Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tycho schreef:Mindim schreef:Konijnen apart houden met als reden fokkerij en tentoonstelling vind ik inderdaad erg jammer en dat zie je bij de meeste fokkers helaas. Ik vind groepscontact een basisbehoefte voor een konijn en dat wordt ze onthouden. Een beetje door het gaas aan elkaar snuffelen vind ik niet eens in de buurt komen van contact.
Hoe wil jij een ram die nodig is voor fokken dan samen laten leven met andere konijnen ?
En voedsters koppelen (aan een gecastreerde ram) maar er ook mee fokken, hoe pak je dat volgens jou aan ?
Ben gewoon oprecht benieuwd wat jouw idee daar over is .
pubelia schreef:Wist je dat dit een broodje aap verhaal is? Er is inderdaad ooit een onderzoek naar gedaan. Maar dit is gedaan door een leverancier van een andere bodembedekking. Dus dan kan jij al wel bij elkaar op tellen dat er altijd wel iets gevonden word waarom je een andere bodem bedekking niet moet pakken.
Ik heb mijn dieren altijd op gewoon normaal zaagsel zitten, hamsters heb ik gehad, nu cavia, konijnen en kippen. En toen ik nog een pony had die ook. Nooit nergens geen problemen mee gehad...
Gisteren zijn we weer aan het vangen geweest. Gelukkig gaat ze nooit erg ver en blijft ze in de buurt van de ren en bij de andere konijnen.
. Mocht je geen zin hebben in het lezen van het hele verhaal (wat ik kan begrijpen
) dan hoop ik jullie veel plezier te doen met de foto's en filmpjes! 
Heb toen een voedster overgenomen van vrienden van ons, genaamd Heidi. Een ontzettend leuke, lieve voedster, welke zeer makkelijk en aanhankelijk was. 3 jaar oud, had 3 jaar als binnennijn geleefd. Toen ze bij ons kwam zijn we begonnen te zoeken naar een vriendje voor haar, en bij het Hangorenparadijs (Faniek hier op bokt) is ze gekoppeld aan Renzo. Renzo, niet mijn 1e keus, maar dat maakt natuurlijk niks uit; zolang de nijntjes elkaar maar het einde vinden
.

Een totaal ander karakter dan Heidi, een heel stuk pittiger, maar ach, Renzo is er helemaal mee in love! 

"
Oeeh, lekker kroelen! 

. 

Laptopmuis schreef:Mooi verblijf!
Moet nu ook vanuit het fokproject op school een grote blauwe lotharinger fokken uit een blauwe voedster en een zwarte ram...
Geen idee hoe dat gaat lukken,... maar dat zien we dan wel.
Faniek schreef:Laptopmuis schreef:Mooi verblijf!
Moet nu ook vanuit het fokproject op school een grote blauwe lotharinger fokken uit een blauwe voedster en een zwarte ram...
Geen idee hoe dat gaat lukken,... maar dat zien we dan wel.
Vreselijk fokprojecten op school zou verboden moeten worden!
Leer die leerlingen gewoon genetica hoeven ze niet voor te experimenteren.
De zwarte ram moet drager van blauw zijn om bij de 1e generatie blauwe jongen te krijgen is hij zuiver zwart dan zal de eerste generatie altijd zwarte jongen geven. En dan vanuit de 1e generatie wat dan blauw drager is weer met blauw word pas blauw. Oftewel als de ram geen blauw drager is zie ik meerdere nesten komen voor experimenten die totaal overbodig zijn
Ik hang met erge kou en met oud en nieuw altijd een canvas deken voor de hokken. Overdag haal ik het eraf en 's avonds hang ik het er weer voor 
Chaos schreef:Tiffany schreef:Wie haalt zijn konijnen naar binnen van de winter en waarom? Ik zit erg te twijfelen ivm oud en nieuw enzo..
Ikke. Maar meer voor de kerst.
Voorzorgsmaatregel zeg maar. Dont want them to end up as food.
nee dat is ook nog een risico inderdaad, die van mij wegen gelukkig nog geen kilo dus klein kerstmaaltje
) en begon ook al snel stro te eten.Laura_x_ schreef:Heeft iemand ervaring met Kasper Faunafood voor konijnen? Zijn daar proefverpakkingen van?
Ik heb helaas nog steeds geen passend voer gevonden voor mijn dwergje, hij eet zeer weinig brokjes. Hij eet wel zijn 'nachtkeuteltjes' op. Hooi gaat helaas ook mondjesmaat.
Gisteren heeft hij stro in zijn hok gekregen en ik denk dat dit een betere bodembedekking voor hem is. Hij ging gelijk een heel nest maken, rende door zijn hok (het is écht een mannetje) en begon ook al snel stro te eten.
Binnenkort toch even langs de dierenarts, voor de zekerheid toch even naar de tanden laten kijken. Laatst was daar niks aan de hand, maar ik wil dat er toch nog een keer naar wordt gekeken.