[Info] Welke hond past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 07:46

Met jouw eigen zou ik me niet zozeer op een ras focussen. Maar (als je hiervoor open staat) voor een herplaatser gaan. Elke hond is anders. Bij een volwassen hond kan je beter zien of hij de speelstijl van je hond appericieerd.
Als je open staat voor een Stafford heb je zelfs heel wat keuze. En Stafford zou wel in je plaatje passen volgens mij. Binnen vaak lekkere luie knuffels die van lange wandelingen houden, maar geen extreme sport vragen om gelukkig te zijn.
Stichtingen als bustapit of adopt a staff hebben vaak veel verschillende Stafford waar er ook tussen zitten die goed zijn met andere honden. Wil je liever een pup van dit ras zou ik zeker naar een goede fokker gaat die met stamboom fokt en met stabiele ouderdieren. Erop los gefokte staffs zit vaak een draadje los in de kop.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 14:12

Verharen vind ik op zich wel prima. Maar ik merk wel echt verschil tussen mijn Cattle en mijn Bulgaar. Ook na een wandeling in de bossen vind ik een korthaar een stuk fijner qua schoonmaken ed.

Een hond uit het buitenland wil ik niet meer. Tenzij ie al in Nederland zit en ik m zou kunnen bezoeken. Ik wil wel zeker zijn dat het een match is.

Zoe, mijn voorkeur gaat ook uit naar een herplaatser. Mijn Cattle is ook een herplaatser. Vooral met een wat 'spannender' ras als een pitbull zoek ik een wat oudere hond (+-5) om er zeker van te zijn dat ze wel bij andere honden kunnen. Een pup van dat ras durf ik niet aan. Dan ga ik liever voor een herplaatser waarvan het karakter bekend is.

Bedankt voor de tips van die stichtingen! Ik ga ze volgen en kijken of er in de toekomst iets voorbij komt :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 15:33

Nee, daarvoor is de boktmarkt.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 16:07

Het is wel een mooierd zeg! Maar hier nog even geen tweede hond en dan waarschijnlijk ook wat kleiners :P Verder klinkt het helemaal goed, wat dat betreft zou hij hier wel passen, leuke grote vriend voor Toby. :D

Hij vindt vast een mooi plekje! Spijtig zeg dat hij weg moet. Sterkte alvast!

Misschien ook bij een herdervereniging/club/FB-pagina plaatsen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:13

Ligt het aan mij of volg ik de laatste twee posts niet helemaal?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:24

Er stond een post tussen van een bokker die haar ODH moet herplaatsen ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 17:40

Douce schreef:
EmptyWords schreef:
Helaas zijn ook Zwitsers aardig doorgefokt. Ook daar moet je goed naar bouw en HD en ed kijken

Ik denk dat dit sowieso verstandig is voor ieder groot ras. Maar de mate van door fokken is niet te vergelijken met die van de berner sennenhond, als je alleen al kijkt hoeveel nestjes daarvan op marktplaats staan..

Kijk ook eens naar de Entlebucher sennenhond. Maar.... verdiep je in opvoeden. Als je een entle "hebt waar je hem hebben wilt" is het een kindervriendelijke, waakse kameraad die heerlijk met paarden is en zichzelf goed kan vermaken op het erf.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:05

Kaus schreef:
Verharen vind ik op zich wel prima. Maar ik merk wel echt verschil tussen mijn Cattle en mijn Bulgaar. Ook na een wandeling in de bossen vind ik een korthaar een stuk fijner qua schoonmaken ed.

Een hond uit het buitenland wil ik niet meer. Tenzij ie al in Nederland zit en ik m zou kunnen bezoeken. Ik wil wel zeker zijn dat het een match is.

Zoe, mijn voorkeur gaat ook uit naar een herplaatser. Mijn Cattle is ook een herplaatser. Vooral met een wat 'spannender' ras als een pitbull zoek ik een wat oudere hond (+-5) om er zeker van te zijn dat ze wel bij andere honden kunnen. Een pup van dat ras durf ik niet aan. Dan ga ik liever voor een herplaatser waarvan het karakter bekend is.

Bedankt voor de tips van die stichtingen! Ik ga ze volgen en kijken of er in de toekomst iets voorbij komt :D

Onze cattle is een erg goede match met Digger, mijn kruisinkje uit Spanje (foto's in mijn profiel). Altijd heerlijk samen van het begin tot het einde van de wandeling lekker samen ravotten terwijl de rest een beetje loopt rond te snuffelen. Ik zou een sociale hond zoeken met een gezonde portie energie. En misschien beter kijken naar een volwassen herplaatser ipv je te focussen op een specifiek ras, dan kan je vooraf kijken hoe het matcht met je cattle

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 03:08

Ik ben ook niet specifiek opzoek naar een ras. Een puppy wil ik niet, wordt sowieso een herplaatser.

