De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:31

Mijn dieren blijven op mijn terrein en komen er alleen af onder mijn begeleiding. Zoiets heet gewoon verantwoording nemen voor wat je aanschaft. Simpel toch? Vreemde huisdieren op ons terrein daar sta ik niet voor in.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:33

Hij hoeft ook niet binnen te blijven houd hem op eigen terrein/in de tuin Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:33

Mystica schreef:
slimmerik schreef:

Ik mis de posten van de mensen die zelf geen katten hebben en zo blij zijn met de buurkatten Knipoog Haha!

Steekt vinger op Haha!
Al mijn katten zijn hier gedumpt of aan komen lopen. Buiten zitten ook nog een kat van iemand verderop uit de straat en een veldkat.

Ik mis de posten vvan de mensen die zelf geen katten hebben....etc.....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:34

slimmerik schreef:
Ik mis de posten vvan de mensen die zelf geen katten hebben....etc.....

Die had ik dus niet voordat ze hier gedumpt werden Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:38

ik heb ook twee echte buitentijgers........ een is geboren uit een wilde kat (die wil je ECHT, echt niet binnenhouden) en de andere is geboren op een stal........

die MOETEN naar buiten, anders breekt gewoon de pleuris uit in huize [***]......

maar mocht mijn buurman last hebben van mijn twee dames, dan gaat het stroom erop, heel simpel......... het zijn mijn huisdieren, en daar mag niemand anders last van hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:55

slimmerik schreef:
Mijn dieren blijven op mijn terrein en komen er alleen af onder mijn begeleiding. Zoiets heet gewoon verantwoording nemen voor wat je aanschaft. Simpel toch? Vreemde huisdieren op ons terrein daar sta ik niet voor in.

Wat spreek jij jezelf ontzettend tegen Slimmerik, heb mn mond een tijdje gehouden omdat ik je opmerkingen echt dwars vond, dwars tegen je uitspraken in die je ineen soortgelijk topci had geplaatst welke we toen allemaal hebben mee kunnen lezen.

Hierin heb ik opmerkingen van jou voorbij zien komen als

"Iemand die een kat in huis houdt is imo géén kattenliefhebber, Ik gun de kat nog liever een leven van 3 jaar gelukkig in de natuurlijke omgeving dan 10 jaar op een fluwelen kussentje, Binnen houden omdat ze kostbaar zijn? Sorry hoor.... koop dan een kunststukje voor aan de muur, ook liep je te beweren dat je je dieren absoluut niet binnen kon houden omdat ze niet anders gewent zijn, ook
voer je je dieren niet en castreren? Sterilliseren nam je ook niet zo nauw in dat topic, zo nu en dan een nestje ach je kon de tel niet bijhouden je was niet eens op de hoogte van het aantal nesten?"

Slimmerik schreef:
Tjonge, ik erger me ook dood aan die katteneigenaren die het maar doodnormaal vinden dat buren moeten meegenieten van het gescheit en in dit geval het kwakkie dumpen van hun kater.

Waarom spreek jij jezelf zo tegen??
Verward

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:56

En zo hoort het Kim, daarbij ben ik super allergisch voor katten, dat ze als ik mijn schuifpui/deur open heb staan binnen komen
ben ik dus niet blij mee..
Maar dat schijnt dus mijn eigen verantwoording te zijn.
Cavia's zitten in een buitenren waar de katten keer op keer in inbreken, mar dat is
dus mijn eigen verantwoording..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:11

@chiqa ik kan je echt niet volgen... Verward
Hier gaat het over katten in een woonwijk waar anderen last van hebben. Bij ons lopen alleen wilde katten...ik woon in het buitengebied. Katten die we zelf gehad hebben zijn altijd gesteriliseerd...ik heb nog nooit een nest katten gehad. En mijn dieren komen niet bij de buren.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 09-04-08 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:12

slimmerik schreef:
@chiqa ik kan je echt niet volgen... Verward

Nou ik jou dus ook niet, de uitspraken die jij hier in dit topic plaatst strijken dwars tegen
opmerkingen in die je een tijdje geleden in een soort gelijk topci heb geplaats, vraag me af waarom je jezelf zo ontzettend tegenspreekt?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:15

Chiqa schreef:
Nou ik jou dus ook niet, de uitspraken die jij hier in dit topic plaatst strijken dwars tegen
opmerkingen in die je een tijdje geleden in een soort gelijk topci heb geplaats, vraag me af waarom je jezelf zo ontzettend tegenspreekt?

Je verwisselt me vast met iemand anders Haha!

