Ja, ik wil eigenlijk geen kat alleen. Maar er zijn ook solitaire katten die het prima doen alleen maar voordat ik besluit dat zij zo'n poes is moet ik het toch echt een tijdje aankijken.
xYaartje
Geplaatst: 13-07-25 12:35
Ohhh ik word ook net zo hebberig van al die kitten foto's, maar Lola is echt echt echt echt de laatste kat (zeg ik heel hoop vol). Mijn huis is ook te klein voor 2 binnen katten en de weg te druk om ze buiten te laten.
Rustig de tijd geven Bellatrix. De juiste komt wel . Lola leeft ook alleen en ondervind daar geen hinder van. Die vind het heerlijk. Alle aandacht voor zichzelf. Het helpt wel denk ik dat de konijnen er ook nog zijn. Daar heeft ze ook een beetje gezelschap van. Maar zolang je het idee hebt dat je kat prima zonder een maatje kan gewoon rustig de tijd geven met wat voor jou en je over gebleven kat het beste werkt/past.
Hele drukke week gehad dus nog niet eerder kunnen reageren. Zolang ik Lola haar gang laat gaan en niet te veel bemoei met haar huidige ritme doet ze het moet ik zeggen echt wel goed. Wel regelmatig nog dat ze voor zich uit staart, maar niet dat ik denk: Het word te veel. 4 augustus weer controle bij de dierenarts met zowel Lola als mijn konijnen (de gewone standaard controle die mijn dieren elke 3 maanden hebben) en uiteraard vergeten een foto te maken van Lola dus die houden jullie nog te goed .
Marcella
Geplaatst: 13-07-25 12:45
Ben druk aan het kijken voor een kater voor Cathy.
Heb er 1 maar die geeft iets inteelt en ben geen fan van inteelt.
Inteelt waar? Elani heeft volgens mij ook in 4de of 5de lijn ergens de zelfde katten maar ik kon niet anders omdat er niks beschikbaar was. Binnen ons ras is het af en toe heel moeilijk en kom je er bijna niet onderuit. Nu heb ik een kater op het oog die geen inteelt geeft.
Oh dat is wel heel dicht erop ja. JA dat geloof ik. Nebelung is misschien wel nog erger dan Somali.
Berdien
Geplaatst: 13-07-25 13:46
Verleidelijk hè, die kittens. Bij de fokker van Cookie en Fudge zit een katertje van vijf maanden die nog geen nieuw huisje heeft. Maar we willen er echt geen drie
Ik zou het ook even aankijken Marlies Als je wel het idee krijgt dat ze alleen zijn niks vindt dan is er zo een nieuw vriendje gevonden.
Mooi die houten krabpaal! In ons nieuwe huis wil ik ook iets knappers dan wat we nu hebben. Al spelen ze nog wel veel deze, vooral het huisje is regelmatig het slachtoffer van Fudge
Genieten
En waar ik ben, zijn zij. Douchen met zijn drietjes is immers de enige optie
Marcella
Geplaatst: 13-07-25 13:50
Nebelung wordt niet voor niks met uitsterven bedreigde.
Maar er zijn maar 3 katers beschikbaar. De ene is vader van Cathy, grootouders en de laatste zit in de 3de en 4de generatie.
Jammer dat die variant gecastreerd is, maar die was ook niet echt populair bij neocat wegens blue point drager.
Bloedlijn was zeldzaam tot weinig gebruikt. En ben van mening dat blue point er altijd nog uitgefokt kan worden.
Ja dat is dus een reden dat wij katers over heel te wereld zoeken en halen en dan selectief zijn. Ik kan geen kater houden maar als ik dat zou kunnen zou ik ook heel selectief zijn wie een dekking krijgt en dat niet om mensen tegen het hoofd te stoten maar als ik iedereen zou laten dekken dan heb je weer een hele lijn weg gegooid. Dat is ook een de reden dat ik niet meerdere kittens uit een nest inzet in de fok of het moet in het buitenland zijn. Als meerdere fokkers zo zouden werken heb je dadelijk een aantal lijnen die wel gekruist kunnen worden en dan kun je daar weer verder meer werken.
Ja in januari mag Elani naar de kater. Eerder lukt niet ivm huis opknappen. En ik wil haar niet dragend hebben tijdens oud en nieuw omdat ze zo bang is voor vuurwerk. Of ja bang... gestrest. Dat is niet goed voor de kittens dus na oud en nieuw.
Heel begrijpelijk. Weet je al welke kater? Komen daar kortharige of langharige kittens uit?
Yom
Geplaatst: 13-07-25 14:57
is er hier iemand goed met fotoshop? De volgende show is in Pirates of the Caribbean thema en nou zou ik graag een foto van Cliff veranderen in dit thema
en dan met zoiets
xoranlover
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-25 14:57
Ja een somali kater. Komen alleen maar langharige (halflangharige officieel) uit. Zijn eerste kittens zijn nu 12 weken hele leuke katjes. Ze kunnen sorrel en wildkleur kitten krijgen.
Elani
x
Lasse (niet zijn voordeligste foto hier is ie nog jong en net pas daar hij moet nog op de foto.