Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 03:28

Neej schreef:
Ff op jullie site gekeken maar wat een gave honden heb jij zeg! Ziva heeft een errug leuk hoofd, mooi type :)

Spannend dus!

Heel spannend! Kijk er enorm naar uit, wij allemaal overigens! Bedankt voor je lieve compliment, we zijn ook heel trots op allemaal :D

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:19

Is Ziva al loops Ingeborg? Ik ben erg benieuwd naar de pups!

Met Ayvie gaat het super. Ze word zo groot en zo mooi <3 nog steeds helemaal blij met haar. Helaas sloopt en pakt ze alles wat ze kan vinden en zijn nu ook de spullen op het aanrecht niet meer veilig :+
Hier is vannacht aardig wat sneeuw gevallen en Ayvie vind de sneeuw helemaal geweldig. Dus vanmorgen al vroeg naar de hei geweest met haar waar ze zich heerlijk heeft kunnen uitleven!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En deze is van vorige week. Waterplassen zijn helaas ook erg leuk....
Afbeelding

_Denise_

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:43

Gave foto's van Ayvie! Wat is ze mooi getekend zeg! Wel redelijk bekend beeld trouwens, ik kom net terug van de wandeling met de spinoni en bracco's. Ook flink sneeuw. :D

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:06

Dankjewel!

Wat leuk dat je naar een wandeling bent geweest!
Ga je vaker naar zulke wandelingen? Wij zijn 2x met Ayvie geweest alleen ze was toen nog te jong om hem uit te lopen dus toen zijn we eerder naar huis gegaan. Maar ze is nu wat ouder en sterker dus binnenkort nog maar een keer gaan! Misschien zien we elkaar daar dan nog eens :j

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 16:15

Leuk de foto´s in de sneeuw. Lewis vond het ook erg leuk. In de lucht springen en happen naar de sneeuw.
Lewis pakt ook alles haha. Gaat die erop kauwen. Maar als ik roep kom eens hier, komt die het brengen;)

Weekje geleden had die ook zijn eerste show in de jeugdklasse, een echte vent nu;p Serieuze werk haha. Verder nog steeds een enorme clown.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:33

_Denise_ schreef:
Gave foto's van Ayvie! Wat is ze mooi getekend zeg! Wel redelijk bekend beeld trouwens, ik kom net terug van de wandeling met de spinoni en bracco's. Ook flink sneeuw. :D

Haha en BGV's denk ik? Hihi daar was ik ook, in Nunspeet?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:22

lilopippa schreef:
Dankjewel!

Wat leuk dat je naar een wandeling bent geweest!
Ga je vaker naar zulke wandelingen? Wij zijn 2x met Ayvie geweest alleen ze was toen nog te jong om hem uit te lopen dus toen zijn we eerder naar huis gegaan. Maar ze is nu wat ouder en sterker dus binnenkort nog maar een keer gaan! Misschien zien we elkaar daar dan nog eens :j

Zeker! Enige wandeling waar ik eigenlijk heen ga is de winterwandeling van de fokker van onze hond.

__PSM__ schreef:
_Denise_ schreef:

Haha en BGV's denk ik? Hihi daar was ik ook, in Nunspeet?

Klopt! Ik was degene met de grote camera. :D Jullie hond heet Dommel las ik? Die naam heb ik wel een paar keer gehoord vandaag, haha. Het was een grote groep met alle BGV's erbij!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:26

Oh haha wat leuk, is Frans de fokker van jullie hond :) leuke vent :)

Hihi ja Dommel liep los en dan ben iktoch beetje bang dat hij hem peert :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:31

Leuke foto's! Mooie bracco ook, vind dat echt leuke honden :)

Wij hebben gister in de sneeuw gespeeld, vandaag was de dooi al flink ingezet helaas.. Gister ook de camera mee natuurlijk, hier ligt echt nooit veel dus het is misschien een centimetertje geweest maar dat was voldoende voor een beetje sneeuwfeest :D [BB-ITP] Sproethoofden Ollie en Jamie spelen in de sneeuw!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 23:47

Ja, klopt PSM! :)
Dit is jullie GBV denk ik?

Afbeelding

Toch nog een beetje sneeuw Neej!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 07:46

Haha die voorste ja, hij werd steeds op zijn huid gezeten door die achterste, en ook echt tot op de rug liggen toe....

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:15

Haha nee nog niet loops maar verliest wel slijm dus zal niet lang meer duren. Raad van beheer net over de vloer gehad, voor een DNA profiel van Larry, dan is nu alles geregeld, dus van mij mag ze wel loops worden nu :D

Wel grappig, ik dacht dat ze veel te vroeg zou zijn maar nu doet ze toch weer alles volgens planning Hahaha :D

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:59

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:45

Wij hebben sinds december een engelse springer spaniel ze heet Evi en is nu 4 maanden oud

