Bokkers met vissen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Bokkers met vissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:44

Ahh dat is wel zonde zeg!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 00:38

Nou heb net weer een grote gup moeten doorspoelen ze leefde nog maar was zo slecht dat ik er niet meer wilde laten lijden ze was al 2 dagen slecht nog wel wegzwemmen als je haar wilde pakken maar meteen weer op apegapen liggen. Mijn waterkracht in de wc is heel hard maar tis niet leuk denk wel dat ze dan meteen dood zijn.dr vinnetjes waren al aangegeten was gewoon zielig en de kersenbuik deed niets met haar wel een keer aanraken maar weer wegzwemmen , dat viel me op omdat hij ze anders wegjaagd en nu deed hij niets en nog geen jongen grrrr je gaat het niet geloven maar er zitten nu 1,5 weken mannen bij bijna twee en ze worden nu dikker dus als het nu niet lukt weet ik het echt niet meer. houd jullie op de hoogte

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:35

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 08:33

Omygod ik klikte op die link en ik kwam op een sexsite terecht O.O
Dat was denk ik niet de bedoeling xD

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:33

franka75 schreef:
Nou heb net weer een grote gup moeten doorspoelen ze leefde nog maar was zo slecht dat ik er niet meer wilde laten lijden ze was al 2 dagen slecht nog wel wegzwemmen als je haar wilde pakken maar meteen weer op apegapen liggen. Mijn waterkracht in de wc is heel hard maar tis niet leuk denk wel dat ze dan meteen dood zijn.dr vinnetjes waren al aangegeten was gewoon zielig en de kersenbuik deed niets met haar wel een keer aanraken maar weer wegzwemmen , dat viel me op omdat hij ze anders wegjaagd en nu deed hij niets en nog geen jongen grrrr je gaat het niet geloven maar er zitten nu 1,5 weken mannen bij bijna twee en ze worden nu dikker dus als het nu niet lukt weet ik het echt niet meer. houd jullie op de hoogte

Gouden tip; mep de volgende keer even hard met vis in netje tegen de pot aan (echt goed hard) dan weet je zeker dat ie dood is, doe ik altijd :) want inderdaad... Vis leeft voort en sterft door alleen door te spoelen een hele nare dood.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:40

Tinkerloos schreef:
Door de wc spoelen is niet zo fijn, visje leeft nog even door..
Hier staan wat tips om je vis uit zijn lijden te verlossen: http://www.aquarium.nl/home/euthanasie/

Dat kokend water idee vind ik wel erg luguber :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:42

Gewoon een flinke tik geven vind ik het makkelijkste, kleine vissen zijn makkelijk :=
Maar goed, laatst een grote goudvis die erg ziek was en toen heb ik die vis maar eruit gehaald en in een emmer gezet met water in het kader van: dan maar in afzondering sterven.
(Had ook niets in huis en zo'n mega ding een tik geven vond ik niet zo'n strak plan :') )

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:42

vuurneon schreef:
franka75 schreef:

Gouden tip; mep de volgende keer even hard met vis in netje tegen de pot aan (echt goed hard) dan weet je zeker dat ie dood is, doe ik altijd :) want inderdaad... Vis leeft voort en sterft door alleen door te spoelen een hele nare dood.

Of een hamer, dat doe ik als het moet. Zijn ze in één keer weg (net als de manier die vuurneon beschrijft), is het visvriendelijkst.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:02

natasha1996 schreef:
Omygod ik klikte op die link en ik kwam op een sexsite terecht O.O
Dat was denk ik niet de bedoeling xD

Dat is heel vreemd..
Als ik er op klik kom ik gewoon op een aquariumsite.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:50

Brr sommige methodes vind ik écht niks..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:15

Het beste is nog denk ik in een potje met ether, maar wie heeft er tegenwoordig ether in huis...
Ik zou mijn vis denk ik liever invriezen dan levend door de wc spoelen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:01

Ik heb sinds kort vissen op mijn werk (ben juf), leerlingen zijn helemaal in hun nopjes :)
ik heb een bakje van 60x30x30

er zitten nu wat guppy's in en tetra's en nog wat andere kleine visjes waar ik de naam niet zo gauw van weet :)

Zal morgen eens een foto maken.
Vind het in elk geval leuk om zo eens wat te lezen aangezien ik niet heel veel verstand heb van vissen en het moet doen met wat internet en wat me in de dierenwinkel wordt verteld

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:13

Guppen zijn geweldig voor kindertjes in de klas: die planten zo braaf voort :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:19

ja ik had eerst alleen 2 mannen, maar de kinders leek het wel wat hoor, baby's :D
nu dus 5 vrouwtjes erbij (dat is genoeg of is meer vrouwen op 2 mannen nog beter?)

Ik hoop alleen dat ik het zie wanneer de vrouwtjes zwanger zijn want dan kunnen ze beter apart? of toch maar erbij laten zwemmen en het risico op opeten van de baby's?
weet niet hoeveel guppy's ik anders straks heb :+

overigens hier nog tips welk filter het beste is in mijn bak?
ik heb nu een superfish aqua flow 100, die was het best betaalbaar. Ik twijfel alleen aan de kwaliteit van het ding.... is deze goed genoeg of kan ik beter voor een andere kijken?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:21

Ik zou zeggen; niet apart zetten vooral hopen dat er veel kindertjes worden opgegeten :') want anders heb je zo de bak vol haha

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:22

ok, dan worden de kinders maar opgegeten :=
vind zo zielig hahaha

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:22

Nee, is natuurlijke selectie; goed voor de biologie les haha. Gij die niet snel zwemt, die wordt opgegeten :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:23

Oh, is dit het nieuwe centrale topic?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:23

haha ja zo kun je het natuurlijk ook zien Vuurneon :))
survival of the fittest

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:25

Let ook op filter; want ik heb daar ook wel eens zwakke baby guppen eruit kunnen pulken :o

(Filter die je hebt is prima hoor! Heb ik ook een langere tijd gehad :) beviel mij goed. Heb nu wel een andere, want dat filter had geen eeuwig leven)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:29

dat is mooi om te horen :) dat scheelt weer geld, is toch al met al een hoop centjes zo bij elkaar
om de hoeveel tijd het beste het filtercassette vervangen?
en moet ik naast het filter nog een pomp hebben of zorgt het filter voor genoeg zuurstof enzo?

sorry voor de berg vragen gelijk, maar ben een leek en wil de visjes een zo goed mogelijk leven geven :) ze hebben het al zwaar genoeg met mijn adhd-ers voor hun raam :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:32

Ik heb zelf wel een aparte luchtpomp met uitstroomsteen; vissen spelen graag met de bubbels :) en geeft ook wat meer stroming. Zuurstof neemt niet erg toe, iets; door die bellen die op het water komen krijg je iets meer zuurstofopname in het water. Maar filter doet het meeste werk,

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:35

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:36

Yep :)
Die heb ik ook haha :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:37

haha ok! dan ga ik daar ook voor kijken, is ook nog wel een leuk gezicht ook, de bubbels :)