Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik zit me hier echt op te vreten (KITTENS!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:49

nickyu schreef:
Citaat:
De andere kant, een betere wereld begint bij jezelf.

yep en daaromzijn al onze eigen katten gecastereerd of worden gecastereerd Knipoog

Precies, daarom is ook mijn kat gecastreerd en draag ik mijn steentje bij door te werken in het asiel en zoveel mogelijk mensen te overtuigen van het belang hun kat te castreren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:05

Wuis schreef:
Ach.. Bij mijn huis hangen ook bordjes; 'Beware of the madness hamster' ... Haha!

En op mijn voliere met parkieten een bordje; ' Afgericht om te doden' (van Flodder Haha!). Schijnheilig

Haha! Haha! Bloos

Ik hoef geen bordje te hangen, 1x proberen te aaien en ze weten meteen hoe het zit Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:07

Wuis schreef:
Es79 schreef:
Ik ben een dieren-mens en een mensen-mens, sinds ik kinderen heb grijpen kinderen mij ook erg aan moet ik zeggen.

Ik heb een gruwelijke hekel aan kinderen... Bloos Haha!

Dat was mijn vermoeden al!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:10

nickyu schreef:
Citaat:
De andere kant, een betere wereld begint bij jezelf.

yep en daaromzijn al onze eigen katten gecastereerd of worden gecastereerd Knipoog

En daarom doe ik andere dingen die ik belangerijk vind waarvan ik denk wat het juiste is! Haha!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:15

*zucht* ik ga vanavond een kittentje van 5 weken ophalen bij mensen die er genoeg van hebben.

Het 'seizoen' is weer begonnen:S

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:17

Honey79 schreef:
*zucht* ik ga vanavond een kittentje van 5 weken ophalen bij mensen die er genoeg van hebben.

inderdaad, de ronlopende ongecastreerde katters mogen nog eens nodeloos verdubbelen erg leuk Lachen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 22:46

katiavl schreef:
Honey79 schreef:

inderdaad, de ronlopende ongecastreerde katters mogen nog eens nodeloos verdubbelen erg leuk Lachen

En de poezemoeders dan? Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 00:47

en hier kwam vandaag weer een opvang konijntje ,..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 08:44

mensen die hun poezen niet castreren zijn evengoed van schuld

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 11:48

katiavl schreef:
mensen die hun poezen niet castreren zijn evengoed van schuld

Ja

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 11:49

maar dat is nog geen reden om je kater niet te laten castreren...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 13:00

Ik mag toch hopen dat ik de post van Jolandaa op pagina 1 verkeerd heb begrepen zeg...

Iemand had het over een vergoeding op castreren en sterelliseren. Dat is wel degelijk mogelijk..we spreken hier dan ook over een vergoeding/tegemoedkoming, want je beslist zelf een kat aan te schaffen, maar om ellende te voorkomen, of het probleem te verbeteren is er een tegemoedkoming ingesteld. Kan je gewoon opvragen via je DA als je je kat laat casteren. Geloof dat bij een castratie op €15 korting ligt en sterellisatie op €30..even vragen naar het subsidieformulier, invullen, officiele factuur meesturen en je krijgt het geld teruggestort.

Vind dat in en in triest dat die regel ingevoerd moet worden, om voor mensen de stap naar het helpen van de kat kleiner te maken.

Vind het dan ook weer goed Wuis dat je er weer aandacht aan besteed.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:14

hey dat wist ik niet kimberley
nu wilde we de poezen toch laten helpen maar 2x30 euro is toch een flinke slok op een boterham ..om het zo maar eens te zeggen Bloos
zal der eens naar vragen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:45

Nou precies Nikyu, het gaat om eem hoop centjes en alle beetjes zijn immers mooi meegenomen Lachen
Als ze het niet bij je DA weten, pb me dan even, dan zal ik mijn DA even bellen hoe dat aanvraagformulier heet.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 00:43

Honey79 schreef:

Kan jij lezen of niet?

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 03:18

Es79 schreef:
Honey79 schreef:

Kan jij lezen of niet?

Even voor jouw info, ook poezen worden gecastreerd (en dat noemt men in de volksmond steriliseren).

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 03:41

Ik heb 2 stal-katten allebij uit het assiel.
1 van die 2 hebben wij juist genomen omdat zij anders een
spuitje kreeg omdat ze is aangereden en een lekkende blaas
heeft en geen staart... Maar me volgende kat neem ik weer
uit het assiel en niet van marktplaats.zoland er mensen dieren blijven kopen van marktplaats blijf het aanbod groeien.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:46

Hmmm nu ga ik heel bokt over me heen krijgen waarschijnlijk Knipoog maar ik heb ook een kitten verkocht via marktplaats. Een tijd heb ik gedacht dat mijn kat wel erg alleen was als ik naar mijn werk was. Ik dacht dat het leuk zou zijn voor haar om een maatje erbij te hebben, ook op aanraden van mijn dierenarts. Probleem was wel dat mijn kat al eens eerder heeft samengewoond met een andere kat (haar broertje) en zich daardoor erg liet onderdrukken met als gevolg dat ze vrijwel niets at, alleen maar verstopt zat en gewoon niet gelukkig was (daarom heb ik haar ook in huis genomen). Als er dus een kat bij zou komen, moest dat er een zijn waardoor zij zich niet bedreigd zou voelen, op aanraden van mijn dierenarts een kitten. Die zei dat dit eigenlijk altijd goed gaat. Ik heb bij kennisen een kitten opgehaald, op voorwaarde dat ie terug zou mogen als het echt niet zou werken..

