Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ulissa schreef:Een volwassen hond die een pup dood bijt, is gestoord.
Mijn advies zou dan ook zijn, laat dit dier afspuiten, of als je daar echt tegen bent,
muilkorf dit dier want de volgende keer is als het tegenzit is
je kind aan de beurt.
Thats_Me schreef:Wil je eerlijk antwoord? Dan is het afmaken in deze situatie, hoe hard ook, de beste oplossing voor mens en dier. Dat dier is niet te vertrouwen niet naar dieren, niet naar mensen. Als er aangifte gedaan wordt dan zal dit ook zeker met het dier gebeuren.
Een hond die in zo'n situatie zo grof reageerd en tot de dood aan toe heeft geen hondwaardig bestaan. Het is namelijk geen natuurlijk gedrag van het dier er moet ergens een kronkel in de kop zitten. Kan natuurlijk goed komen doordat het gewoon een papierloos hondje is en er nog al wat gerommeld is met het ras.
Sancha schreef:Ulissa schreef:Een volwassen hond die een pup dood bijt, is gestoord.
Mijn advies zou dan ook zijn, laat dit dier afspuiten, of als je daar echt tegen bent,
muilkorf dit dier want de volgende keer is als het tegenzit is
je kind aan de beurt.
tuurlijk, want hondagressieve honden zijn ook direct mensagressief.
Ulissa schreef:Jij hebt niet meegemaakt, wat ik meegemaakt heb.
Die dieren zijn een aantal seconden totaal de weg kwijt.
Het maakt ze niet uit wat in hun buurt komt, dat weten ze nog niet eens.
Maak dit soort honden maar eens mee, dan reageer je wel anders.
Sancha schreef:Schiet dan gelijk alle honden maar af.
Wat een argument.
Sancha schreef:tuurlijk, want hondagressieve honden zijn ook direct mensagressief.

Sancha schreef:Ulissa schreef:Jij hebt niet meegemaakt, wat ik meegemaakt heb.
Die dieren zijn een aantal seconden totaal de weg kwijt.
Het maakt ze niet uit wat in hun buurt komt, dat weten ze nog niet eens.
Maak dit soort honden maar eens mee, dan reageer je wel anders.
Een hond die een andere hond aanvalt is niet mensagressief.
Het is helemaal niet bewezen dat deze hond niet goed in zijn kop is. Elke hond kan een pup aanvallen. En hondagressieve rassen in het speciaal.
Ze weten heel goed het verschil tussen een hond en een mens.
tjoppie schreef:griebels schreef:Ook dat gebeurt in de natuur...
Er zijn ook hengsten die veulens doodmaken...
en ook die sporen niet helemaal. tenzij het functioneel is omdat een veulen zo slecht is dat deze de overlevingskansen van de hele kudde bedreigt. Dat komt bij wilde paarden zeker voor, niet bij gedomesticeerde paarden.
Blue_Eyes schreef:In ieder geval waren ze onduidelijk genoeg om over het hoofd gezien te worden.
Sancha schreef:Je weet helemaal niet hoe onduidelijk die signalen wel of niet waren.
Nogmaals, voor de tiende keer, een hond weet heus het verschil tussen een pup en een kind.
Ulissa schreef:Sancha schreef:Je weet helemaal niet hoe onduidelijk die signalen wel of niet waren.
Nogmaals, voor de tiende keer, een hond weet heus het verschil tussen een pup en een kind.
Een normale laat het wel uit zijn hoofd om een pup dood te bijten.
Door een pup dood te bijten, is de hond al aardig gestoord.
Laat jij zo'n dier bij je kind........ nou ik niet.