Katten binnen of buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:40

Amandavd schreef:
naomi_1998 schreef:
Dan ga je lekker in Duitsland wonen of start je een petitie. Er is altijd iets te regelen met eigenaren hoor, ook al is het het hogerop zoeken. Als je er echt last van hebt neem je daar de moeite voor en ga je niet alle eigenaren over een kam scheren. Zoals ik al vaak zat heb gezegd als iemand naar mij was toegekomen dat die last had van mijn kat hadden we de tuin afgezet. Zo zijn er echt wel meer mensen die dat zouden doen en eventueel pak je het harder aan als ze dat niet willen. Als je daarover gaat zeuren moet je niet zeiken over die stront in je tuin.

Amanda, jou neem ik helemaal niet meer serieus na jou reacties in dit topic, heb ik al geen een keer gedaan. Bovendien heb je mijn naam nu al vaak heel irritant geschreven.

sissi, je zei wel dat mensen met minder geld geen dieren horen te hebben en dat vind ik een vooroordeel. Wij hebben ook niet al het geld van de wereld en ik ga er vanuit dat er niks gebeurt zo 123. Als je daar van uit moet gaan bij elk dier dat je neemt kunnen alleen miljonairs dieren hebben want alleen die kunnen onverwachte kosten op tijd betalen.

Dat dikgedrukte is ook weer de omgekeerde wereld. Andermans dier veroorzaakt overlast, en ik moet mij in allerlei bochten wringen om erachter te komen wie de eigenaar is en wat die er aan gaat doen.

Je mag mij gerust niet serieus nemen, dat is jouw probleem en niet het mijne. Excuus voor het fout schrijven van je naam. Je had mij er ook even op kunnen wijzen zonder meteen gepikeerd te worden.

Sissi heeft wel gelijk. Als jij een dier neemt, moet je er rekening mee houden dat er iets mee kan gebeuren. Je moet dus altijd een noodpotje hebben. Ja en natuurlijk kan er van alles gebeuren. Hier ben ik ook mijn baan kwijt geraakt, maar ik probeer dan de risico's te beperken en andere maatregelen te nemen. Maar als je van te voren al weet dat je bij ernstige dingen niet kunt betalen waardoor je noodgedwongen voor euthanasie moeten kiezen, nee, dan moet je geen dieren nemen.

AMEN

Willl65

Persoonlijk ben ik lang geleden al gestopt met dingen van anderen te verwachten. Ik kan alleen verantwoordelijk zijn voor mijzelf. Gelukkig leef ik in een buurt waar mensen die hun tuin katvrij willen houden daar zelf ook voor zorgen. Ben ik blij om.
Verder weten ze waar ze moeten zijn als mijn dieren iets doen wat niet mag.

fourseasons

Sommige mensen hebben geen familie, vrienden of hebben daar geen contact mee. Er is altijd wel iets waardoor er echt geen andere optie is. Misschien is hun dier dan wel alles in hun leven, hun enige maatje. Vind jij dan dat je die moet afpakken?

Heb je ooit die foto van een zwerver en een hondje gezien? Die hondje heeft vast ook geen luxe maar hij heeft wel liefde en dat is toch echt iets wat veel mensen hun beesten niet geven maar wel heel erg belangrijk is. Niet alles gaat om geld. Wel veel natuurlijk maar ik vind niet dat je daarom iemand hun dier mag afnemen. Mijn hond is nu 13 en heeft nog nooit een operatie nodig gehad.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:41

Willl65 schreef:
Persoonlijk ben ik lang geleden al gestopt met dingen van anderen te verwachten. Ik kan alleen verantwoordelijk zijn voor mijzelf. Gelukkig leef ik in een buurt waar mensen die hun tuin katvrij willen houden daar zelf ook voor zorgen. Ben ik blij om.

Dat is toch raar eigenlijk, ik bedoel als het zwerfkatten zijn kan ik het begrijpen, maar je gaat toch geen geld investeren om je tuin katvrij te houden of zie ik dat verkeerd?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:42

Sissi87 schreef:
Willl65 schreef:

Dat is toch raar eigenlijk, ik bedoel als het zwerfkatten zijn kan ik het begrijpen, maar je gaat toch geen geld investeren om je tuin katvrij te houden of zie ik dat verkeerd?

