Ik denk dat evamarie toch echt haar kennis op het gebied van dierenleed moet gaan uitbreiden want het klinkt nu, voor mij, als een jong kind die vegetariër is geworden 'omdat het zielig is'. Een jong kind kun je niks kwalijk nemen dat ze het zielig vinden, je kunt ze wel informeren en leren wat daadwerkelijk zielig is en wat niet zodat ze hun keuze kunnen onderbouwen.
Een slang ratten, kuikens of konijnen voeren is niet zielig en ook geen dierenmishandeling, het is nodig om het dier in leven te houden. Waar je wel op kunt letten is hoe deze pinkies 'geproduceerd' worden.
Er zijn ook genoeg slangen die gehouden worden voor het behoud van een bepaald soort, net zoals bepaalde fokprogramma's in dierentuinen. Noodzakelijk voor het blijven bestaan van het dier.
Als je dat wél dierenmishandeling vind dan moet je zeer zeker geen honden en katten houden. Want waar die slang niet eens iedere dag moet eten, eten mijn honden en katten +100kg vlees weg per maand. Dan heb ik het nog niet gehad over de karkassen die ze krijgen zo nu en dan. Hier in het bos geschoten reeën, konijnen of fazant bijvoorbeeld. Dat zou dan ook niet ten goede zijn voor het dierenwelzijn met jouw berenadatie? En dan moeten we zeker stoppen met het houden van honden en katten.
Wat je je wel mag afvragen of daadwerkelijk met dierenwelzijn te maken heeft zijn juist al die 'adopt don't shop' campagnes en de vliegtuigen vol met zwerfhonden die naar NL worden gehaald. Veel van die honden maak je er helemaal niet gelukkig mee om in ons kikkerlandje te moeten wonen, functioneren en überhaupt leven. Die waren veel beter af of straat of naar mijn mening, afgemaakt. Maar egoïstisch NL wilt graag laten zien hoe goed ze bezig zijn met hun 'rescue mission'. "Kijk mij! Ik heb een rescue!".. die doodongelukkig is, niet wil/kan functioneren, stijf staat van de stress... Top gedaan Gerda!
Dat wilt niet zeggen dat ál die hondjes zo zijn, want ik ken er een aantal die ontzettend leuk en gelukkig zijn in NL en prima functioneren. Heerlijke hondjes en heerlijke baasjes. Maar het merendeel? Dat hadden ze beter kunnen vangen, steriliseren/ castreren en terugzetten of afmaken.
Als je die keuze bewust en eerlijk kunt maken, in welke situatie dan ook, dan ben je met dierenwelzijn bezig. Niet als je doodleuk de PvdD volgt, die roeptoeteren zoveel bull

dat de BBB het beter voor elkaar heeft wat betreft dierenrechten.