Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maartje_M schreef:Retrievers hebben mij ook altijd wel heel erg getrokken. Ze komen altijd redelijk 'gemoedelijk' over.
Ik vind een Stabij ook een heel mooie hond om te zien maar ik ben bang dat dat niet helemaal is wat we zoeken. Misschien een tikje te veel een jager, of valt dat toch wel mee?
Bo_Y schreef:Maartje_M schreef:Retrievers hebben mij ook altijd wel heel erg getrokken. Ze komen altijd redelijk 'gemoedelijk' over.
Ik vind een Stabij ook een heel mooie hond om te zien maar ik ben bang dat dat niet helemaal is wat we zoeken. Misschien een tikje te veel een jager, of valt dat toch wel mee?
Wij hebben een stabijtje, jagen valt nu nog mee. Maat wel erg afwachtend en onzeker tegen het anstige aan.
Ze zijn niet allemaal zo, maar meer als de helft van dat nestje was zo en ook niet geschikt voor een druk gezin.
Een retriever is in mijn ervaring veel stabieler en rustiger
Lisitano schreef:Ik heb een Husky x Malamute (heel zelfverzekerd, mak, bananen in z'n oren) en een Podenco samen (aartslui, doodsbang en oren die geen functie hebben).
Beide zelfstandige jagers en ik heb een weg moeten vinden maar vanaf dag 1 is het een gouden duo. De honden hebben zoveel aan elkaar. Ik vraag me af of ik ooit weer zo'n duo zal treffen. Altijd rust en vrede in ons huis.
Nikass schreef:Is een andere auto een optie?