Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:37

Ik heb ook een labrador, zonder papieren! Haha!

Weet geen eens of die erbij zaten, heb er nooit om gevraagd.
Hond moest weg omdat mensen priveproblemen hadden.
Ik heb voor de hond betaald en ben weg gegaan.
Mijn broer heeft een labrador met papieren, wat dat dier allemaal niet heeft gehad, echt bizar.
Last van heupen, ogen, opeens niet meer kunnen opstaan, speciaal voer e.d.

Ze schelen 1 maand, mijn hond is 1 maand ouder, ziet er veel beter uit! Schijnheilig

Loopt beter, kan springen, gekkigheid.

Ze hebben 2 jaar op een lijst gestaan bij een hele goede fokker, dus daar zou het niet aan mogen liggen maargoed...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:53

wij hebben ons hondje(kruising spaniel met iets onbekends)in oktober uit het asiel gehaald,hij was toen 11 jaar.

ik kan me voorstellen dat mensen liever zo'n hond uit het asiel halen dan er €1500 aan uit te geven,er zijn zat honden ook zonder papier die op een baas wachten.

helaas zijn het idd soms bepaalde figuren die een staff kopen,alleen omdat ze 'stoer' zijn en dan er ook nog op kicken om ze zonder stamboom te nemen.

zulke mensen moeten ze aanpakken,want er zijn ook gewoon echte liefhebbers.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:22

Bij de hond van mijn zus gaat het niet om de tanden, maar de bijtkracht..
De argentijnse dog staat totaal niet bekend om het bijten of agressie, maar ze verbieden het omdat hij een enorme bijtkracht heeft dat als hij agresief word echt lelijk kan bijten, en doorbijten!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:31

Uit een test is gebleken dat de herder een grotere bijtkracht heeft dan de daaropvolgende rottweiler en de daaropvolgende pitbull...
De rottweiler had de meeste moeite om los te laten door zijn agressie.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:48

griebels schreef:
Uit een test is gebleken dat de herder een grotere bijtkracht heeft dan de daaropvolgende rottweiler en de daaropvolgende pitbull...
De rottweiler had de meeste moeite om los te laten door zijn agressie.

yes dat klopt.. had adt filmpje hier ooit ergens geplaatst.. zal hem ff opzoeken

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:51

Waarom laten de Staffords dan in hemelsnaam nooit los?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:59

Die laten wel los... En ze kunnen ook van agressie vasthouden, net als de rottweiler en de herder en de st bernhard etc etc...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:00

Is het niet zo dat de kaak op slot gaat? Zoals de knie van een paard ook doet?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:06

poes schreef:

Ja, dat heb ik ook altijd gehoord!
Maar nu is dat weer niet waar?

Maargoed, vasthouden blijven ze, dus vind ik ook niet echt handig! Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:23

poes schreef:

nee dat is de grootste fabel die er rond gaat over staffords.. Knipoog

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:25

LimaGentle schreef:
poes schreef:

Maar wat is dan de reden dat ze niet los laten?
De agressiviteit die dan tot uiting komt?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:26

Es79 schreef:
LimaGentle schreef:

Maar wat is dan de reden dat ze niet los laten?
De agressiviteit die dan tot uiting komt?

Dat denk ik, ja! Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 00:28

het is de spier die als het ware verkrampt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 07:06

grappig dat mensen van staffs wel zulke dingen onthouden,maar als blijkt dat een rottweiler bovenaan staat hoor je niemand?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:41

Snoevie schreef:
grappig dat mensen van staffs wel zulke dingen onthouden,maar als blijkt dat een rottweiler bovenaan staat hoor je niemand?

Mensen van staffs willen alleen maar positieve dingen onthouden over hun hond... Knipoog

Nou dat filmpje is een moment opname en waarschijnlijk niet helemaal eerlijk. Sterke rotweiler gebruikt en zwakke staf of zo. Knipoog Hier zijn de feiten:

Afbeelding
bron:

http://www.edba.org.au/courier.html

hier het onderzoek: http://www.edba.org.au/responsetocouriermail.html

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:09

moet je aan een dierenarts vragen wat voor honden ze het mist lief zien...zijn niet de staffords hoor, helaas de voor de rottweilers.

Maar buiten dat; je moet altijd goed bij aanschaf weten wat voor hond je neemt!.. en waarvoor je een hond wil...mooi voorbeeld van zo verkeerd denken....ze nemen een jack russel, lekker klein hondje,, hoeft niet zo vaak uit....maar ze vergeten dat het ook een terrier is...en elke terrier is hetzelfde!..klein of groot..ze hebben energie voor 10 en dat moet je in goede banen leiden anders krijg je een vals kreng..het ligt niet aan de hond, het ligt nog altijd aan de eigenaar wat die met de hond doet en onwetendheid van de baas

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:14

Daar geloof ik niks van, ik weet dat bijna alle dierenartsen kleine honden als minst lief zien. Omdat er vorige keer nog een enquete is over geweest

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:21

Jasmijn76 schreef:
moet je aan een dierenarts vragen wat voor honden ze het mist lief zien...zijn niet de staffords hoor, helaas de voor de rottweilers.

Wij hebben rottweilers gehad. Waren lieve beesten (gelukkig). Onze dierenarts was iig gek op onze honden. Maar hij was als de dood voor onze papegaai.

