Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Douce schreef:EmptyWords schreef:Helaas zijn ook Zwitsers aardig doorgefokt. Ook daar moet je goed naar bouw en HD en ed kijken
Ik denk dat dit sowieso verstandig is voor ieder groot ras. Maar de mate van door fokken is niet te vergelijken met die van de berner sennenhond, als je alleen al kijkt hoeveel nestjes daarvan op marktplaats staan..
Kaus schreef:Verharen vind ik op zich wel prima. Maar ik merk wel echt verschil tussen mijn Cattle en mijn Bulgaar. Ook na een wandeling in de bossen vind ik een korthaar een stuk fijner qua schoonmaken ed.
Een hond uit het buitenland wil ik niet meer. Tenzij ie al in Nederland zit en ik m zou kunnen bezoeken. Ik wil wel zeker zijn dat het een match is.
Zoe, mijn voorkeur gaat ook uit naar een herplaatser. Mijn Cattle is ook een herplaatser. Vooral met een wat 'spannender' ras als een pitbull zoek ik een wat oudere hond (+-5) om er zeker van te zijn dat ze wel bij andere honden kunnen. Een pup van dat ras durf ik niet aan. Dan ga ik liever voor een herplaatser waarvan het karakter bekend is.
Bedankt voor de tips van die stichtingen! Ik ga ze volgen en kijken of er in de toekomst iets voorbij komt
Zeeuwtje68 schreef:ik ga me een beetje verdiepen in adoptie uit het buitenland, die honden hebben het daar zo slecht.. Ik zoek een teefje en een middelmaatje waar ik mee kan gaan wandelen. ik heb niet veel eisen eigenlijk.. ik heb er al een paar op het oog nu even afwachtten wat daaruit komt dank voor jullie hulp
Itsme_annie schreef:Simbaa schreef:Volgens mij zijn die dingen die je nu noemt gewoon opvoeding
Ja, dat klopt natuurlijk, maar de ene hond is daar wat makkelijker in dan de andere heb ik het idee, maar nogmaals, ik ben geen kenner.
Zeeuwtje68 schreef:[ [url=m/0yIPff.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb er 1 gevonden waar ik totaal verliefd op ben ze zit nu nog in roemenie. en ik heb contact met de vrouw waar ze nu is.. ze komt de 11de july naar hier. Ze is een maand of 2 a 3 oud een teefje en chocotan.. even kijken of ik een foto kan plaatsen van haar en ze heet Toffeeen ze is zo schattig. ze heeft een slechte start gemaakt op zo een jonge leeftijd al.. Maar ik ga haar alle liefde en tijd geven die ze verdiend..Ik ben zo happy en verliefd op me schatje..