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:23

Toch niet, ik heb het even nagezocht. Lachen Inderdaad tegenstrijdige meningen..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:32

Mijn kat komt niet buiten (wel op t balkon), maar zodra k n ander huisje heb met tuin gaat ie wel naar buiten, maar alleen aan n tuigje of in n ren. T is zo'n mafkees die zich door iedereen laat oppakken, en zo mee gaat met n vreemde. En daarvoor betekent ie net iets te veel voor me.
En hij ziet er lief en aaibaar uit (Maine Coon).

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 22:33

Tenshi schreef:
Toch niet, ik heb het even nagezocht. Lachen Inderdaad tegenstrijdige meningen..

Als je het nagezocht hebt dan wil je hier vast de link wel even plaatsen of anders pb-en .... maar vooralsnog heb ik een vermoeden van een dikke duim Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 23:14

Slimmerik dus je weet niet wat je gezegt had? Ben je dat vergeten?
Ik vind het echt opvallend, in dat topic brand je iedereen af die hun kat binnen houden
en neem je het niet zo nauw met de verzorging en voorplanting, ik zie in dit topic
toch hele andere uitspraken voorbij komen, mag ik dat opvallend vinden, vraag me af wat de reden is van die tegenspraak?

Bovendien zijn de onderstreepte opmerkingen echt door jou gemaakt Lachen Zoeken kan je zelf ook heel goed denk ik

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 00:03

Citaat:
Hierin heb ik opmerkingen van jou voorbij zien komen als

"Iemand die een kat in huis houdt is imo géén kattenliefhebber, Ik gun de kat nog liever een leven van 3 jaar gelukkig in de natuurlijke omgeving dan 10 jaar op een fluwelen kussentje, Binnen houden omdat ze kostbaar zijn? Sorry hoor.... koop dan een kunststukje voor aan de muur, ook liep je te beweren dat je je dieren absoluut niet binnen kon houden omdat ze niet anders gewent zijn, ook
voer je je dieren niet en castreren? Sterilliseren nam je ook niet zo nauw in dat topic, zo nu en dan een nestje ach je kon de tel niet bijhouden je was niet eens op de hoogte van het aantal nesten?"

Bij mij leven de huisdieren inderdaad niet de hele dag binnen maar kunnen en gaan ook niet ons terrein af. (Terrein is ook 70 ha Knipoog ) Katten die hier op het bedrijf rondlopen zijn geen katten van ons en regelmatig verorberen de honden er een paar. Ze zijn totaal verwilderd en die we te pakken krijgen die gaan naar het asiel.

Ooit hebben we een poes als kado gekregen en die hebben we dan ook laten steriliseren. Die had ook een zendertje om zodat ze het terrein niet kon verlaten. Helaas na 3 jaar overleden.

Aangezien mijn man een kattenhater is en we dus nooit een kat zullen kopen of in huis nemen, voelen we ons niet geroepen om de poezen die een ander los laat lopen en bij ons de hooizolder als nieuwe woning betrekken, te laten steriliseren. Deze worden dus ook vanzelfsprekend niet gevoerd en blijven vaak niet langer als een paar dagen. Regelmatig vinden we doosjes met nestjes op ons terrein. Allicht achtergelaten door gedupeerden uit woonwijken van loslopende poezen en katers. Deze nestjes worden ook naar het asiel gebracht.

En ik brand niemand af om hun kat binnen te houden. Maar wel op eigen terrein te houden. Als je geen tuin hebt dan kun je imo beter geen kat nemen tenzij je ze als kitten nooit buiten went. (zou niet mijn keus zijn overigens)

In dit topic gaat het dus duidelijk over katten die zomaar de buurt ingestuurd worden. Hardstikke fout dus en niet sociaal.

Niets tegenstrijdigs in mijn uitlatingen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-04-08 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 00:11

KiWiKo schreef:
dus als mijn honden jouw kat pakken dan ben jij boos op mij......... maar als jouw katten het konijn van de buurvrouw pakken dan had zij dat dier maar niet moedwillig in gevaar moeten brengen.........

ergens klopt er hier iets niet, kan er nog niet helemaal mijn vinger op leggen....... maar iets is hier wat scheef ergens

en ik zal jouw woede meer dan kunnen begrijpen en me doodschamen voor wat mijn honden gedaan hebben...... en zeker de schade vergoedden, en er alles aan doen om dit in de toekomst te vermijden.

ik ga je zeker niet uitlachen, want nogmaals ik zou me meer dan schuldig voelen

En in alle 2 de gevallen loopt haar kat op andermans terein...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 00:21

wij hebben zelf een poes die ook veel buiten loopt,maar die is dus gelijk geholpen toen dat kon.
onze buurman heeft vele katten loslopen, ook op ons erf woont er nu eentje van hem, maar die kreeg dus aan de lopende band jonge kittens
van de zomer zelfs stiekem de dierenamulance laten komen om een nestje op te komen halen van 4 diertjes,want die oude boer vermoorde de kittens altijd door ze levens te begraven.

