Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Politie schiet hond neer - update pag. 14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:45

Amigo_tje schreef:
Helemaal waar!!!! Er bestaan geen gevaarlijke of agressieve honden, alleen gevaarlijke of agressieve baasjes! Mensen die willen tonen wat voor "stoere" hond ze hebben. Mensen die met dergelijke karakters niet omkunnen.
En nu zeg ik niet dat álle stafford en pitbull-baasjes zo zijn, hé, helemáál niet! Ik ken genoeg dergelijke honden én baasjes en het zijn allemaal stuk voor stuk schoothonden.

Dit is natuurlijk niet zo genuanceerd zoals jij dit nu verteld he Knipoog Zo'n stafford lijtk op een pit bull achtige (Trust me voor een leek niet te onerscheiden) dus als hij een lip optrekt, al is het alleen al om zijn terrein te beschermen, ja dan heeft hij toch écht een probleem en heeft de dienaar zijn werk goed gedaan.
Laat ik hopen dat hier wel enig begrip voor is. Ja

maar denk niet dat het aan de orde is, aangezien het verhaal niet klopt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-05-08 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:46

De belgen onder ons, ben wel benieuwd wat is het voor een wijk? Wat voor soort mensen wonen daar?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 08:48

Nja, maar niet alleen dergelijk ras gaat de lip optrekken.

Kom op mijn terrein als mn honden buiten lopen en ik of vriendlief is er niet bij, maar mn Teckel gaat ook zn lip optrekken, hoor. En gaat er dan nog heel gemeen gaan uitzien. Maar ik denk niet dat ze op een Teckel gaan schieten.

Ik heb zeker begrip voor je statement, maar het zowiezo onvermijdelijk dat ze eerder actie zullen ondernemen bij dergelijke rassen dan bij andere (niet zo slecht gemaakte) "media-rassen".

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 08:50

russel schreef:
De belgen onder ons, ben wel benieuwd wat is het voor een wijk? Wat voor soort mensen wonen daar?

Geen idee, maar schijnt da Asse nu ook nie de most friendly place is, é? Nuja, ook van horen zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:50

Klopt, een poedel zal dit gedrag mss ook vertonen,(Had ik dr vergeten bij te zetten maar leek me logisch) alleen een poedel is geen pittbull achtige Ja

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 08:51

Chiqa schreef:
Klopt, een poedel zal dit gedrag mss ook vertonen,(Had ik dr vergeten bij te zetten maar leek me logisch) alleen een poedel is geen pittbull achtige Ja

Dat is juist, daarom ook mn reactie hierop. En ik spreek uit ervaring, een poedel kan ook héél venijnig uit de hoek komen, hoor Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:54

Citaat:
Politie probeerde eigenaar hond wél wakker te maken

Tuesday, 27 May 2008

ASSE - De politieagenten die vrijdagochtend een hond doodschoten in Asse-ter-Heide, hebben alles geprobeerd om de eigenaar van het dier te verwittigen. Dat zegt commissaris Daniel Noens van de politiezone Amow. Michel Vandenbosch van Gaia vraagt de gemeentebesturen en politiezones om een procedure uit te schrijven om dit soort incidenten in de toekomst te vermijden.

«De hond gedroeg zich zeer agressief waardoor onze mensen hun wagen niet konden verlaten», zegt commissaris Daniel Noens. «De agenten hebben onderzocht of ze de eigenaars van de hond konden wakker bellen, maar omdat die niet over een vaste telefoonaansluiting beschikken, bleek dat onmogelijk. Daarom zijn ze met de wagen tot tegen de woning gereden. Ze hebben op de ramen getikt. Ook dat wekte de bewoners niet. Vervolgens heeft de patrouille de sirene en de blauwe knipperlichten in werking gesteld. Maar ook dat tevergeefs.»

Na overleg met hun oversten in het commissariaat besloten de agenten om de hond neer te schieten. «Artikel 24 van de Wet op het Politieambt maakt zo'n neutralisatie mogelijk», vervolgt Noens. «Onze mensen hebben alles in het werk gesteld om de veiligheid van de inwoners te waarborgen. Uiteraard vinden wij het jammer dat er een dier werd afgemaakt. Dit soort interventies vindt niemand leuk.»

Michel Vandenbosch van Gaia vraagt nu dat gemeentebesturen een eigen procedure uitwerken om zulke incidenten te vermijden. «Zo'n procedure kan erin bestaan om een dierenarts in te schakelen die het dier vanop een afstand kan verdoven», meent Vandenbosch. «De agenten zouden ook een cursus kunnen volgen om te leren omgaan met honden. In dit geval voelde de politie zich bedreigd, de hond eveneens.»

Bron: http://www.citygold.be/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:55

Klopt, ben vroeger door een poedel gebeten ROFL Alleen zijn de gevolgen van een beet met een dergelijk hondje niet vergelijkbaar met die van dit agressieve soort met z'n speciale kaakklem,
ze zij niet voor niets verboden, en terecht.

Is er trouwens al meer nieuws?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 08:59

ik ben weleens gebeten door een grote rotweiler,nou geloof me dan ben je ook niet blij hoor.

de vader van mijn ex-vriend had een boze bouvier aan zijn hand hangen. gelukkig kon de hand gered worden,zo heftig was het.

de kaakklem klopt trouwens niet,he,check het RAD topic maar.

chiqua je hebt het nu toch over de pitbull,neem ik aan?
ze zijn niet vanzelf agressief hoor.......

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:01

moraal van het verhaal : zorg vrdmme dat uw hond op z'n hof blijft en er niet af kan. Dan had dit niet hoeven te gebeuren.