Maar aangezien er genoeg greyhound herplaatsers zijn en ik dat type geweldig vind vroeg ik me voornamelijk af of die bij mij en mijn hond zouden passen.

Rasloze herplaatsers vind ik wat lastiger omdat ik toch wel specifieke dingen wel en niet wil in een hond. Stel dat de hond al wat 'ouder' is (+-4) dan weet je al meer wat je kan verwachten qua gedrag en karakter. Maar ik sta voor veel rassen op :D

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:28

Maartje_m een beetje late to the party maar ik zou als ik jou was toch ook eens binnen de retriever groep kijken. Mooi formaat honden, over het algemeen vriendelijk, niet super waaks, maar imo wel waaks genoeg voor wat je zoekt. Eventueel zou een wettenhoun ook wel passen. Ik vind stabijtjes ook heel leuk, maar daar moet je wel goed rondkijken, zitten ook de nodige krengen tussen.

Ulyse: ik weet dat jij de corgi fantastisch vindt en dat vind ik ook! Niet voor niets hebben we allebei corgis :) Maar jii zou toch ook moeten weten dat een corgi niet voor iedereen is weggelegd/ naar ieders smaak is.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:35

Retrievers hebben mij ook altijd wel heel erg getrokken. Ze komen altijd redelijk 'gemoedelijk' over.
Ik vind een Stabij ook een heel mooie hond om te zien maar ik ben bang dat dat niet helemaal is wat we zoeken. Misschien een tikje te veel een jager, of valt dat toch wel mee?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:24

Hallo ik wil ook graag een hond erbij, Ik wil er lekker mee kunnen wandelen want dat is vlak hierachter. een klein bosje en losloop gebied. Probleem is alleen ik woon erg klein. Ik heb wel een tuin. De hond moet ook overweg kunnen met andere honden en een middelmaatje zijn. welk ras past het beste bij ons? ik zat zelf te denken aan een boerenfox die kant op.. kwa maat dan. ik hou niet van buldog achtige honden.. graag advies? bvd marina

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:34

Ik heb een middenslagpoedel en woon op 20m2, zowel met als zonder tuin prima te doen. Ze ligt bij voorkeur op de bank maar er liggen ook wel een badkamerkleedje voor haar op de grond. Alles wat verschuift is ze bang voor (om op te liggen) en manden gaat ze ook niet in/op.

Edit: ik heb er zelfs 2 gehad voor bijna 2 jaar (op 7 weken en 1 dag na), helaas kon 1 van de twee niet met andere dieren inclusief haar zus, dus die heb ik na veel proberen herplaatst. Maar als zij de helft van de kamer niet geclaimd had, was zelfs twee honden goed te doen geweest. Ik heb nu ook wel soms de hond van mijn ouders te logeren voor een paar nachten en dat gaat ook prima op dit oppervlak.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:43

Wij hebben ook 3 honden op 45 vierkante meter. Een corgi, een whippet en een vlinderhondje. Met hun gekke 5 minuten is het wel een beetje druk, maar verder brengen ze vooral de dag door op de bank. Eigenlijk heb je dus maar 2 vierkante meter nodig voor 3 honden :p

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:51

Ik zit op dit moment met 3 Duitse Herders op de benedenverdieping. Klein huis, grote tuin en ze liggen op 3m2. :')

Dus voor adviezen hebben we wel meer informatie nodig. Wat zoek je qua karakter, wat wil je doen, wat verwacht je, enzovoorts.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:37

Ik wilde me nog weer even melden. Heb een paar pagina's terug een vraag gesteld over een goede hond voor op de boerderij. Er kwamen veel tips binnen en daar hebben we veel aan gehad. Bedankt nog daarvoor!

Sinds gisteren hebben we een hollandse herder in huis. Een teefje van 11 weken. We konden kiezen uit 4 teefjes en 2 reuen en uiteindelijk gekozen voor een teef met wat gematigder karakter. Niet de meest uitbundige, maar ook niet angstig en super intelligent en gehoorzaam. Ze kan inmiddels netjes meelopen aan de lijn en 'zit' gaat ook al heel aardig. Wij zijn blij *\o/*

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:03

Een tuin maakt in principe niet veel uit zolang je maar wat met je hond doet. Wil je een hond die eerder gehoorzaam is en kan loslopen en dergelijke? Vind je het fijn om te trainen met je hond?