Voor sommige mensen niet. Die gaan niet zeuren tegen andere buitenkat mensen en doen er ook werkelijk iets aan.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:43

Willl65 schreef:

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:43

Amandavd schreef:
Dat dikgedrukte is ook weer de omgekeerde wereld. Andermans dier veroorzaakt overlast, en ik moet mij in allerlei bochten wringen om erachter te komen wie de eigenaar is en wat die er aan gaat doen.

Je mag mij gerust niet serieus nemen, dat is jouw probleem en niet het mijne. Excuus voor het fout schrijven van je naam. Je had mij er ook even op kunnen wijzen zonder meteen gepikeerd te worden.

Sissi heeft wel gelijk. Als jij een dier neemt, moet je er rekening mee houden dat er iets mee kan gebeuren. Je moet dus altijd een noodpotje hebben. Ja en natuurlijk kan er van alles gebeuren. Hier ben ik ook mijn baan kwijt geraakt, maar ik probeer dan de risico's te beperken en andere maatregelen te nemen. Maar als je van te voren al weet dat je bij ernstige dingen niet kunt betalen waardoor je noodgedwongen voor euthanasie moeten kiezen, nee, dan moet je geen dieren nemen.

Ja, je hebt er toch last van en normale mensen gaan er dan wat aan doen lijkt me. Als je dat niet eens wilt moet je niet gaan zeuren.

Lijkt mij dat iedereen er rekening mee houd maar er kan altijd iets gebeuren en dat heb ik nu al vaak zat gezegd. Dat jullie dat niet willen inzien is niet mijn probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:44

Wie zegt dat wij niks aan de tuin doen? Er komt straks zoveel stroom om de vijver heen. Dat de katten het goed voelen.

En niemand heeft last van mijn dieren. Omdat ik daarvoor zorg. Dus ja voor mij geld het idd verbeter de wereld, begin bij je zelf.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:45

love_western schreef:
Wie zegt dat wij niks aan de tuin doen? Er komt straks zoveel stroom om de vijver heen. Dat de katten het goed voelen.

En niemand heeft last van mijn dieren. Omdat ik daarvoor zorg. Dus ja voor mij geld het idd verbeter de wereld, begin bij je zelf.

Ja maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden? Jij moet JOUW eigen tuin afzetten om de katten van een ander weg te laten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:46

naomi_1998 schreef:
Dan ga je lekker in Duitsland wonen of start je een petitie. Er is altijd iets te regelen met eigenaren hoor, ook al is het het hogerop zoeken. Als je er echt last van hebt neem je daar de moeite voor en ga je niet alle eigenaren over een kam scheren. Zoals ik al vaak zat heb gezegd als iemand naar mij was toegekomen dat die last had van mijn kat hadden we de tuin afgezet. Zo zijn er echt wel meer mensen die dat zouden doen en eventueel pak je het harder aan als ze dat niet willen. Als je daarover gaat zeuren moet je niet zeiken over die stront in je tuin.

Oh in Duitsland wonen gaat ook zeker gebeuren. Duurt alleen nog een paar jaar. En hoe moet ik iets regelen met eigenaren die het niks uit maken, want katten horen eenmaal buiten? Of eigenaar is totaal niet te vinden?

En ik scheer ook niet alle eigenaren over een kam. Want diegene die ervoor zorgen dat ik geen last van hun kat heb, hoor je mij niet over. Wel over die mensen die hun katten in mijn tuin laten schijten.

Sissi87

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:48

ALs iedereen nou zijn of haar "bezit" op eigen terrein houd is het probleem opgelost of zie ik dat verkeerd?

Amandavd

Is idd te zot voor woorden dat ik mijn tuin moet afzetten omdat andere hun dieren niet bij zich zouden houden. Als ik een kind had die door tuinen rende, planten vernielde en andere dieren de schrik aan zou jagen, dan zeg ik toch ook niet zet je tuin maar af?

fourseasons

love_western schreef:

Ik zeg dat niet. Ik zeg dat als je niet je tuin af zet en wel wilt zeuren over die stront je maar eens de eigenaar op moet zoeken.

Mijn tv kan kapot gaan, laat ik er maar een potje voor maken. Zelfde geldt voor de wasmachine want die kan ook kapot gaan. Misschien raak ik wel borden kwijt, ook maar een potje dan. Misschien raken mijn kaarsen wel te snel op, laten we overal maar potjes voor maken want altijd kunnen er onverwachte dingen gebeuren.

