je in je opvoeding, voel jij je beter bij een goede band en positief trainen of voel je je beter als je de baas moet zijn? wat voor type hond zoek je qua uiterlijk etc?

ik ben zeer blij met mijn beaucerons, "waaks als in schrikt af" maar echt heel fijne familie honden, als je een rotweiler mooi vind kan ik me niet voorstellen dat je beaucerons lelijk vind :D
wel zijn het gevoelige honden die graag samen willen werken ipv gecommandeerd worden

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:47

essiesilly schreef:
wil je een heel actieve hond, een hond met een eigen wil, waar je iets moeite voor moet doen, een hond die gevoelig is voor positieve training of liever een hond die wel tegen "een stootje kan" hoe ben je zelf denk je in je opvoeding, voel jij je beter bij een goede band en positief trainen of voel je je beter als je de baas moet zijn? wat voor type hond zoek je qua uiterlijk etc?

ik ben zeer blij met mijn beaucerons, "waaks als in schrikt af" maar echt heel fijne familie honden, als je een rotweiler mooi vind kan ik me niet voorstellen dat je beaucerons lelijk vind :D
wel zijn het gevoelige honden die graag samen willen werken ipv gecommandeerd worden

Heb eerlijk gezegd nog nooit van dat ras gehoord, ga die zo is even opzoeken.
Ik wil graag een hond waar ik fijn mee kan trainen, ben zelf als baas iemand die wel streng is maar vind en goede band ook heel belangrijk.
Wil ook graag gewoon is lekker knuffelen en ben ook maar een mens die wel eens een foutje kan maken. En wil niet dat de hond daar zo gevoelig voor is dat ik dan gelijk die hond heb verpest.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 13:51

ilayda schreef:
essiesilly schreef:

Ik wil graag een hond waar ik fijn mee kan trainen, ben zelf als baas iemand die wel streng is maar vind en goede band ook heel belangrijk.
Wil ook graag gewoon is lekker knuffelen en ben ook maar een mens die wel eens een foutje kan maken. En wil niet dat de hond daar zo gevoelig voor is dat ik dan gelijk die hond heb verpest.

heb net een topic aangemaakt in beestenboel met veel foto s :)

nee idd dat snap ik, zo is het ook zeker niet hoor, het zijn geen border collies ;) als je vaker een (in hun ogen) een grotere fout maakt laten ze het wel merken, een stabiele beauceron steekt gewoon zn middelvinger op en de mens denkt dan vooral.. wat een eigenwijs beest :P maar ik moet er hard om lachen, het is hun manier om te vertellen dat je het ook anders aan kan pakken haha

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:09

essiesilly schreef:
ilayda schreef:

heb net een topic aangemaakt in beestenboel met veel foto s :)

nee idd dat snap ik, zo is het ook zeker niet hoor, het zijn geen border collies ;) als je vaker een (in hun ogen) een grotere fout maakt laten ze het wel merken, een stabiele beauceron steekt gewoon zn middelvinger op en de mens denkt dan vooral.. wat een eigenwijs beest :P maar ik moet er hard om lachen, het is hun manier om te vertellen dat je het ook anders aan kan pakken haha[/quote]

Wouw zijn echt hele mooie honden zeg, ik zal d'r is wat meer over gaan inlezen.
Het eerste stukje wat ik net las is dat ze niet goed zijn als beginners hond haha. En het word wel de eerste, wat denk jij daarvan?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:11

ik heb zelf 2 nesten gefokt en heb nu 3 beaucerons, toen ik met mijn eerste begon (reu) was ik 20 en had ik alleen maar een yorkshire terrier gehad :P
verschillende mensen die van mij een pup hebben was het hun eerste hond, ja het is soms hard werken om ze te begrijpen maar ik ben van mening dat als je een beauceron uit een stabiele lijn neemt (wel heel belangrijk want er zit nogal wat verschil in karakters) dat dat met gemak moet kunnen!

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:17

essiesilly schreef:
ik heb zelf 2 nesten gefokt en heb nu 3 beaucerons, toen ik met mijn eerste begon (reu) was ik 20 en had ik alleen maar een yorkshire terrier gehad :P
verschillende mensen die van mij een pup hebben was het hun eerste hond, ja het is soms hard werken om ze te begrijpen maar ik ben van mening dat als je een beauceron uit een stabiele lijn neemt (wel heel belangrijk want er zit nogal wat verschil in karakters) dat dat met gemak moet kunnen!

Oke dat is goed om te horen vind het wel hele mooie honden en ga is kijken wat ik er allemaal over kan vinden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:44

Niet goed als in beginnershond zou ik me niet te veel van aan trekken. Uiteindelijk beleef jij meer plezier en zal jij je meer inzetten voor het ras waar jij echt voor wil gaan dan een ras dat je hebt genomen omdat het een beginnershond is maar die niet bij je past.

Ga dus vooral bij jezelf na wat jij kan bieden en wees eerlijk naar jezelf over wat jouw mogelijkheden zijn.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:26

Ilayda zo'n witte herder (weet t verschil zelf niet tussen Zwitsers en Canadees, maar dat weet iemand hier vast wel). Heel lief voor kinderen en toch dat stukje herder er in. Zelf promoot ik toch maar weer de retriever dan zit je sowieso goed met kinderen en je kan er heel leuk mee trainen, bijvoorbeeld jachttraininf. Enorme will to please. Alleen niet waaks, maar die van ons is zo enthousiast dat ik denk dat een inbreker het daarvan ook op een lopen zet.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:40

Voor Ilayda denk ik aan een retriever, Golden, labrador of Flatcoat (kruising), voor Nieky een Bodeguero!