Helaas het werkt dus neit. Mijn kat was compleet over de rooie, en die kleine merkte al snel dat mijn kat bang voor hem was, dus werd erg dominant. Ik heb het een aantal weken aangekeken, dacht dat het wel bij zou trekken, maar het ging van kwaad tot erger. Toen ik die kennisen opbelde, vertelden ze dat ze toch eigenlijk dat kitten niet terug wilden hebben Boos! dus besloot ik zelf naar een goed tehuis te zoeken. Ik wilde niet dat ie naar het asiel zou gaan, daar zit het al zo ontzettend vol. Ik heb een advertentie gezet op marktplaats, dat ik een kitten aanbood, op voorwaarde dat ik een aantal keer mocht komen kijken hoe het ging (en dat t geen slangenvoer zou worden Bloos ) Er belde een vrouw op, haar kat was net doodgereden, zij en de kinderen waren er kapot van, en natuurlijk mocht ik langskomen, graag zelfs!! Inmiddels is het een zeeeer gelukkige volwassen kat, waar lekker veel mee gespeeld wordt, lekker veel aandacht, mag fijn naar buiten, etc etc... Ben blij dat ik het op deze manier heb gedaan!

LadyVal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:54

de meeste mensen hier scheren toch iedereen over 1 kam
de kittens die hier rond lopen hebben allemaal een baasje,
en nog krijg ik vaak de vraag of ik nog mensen zoek omdat mensen er moeilijk aan kunnen komen
2 van de kittens gaan zelfs naar almere..
je zou es achter kittens aan moeten bellen op marktplaats,
blijkt nog niet zo makkelijk te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:26

Laten die mensen dan eens in een asiel kijken. Rolleyes

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:31

LadyVal schreef:
de meeste mensen hier scheren toch iedereen over 1 kam
de kittens die hier rond lopen hebben allemaal een baasje,
en nog krijg ik vaak de vraag of ik nog mensen zoek omdat mensen er moeilijk aan kunnen komen
2 van de kittens gaan zelfs naar almere..

Ja klopt, iemand die ik ken heeft ook altijd jonge katten, en daar komen echt mensen van verre op af.

Al vind ik dat als je geen jonge katten wil opvoeden en dergelijke je kat gewoon moet laten helpen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:37

Wuis schreef:

inderdaad, zeg gewoon wil je kittens in het asiel zitten er genoeg. Nu word er precies gedaan alsof er een tekort is aan kittens.
In het asiel hier liggen er vers van de pers als vijf nestjes

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 10:42

Ik vind het ook niet kunnen..
Mensen moeten echt nadenken over de gevolgen en niet menen dat kittens zo schattig zijn (voor hun alleen de eerste paar weken)..

Ook heel leuk, als de zomervakantie begint en de mensen op vakantie gaan is er in 1x een overvloed van mensen die hun dieren dumpen verschrikkelijk! We hebben een dierpension en worden dan wel eens gebeld.. Een paar jaar geleden hadden ze waarschijnlijk een zwangere moederpoes gedumpt in het bos dicht bij ons.. De poes is in het bos bevallen en we hebben ze moeten vangen met een kooi, sommige kwamen wel naar ons toe lopen.. maar hoe langer het duurder, hoe schuwer ze werden.
Uiteindelijk hebben we er 4 gevangen, 2 verkocht aan een goed adres en 2 hebben we er zelf gehouden.

Een kleine moeite om je dieren te castereren. Er zijn zelfs acties van da's dat er gratis gecastereerd word! Ik snap die mensen iig niet..

[edit] Al onze katten zijn gecastereerd.. En áls we een nestje willen blijven die katten binnen net zolang tot ze gecastereerd worden, aangezien we ze niet zwanger willen hebben van een vreemde kat Nagelbijten / Gniffelen
Maar we hebben al een hele tijd geen nestjes gehad..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:00

katiavl schreef:
Wuis schreef:

inderdaad, zeg gewoon wil je kittens in het asiel zitten er genoeg. Nu word er precies gedaan alsof er een tekort is aan kittens.
In het asiel hier liggen er vers van de pers als vijf nestjes

Toen ik een kitten wilde, ben ik ook eerst naar het asiel gegaan...Echter, daar was een flinke WACHTLIJST (jaja! Gestoord ) voor kittens, van toch minstens een aantal maanden, afhankelijk van hoeveel ze er zouden binnenkrijgen uiteraard...

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 11:16

LadyVal schreef:

Toevallig heb ik dat eens gedaan (niet voor mezelf, ik hoef geen beest van marktplaats), en het was nog makkelijker dan een scheet laten. Ik belde, vroeg naar de kitten en kon haar de volgende dag halen (omdat ik zelf niet eerder kon, mocht ook direct). En ook nog in de regio. En ook nog gratis.

Geluk? Misschien. Het was de eerste en absoluut laatste keer dat ik zoiets gedaan heb. Beestje kwam ook bij mensen vandaan die weigerden hun poezen en katers te laten helpen. Fokte maar aan daar.

Trouwens, het is toch algemeen bekend dat bij asielen een wachtlijst staat voor kittens en pups? De meeste mensen willen nu eenmaal een jong dier, dat is zogenaamd leuker. Die zijn dus ook altijd als eerste weg. Maar om omwille van zo'n wachtlijst nu het doelloos vermeerderen te stimuleren... Nee, zou ik niet doen. Dan maar even wachten, bij een fokker kun je immers ook vaak niet direct kiezen en ophalen.