Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:35

TS ik heb het al eerder aan geboden.
Of de kat kan hier in huis met 5 andere katten.
Of bij mijn paard op stal met 24 andere katten.
Beide een goed leven maar op stal komen ze niet in huis maar hebben ze hun eigen container met dekens etc.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:58

Lezen daks!
Ts haar vriend wil die kat houden het is zijn kat!
Zij heeft er dus eigenlijk niks over te bepalen...

ts kies nou voor jezelf
laat die jongen en zn kat achter en geef hem het nakijken
je hoeft dit niet langer te pikken is toch hardstikke zonde van je spulletjes?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 00:50

shilady schreef:
Lezen daks!
Ts haar vriend wil die kat houden het is zijn kat!
Zij heeft er dus eigenlijk niks over te bepalen...

ts kies nou voor jezelf
laat die jongen en zn kat achter en geef hem het nakijken
je hoeft dit niet langer te pikken is toch hardstikke zonde van je spulletjes?

ja ik heb alles gelezen maar opmerkingen zoals ik of de kat in een relatie nee dat gaat er bij mij niet in.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:18

heb zelf twee katten uit het asiel gehaald. de oudste van 14 pist op mn bank, op de deken, poept op de krabpaal... maar de reden erachter is dat ze de kattenbak te vies vind. hij heeft gelijk... 1 kattenbak voor twee katten blijkt bij mijn katten te weinig, ondanks dat ik hem enlke dag schoonmaak. dus een tweede kattenbak gehaald en nu doet ze het niet meer.

vind de oorzaak en het zal stoppen. veel oorzaken zijn hier al genoemd in voorgaande reacties...
Ik snap je frusttratie wel, echt! Toen ik laatst kachellam mn bed inging na een avondje stappen om 3 uur 's nachts en lekker in mijn bed lag voelde ik nattigheid. Heel mn bed ondergepist..

Ik heb tegen mijn kat gezegd dat hij terug naar het asiel moest maar achteraf doet hij het niet zomaar...
Geef je vriend de kans de oorzaak te vinden..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:09

Daks schreef:
TS ik heb het al eerder aan geboden.
Of de kat kan hier in huis met 5 andere katten.
Of bij mijn paard op stal met 24 andere katten.
Beide een goed leven maar op stal komen ze niet in huis maar hebben ze hun eigen container met dekens etc.

Mooi aanbod!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:18

Prachtig. Het probleem is dat de vriend van TS nogal dwarsligt.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:51

Volgens mij denk jij dat als je een kitten koopt dat ie dan meteen zindelijk is!
En volgens mij denk je ook dat je maar allerlei dieren erbij aan kan schaffen en dat de rest het niet interesseert...

Misschien je tassen IN een kast leggen...
heb je de kat al eens met z'n hoofd door de pis gehaald? Heb ik een keer bij die van mij gedaan, ze vond het zo erg dat ze zich zelf de hele middag ging schoon likken en vervolgens heeft ze het zelden gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 08:55

Sharon89 schreef:
Volgens mij denk jij dat als je een kitten koopt dat ie dan meteen zindelijk is!
En volgens mij denk je ook dat je maar allerlei dieren erbij aan kan schaffen en dat de rest het niet interesseert...

heb je de kat al eens met z'n hoofd door de pis gehaald? Heb ik een keer bij die van mij gedaan, ze vond het zo erg dat ze zich zelf de hele middag ging schoon likken en vervolgens heeft ze het zelden gedaan...

Ik zal jou eens met je hoofd door je eigen pis halen. Serieus, als je zulke dingen doet en ook nog echt denk dat het helpt zit er een steekje los en vraag ik me af wat je met een huisdier doet. 8)7

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:35

_San87_ schreef:
TS heeft verteld dat het dier medisch helemaal onderzocht is en dat er niks gevonden is :). Hoe ver moet je gaan?

Ik heb de posts van TS nagekeken, maar kan hier niks over terug vinden.
Ik heb in het begin van het topic al eens geroepen dat ze de kat zou kunnen laten onderzoeken, maar daar heb ik geen enkele reactie van TS op gehad.
Mijn kat heeft hetzelfde probleem gehad, en dat is nu opgelost. Maar je moet wel even moeite erin steken om het op te lossen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:43

marijkedam schreef:
_San87_ schreef:
TS heeft verteld dat het dier medisch helemaal onderzocht is en dat er niks gevonden is :). Hoe ver moet je gaan?

Ik heb in het begin van het topic al eens geroepen dat ze de kat zou kunnen laten onderzoeken, maar daar heb ik geen enkele reactie van TS op gehad.
Mijn kat heeft hetzelfde probleem gehad, en dat is nu opgelost. Maar je moet wel even moeite erin steken om het op te lossen.