Weer maar eens een dier dat slachtoffer is van de onbenulligheid van zijn baasjes.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:01

idd dat is zeker waar.
dier is de dupe van de mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:06

Amigo_tje schreef:
Nja, maar niet alleen dergelijk ras gaat de lip optrekken.

Kom op mijn terrein als mn honden buiten lopen en ik of vriendlief is er niet bij, maar mn Teckel gaat ook zn lip optrekken, hoor. En gaat er dan nog heel gemeen gaan uitzien. Maar ik denk niet dat ze op een Teckel gaan schieten.

Ik heb zeker begrip voor je statement, maar het zowiezo onvermijdelijk dat ze eerder actie zullen ondernemen bij dergelijke rassen dan bij andere (niet zo slecht gemaakte) "media-rassen".

Bij mag iedereen binnen komen, vind hij helemaal geweldig, maar je komt niet meer weg Clown , dat laat hij dus niet toe, dat bijt hij je enkels kapot.. Ach gut

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:10

oeps,dat is minder Haha!
ben je gedwongen te blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:11

Snoevie schreef:
ik ben weleens gebeten door een grote rotweiler,nou geloof me dan ben je ook niet blij hoor.

Dat geloof ik graag zeg!

Snoevie schreef:
de kaakklem klopt trouwens niet,he,check het RAD topic maar.

chiqua je hebt het nu toch over de pitbull,neem ik aan?
ze zijn niet vanzelf agressief hoor.......

O ik dacht dat ze hun prooi op die manier vasthielden, heb wel eens van die filmpjes gezien waar ze in bomen sprongen, maar wat is dan de reden dat die wet op is gestart?
Ja heb het idd over pitbull achtigen heb ik ook meerdere malen zo geschreven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:12

nou hebben ze heel krachtige kaken,maar van een zogenaamde klem is niet echt sprake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:17

Is voor mij hetzelfde.....Erg gevaarlijk dus.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 09:19

natuurlijk,maar zoals gezegd werd dat ze echt op slot gaan,dat klopt niet,ik vroeg het ook nog even aan mijn vader,wij hebben vroeger zelf een pitbull gehad.
ze hebben erg krachtige kaken idd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:20

Cursus omgaan met agressieve honden Nagelbijten / Gniffelen veel omgang is daar niet aan

In het vervolg nemen ze Michel Vandenbosch maar mee, en mag hij uitstappen Lachen

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:10

Kan me niet voorstellen dat als er een politie auto met zwaailichten en sirene onder je raam staat dat je dan niet wakker wordt....
Vreemd...
Anyway, blijf van mening dat ze dan ook nog een dierenarts hadden kunnen bellen voor verdoving, die had er binnen afzienbare tijd kunnen zijn zonder gevaar voor omgeving gezien het tijdstip.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:12

Sommige mensen slapen diep, bij mijn familie mag je een misthoorn naast houden en ze slapen nog.

Kan goed zijn dat ze geen afzienbare tijd hadden, niet elke dierenarts heeft een verdovingsgeweer.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:17

maar dan nog is het vreemd dat ze WEL wakker werden van schoten maar niet van de agresieve hond, sirenes en al die andere (zogenaamde) pogingen om ze wakker te maken

en vind het ook nog steeds erg vreemd dat er geen PV op is gesteld..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:18

katiavl schreef:
Cursus omgaan met agressieve honden Nagelbijten / Gniffelen veel omgang is daar niet aan

In het vervolg nemen ze Michel Vandenbosch maar mee, en mag hij uitstappen Lachen

Inderdaad ROFL 's kijken of die lieve, schattige stafford dan beseft dat hij zijn grote beschermer voor zich heeft.

Voor mensen die in de hulpverlening werken is er een vaste regel: eigen veiligheid eerst. Niemand mag van een agent verwachten dat hij zichzelf in potentieel gevaar brengt om het leven van een hond te redden.

Beten van dergelijke honden met speciaal gevormde kaak en tanden (voor maximale weefselbeschadiging) zijn de meoilijktst te behandelen wonden die er zijn, omdat er zoveel kapot gescheurd wordt. Dat risico ga je echt niet lopen in je dagelijkse werk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:23

se7entje schreef:
Kan me niet voorstellen dat als er een politie auto met zwaailichten en sirene onder je raam staat dat je dan niet wakker wordt....
Vreemd...
Anyway, blijf van mening dat ze dan ook nog een dierenarts hadden kunnen bellen voor verdoving, die had er binnen afzienbare tijd kunnen zijn zonder gevaar voor omgeving gezien het tijdstip.

Of WIL je dan niet wakker worden? Zou dat zomaar kunnen?

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:30

Wat een apart verhaal...
De positie van de hond klopt ook niet op de foto's, hebben ze de hond direct ergens ingedaan of tegenaan gelegd? Anders zou hij wel liggen...

Weer een voorbeeld dat de politie vaak niet weet hoe je een dier moet doodschieten.
Er is meer bloed dan hond aanwezig.

Maar goed, beetje vaag, maar de hond is er de dupe van, helaas...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:31

Ja, dat vind ik dus een beetje raar, zou kunnen dat ze niet wilde (openstaande boete van veel geld...) maar kan ook dat de politie een beetje overdrijfd.
Wat Limamambo ook zegt, dan worden ze wel wakker van schoten...
En ik blijf er bij dat een agent pas mag schieten als ie echt daadwerkelijk aangevallen wordt en niet bij grommen en tanden, da wil niet zeggen dat de hond ook echt aanvalt.