Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:26

Jimmy, de huiskat:
Afbeelding

En ik heb nog 2 schuurkatjes die nog wat mensenschuw zijn. Boven zit Mickey, onder Tijgertje
Afbeelding

Jimmy & Mickey samen :D
Afbeelding

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:42

Wat een geniale foto's komen er voorbij :D

Ik heb net mijn poezel met een bezem onder de bank vandaan gehaald |( Maar ja, géén pijnstiller is zieliger...

purny

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:58

Probeer eens een Easypill Koper, dat was ik nog vergeten te melden in het berichtje dat ik je stuurde. Dat kan je bij de dierenarts halen en de katten vinden het nog lekker ook!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:02

Ze krijgt de pijnstillers geïnjecteerd. Omdat ze steeds overgeeft en omdat ik geen medicatie via haar maag wil :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:05

Agossie...arme poezel :(:)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:39

Oh, wat sneu, Koper... -O-

Easypill werkte bij mijn poezel een week en daarna trok ze er letterlijk haar neus voor op. Nu krijgt ze haar schildkliermedicijn toch maar via een pillenschieter, en meteen erna nog een spuit in het bekje met een bloeddrukverlagende emulsie :(:) . Gelukkig is ze klein en redelijk makkelijk hanteerbaar := .

Zag weer heel leuke en mooie poezels voorbij komen. Zo leuk hoe ze allemaal zo'n eigen uitdrukking hebben :j .

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:46

Hier gaat het 2x per dag zo:
Afbeelding

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:48

ah gut, arm beest. Zo zonde dat je ze niet kan uitleggen waarom het moet.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 22:51

MamaMiesje schreef:
Agossie...arme poezel :(:)

Het wisselt heel erg, dat vind ik raar. Net kwam ze op me af omdat ze wat wilde: kom mee, kom mee. Dus ik loop mee... wil ze naar buiten :') En nu springt ze net weer op schoot.

Zal morgen bij daglicht eens een foto maken of een filmpje als jullie dat leuk vinden. Vandaag heeft ze een groot deel van de dag onder de bank gezeten maar ze is ook wel actief hoor. Als ze net pijnstilling gehad heeft. Die zou ruim 24 uur moeten werken maar ik denk dat de pijn er na een tijdje toch doorheen komt.

2 x per dag wat toedienen kan gewoon niet met haar, zeker niet oraal. Gelukkig is ze niet bang voor naalden (ik wel := ) Wat is dat voor spul wat je daar geeft MM?

't Is ook de eerste én de laatste keer. Vandaag was ik bij een andere praktijk (waar ik voer haal) en daar zeiden ze ook al: teentumor = uitzaaiing vanuit de longen. Dus als ze er weer een krijgt dan wil ik eerst longfoto's.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 13:58

Meet Willem van Oranje :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:10

Staat jullie interieur nog? Hier vliegt me alles om de oren! Waaiende blaadjes door te tuin... Mijn hemel wat een ramp haha! Katlief vliegt door de woning en hangt in de ramen, blaadjes jaaaaaaaaaaagen *\%/*
(met sneeuwvlokken trouwens ook altijd... en van de winter weer veel vogels/duiven in de tuin dus dan ook een hoop geluidjes erbij haha)

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:21

Koper, ik hoop dat de kat snel opknapt, arm ding!
Voor de rest weer veel leuke, mooie, grappige katten zien voorbijkomen!

Hier liggen ze alle 11 rustig te slapen (kan soms anders zijn), geen enkele die buiten wil, te koud denk ik.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:30

Die van mij is liever lui dan moe, die gaat zich dus ook niet druk maken om het weer :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:53

Ik woon te hoog voor al teveel blaadjes die zichtbaar voor ze zijn :))
vliegjes zijn altijd wel flink interessant en dienen dan ook nagejaagd te worden en opgegeten :9

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:36

Ilsemarie schreef:
Staat jullie interieur nog? Hier vliegt me alles om de oren! Waaiende blaadjes door te tuin... Mijn hemel wat een ramp haha! Katlief vliegt door de woning en hangt in de ramen, blaadjes jaaaaaaaaaaagen *\%/*
(met sneeuwvlokken trouwens ook altijd... en van de winter weer veel vogels/duiven in de tuin dus dan ook een hoop geluidjes erbij haha)

Jep, ik heb veel koolmeesjes op het balkon. Dat betekend mieuwmieuwmieuw en natuurlijk door het huis crossen! Ze loopt soms gewoon tegen de muren op :wow:

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:52

Hallo allemaal,
Leuk een kattenrubriekje op een paardenforum. En handig want ik zit ergens mee en was benieuwd of iemand de symptomen herkent.