Dat kan ik dus ook niet terugvinden en ben het met je eens.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:55

JunkDeLuxe schreef:
Zo makkelijk? We lopen al anderhalf jaar te klieren met dat beest, en ja, ik ben het helemaal zat.
Natuurlijk is ze meerdere malen naar een DA geweest, zie ik er stom uit? Als ik zeg, het is niks medisch, dan zeg ik dat niet omdat ik dat gewoon wil zeggen hoor.

Nu ga ik weer op meelezen, maar ze heeft het meerdere keren genoemd.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:56

Mindfields schreef:
Als ik het zo lees zijn jullie niet zo goed in dieren opvoeden, of begrijpen...na je laatste post valt het me toch wel op hoeveel van dit soort problemen jullie met dieren hebben/gehad hebben.

Ik heb een paar herplaatshondjes in huis en ja...door omstandigheden van vroeger doen die ook wel eens iets in huis, en ja, ook als de achterdeur openstaat en ze dus gewoon naar buiten kunnen. Ik ruim het gewoon op en maak er geen probleem van. heb ooit een kat met blaasgruis gehad, en die pieste op een gegeven moment ook echt het hele huis onder...tja kon het beestje niks aan doen. Bijna elk dier wordt overigens op een gegeven moment incontinent hoor, als ze echt oud worden dan gaan die functies sterk achteruit en laten ze vaak hun pies lopen, soms maar een paar druppeltjes maar soms ook heel veel. Doe jij je dieren dan weg? Vraag ik me nu af na je laatste post.

Nou, als ze oud zijn dan zijn ze op een gegeven moment ook op. Denk jij dat het voor een dier fijn is om eerst altijd zindelijk te zijn en dan niet? Maar dat kun je toch ook niet vergelijken?

En dat het iets medisch MOET zijn, daar geloof ik geen bal van. Het kan ook uiting zijn van iets anders, eenzaamheid of dergelijke.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:58

Dan nog, de mijne was ook al meerdere keren onderzocht door de DA. Deze kan niks meer vinden, maar het plassen ging door. Na de DA zijn er ook nog steeds manieren om verder te kijken.
Mijn kat krijgt nu homeopatische medicijnen en het probleem is daarmee als sneeuw voor de zon verdwenen.
Oorzaak lag in de blaas en stress.
Stress bij katten moet niet onderschat worden. Deze zijn er extreem gevoelig voor en dat slaat vaak op de blaas.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:04

je hebt ook feliway deze scheidt een geur af die katten herkennen als veilig, wellicht dat dat ook nog helpt, je dierenarts heeft dit zeker of voorraad

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:11

Wuis schreef:
Sharon89 schreef:

Ik zal jou eens met je hoofd door je eigen pis halen. Serieus, als je zulke dingen doet en ook nog echt denk dat het helpt zit er een steekje los en vraag ik me af wat je met een huisdier doet. 8)7

Ik pis niet overal op en over hoor. Doe het netjes op een toilet.
Bij veel katten is het niet medisch.
Mijn kat is gewoon een verwend nest, als je 1 dag de kattenbak niet schoon maakt gaat ze ervoor zitten plassen.
Als je boos op een kat word weet het niet meer wat ie fout heeft gedaan, daarom heb ik haar een keer door de plas gehaald, en ze weet nu echt wel dat wij dat niet pikken. En ze doet het netjes in de bak nu.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:19

marijkedam schreef:
_San87_ schreef:

Misschien toch wat beter lezen, dan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:25

Daarbij, TS heeft, van wat ik zo uit de tekst opmaak, een weinig meewerkende vriend. De kat is niet van TS en ik vind het persoonlijk ook echt vreemd dat TS maar oplossingen moet gaan zoeken en kosten moet gaan maken voor een kat die in de eerste instantie niet eens van haar is, maar waar zij (en vriend ook!) last van ondervindt. Tot op zekere hoogte zou ik dat doen, maar het houdt toch een keer op met kosten die ik wil maken aan de kat van een ander die kennelijk niet geinteresseerd is in een oplossing.

TS, heb je je vriend dit topic al laten lezen? Of iig een compilatie van verschillende tips en aanwijzingen en de hulp dat is aangeboden?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:56

Moderatoropmerking:
Laten we het wel gezellig houden hier, er worden een hoop goede, constructieve bijdrages geleverd, maar ook berichten die tegen het persoonlijke aan gaan (het lijkt me bijvoorbeeld niet direct noodzakelijk om een mensenhoofd door de pis te halen), persoonlijke berichten helpen de TS en vooral de kat niet verder. Bedankt alvast voor jullie moeite. :j

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:58

MamboBeach schreef:
Mindfields schreef:
Als ik het zo lees zijn jullie niet zo goed in dieren opvoeden, of begrijpen...na je laatste post valt het me toch wel op hoeveel van dit soort problemen jullie met dieren hebben/gehad hebben.