Sissi87

Amandavd schreef:
Is idd te zot voor woorden dat ik mijn tuin moet afzetten omdat andere hun dieren niet bij zich zouden houden. Als ik een kind had die door tuinen rende, planten vernielde en andere dieren de schrik aan zou jagen, dan zeg ik toch ook niet zet je tuin maar af?

Inderdaad...

Anoniem

Sissi87 schreef:
love_western schreef:

Ja maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden? Jij moet JOUW eigen tuin afzetten om de katten van een ander weg te laten?

Is het ook :j Maar ik heb ook geen zin in dat ze straks mijn prachtige sluierstaarten pakken. En van reigers hebben wij geen last, omdat 100 m verderop een reiger nest zitten. Dus ze jagen verderop, zodat ze hun eigen nest niet verraden.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:49

love_western schreef:
naomi_1998 schreef:

Oh in Duitsland wonen gaat ook zeker gebeuren. Duurt alleen nog een paar jaar. En hoe moet ik iets regelen met eigenaren die het niks uit maken, want katten horen eenmaal buiten? Of eigenaar is totaal niet te vinden?

En ik scheer ook niet alle eigenaren over een kam. Want diegene die ervoor zorgen dat ik geen last van hun kat heb, hoor je mij niet over. Wel over die mensen die hun katten in mijn tuin laten schijten.
Je hebt je tuin al afgezet dus jij hebt al alles gedaan. Zoek dan de eigenaar eens op ipv het hier te melden.

Anoniem

naomi_1998 schreef:
love_western schreef:

Ik zeg dat niet. Ik zeg dat als je niet je tuin af zet en wel wilt zeuren over die stront je maar eens de eigenaar op moet zoeken.

Mijn tv kan kapot gaan, laat ik er maar een potje voor maken. Zelfde geldt voor de wasmachine want die kan ook kapot gaan. Misschien raak ik wel borden kwijt, ook maar een potje dan. Misschien raken mijn kaarsen wel te snel op, laten we overal maar potjes voor maken want altijd kunnen er onverwachte dingen gebeuren.

Dat roep je nu wel de hele tijd. Maar als ik er op antwoord dan krijg ik weer geen reactie. Hoe moet ik de eigenaar opzoeken, als ik niet weet van wie de kat is?

Sissi87

love_western schreef:

Ja maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden? Jij moet JOUW eigen tuin afzetten om de katten van een ander weg te laten?[/quote]
Is het ook :j Maar ik heb ook geen zin in dat ze straks mijn prachtige sluierstaarten pakken. En van reigers hebben wij geen last, omdat 100 m verderop een reiger nest zitten. Dus ze jagen verderop, zodat ze hun eigen nest niet verraden.[/quote]

Ja belachelijk echt waar...

Anoniem

naomi_1998 schreef:
love_western schreef:

Je hebt je tuin al afgezet dus jij hebt al alles gedaan. Zoek dan de eigenaar eens op ipv het hier te melden.

Nogmaals hoe moet ik dat doen als ik de eigenaren er niet van ken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:50

Sissi87 schreef:
ALs iedereen nou zijn of haar "bezit" op eigen terrein houd is het probleem opgelost of zie ik dat verkeerd?

Zie je niet verkeerd hoor. Zo zie ik het ook :j

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:51

Juist, ik denk dat ik mijn hond ook maar in de tuin van de eigenaren van buitenkatten laat schijten....want ja..das de natuur |o

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:52

love_western schreef:
Nogmaals hoe moet ik dat doen als ik de eigenaren er niet van ken?

Weet ik toch niet? Moet ik nou een oplossing gaan verzinnen omdat jij een eigenaar niet wilt zoeken. Die eigenaar zal echt niet helemaal in groningen wonen als jij in zeeland woont. Wat mij betreft vang je hem en ga je langs de deuren, interesseert mij het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:53

Sissi87 schreef:
Juist, ik denk dat ik mijn hond ook maar in de tuin van de eigenaren van buitenkatten laat schijten....want ja..das de natuur |o

Ik laat mijn hond maar op katten jagen, want dat vind ie leuk :j En ik minder kattenstront in de tuin.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:53

love_western schreef:
Sissi87 schreef:

Ik laat mijn hond maar op katten jagen, want dat vind ie leuk :j En ik minder kattenstront in de tuin.

Hahahah, jaa inderdaad.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:54

Gewoon een buitenhok maken voor je hond, dan komt er geen kat in de buurt...