Kun je dus geen deugdelijk onderzoek vinden: wat jouw dierenarts vindt Haha!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:25

Jasmijn76 schreef:
Maar buiten dat; je moet altijd goed bij aanschaf weten wat voor hond je neemt!.. en waarvoor je een hond wil...mooi voorbeeld van zo verkeerd denken....ze nemen een jack russel, lekker klein hondje,, hoeft niet zo vaak uit....maar ze vergeten dat het ook een terrier is...en elke terrier is hetzelfde!..klein of groot..ze hebben energie voor 10 en dat moet je in goede banen leiden anders krijg je een vals kreng..het ligt niet aan de hond, het ligt nog altijd aan de eigenaar wat die met de hond doet en onwetendheid van de baas

Hier ben ik het opzich wel mee eens.
Bij ons op stal hebben we sinds half jaartje een JR. Tommy, en klein energiek ding. Toen hij kwam was hij vals, hij beet in je voeten als je niet uitkeek, als je even met je hand zwaaide had je bijna een beet te pakken. Je mocht bijna nergens aan komen van hem. Nu dus, een paar maanden later, is hij super lief. Hij klimt bij je op schoot, hij komt graag knuffelen, wil altijd erg graag spelen. Alleen is hij wel jaloers op de 2 grote boxers die nog bij het huis lopen, want als Boris en Boefje meer aandacht krijgen dan Tommy, wil Tommy nog wel eens lelijk gaan doen. Maar dan met een aai over de kop is het weer goed Lachen

Dus zo kan een hond veranderen van eigenaar, want bij z'n vorige woonde hij in een flatje bij een oma die bang voor hem werd. Nu woont hij op veel hecktare grond, met lekker veel bossen en waar hij ruim kan spelen met andere honden! Geweldig vindt ie het.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:44

Maar als de spier verkrampt, schiet het dus wel degelijk vast? (heb ook geen flauw idee welke anatomische manieren er zijn om een kaak of knie op slot te zetten).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:32

slimmerik schreef:
Snoevie schreef:

Mensen van staffs willen alleen maar positieve dingen onthouden over hun hond... Knipoog

ik heb helemaal geen staff Knipoog

maar het is gewoon niet eerlijk dat staffs gelijk in alles de ergste zijn,en als dat dan eens een ander hondenras is,hoor je niemand.

overigens is elke hond een individu,dat vergeten veel mensen.

en ik geloof best dat de bijtkracht van een staff hoger ligt dan die van een andere hond,alleen zijn het juist honden die niet snel bijten.

maarja als je dan zo doordramt totdat ze het eindelijk doen(iehh boze staff)dan bijten ze flink ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:42

Rottweilers zijn ook geen lieverdjes en ook herders niet als ze in verkeerde handen komen. Ben dat helemaal met je eens. Ergens heeft de regering gewoon een grens moeten trekken. Een verkeerd gefokte stafford (een waarvan de ouders géén MAG test hebben ondergaan) kan gewoon een moordmachine zijn.

Een staf mét papieren, daarvan zijn tenminste de ouders nog getest en mag men aannemen dat de valsigheid er tenminste niet ingefokt is.

We hebben het trouwens steeds over het rás pitbull en stafford maar dit zijn eigenlijk geen rassen maar kruisingen........ gefokt om te vechten in eerste instantie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:45

Snoevie schreef:

Sorry Snoevie, maar dit is wel wat ik heb meegemaakt.
Met rottweilers hebben mijn honden nooit bonje gehad maar wel met Staffords, dus dat is waarop ik het baseer!

En ik vind de Staff hartstikke lief maar ben wel eerlijk erin hoe ik ze zie en hoe ik ze heb meegemaakt.
Misschien ook belangerijk om daarover na te denken...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:49

LimaGentle schreef:
het is de spier die als het ware verkrampt

Dus er gebeurt dus wel degelijk iets waardoor ze vasthouden en niet loslaten!

Een keer greep mijn Stafford mijn Labrador, ik dacht, nu is mijn Lab dood, nu gaat ie eraan...
Heb zo hard op dat beest in staan schoppen en niet loslaten he!
De Staff had hem vast bij zijn keel en zag allemaal bloed naar beneden sijpelen.
Uiteindelijk heb ik zo hard op hem in staan beuken Schijnheilig (ik was alleen) dat hij heeft losgelaten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:52

Es79 schreef:
Snoevie schreef:

Sorry Snoevie, maar dit is wel wat ik heb meegemaakt.
Met rottweilers hebben mijn honden nooit bonje gehad maar wel met Staffords, dus dat is waarop ik het baseer!

En ik vind de Staff hartstikke lief maar ben wel eerlijk erin hoe ik ze zie en hoe ik ze heb meegemaakt.
Misschien ook belangerijk om daarover na te denken...

nouja hoef je geen sorry voor te zeggen,hoor
jij hebt er nu eenmaal geen goede ervaring mee,en dat is balen,want nu denk je er waarschijnlijk elke keer aan als je ze ziet.
dat jouw honden bonje met een staff hebben,misschien klikt het gewoon niet?kan ook.

ik heb weinig goede ervaringen met rottweilers en bouviers,maar daar ga ik ook niet alleen slechte dingen van aanhalen(zo van kijk eens wat een gevaarlijke ... ik zeg niet dat jij dat doet)