Ik heb een paar herplaatshondjes in huis en ja...door omstandigheden van vroeger doen die ook wel eens iets in huis, en ja, ook als de achterdeur openstaat en ze dus gewoon naar buiten kunnen. Ik ruim het gewoon op en maak er geen probleem van. heb ooit een kat met blaasgruis gehad, en die pieste op een gegeven moment ook echt het hele huis onder...tja kon het beestje niks aan doen. Bijna elk dier wordt overigens op een gegeven moment incontinent hoor, als ze echt oud worden dan gaan die functies sterk achteruit en laten ze vaak hun pies lopen, soms maar een paar druppeltjes maar soms ook heel veel. Doe jij je dieren dan weg? Vraag ik me nu af na je laatste post.

Nou, als ze oud zijn dan zijn ze op een gegeven moment ook op. Denk jij dat het voor een dier fijn is om eerst altijd zindelijk te zijn en dan niet? Maar dat kun je toch ook niet vergelijken?

En dat het iets medisch MOET zijn, daar geloof ik geen bal van. Het kan ook uiting zijn van iets anders, eenzaamheid of dergelijke.

Zei ik dat dan? Natuurlijk kan het iets anders zijn, er IS een oorzaak voor dit gedrag.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:03

Hey Sander, nu is het natuurlijk ook niet noodzakelijk om een kat met zijn hoofd door de pis te halen. ;)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:00

Ik heb het halve verhaal gelezen. Ik heb 1 tip TS: Ruim je spullen beter op!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:19

Ik heb een oud boekje thuis liggen over probleemgedrag bij katten. Er staat ook een stukje over het 'buiten de bak doen'. Als uiteraard de medische redenen zijn uitgesloten (wat bij jullie het geval is voor zover ik heb begrepen) kan het ook goed liggen aan dat de kat jou gewoon niet mag. Zoals het ongeveer in het boekje stond beschreven: ze uit haar ongenoegen jegens die persoon door over het bezit van hem/haar heen te plassen. Ik zal het stukje vanavond nog even opzoeken en overtypen, maar wat ik me kan herinneren is de beste oplossing om te zien of je een betere band kan opbouwen met de kat.

Maar het kan erger: in dit verhaal pist de kat in de mond van zn baasje omdat hij snurkt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:26

Zo simpel werkt dat niet.
Ik heb zelf zo'n kat gehad, en als elke keer álles ondergeplast wordt, word je er toch wel gek van hoor. Op je kussen...... kom je thuis, doodmoe, je wil gaan slapen, kun je je bed verschonen. Dan sta je heus niet te juichen hoor.....
Ín je handtas, net op het moment dat je er belangrijke papieren in hebt zitten, en je bent nog even naar de wc gegaan voordat je weg moet. Altijd je dingen buiten het bereik van een kat zetten is gewoon niet te doen, echt niet. En buiten dat: dat is stresserend hoor.

Ik ben naar de dierenarts gegaan, niets medisch. Van alles geprobeerd, niets hielp. Op zeker moment ging bij mij het lichtje branden dat onze andere kat weleens de stress-factor zou kunnen zijn, en om dat uit te testen is poes een weekje uit logeren gegaan. En dat bleek het dus idd te zijn, van de één op de andere dag was het over. Poes is daar toen ook gebleven, het leek me niet goed om haar weer terug te halen en daarna permanent te verhuizen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:31

Sharon89 schreef:
Mijn kat is gewoon een verwend nest, als je 1 dag de kattenbak niet schoon maakt gaat ze ervoor zitten plassen.
Als je boos op een kat word weet het niet meer wat ie fout heeft gedaan, daarom heb ik haar een keer door de plas gehaald, en ze weet nu echt wel dat wij
dat niet pikken. En ze doet het netjes in de bak nu.

je kat heeft toch niets fout gedaan? Katten zijn hele schone dieren en willen inderdaad graag een schone bak. Als jij weet dat je kat naast de bak gaat plassen als je niet iedere dag de bak schoon houdt, dan zorge je er toch voor dat je dat iedere dag doet??
Ik schep de kattenbak 3x per dag schoon, kleine moeite.... En als ik dat vergeet en mijn kat gaat er naast dan is dat mijn schuld en niet die van mijn kat.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 13:37

Sharon89 schreef:
Als je boos op een kat word weet het niet meer wat ie fout heeft gedaan, daarom heb ik haar een keer door de plas gehaald, en ze weet nu echt wel dat wij dat niet pikken. En ze doet het netjes in de bak nu.

:?

Dat is dus gewoon dierenmishandeling.
Katten zijn van zichzelf echt hele schone dieren. Dat ze voor de kattenbak gaat zitten als JIJ deze niet schoon hebt gemaakt is niet de schuld van de kat, maar van JOU!!