zelfs het aanbieden om zijn katten weg te brengen om geholpen te worden en de kosten voor de operaties die betaald zouden worden door de dierenarts hebben er nooit voor kunnen zorgen dat hij er toestemming voor gaf om de boel onvruchtbaar te maken.

niet het feit dat andere katten op ons erf rondlopen, kittens krijgen ( man.. minimaal 8 nestjes in de tijd dat we hier wonen Clown ) of zelfs doodgaan OP mijn dure koets ( de maden krioelden de koets door Nagelbijten / Gniffelen ) zorgen hier voor de overlast,maar wel het feit dat die arme beesten aan de lopende band kittens krijgen die vervolgens altijd vermoord werden.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 00:33

@ Lowara: Als ik jullie was zou ik de kat van de buurman gewoon stiekem laten steriliseren. Dit is voor de kat geen doen en de boer vermoord de kittens alleen maar. Persoonlijk vind ik dat van de boer een vorm van dierenmishandeling, helemaal door ze levend te begraven! Wat een rotkerel...

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 00:44

jeetje dat is flink noten, hoe je het draait of keert het zijn voor jou kosten.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 00:47

Agossie schreef:
@ Lowara: Als ik jullie was zou ik de kat van de buurman gewoon stiekem laten steriliseren. Dit is voor de kat geen doen en de boer vermoord de kittens alleen maar. Persoonlijk vind ik dat van de boer een vorm van dierenmishandeling, helemaal door ze levend te begraven! Wat een rotkerel...

dat durfden we niet, als er ruzie zou komen hadden we een groot probleem ivm dat we een noaberschap zijn EN dat we zijn weide huurde voor de paarden.
Verder ging het hier om een stuk of 5 katten, niet slechts eentje helaas.
gelukkig is de beste man zo dement als een deur geworden en verplicht opgenomen, dus huis is sinds enkele weken verkocht en nu in bezit van wat "slimmere" mensen. ( inclusief dat we de weide mogen blijven huren Clown )
( uiteraard werden de katten zonder eten achtergelaten bij de ovedracht en mochten de nieuwe bewoners het huis alleen kopen INCLUSIEF de "zwerf' katten)

dus we hopen dat de boel binnenkort wel geholpen is Ja

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:16

Ik hoop dat de nieuwe eigenaren wat beter voor de katten zorgen! Maar ik begrijp dat jullie inderdaad problemen gehad zouden hebben als jullie stiekem actie hadden ondernomen. Tja, misschien hebben al die kattenzieltjes wraak genomen op de 'beste' man! Clown ROFL

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:53

Slimmerik: ik heb zelf 2 katten op mijn appartement nu, beide katten die buiten geleefd hebben, de ene is er zelfs opgegroeid, en ik heb niet de indruk dat ze het spijtig vinden. De hele dag op de bank liggen, en niet eens naar het raam kijken...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:22

poes schreef:
Slimmerik: ik heb zelf 2 katten op mijn appartement nu, beide katten die buiten geleefd hebben, de ene is er zelfs opgegroeid, en ik heb niet de indruk dat ze het spijtig vinden. De hele dag op de bank liggen, en niet eens naar het raam kijken...

Prima toch Poes Knipoog. Het feit dat een kat "het" op een kattenbak doet maakt het ook gemakkelijker. Genoeg te spelen in huis is dan natuurlijk ook een must Knipoog . Ik zelf ken geen binnenkatten maar je ziet als eigenaar zelf wel of dat kan of niet neem ik aan.

Je zadelt iemand anders er in ieder geval niet mee op. Go jij! Go jij!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 01:46

Huilen van het lachen Er ligt voor ruim 400 euro aan speeltjes en geen van beiden die ernaar om kijkt Huilen van het lachen "Buitenkatten" kennen helaas het concept "spelen" niet Lachen Vreten en lekker warm zitten en zoveel mogelijk energie besparen door te rusten zijn hier favorieten Haha!

Voorwaarde bij mij was wel: ik wou absoluut asielkatten, maar van zodra ze zouden treuren, zoek ik een leuke plek voor ze bij iemand die ze buiten laat lopen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 01:47

Ik heb trouwens wel een binnenkat gekend die binnen opgegroeid was en zich te pletter verveelde, dit zie ik echt niet terug bij de mijne.

En dat van die kattenbak... kan nog tegenvallen de eerste weken met een net-ex-kater Knipoog