Fijn KPet! Ik zou eens naar het topic gaan 'Puppy erbij in 2017' ofzoiets, en vergeet zeker geen foto te posten. :D

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:18

ik ga me een beetje verdiepen in adoptie uit het buitenland, die honden hebben het daar zo slecht.. Ik zoek een teefje en een middelmaatje waar ik mee kan gaan wandelen. ik heb niet veel eisen eigenlijk.. ik heb er al een paar op het oog nu even afwachtten wat daaruit komt dank voor jullie hulp :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:50

Zeeuwtje68 schreef:
ik ga me een beetje verdiepen in adoptie uit het buitenland, die honden hebben het daar zo slecht.. Ik zoek een teefje en een middelmaatje waar ik mee kan gaan wandelen. ik heb niet veel eisen eigenlijk.. ik heb er al een paar op het oog nu even afwachtten wat daaruit komt dank voor jullie hulp :)

Je bent super +:)+
Ik heb geweldige Spaanse honden in de opvang gehad, stuk voor stuk lieve en sociale honden die allemaal een hele fijne baas hebben gevonden. Ik wens je veel plezier en succes bij je zoektocht.
Laat je het weten als je je (wandel)maatje hebt gevonden?
Enne, als ik je dan op de valreep toch nog een tip mag geven... in de Spaanse asiels zitten heel erg veel Bodeguero's. Ze hebben geen bijzonder uiterlijk, maar het zijn echt superleuke en veelzijdige honden. Echt een zwaar ondergewaardeerd ras.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:36

Itsme_annie schreef:
Simbaa schreef:
Volgens mij zijn die dingen die je nu noemt gewoon opvoeding :)

Ja, dat klopt natuurlijk, maar de ene hond is daar wat makkelijker in dan de andere heb ik het idee, maar nogmaals, ik ben geen kenner.

Een tip...
Ga alsjeblieft gewoon de hond nemen waar je helemaal voor valt en laat vallen dat je geen ervaring hebt. Waarom zou je iets nemen dat je minder graag wilt? Dan moet je er nog 14 jaar naar kijken voordat je kunt nemen wat je eigenlijk nu al wil.

Je klinkt als iemand die het heel serieus neemt en behoorlijk wat wil ondernemen met je hond. De rassen die je noemt zijn prima rassen en ik denk dat je gewoon voor je heeler moet gaan. Ga op cursus, leer! Mijn eerste hond is een Husky x Malamute kruising reu. Hij is pas 4 maar ik heb zo vreselijk veel geleerd en ik heb nergens spijt van. Mijn andere hond is vreselijk angstig, absoluut geen beginnershond. Die heb ik nu 2 jaar. Volgens velen ben je een beginner als je net een hond hebt maar dat ligt volledig aan je inzet om te leren en je intuïtie.

Ik zeg ga ervoor.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:14

Ik heb ook een heeler als eerste hond. Had me enorm ingelezen en dit type hond is echt wat ik wil. Een beagle of labrador was ik niet gelukkig van geworden en dus had ik veel minder plezier beleefd aan dingen samen doen en dat dus ook minder gedaan.

Met mijn heeler ben ik helemaal blij en ondanks dat ie soms lastig is qua gedrag (blaffen, drijven, instinct maar wel opvoedbaar) zou ik niet anders willen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:30

Afbeelding
Ik heb er 1 gevonden waar ik totaal verliefd op ben ze zit nu nog in roemenie. en ik heb contact met de vrouw waar ze nu is.. ze komt de 11de july naar hier. Ze is een maand of 2 a 3 oud een teefje en chocotan.. even kijken of ik een foto kan plaatsen van haar en ze heet Toffee :) en ze is zo schattig. ze heeft een slechte start gemaakt op zo een jonge leeftijd al.. Maar ik ga haar alle liefde en tijd geven die ze verdiend..Ik ben zo happy en verliefd op me schatje..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 15:51

Wat een dropje <3

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 16:16

Een topper ben je, dat je haar de kans geeft! :)
Het is een scheet om te zien, je gaat er vast heel veel pleziee mee hebben!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 17:10

Zeeuwtje68 schreef:
[ [url=m/0yIPff.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb er 1 gevonden waar ik totaal verliefd op ben ze zit nu nog in roemenie. en ik heb contact met de vrouw waar ze nu is.. ze komt de 11de july naar hier. Ze is een maand of 2 a 3 oud een teefje en chocotan.. even kijken of ik een foto kan plaatsen van haar en ze heet Toffee :) en ze is zo schattig. ze heeft een slechte start gemaakt op zo een jonge leeftijd al.. Maar ik ga haar alle liefde en tijd geven die ze verdiend..Ik ben zo happy en verliefd op me schatje..

Wat een schatje! Via een stichting?
Ze mogen de rabiës enting met 12 weken en dan een incubatietijd van 3 weken. Ze zal dus wel 3 maanden oud zijn denk ik? Spannend! Succes met wachten *\o/*