Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marshaha

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:56

min (ja ook siamees) wilde ik 3 weken binennhouden toen ik hem kreeg
na enkele dagen werden we al gek van hem gemauw, even voet bij stuk houden dacht ik nog..
maar hij sprong toen dagelijks uit het slaapkamerraam (1e etage) om toch buiten te kunnen

sorry, ik ga hem het buiten lopen niet afnemen. hoe erg ik het ook zou vinden als er iets met hem zou gebeuren

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:09

hahaha!! nou idd..dat doet die van mij dus ook.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:20

Ik kom er net pas in, heb ook niet alles gelezen maar hierbij mijn mening.
Ik woon in een stad en heb 2 katten. Die houden we binnen of aan een lijntje in de tuin. Ik merk wel dat ze heel graag buiten zijn met dit weer. Dat doen we dus ook zoveel mogelijk.

Ik laat ze niet los, omdat ik in de eerste plaats niet wil dat er iemand last heeft van mijn huisdieren. Dan bedoel ik dus poep, maar ook mensen met vijvers of volieres.
Zou het vreselijk vinden als ie andermans huisdier doodt, en nog veel vreselijker als hij daardoor vergiftigd of beschoten werd. Of dat ie inderdaad aangereden wordt. Dat ie niet thuis komt, dat je niet weet hoe of wat.

Bovendien is 1 van mijn katten extreem dominant, die tolereert eigenlijk alleen mijn man en mij. Als wij er niet bij zijn sta ik echt niet voor hem in, het is een heel goede waakkat, gaat niet aan de kant voor mens of hond. En bij ons is het een mak schaapje.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:30

Go jij! Go jij! Ikbenellen,super!! zo zou ik het dus ook doen...meer ook omdat ik vind dat de eigenaar verantwoordelijk is voor een huisdier,en niet de omgeving.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:51

Juistem, dank je Kimmie. Wij hebben onze katten al vanaf 12 weken (ze zijn nu 15 jaar) en het is niet altijd makkelijk, maar zeker wel aan te leren.

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 10:56

ik denk t idd makkelijker aan te leren is als je hem van kitten af aan hebt..
mijn kat komt uit spanje.. ik had een advertentie geplaatst voor een binnenkat..heel veel reacties natuurlijk maar ja..ik zag de blauwe kijkers van currito en ik was verkocht! hij was 1,5 jaar en volgens de eigenaar een binnenkat..niet dus.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 11:00

Dan wordt het inderdaad lastig denk ik...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:15

[quote="Desiree"]

DAt vind ik een heel mooi voornemen. MAar om wat jij zegt ga ik nu twijfelen of katten wel geschikt zijn als huisdier. MAar ja, ik ken toch wel katten die heel geschikt zijn als huisdier. MAar dat zijn ook echte huiskatten.

Ik heb ook geen gemiddelde huiskatten, het is stuk voor stuk ellende veroorzaakt door mensen:

Patches: notoire sproeikater, gedumped als kitten langs een snelweg
Macho: zwerfkitten van de manege, mishandeld door kinderen, oogproblemen, zeer schuw
Cadpig: halfdood gevonden als (wild) kitten
Minet: als 18jarige gedumped omdat ze onzindelijk was ineens (tja wat wil je met een verwaarloosd gebit- waardoor ze een nierontsteking kreeg- nier was zo groot als een vuist- ze heeft het gered, maar kantje boord, ze woog nog geen kilo toen ik haar in huis nam)
Charley: als 16 jarige gedumped, daarna 1.5 jaar in asiel gezeten, vermoedelijk gedumped omdat hij heel erg kwijlde- hij had een bek vol wildvlees- is nu geopereerd en ziet er weer fantastisch uit
Ludo: uit het asiel- waar hij al 2x was ontsnapt en terug ging naar zijn oude huis, zijn baasjes zijn al lang dood- bij mij blijft hij wel, alleen ontsnapt hij soms (komt wel gewoon thuis maar kan een paar uur duren)

Weet je wat het gekke is...qua spelen, zoals jij zegt, verschillen honden niet veel van katten. Ook mijn katten komen met speeltjes aan (om weg te gooien zodat ze kunnen aporteren, ja katten kunnen dat ook !) de een is daar fanatieker in als de andere, maar zelfs mijn bejaarden katten zijn (makkelijk) te verleiden tot een spelletje!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:10

IKbenEllen schreef:
of aan een lijntje in de tuin.

Dat zou ik ook graag willen, dat ik ze een tuigje om kan doen zodat ze mee naar het park kunnen en eens buiten komen. Maar ze laten zich op hun zij vallen en komen niet meer overeind zodra ik het tuigje om heb gedaan. Heb het bij mijn moeder in de tuin ooit gedaan en ze liggen dus daadwerkelijk uren op hun zij totdat ik het tuigje weer af doe. Dus het is geen 'binnentic' ofzo.
Hoe wen je dat dan aan?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:39

enidan23 schreef:
dus kleine kinderen en dus katten kun je niks leren? desiree.. volgens mij maken kinderen vanaf hun geboorte een groot leerproces mee..net zoals elk ander op deze wereld..dus ook katten.
dus al weer een zeer domme uitspraak..desiree.

Nee, jij doet een domme uitspraak. WAar zeg ik namelijk dat je kleine kinderen niets kunt leren?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 01:43

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:32

Hoi Urielle,

ik heb mijn katten van jongs aan tuigjes om gedaan, maar ik kan er ook niet mee gaan wandelen hoor, dan gaan ze ook de hele tijd liggen. En in de tuin liggen ze ook voornamelijk te luieren. Vroeger nam ik ze in een reismand mee naar de dierenarts, dat lukt niet meer, nu gaan ze ook gewoon aan tuigje in de auto, dat gaat prima.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 08:40

Desiree schreef:
enidan23 schreef:
dus kleine kinderen en dus katten kun je niks leren? desiree.. volgens mij maken kinderen vanaf hun geboorte een groot leerproces mee..net zoals elk ander op deze wereld..dus ook katten.
dus al weer een zeer domme uitspraak..desiree.

Nee, jij doet een domme uitspraak. WAar zeg ik namelijk dat je kleine kinderen niets kunt leren?

enidan23 schreef:
dan vind ik je omschrijving dus gewoon verkeerd,desiree!
een klein kind is niet dom maar onwetend.
dus ik vind het een nogal domme omschrijving voor een volwassen vrouw.

Onwetend ja, maar ook dom omdat je ze niets kunt leren. DUs helemaal niet zo'n domme omschrijving.

Hier dus.....

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 09:53

thanx! goof!