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:04

Leuk, al die jachthonden! Wij hebben 9 jaar een Engelse Springer gehad (helaas met een neurotransmitter defect, dus 9 jaar veel plezier van gehad, maar ook met een tikkende tijdbom in huis geleefd die uiteindelijk afging en mij greep, waardoor we hem hebben moeten laten gaan).
Nu heb ik een Portugese Podengo (half-windhond, ook een jager) en mijn ouders hebben inmiddels een australian labradoodle, geen jachthond, maar met alleen maar jachthonden als basisrassen. Een nieuw spaniel ging hier niet, ivm allergie van mijn moeder voor de vacht (ze heeft 9 jaar medicatie geslikt voor onze spaniel, we wisten niet dat ze allergisch was, ze reageert enkel op deze vacht structuur en die hadden we nog niet in de familie gehad). Engelse springers blijven voor mij wel echt te mooiste honden, maar ik zie hier ook wel hele gave voorbij komen zeg! (die spinone en bracco zijn wel heel mooi, en ook de welsh springer!)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:30

Een labradoodle is toch een jachthond? Labrador (jachthond) x poedel (jachthond) toch?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:35

Een labradoodle kan je niet echt een jachthond noemen vind ik ;)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:00

IngeN86 schreef:
Een labradoodle kan je niet echt een jachthond noemen vind ik ;)

In mijn ogen ook niet nee, hij doet mijn podengo wel na in diens jacht op vogels, maar dat is kopieergedrag, verder haalt hij geen bal (zoals een lab toch zou moeten doen, retrieven...) en is zijn enige poedel-ding het perfect rechtop kunnen zitten haha.

Maar in ALD zit natuurlijk wel labrador, poedel, engelse en amerikaanse cocker, curly coated retriever en de ierse waterspaniel - los van elkaar allemaal jachthonden. Alleen is voor het doel (een hypoallergene hulphond fokken was het eerste fokdoel) zoveel mogelijk jachtinstinct eruit gefokt natuurlijk...

Hij is gelukkig wel heel leuk, jachthond of niet ;)

Nu dus enkel de podengo als jachthond. Die jaagt echt, kan nergens los (mag ook niet, lange-afstandsjager).

Onze spaniel kon overal los, die stootte het wild wel uit de struik, maar dat was het, hij ging niet jagen om te vangen. Bleef ook altijd keurig binnen zo'n 15 meter om me heen. Dat mis ik nu wel met de podengo, het los kunnen lopen.

De pod is wel ook een heerlijke hond, in huis eigenlijk heel rustig, buiten extreem actief. Een beetje zoals anderen hier omschreven met whippets - alleen schijnt een whippet als Engelse hond toch nog iets beter te luisteren, vernam ik van iemand afgelopen week haha

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:36

Ja maar een Podengo is ook niet een jachthond zoals de meeste jachthonden hier natuurlijk.
Daar ga je niet mee op jachttraining om te leren apporteren haha. Mijn jachthonden mogen ook echt niet zelfstandig jagen en weten dat ze met mij moeten samenwerken.

Lewis is gek op vogeltjes natuurlijk;) Loop hier elke dag langs een muurtje met hek erop en daar ziet die vaak vogels dus daar loopt die elke dag stuiterend langs om maar te kijken of er vogels zijn haha. Helaas voor hem zijn het geen fazantjes;p

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:09

Vogels :+
Afbeelding

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:32

Gave honden allemaal!!

Naast Hunter de beagle hebben we sinds kerstmis Lucky de Duitse staande hond. Ik heb haar gevonden op de snelweg, vlak voor kerst dus. Overal gemeld; politie, asiels, is facebook over geweest etc., maar niemand :n . Stiekem wel verwacht, anders zet je je hond niet uit op de snelweg. Dus Lucky from the Highway woont bij ons, gecheckt door D.A. en inmiddels ook gechipt. Naar schatting is ze plusminus 5-6 jaar oud.

Ze loopt nu nog uitsluitend aan de lijn (wandelen en fietsen), want de eerste keer los proberen ging flink fout. Luistert helemaal nergens naar... verdraaid niet eens de oren. Hoort je gewoon niet.
Hopelijk gaat dit met oefenen na verloop van tijd beter.

Afbeelding
Hier met kerstmis samen op de hocker. <3

Afbeelding
En samen in de mand.

Zoals je ziet, ze zijn erg lief samen. ;)

Het is echt een enorm lieve hond! Nu nog wat beter de commando's er in. Komt goed!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:09

Mijn grote vriend;) Net 10 maanden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:36

Prachtige bouw!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 12:59

Thanx.. ben benieuwd hoe die er over een half jaartje uitziet. Begint al wat uit te zwaren. Tot nu toe best tevreden :+ En hij is gewoon superlief <3

@Kyno, gek verhaal! Misschien een jachthond die niet goed genoeg was..dus maar gedumpt. Gebruik je een fluitje? Wie weet kent ze dat wel.
Maar ja mijn teckel is ook gevonden op straat en na 2 weken in het asiel ook niemand die haar zocht.. dus mocht ze met mij mee naar huis 8-)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 20:31

Prachtige hond heb je Inge!! Wauw.

Geen idee of ze een fluitje kent. Wel een goed idee, ga ik eens proberen! Wie weet! :D

Gek he, dat mensen hun dieren gewoon dumpen. Of er in ieder geval niet actief naar op zoek gaan. Ik zou geen oog meer dicht doen voordat mn dier weer veilig thuis was...