Vanavond wezen wandelen met mijn wandelmaatje, zij is al sinds jaar en dag werkzaam bij het plaatselijk dierenasiel hier in de provincie. een loei groot asiel.
en natuurlijk heb ik dit topic even kort ter sprake gehouden, dat het volgens sommigen de normaalste zaak van de wereld lijkt om katten die in iemands bezit zijn lukraak naar het asiel te brengen omdat ze wat door hun tuin lopen oid.
hierop moest zij toch hartelijk lachen, en vertelde mij dat zij dit echt werkelijk nog nooit aan de hand heeft gehad, dat er op die manier wordt dwarsgelegen over de ruggen van jawel een dierenleven wat even van hort naar her wordt gesleept. ja een kat is daar over het algemeen niet zo geschikt voor zei ze.
ze zei nog, mensen die mij dat ooit flikken kunnen asielkosten aan hun broek krijgen en die zijn niet te zuinig
Honden worden nog wel eens voor het gemak vlak voor de zomervakantie gedumpt bij het asiel omdat ze even geen oppas hebben, ook zij krijgen de volle asiel plus verzorgingskosten aan hun broek, dus dat gaat zeker ook gebeuren met asos die katten dumpen voor de lol.
ze vond het meer een beetje een broodje aap verhaal en was zeer blij dat zij hier echt nog nooit maar dan ook echt nooit van had gehoord.

nee zo werkt het dus gelukkig niet!