Mijn poes Kyara is 10 jaar oud en altijd gewoon gezond. De laatste weken eet en drinkt ze wat meer dan normaal maar lijkt me ook wel te verklaren met de aanmaak van de dikke vacht en de vele haarballen die ze er momenteel uitwerkt.
Vorige week kwam mijn man de badkamer instormen omdat ze uit de vensterbank was gevallen (naar binnen) en niet meer kon lopen. Volgens hem was het een enorme plof, vanuit het niets duurde het een minuut voor de aanstalten maakte om weg te lopen sleurde toen haar achterpoot achter haar aan. Toen ik in een handdoek naar beneden kwam zat ze gezellig naast mijn man op de grond trots te kijken dat hij haar aandacht gaf (hij heeft normaal niet zo veel met haar op) en kwam vervolgens gewoon naar me toe hollen als of er niets aan de hand was. Gerustgesteld naar bed gegaan. Volgende ochtend lag ze te slapen en stond ineens op en liep raar weg. Poten allemaal heel hoog optillen alsof ze door 10 cm sneeuw ploeterde. Deur naar de tuin opengezet (ik dacht heel naïef, misschien moet ze nodig plassen) tot halverwege de tuin liep ze zo gek, stond toen abrupt stil en holde daarna gewoon weg. Niets aan de hand. Dus toen dacht ik dat ze nog een beetje stijf was. De hele week niet bijzonders gemerkt. Tot gisteravond.
Ze kwam door het kattenluik binnen gestruikeld en liep eerst raar met haar achterpoten. Daarna weer met de 'spaanse-pas' (dat is echt de beste omschrijving die ik kan geven) en vervolgens liep ze helemaal dizzy door de keuken. En keek ze me heel raar aan. Wel aanhankelijk en ze bleef spinnen. Daarna weer helemaal normaal, eten drinken en weer lekker naar buiten. De dierenarts in de buurt gebeld (eigen was al dicht) deze zij dat het geen zin had om te komen als ze de verschijnselen nu niet meer had en dat ik volgende week maar even langs mijn eigen DA moest gaan tenzij het heel slecht zou gaan dit weekend. Later op de avond toen ze bij ons op de bank zat kreeg ze weer zo'n aanval. Haar pupullen waren enorm en ze bleef spinnen, liep weer in de spaanse pas te zwalken. Ik heb haar op schoot genomen en haar spierspanning voelde gewoon ontspannen (misschien iets te ontspannen). Na een minuutje wilde ze weer weglopen en deed dit weer gewoon.
Vanmorgen was ze lui en nu is ze gewoon lekker in het huis en de tuin aan het scharrelen, niets aan het handje. Ik bel maandag mijn eigen da even voor een afspraak maar ik vrees een beetje dat Kyara iets van epilepsie of beroerten heeft... Herkent iemand dit? En zo ja, hoe is het jullie beestjes vergaan? Ik zit ook nog een beetje met het volgende: Moet ik haar nu buiten laten spelen of niet. Aan de ene kant vind ik het eng idee dat ze zo'n aanval buiten krijgt en een ongeluk krijgt. Ze komt eigenlijk weinig bij de parkeerplaats op het woonerf en al helemaal niet bij de drukke weg, maar ze klimt wel regelmatig op het dak. (Plat dak met grind, de ideale kattenbak volgens kyara) Aan de andere kant vind ik het zielig om haar binnen te houden als ze zelf aangeeft naar buiten te willen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:14

Wat apart Mootje, ik dacht als eerste aan iets neurologisch in haar rug. Van epilepsie weet ik niks. Vwb het naar buiten laten: lijkt mij het handigst als je eerst weet wat ze heeft, of dat je d'r anders heel goed in de gaten houdt.

Zoë is vandaag ook op het balkon geweest met d'r kapotte pootje, blaadjes kijken :D We wonen 2 hoog dus ze heeft goed zicht op de bomen. Inmiddels heeft ze de eerste hechting er al uit :roll: daaronder is het al wel dicht gelukkig. Was vanmiddag naar stal geweest omdat ik paard dinsdag voor 't laatst gezien had, vond 't eng om ze alleen thuis achter te laten. En daar heeft ze dus meteen gebruik van gemaakt. Dus als ik de deur uit ga moet ze die kap om. 't Is niet anders. Vandaag is ze al veel meer in d'r gewone doen. ze eet nog steeds héél weinig maar ze eet wel, loopt rond, is actief en lijkt al veel minder pijn te hebben :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:27

@ mootje, dit klinkt niet helemaal lekker al zeg ik het zelf
Ik zou toch op zoek gaan naar de oorzaak van dit gebeuren....het kan een boel zijn

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:32

iemand nog een poes hebben, ze is alleen wel krols en niet zo'n beetje ook :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:33

Het lastige is vooral dat het maar af en toe is. Misschien kun je bijhouden wanneer ze zo doet en wie weet zo een verband vinden, bij voorbeeld met eten, tijdstip, activiteit?

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:34

Van schreef:
iemand nog een poes hebben, ze is alleen wel krols en niet zo'n beetje ook :')

Neeeee dankje Y;( hier nog zo'n monstertje. Tijd voor snipsnip ~~}>

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:40

ik wil er sowieso nog één nestje bij dus snipsnip word hem nog niet
maar uch wat is zij vreselijk krols, zelfs de hond van de buren gaat erom blaffen en zo dichtbij wonen die niet :=

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:42

Nee dankje, ben blij dat die van mij maar 1x krols is geweest :') dat was al een hel :=
Had graag nog een nestje gehad, maar ze kreeg daarna een fikse baarmoeder ontsteking

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:48

het is een Turkse Van dus er zit sowieso al een heel geluid in maar dit is echt een beetje teveel van het goede :')
dat is jammer Mossel maar een gezonde poes is het belangrijkste

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:50

Eowyn moet nog 200 gram aankomen. Dus ik zou denk ik na deze week nog even moeten wachten. Dan gaat ze zodra het even kan meteen naar de DA. Niet echt leuk, zo'n geil huisgenootje :')